M2TECH hiFace מול סטרימר אודיו - השוואה

מיכאל123
30-06-2010 07:00

מכשיר ה- hiFace נועד בכדי לחלץ אות אודיו דרך USB שעוקף את כרטיס הקול של המחשב, הוא יצר באז בעולם האודיו וסיקרן אודיופילים, מיכאל מפרט על התקנת המכשיר ומשווה אותו מול סטרימרים למוזיקה של לוג'יטק.


הקדמה


כבר מזה זמן מה רציתי לשים ידי על המכשיר המסוקר שעושה באז בעולם האודיו הדיגיטלי.
ביקשתי מהיבואן לייב סאונד לקבל את הדגם שמגיע עם יציאת BNC, זהו דגם מעט יקר איכותי יותר בהשוואה לדגם RCA "רגיל" (SPDIF), זאת במטרה לספק עכבה אמיתית בערך של 75 אוהם.

M2Tech היא חברה צעירה, אבל מי שעומד מאחוריה אינו חדש לתחום האודיו. מרקו ממונטא הוא ממייסדי North Star ויועצים ל-Audio Analogue.

אז מה מיוחד ב-hiFace?
 
מדובר על מכשיר קטן בגודל של זיכרון פלאש USB (כ-10 ס"מ אורך, 50 גרם), עם מחבר USB בצד אחד ויציאת RCA או BNC בצד שני. המכשיר מצויד בשני גבישים מדויקים, זאת כדי לתמוך בתדרי דגימה מ-44.1KHz ועד 192KHz. בניגוד לארכיטקטורה PLL (על פי תאור של היצרן), hiFace מספק רמת נמוכה מאוד של רעש פאזה ולכן גם ג'יטר הינו נמוך מאוד.

עבור המכשיר נכתבו דרייברים מיוחדים (הניתנים להורדה מאתר היצרן), הם מאפשרים תמיכה בקצב של 192KHz ומה שיותר חשוב, מספקים גם מעקף ה-"מיקסר" של מיקרוסופט, מה שמאפשר להוציא bit-perfect - נתוני מקור ללא שינוי. זה הודות לתמיכה ב-Kernel Streaming  ו-WASAPI.

HIFACE Kernel Streaming


בנוסף, ישנם גם דרייברים עבור מערכת ההפעלה OSX של APPLE ודרייברים ל-LINUX שהינם בתהליך הפיתוח כרגע.


מכשירים שכאלו הושאלו כבר בגרסת OEM לחברות Empirical Audio, NuForce, Audio Flight ו-MSB
.

בדיקה


התקנה עברה בצורה מאוד חלקה. למרות שבאריזה המקורית ישנו דיסק CD קטן הכולל תוכנת התקנה, פניתי הישר לאתר החברה והורדתי דרייברים אחרונים. לאחר מכן, הייתי צריך להתקין רכיב סטנדרטי ב-FOOBAR שאחראי על Kernel Streaming
.
 
את תקינות הקינפוג הסופי אפשר לבדוק גם ע"י תוכנה קטנה בשם display שמגיעה עם הסטאפ, התוכנה פותחת חלון ומציגה תדר דגימה וגודל מילה.

Display
חלון ה- Display מציג תדר דגימת צליל ואורך "מילה"

את המערכת הרכבתי מ- מחשב נייד של אשתי שמשמש כמקור, זהו דגם LG R700, המריץ חלונות Vista SP1 שחובר ל- סטרימר Transporter דרך כניסת BNC עם כבל WydeEYE של Apogee (שמספק עכבה מדויקת של 75 אוהם).

בחרתי באלבום של Michael Bublé  /  Call Me Irresponsible כחומר באיכות CD, כלומר 44.100/16, ואלבום של Aaron Neville / Nature Boy כאלבום באיכות רזולוציה גבוהה: 96kHz/24bit.
שני האלבומים נוגנו עם איכות צליל יפה מאוד, אבל ה-96/24 הרשים אותי במיוחד, נהניתי מפירוט ושקט יוצאי דופן.


אין ברשותי כרטיס של LYNX AES16 להשוואה, וגם לא ממיר EVO של M2Tech החדש שאמור להגיע לארץ בקרוב, שמספק כניסה למקור מתח חיצוני, כניסה שעון, יציאה AES/EBU, אבל מההתרשמות שלי עם ה- hiFace  הנבחן, הוא קובע עובדות חדשות בשטח: אפשר להפיק צליל מאוזן, באס מדויק וגבוהים טבעיים, עם עומק במה ופוקוס ומעל הכול מוזיקליות – במחיר נמוך מאוד. מדובר ב-Value For Money כנראה בין הטובים בתעשייה.


השוואה בין Touch / Transporter / hiFace

כבר כמה שבועות רצינו לבצע השוואה של מכשיר החדש של Logitech בשם Squeezebox Touch.


Logitech Transporter and Touch
לוג'יטק Touch מעל ה- Transporter, צמד סטרימרים למוזיקה


לשם כך, נפגשתי עם ליאור קורן שהגיע אל ביתי והביא עימו את מכשיר ה- Logitech Touch.


הסטאפ שלי (שאחראי על תחום הסטריאו) כבר הוזכר כאן בפורום, הוא מורכב מ: מקור Transporter (שעבר שדרוג אצל יאיר פ. להתקנה של HD OPAMP של Burson ועוד), פרוססור ק"ב של audiolab שעובד כקדם מגבר בחיבור לכניסות bypass (אנלוגי לגמרי), מגבר Halo A21 של Parasound ורמקולים Parsifal Ovation של Verity Audio. כל ציוד האלקטרוניקה, למעט מתג רשת וציוד בקרה אחר מחובר למייצב מתח SPR 16Ei של Furman.


M2TECH HIFACE
M2TECH HIFACE

מה שמענו?
בחרתי במספר אלבומים לבדיקה, שלהערכתי מצטיינים בסאונד טוב ובנוסף, אני מכיר אותם היטב.
עבור מקור באיכות 44.1/16 היו אלה Melody Gardot / My One And Only Thrill ו-Michael Bublé / Call Me Irresponsible. לבדיקת היי-רזולושן בחרתי ב-Alan Parson Project / Eye In The Sky של Classic Records - HDAD.

הבדיקה
השתמשנו ב-Transporter כ-DAC הודות לחיבורים החיצוניים שלו – BNC ו-S/PDIF. לצורך בדיקה מאוזנת השתמשתי במד SPL של RadioShack וכיוונתי לפני כל בדיקה לערך של 80db. ביצענו מספר השוואות A/B בכדי להבין בדיוק את ההבדלים.

Touch
זהו מכשיר מעניין. קצת יותר קטן מ-SB3 במימדים שלו. כולל מסך טוב ונוח - בתנאי שעומדים ליד המכשיר. אם ממקמים אותו במערכת ומתיישבים על ספה, הוא הופך ללא נוח בכלל. השתקפויות של המסך וגם זווית העמדה שאינה מתכוננת הופכים אותו לבלתי קריא – יחסית ל-SB3 שמתגלה כהרבה יותר מוצלח מהבחינה הזאת.

חיברנו אותו בתחילה דרך יציאות אנלוגיות. הצליל שהתקבל היה חסר פוקוס, שטוח, עם הפרדת ערוצים לקויה ובאס נפוח. אכזבה טוטלית, למרות התלהבות גדולה בפורומים שונים. זה חזר על עצמו גם עם שירים אחרים ומאוד בלט בהשוואות מול סטאפים אחרים שבדקנו.
עם יציאה דיגיטלית מצב השתפר משמעותית – באס יותר בשליטה, אבל עדיין נפוח, מוזיקה יותר מפוקסת, אבל עדיין במה שטוחה - יחסית ל-Transporter.

ה- hiFace
המכשיר, כאמור מדגם BNC חובר ללפטופ שמריץ Vista עם דרייברים מיוחדים של M2Tech ותוכנת Foobar עםKernel Streaming, העוקף את המנגנון של Windows.
כאן התמונה השתנתה לגמרי. אהבנו את ההפרדה שהיתה טובה מאוד, פוקוס, שקט וגם..מוזיקליות (אם כי אני לא ממש אוהב את המושג זה). הבאס היה מדויק ולא נפוח וגם הגבוהים טבעים יותר. המכשיר איבד בפירוט לטובת Transporter אבל בהחלט היה מהנה מאוד. בכל זאת מדובר על מכשיר של 180$ כנגד אחר שעולה יותר מפי-10 ממנו.

התרשמות של ליאור
"בהשוואה מול ה- Touch, בקטע Eye In The Sky 192kHz/24bit, דרך מכשיר ה- M2TECH, הצליל נשמע מפורט וברור יותר, עם במה מפוקסת ומסודרת בהשוואה, ה-טרנספורטר, לעומת זאת, הבס נשמע הדוק יותר, אבל אולי מעט פחות טבעי, אופי הצליל דרכו היה צלול יותר.
ה- hiFACE, ניצב מבחינת התוצאה, אי שם באמצע הדרך בין ה- לוג'יטק Touch לבין הטרנספורטר, שניהם יקרים ממנו (הטרנספורטר באופן ניכר), מול המתחרה שקרוב יותר אליו במחיר (Touch), אבל עדיין יקר ממנו, ה- hiFACE נתן תוצאה טובה יותר במערכת המבחן".

מחירים:
גרסת RCA - מחיר 700 ש"ח
גרסת BNC - מחיר 800 ש"ח
יבואן: לייב סאונד


מעבר לתגובות בפורום