רמקולים Titan 808 של Kudos Audio במבחן אצל מאסטרו אודיו

תומר צין
17-08-2022 08:10

לרמקולים צירפנו מגבר הספק 2 ערוצים Symphonic Line דגם Kraft 300 III, קדם מגבר שפופרתי VAC דגם Renaissance Mk V, טרנספורט מדגם CEC TL2N וממיר CEC DA0 3.0. אז איך נשמעת מערכת האודיו המסוגננת?

מערכת השמע - קודוס טיטאן 808, סימפוניק ליין קראפט 300 III, וואק Renaissance Mk V וסי.אי.סי TL2N+ DA0 3

מערכת השמע - קודוס טיטאן 808, סימפוניק ליין קראפט 300 III, וואק Renaissance Mk V וסי.אי.סי TL2N+ DA0 3

זה היה בחודש דצמבר 2021, כאשר הבעלים של "מאסטרו אודיו", עופר שחורי, בישר לי שספינת הדגל של חברת Kudos Audio דגם Titan 808, תגיע לישראל בשנה הבאה. באותה נשימה הוא שאל, האם אהיה מוכן להאזין ולסקר את הרמקולים אצלו. חשבתי לעצמי, שזאת הפעם הראשונה בעולם שהטיטאן 808 נבדקים במבחן שמע מקצועי. ראוי לציין, שיש לרמקולים הללו עדת מעריצים לא קטנה באנגליה ואם אבדוק אותם, אצטרך לעשות זאת באחריות רבה. החלטתי לסקר את הרמקולים אצלו, אולם מנגד התניתי את הדברים בבחירת רכיבי מערכת השמע שתיבדק. משום כך, הגעתי אליו מספר פעמים כדי לבדוק שני קדם מגברים, שני ממירי DAC ושני טרנספורטים. לאחר מספר ניסיונות, נמצא השילוב האופטימאלי מבחינת הרכיבים והמוזיקליות שלהם.

סיכמנו בינינו, שכאשר הרמקולים יגיעו לארץ הוא יעביר אותם הרצה (ברייק-אין) כנדרש, ואז אבוא להאזנה לא מחייבת. כצפוי וכמו בחיים האמיתיים, הרמקולים הגיעו לארץ באיחור אופנתי של יותר מחצי שנה, כתוצאה מעיכובים במפעל.

עופר שחורי הגבוה שביבואנים (1.9 מטר)

עופר שחורי

מערכת האודיו

קלישאה ידועה אומרת, שמערכת גורמת לשלם להיות גדול מסכום חלקיו, אך הכתבה תתרכז ברמקולים קודוס טיטאן 808, החדשים לצרכן הישראלי ומשווקים באנגליה מאז שנת 2016.

דרק גיליגן, המייסד והמנהל של Kudos Audio כבר 17 שנים, גדל במשפחה של אומנים מיומנים, מוזיקאים, מהנדסים ובוני תיבות רמקולים. הוא אומר: "ב-Kudos אנו משתמשים במוזיקה ככלי העיקרי שלנו בעיצוב והערכת רמקולים". הוא מוסיף ומציין ש"מדידות טכניות, למרות שהן שימושיות ביותר, אינן משקפות את כל מה שאנו שומעים. אין תחליף להאזנה ביקורתית נרחבת במגוון תרחישים".

משפחת טיטאן, נראה שהשם הזה נבחר היטב, פירושו ענק או טיטאן (במיתולוגיה היוונית - יצור), שבשפה המקובלת מעיד על ענק ובן אדם חזק מאוד. 

כל רמקול נבנה בעבודת יד באנגליה והוא מעוצב ובעל מבנה נאה ומיוחד. כל פרט מושחז בקפדנות, מתאחד בהרמוניה מופתית כולל קימורים מאחורה שגורמים לו להראות מושך, והעיצוב המודרניסטי משתלב ללא מאמץ בבית העכשווי. הטיטאן 808 הם רמקולים שעומדים על הרצפה ועם מפצל תדרים 2.5 יציאות. הבאס פועל בשיטת איזובריק וגם באס ריפלקס. תיבתו של כל רמקול עשויה משתי תיבות נפרדות, העליונה לטוויטר וליחידת האמצע, בתחתונה שתי יחידות הבאס המספקות בהירות מוזיקלית גם בעוצמה גבוהה. הדרייברים מיוצרים עבור Kudos על ידי SEAS הנורבגית. בכל רמקול מצוי טוויטר מדגם Crescendo K3 ובקוטר 29 מ"מ עם כיפת בד. יחידת האמצע בקוטר 220 מ"מ עם קונוס בציפוי נייר (סליל של 39 מ"מ) ותקע פאזה מאלומיניום. בנוסף, שני הוופרים שמיועדים לבאס ומיוצרים בשיתוף פעולה עם SEAS, בקוטר 220 מ"מ עם ציפוי כפול (סליל של 39 מ"מ), מותקנים גב אל גב ומחווטים בפאזה הפוכה, כך שהלחץ נכנס לחדר נשאר די קבוע.
 
ארבעת החלקים המרכיבים את המערכת

ארבע החלקים המרכיבים את המערכת

התיבה האיזוברית מייצרת את תגובת התדר הנמוך שהיית מצפה מתיבה שהיא כפולה בנפח. היחידה הפונה לאחור יורה לתוך תא אחר בתוך התיבה, שיוצא ביציאה מתרחבת ופונה כלפי מטה, אל לוח בבסיס הרמקול. היחידה השנייה פונה לחזית הרמקול עם יחידה זהה בדרך המקובלת יותר. החברה טוענת שכתוצאה מכך לעולם לא יהיה באס מרוח, זה מתבטא בבאס שמתחיל ומפסיק במועד שהוא אמור להתחיל ולהפסיק לנגן. כל הרמקול מעוצב עם 4 רגליים מחודדות בתחתית באדיבות Track Audio, שהשלימו את ממשק הרמקול לרצפה.

מפצל התדרים ב-808 הוא מינימאלי first order (12 דציבל לאוקטבה), המפחית שגיאות פאזה ומאפשר להימנע משאר תופעות אנטי פאזה לא רצויות. כל רכיב נבחר בקפידה בשל הביצועים שלו במפצל התדרים: סלילים, נגדים וקבלים מעולים תוצרת מונדורף. החיווט הפנימי של חברת “The Chord Company”, נבחר בקפידה בשל המוזיקליות והעמידות בפני השפעות הרטט המועטות עליהם.

כאמור, בדגם ה-808 מוגדרת עקיפה פשוטה של מפצל התדרים הפנימי לפעולה אקטיבית, עם מוצרי אלקטרוניקה מובילים, כולל Linn Exakt ,Devialet Expert ו-Naim SNAXO. שדרוג לפעולה אקטיבית מאפשר מגוון יכולות לשיפור ביצועים והתאמה אישית.

פירוט הספק המגבר המומלץ ברמקולים הוא 25 - 300 וואט ל-2 ערוצים, רגישותו Db91 והנצילות הנומינאלית 8 אום. זאת ועוד, טווח תדרים של ה-808 הוא 20 הרצים עד 30 קילוהרץ (תגובה ממוצעת בחדר), גובה 1,168 מ"מ, רוחב 348 מ"מ ועומק 404 מ"מ, משקל כל רמקול 75 ק"ג, הם מגיעים במגוון גימורי עץ וצבע והמחיר לצרכן לזוג הוא 115,000 ₪. מי שרוצה להתעמק בנתונים הטכניים מוזמן לאתר היצרן.

הרמקולים קודוס טיטאן 808 חוברו למגבר הספק דו ערוצי Symphonic Line דגםKraft 300 III. כאמור, כל הרמקולים ברמה כזאת דורשים באופן חיובי מקורות והגברה באיכות גבוהה. הקראפט שנראה גדול יותר משאר מגברי ההספק, בהחלט עונה על דרישות התפקיד. בנוסף, מגבר סטריאו מוכר לי טוב מאוד מהתקופה שרכשתי מגבר הספק דומה לו מהיבואן הקודם, ה-250 Kraft, שעדיין נראה כמו ה-300 ומופיע באתר היצרן.

הקראפט 300 הוא תחנת כוח קטנה, שמצליח לדחוף עם ה-300 וואט לכל ערוץ ב-8 אום, כל רמקול ביקום. הוא יכול להתמודד בקלות עם הרמקולים התובעניים ביותר, ניתן להגביר אותם בכל עת והוא עושה את זה מאוד באלגנטיות ולא בכוחניות.

הקרביים של סימפוניק ליין 300 סימן III

הקרביים של סימפוניק ליין 300 סימן III

המגבר מיועד עבור מאזינים בעלי דרישות גבוהות, אשר קריטריונים מחמירים כוללים גם את בחירת נושא הקול וההקלטות הכלולות בו - אתם בטוח תהנו. עם זאת עליכם לזכור, שאתם עלול לגרום נזק ליחידות הרמקול שלכם דווקא, על ידי שימוש במגבר בעל עוצמה נמוכה מדי. מחירו לצרכן של מגבר ההספק 87,000 ₪ (המגבר לא מעודכן באתר היצרן). מי שרוצה להתעמק בנתונים הטכניים מוזמן לאתר היצרן.

מגבר ההספק של סימפוניק ליין חובר לקדם מגבר שפופרתי VAC דגםRenaissance Mk V, שהחליף את ה-Mk III הקודם. לפני הכל נבדקה האפשרות להתאמה בין קדם מגבר למגבר ההספק, מבחינת ה-GAIN ונמצאה התאמה טובה מאוד. הוא מגיע עם ספק חיצוני, שונה במעגלים הפנימים, בחומרי השלדה ובמראה, למעשה, יש לו יותר במשותף עם סדרת ה-VAC Statement מאשר לדור הרנסנס הקודם. הקדם אינו כולל כניסה לפטיפון MM ו-MC שהיא בתוספת תשלום של 12,600 ₪. בהתחלה, קדם מגבר של סימפוניק ליין הייתה האופציה המועדפת על עופר, אולם העדפתי את הקדם מגבר של VAC שהיה בנמצא, שהוא יותר מוזיקלי ולא מנגן פירוטכניקה. אם אתה אוהב מוזיקה, הקדם מגבר ההתחלתי של החברה יספק לך שנים רבות של הנאה צרופה ומיועד לאוהבי מוזיקה רציניים, שחיים בחוד החנית של מה שניתן. בסופו של יום, הקדם של VAC מתאים ומתחבר מצוין למגבר הספק, מחירו לצרכן 42,000 ₪. מי שרוצה להתעמק בנתונים הטכניים מוזמן לאתר היצרן.

מקור השמע מתחבר לקדם מגבר של VAC באופן מעולה, הממיר DA0 3.0 והטרנספורט קומפקט דיסק דגם TL2N, שניהם מתוצרת CEC היפנית. הם אינם מקביליים במחיר ובאיכות האחד לשני בצורה מפתיעה, הם משלבים יחדיו באופן כמעט מושלם ומפיקים צלילים מתוקים, חלקים ונעימים להפליא. שניהם נבחנו מכוון שהיה חשוב לשמוע דיסקים מוכרים לי, עופר מבחינתו הציע את שרותי השרת / הסטרימר שברשותו מספר פעמים. הממיר הוא הראשון היוקרתי ביותר של החברה ועולה כ-100,000 ₪, הטרנספורט מדורג שלישי מלמעלה ועולה 17,000 ₪ (מורמת גבה). ולמי שרוצה להתעמק בנתונים הטכניים - לחצו כאן.

המערכת מונחת על ארון 4 מדפים אודיופילי של חברת טאונשנד אודיו, החברה טוענת ש"מעמד בידוד רעידות סיסמי", שתומך בציוד ונועד לבודד באופן מלא את כל רכיבי מערכת האודיו מרעידות הקרקע.

חדר האזנה

אולם התצוגה נמצא במבנה תעשייתי מסורתי ברחוב בן אביגדור 18, האזור כולו מיושן וגם רועש מסביב. האזנה מומלצת תהיה כמובן לבוא ולהאזין בשעות אחר הצהרים, כאשר הבניין מתפנה כמעט לחלוטין ויש בו יותר שקט. גם החשמל חשוב נעשה יותר יציב ואיכותי, עקב פחות צרכני חשמל הנמצאים בבניין.

אורכו של חדר האזנה מתחת ל-7 מטרים ורוחבו מעל ל-5 מטרים (35 מטרים), מערכת האודיו מוקמה על הקיר הצר ובמקום בנוי חדרון בצד האחורי העשוי מקירות מגבס. הרמקולים מוקמו במרחק של כ-1,15 מטר מהקיר הקדמי ו-1 מטר מהקירות הצדדיים, המרחק של הרמקול השמאלי והימיני 2.75 מטרים והם מוקמו 3 מטרים מעמדת האזנה (ויש עוד 2 מטר מאחורי המאזין). ראוי לציין, שהקיר הקדמי מאחורי הרמקולים, בנוי בלוקים עד גובה 1.2 מטרים, ומעליו ישנה זכוכית גדולה לרוחב כל הקיר. מעל הזכוכית רצועת בלוקים של 60 ס"מ עד התקרה. הזכוכית מחופה בוילון ארוך, הרצפה מצופה לוחות שבבי עץ OSB מצופה לכה ומונח שטיח קל. תקרת בלוקים בגובה 3.20 מטרים והקירות גם הם בנויים מבלוקים. המוני דיסקים ותקליטים מצויים בחלל ההאזנה, כמו כן, ציורים של המארח וקיים טיפול יסודי בחשמל בכל הרמות. גודל חלל האקוסטיקה הוא טוב, אבל התרשמתי שהוא לא מעולה (על כך מאוחר יותר).

מפצל תדרים אקטיבי או פסיבי

מפצל תדרים אקטיבי או פסיבי

לפני האזנה

כאמור, לפני האזנה למערכת האודיו נבדקו ערוץ שמאל וערוץ ימין שהם נכונים ולא הפוכים. טרם תחילת האזנה המערכת ניגנה יותר משעה, זה תמיד טוב לצליל הסופי. כמו כן, וידאתי עם עופר שכל הרכיבים עברו ברייק-אין של 300 שעות לפחות. נלקחה בחשבון, שתהיה השפעה על האנרגיה האקוסטית על הרמקולים המנגנים טיטאן 808, כאשר הוופרים שעמדו יחד באולם התצוגה, נוכחים ומקשיבים בדריכות בצורה פאסיבית, משפיעים על יחידות הבאס ויחידות האמצע, ברמקולים הנבדקים.

"קטע מחיאות הכף" נוגן בקומפקט דיסק, נשמעו מעט הדהודים לא אחידים בחדר המעידים על בעיות אקוסטיקה מסוימות, כנראה גם בגלל גובה התקרה המיוחד של 3.20 מטרים. הרמקולים טיטאן 808 תוכננו לעבוד במגוון רחב של חדרים, תיבתם בנויה כך שהם נוחים מאוד למיקום בחדר ורגישותם לקירות קטנה. בחברה ממליצים על "התקנה ישרה" כלפי מאזין הרמקולים, אבל לדעתי, החברה רוצה למתן קמעה את הצלילים הגבוהים העליונים. לאחר ניסוי וטעייה במקום על ידי התאמת זווית הרמקולים פנימה והחוצה, כך שהם מכוונים יותר לכיוון המאזין, ליתר דיוק, בנקודה ישירות מאחורי ראשו של המאזין, המוזיקה נשמעה טבעית ביותר, הטונאליות נקודתית ומאוד מציאותית. נמצא האיזון האופטימאלי בין דיוק לבין גודל ועומק במת הצליל, הקולות עדיין היו בחלל האוויר כמו שהם שצריכים להיות.


מערכת השמע שעולה יותר מ-300,000 ₪

מערכת השמע שעולה יותר מ-300,000 ₪

דיסקים להאזנה

רוב הזמן האזנתי לדיסקים שלי ובחצי שעה האחרונה, עופר השמיע מוזיקה מהשרת שלו. האזנתי ל-25 דיסקים ברוב הסגנונות: ג'אז ובלוז, קלאסי עם פסנתר וקולות אנשים, פופ, רוק ועוד, להלן חלק מהם:

Sharon Isbin - Latin Romances for Guitar - Asturias, Isao Suzuki Quartet -Blow Up, Brian Bromberg - Wood 2, Count Basie & His Orchestra - 88 Basie Street, Arizona Dream - Original Motion Picture Soundtrack, Dusko Goykovich - Soul Connection, Romano, Sclavis, Texier - Le Querrfc, Voodoo - The Sonny Clark Memorial Quartet, Dave Brubeck Time Further Out, Pat Metheny Group – Still Life - Minuano and Last Train Home. ובעברית: פורטיס 1900? סחרוף - ניצוצות, נקמת הטרקטור - מטבח אקוסטי, קורין אלאל - אנטארקטיקה ועוד.

אנחנו מאזינים למגוון שלם של מוזיקה, מקבוצת פט מת’יני, לקלאסית של גוסטב הולסט עם מוזיקת הפלנטות שלו, לצמד הגיטריסטים רודריגו וגבריאלה, לקטע ג'אז של שלישיית ריי בראון ולפרנק סינטרה, דברים מסוימים מתבהרים עם הזמן.

Kudos Audio דגם Titan 808

האלקטרוניקה של מערכת השמע

האזנה למוזיקה

זאת האזנה קצרה יחסית והתנאים האקוסטיים והפיזיים של הבניין לא במיטבם, אבל, טמון בה פוטנציאל אדיר במערכת האודיו ובקודוס טיטאן 808, שמנגנים מוזיקה ונשמעים פשוט ברמה אחרת מהמקובל. ראוי לציין, שלעיתים רחוקות אני מוצא את תחום הביניים העליון שקוע מעט, מה שגורם לקצת יותר מרחק בין המאזין להופעה. יתכן שזה מגיע מאחד הרכיבים הנוספים של המערכת, זה גם תלוי בעיקר איפה אתה אוהב להאזין למוזיקה - בשורה שנייה או בשורה חמישית. כל תזוזה של מקום ישיבה לקדמת הרמקולים, פתרה לגמרי את העניין.

אתה שומע במערכת ו-808 יותר קולות, יותר קנה מידה, יותר הגדרה אבל בסופו של דבר, זה לא אמור להישמע כל כך טוב. יש משהו כל כך נכון במה שהמערכת עושה, אני יכול לומר בכנות שמעולם לא נשאבתי לרמקול כל כך מהר. תחושת הקלות והטבעית של הרמקולים, נותנת ברוב הדיסקים תחושה צלולה, שהיא גם יפה ומרגיעה לחלוטין. פתיחות וחופש יש בשפע בלי שום שמץ של רפיון, אין חשש שהם עלולים בכל רגע, לוותר על המאבק לשלוט ופשוט לטשטש את המוזיקה אליך. מאחורי המוזיקה יש אנשים אמיתיים שמנגנים על כלים אמיתיים, עושים את זה כי הם אוהבים לעשות מוזיקה. זה שקיפות, פירוט וכנות, אבל זה גם, מרקמים ודרך מאוד טבעית. במת הקול של המערכת הייתה עמוקה ביותר, היא הייתה עוטפת, יציבה והתמונות שהוצגו בא בהקלטות הטובות ביותר, היו מדויקות, תלת-ממדיות ומוצקות.

אני פותח בשיר Minuano (Six Eight), מתוך האלבום Still Life (Talking), הוא של קבוצת Pat Metheny שיצא ב-1987 ב-Geffen Records. הדיסק זכה בפרס הגראמי לביצועי הג'אז פיוז'ן הטובים ביותר, הוא משלב הרמוניות ומקצבים בהשפעת ג'אז ברזילאי עם פולק ופופ.
ל-808 איזון טונאלי אחיד שאינו מדגיש אף חלק מסוים בטווח התדרים, כאשר הכל ברור ומטופל באופן שווה, ההדמיה היא תענוג מיוחד.

ביצועי התחום הגבוה בדיסק הזה של פט מת’יני, הם באמת הדובדבן שבקצפת, ישנה העברה חלקה מהיחידה של האמצע ליחידת הגבוהים, שפע הפרטים שמחלצת יחידת SEAS, הוא יוצא דופן. יחד עם זאת, היא אף פעם לא נשמעת קשה או בהיר ואני תוהה בהתחלה, אם הצליל חלק מדי לפני שהבנתי במהירות שלא חסר לו כלום (פרטים ודינימיקה). כשאני משחק את חסיד השטן, המצילות והקסטנייטות פריכות, יוצרות צליל שמאוד מזכיר התנפצות ובעלות ברק מתכתי להפליא, מריטות מיתרי גיטרה חרוטות בחדות ומוגדרות בצורה כמעט מושלמת.

אם אתה אוהב את מה שהמערכת מתכוונת לעשות, אני בספק אם תמצא חלופות עדיפות. כשמדובר באספקת צליל ישירה, זריזה והתקפיות היא מצוינת, יש לה התפשטות צלילים במרחב, שנשמעת בברור ושתפנה לכולנו.

אני מתריס בפניכם לא להתרגש ועובר לקטע קלאסי "The Planets" של Gustav Holst בניצוחו של Charles Dutoit והתזמורת Montreal Symphony Orchestra. היצירה נכתבה בין השנים 1914-1916 על ידי המלחין הבריטי גוסטב הולסט, היא מייצגת את כל כוכבי הלכת של מערכת השמש שנראו מכדור הארץ באותה תקופה ואת האופי האסטרולוגי המקביל שלהם, כולל צדק ומאדים. התנועה הראשונה של Holst כועסת ומבשרת רעות, מייצגת את אל המלחמה הרומי - מאדים. המקצבים המחוספסים ומקצבי התופים המפעימים מעניקים למוזיקה תחושה צבאית.

מערכת השמע מגיבה בצלילים נועזים מאחורה, זו מצגת שמרגשת אותי, פוגעת בחוזקה וחופרת עמוק במרקם ההקלטה, לקבל עוד מידע חיוני. המערכת יכולה להיות תוקפנית וגם רכה ויפה, הכל נמצע שם באיזון. אני משחק עם העוצמה של כפתור הווליום עם חיוך שטני ונהנה מכל רגע. אני מתרשם מהקור רוח של הרמקולים בעוצמות גבוהות ומתחושת השליטה שלהם, הם אף פעם לא נראים נמהרים או לחוצים. יכולתי לשמוע היכן הרמקולים לוקחים דברים לרמה אחרת, הם מהירים יותר מרוב הרמקולים ששמעתי, זריזים ומעמיקים יותר. יש הרבה יותר קנה מידה, אוויר וחלל. בסך הכל, הם מצד אחד יותר חופשים ודינמיים ומצד שני, גורמים לרמקולים להישמע נעלמים בחלל האוויר.

רודריגו וגבריאלה (Rodrigo y Gabriela) הם צמד גיטריסטים מקסיקנים שיצירתם משופעת בעיקר מהז'אנרים פלמנקו ורוק כבד .ההקלטות של הצמד הן בעיקר דואטים של מוזיקה אינסטרומנטלית על גיטרה קלאסית. 

בשיר Orion מתוך האלבום המצוין Rodrigo y Gabriela, המוזיקה מעקצצת בעמוד השדרה, המערכת מנגנת דברים מרגשים ומעולם לא רציתי ששניהם יפסיקו. נגינתם הייתה בעלת מידה של פיזיות שהייתה מוחשית, תחושת אוויר המוזזת על ידי הרמקולים הללו הייתה מורגשת, כך גם, התחושה של הצמד על במה קטנה. למרבה ההפתעה, הרגשתי שאני שומע את זה בצורה שלא שמעתי קודם, לא במונחים של פרטים מיקרוסקופיים, אלא בהדמיה ובקנה המידה הזה, ברזולוציה הזו ועם התחום הדינמי הזה. 
לבדיקת מציאות באס אקוסטית בחדר, ניגנתי את "Teach Me Tonight" מתוך ה- Soular Energy של שלישיית ריי בראון.

ג'ין האריס לא איבד שום דבר מהטכניקה, הנשמה או התנופה שלו, כפי שהוא מראה לאורך האלבום המשובח הזה. הפסנתר נשמע נכון במיוחד, במיוחד ההתקפיות הנקייה שלו עד לדעיכה הטבעית. שבעה מתוך שמונת השירים מציגים את בראון, האריס והמתופף ג'ריק קינג, מנגנים בופ מלא נשמה בעוד מאמץ מצוין. הדבר הראשון ששמים לב אליו הוא איכות, כמות ועומק הבאס. המערכת מנגנת בבאס נמוך עד מעט מתחת ל-25 הרצים, ממלאת את רוב חלל החדר ללא פריחה בעור, בוץ או כל תחושת צבע אחרת. הבאס מהודק ולפעמים מגרגר, מהיר והתקפי במידה נכונה ולא היה חסר בשום קטע מוזיקלי ששמענו. שמעתי קצה תחתון עשיר שנותן הגדרה לבאסים, לתופים ולנחושת, בלי שאלמנטים כאלה ירגישו עבים או לא ברורים. תחושת הבהירות הזו ממשיכה דרך טווח הביניים ולתדרים הגבוהים. האופי של המערכת שהיא עוצרת ומתחילה מיד מחדש, נועד לתת תחושה רובוטית וקופצנית, באופן שבו היא לא חוששת מקטעים קשים.

אחרון חביב, המערכת והרמקולים משרתים היטב גברים ונשים ואני יכול לצטט מהרשימה רק אחד, בשם Frank Sinatra באלבום המצוין Only The Lonely. השיר העגום והשחור הזה, הוא חזק וכל כך בשקט, יכול להשאיר אותך שמוט בכיסא שלך. השיר מהמם ועוצר נשימה, העיבודים של נלסון רידל הם כמו צללים, כמעט חסרי צבע וחסרי תנועה, כך שכל מה שאתה שומע הוא הכאב בקולו של הזמר. אז אני ממש לא מתלונן - אבל זה רק מוסיף לתחושת האובדן שהאלבום הזה מבטא בצורה כל כך חיה. 

סינטרה הנחשב למדקלם וגם לבעל הקול היפה ביותר לדעת רבים, כשערפל הקטיפה נמצא ממש על גבי המיקרופון עם קצה עליון עולה למעלה, מוצג ביובש כשהתזמורת ערוכה סביבו. לא הייתם רוצים שהרמקולים יוסיפו חמימות לחזה קולו של סינטרה, מה ששומר על קו קומפקטי, אמין וממוקד. כשהוא צולל נמוך, הקול נשאר שלם ואינו נופל לבריכה חמימה. אתה נשאר איתו לאורך כל השיר, כי הרמקולים עוזרים ליצור את האשליה, שהוא נמצא שם בחדר שלך. השירה שלו מקרינה בצורה נהדרת עם תחושה מדהימה של אווירה ומרחב, קולו מופיע תמיד בקדמת הבמה עם מיצוב הולוגרפי, מדגיש בשכנוע את כל הניסוחים, את האינטונציות של השיר שהוא שר.

הקודוס טיטאן 808 עומד יציב ומוכן להאזנה

הקודוס טיטאן 808 עומד יציב ומוכן להאזנה

לסיכום

המערכת והרמקולים קודוס טיטאן 808 שנבדקו פה, נכנסו לי ישר ללב תוך שהם יוצרים תמונה בהירה, שקל כל כך קל לעקוב אחרי כל אלמנט מוזיקלי. נהניתי מאוד מהזמן שביליתי בהאזנה למערכת, היא מעולם לא נכשלה בהעברת המהות של המוזיקה, מה שמקל לשכוח ממערכת השמע ולהיות מעורב במוזיקה.
באופן ספציפי, היא זרקה במת צליל מרווחת וממוקדת היטב עם תחושת עומק מעולה ושכבות תלת ממדיות. לתמונות היה ריאליזם שהוסיפו מאוד ליכולת של ה-808.

בנוסף המערכת והרמקולים היו מאוד מפורטים, עם תחושת זריזות, אך לא היו אנליטיים. הם צריכים להיות מונעים על ידי האלקטרוניקה ורכיבי המקור האיכותיים ביותר כדי לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם. המיקום של הרמקולים הוא קריטי בחדר ותצטרכו הרבה סבלנות למצוא אותו, על ידי ניסוי וטעייה. לטיטאן  808 עיצוב שופע וצלילים מצוינים, שמכניסים את תג המחיר לראש שלך. 

 

מעבר לתגובות בפורום