חברת Acoustics Vienna האוסטרית חושפת את ה-Mozart INFINITY - רמקולים אקטיביים חדשים ומסקרנים מאוד, במבחן

ירון נחום
17-11-2023 16:18

האם ישמרו על ה-DNA המוכר והמוצלח של החברה? או שישלפו שפן חדש מהכובע וינגנו כמו מוצרט מודרני? 

Vienna Acoustics – מעט על ההיסטוריה והמסורת

אז לשם ההקדמה ולמי שאינו מכיר, Vienna Acoustics, היא חברת לייצור רמקולים אשר נוסדה בשנת 1989 באוסטריה על ידי פיטר גנסטרר. החברה התחילה את דרכה כחברת בוטיק קטנה לרמקולים סופר מוקפדים ודגלה בשיטת הרכבה ידנית לגמרי ובדיקה קפדנית של כל רמקול ורמקול לפני שהוא עוזב את המפעל ללקוח המאושר. לבעלי החברה, פיטר גנסטרר היה חזון מאוד ברור באותם הימים לדרך שהוא מתווה, ולכן הוא לקח על עצמו את תפקיד המעצב הראשי של החברה, ובכך לאורך שנים הצליח לממש וליישם את חזונו.

לאורך השנים מוניטין החברה התקבע על ידי שלל כתבי אודיו מנוסים בתחום והאודיופילים בעולם כאחד, כחברה מובילה ביצור רמקולים עם שיק עיצובי ובאיכות בלתי מתפשרת. כל מוצרי החברה ללא יוצא מהכלל מיוצרים באוסטריה וכך הם מצליחים לבקר באדיקות על כל תהליך הייצור.

כגילוי נאות, אציין שלפני יותר מעשור, היה ברשותי סט רמקולים שקועים של החברה עבור מערכת הקולנוע הביתי בקונפיגורציה של 5.1. אני ממש זוכר שכל כך אהבתי את תוצאת הסאונד הייחודית שלהם, שבמקרים לא מעטים העדפתי להמשיך ולהאזין לרמקולים של Vienna Acoustics "וזנחתי" באופן אבסורדי את זוג רמקולי הסטריאו הייעודיים והמסורתיים שעמדו להם בחדר כמו פיל לבן.

רמקולים מוגברים – אבולוציה ורבולוציה

רמקולים מוגברים, או בשמם היותר נפוץ בעולם ACTIVE SPEAKERS, קיימים שנים רבות בשוק האודיו. רמקולים מסוג זה לא היו נחלת הכלל, אלא בעיקר מוכוונים לקהל צרכני האודיו פרו, למיקסינג והאזנת טווח קצר (NEAR FIELD) באולפנים בסדר גודל קטן עד בינוני. מכיוון שעבדתי בכמה אולפנים ובתחנת רדיו בצעירותי יש לי היכרות די טובה עם מוצרים מסוג זה לאורך השנים.

בשנים האחרונות הדינמיקה בפיתוח רמקולים מסוג זה עולה מאוד וזאת משום שהיום קל יותר לבצע אינטגרציות בין טכנולוגיות שונות בתחום ההגברה ועיבוד האותות מצד אחד, ושירותי הסטרימינג השונים שכולנו מכירים מצד שני.

כך נוצר מצב שאינטגרציה בין הרמקול הקונבנציונלי שכולנו מכירים (קופסת עץ בדר"כ, יחידות הדרייברים ומפצל תדרים), לשאר חלקי האלקטרוניקה השונים שאמורים לשלוח לרמקול את הסיגנל (מקור האות, עיבוד האות, הגברת האות, וכיוצא בזה) ושבאופן מסורתי ובמשך עשרות שנים ישבו כיחידות חיצוניות ומופרדות מהרמקול (וחוברו בניהם בכבילה אחד אל השני), הפכו לחלק אינטגראלי מהפתרון והוטמעו כולם בתוך תיבת הרמקול עצמו.

מה הפך זאת לאפשרי אתם שואלים?

מזעור רכיבי האלקטרוניקה השונים, והרצון "להיפטר" ממספר קופסאות בחדר האירוח, וכמובן מעבר של לא מעט יצרנים לשימוש בהגברה דיגיטאלית, אשר בהגדרתה נצילה יותר ופולטת פחות חום. נוסיף לכך את הסיבה שהיצרנים השונים רצו להיות בנקודה שבה הם שולטים (ובצדק אפשר לומר) בהתאמה בין הרכיבים השונים ובכך גם בתוצאה הסופית, ולשחרר לעולם מוצר מוגמר שהם רואים בו כאופטימאלי מבחינתם לאותה רמת מחיר בשוק. כל אלו ועוד, דחפו את החזון והקונספט הזה קדימה בכל הכוח.

לכן, בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט יצרניות רמקולים מסורתיות שמכניסות את כף רגלם אל תוך פלח השוק ההולך וגדל משנה לשנה.

אפשר לכתוב מאמר שלם רק על פלח שוק זה, אך אשאיר זאת לפעם אחרת. הפעם, נתמקד במושא הכתבה.

ה-Mozart INFINITY - מערכת שלמה באריזה קומפקטית

הרמקולים של Vienna Acoustics מדגם, Mozart INFINITY הוצגו לראשונה במאי האחרון בתערוכת ה-HIGH END SOCIETY במינכן. למעשה, זוהי מערכת אודיו שלמה הכוללת, זוג רמקולים המכילים בתוכם הגברה דיגיטאלית, שלל כניסות אנאלוגית ודיגיטאליות כאחד לחיבור מקורות שמע נוספים, סטרימר אודיו משוכלל ודאק (A/D) עדכני. כל החבילה הזאת נשלטת ע"י שלושה כפתורים פיזיים ברמקול הראשי או דרך אפליקציה למכשיר הסלולאר והטאבלט.

לכאורה. Vienna Acoustics, חברה עם מסורת מאוד שמרנית מטבעה, מציגה רמקול ראשון בתוצרת SPEAKER SMART ACTIVE. מה עוד שהחברה מצהירה שהשקיעה בו את כל ניסיונה לאורך עשרות שנים ופיתחה דרייברים חדשים עבור סידרה זאת. לכן, כאשר ניתנה לי האפשרות לסקור אותם בביתי, קפצתי על המציאה ולא הסתכלתי לאחור. לאחר דין ודברים עם המפיץ בישראל, לווינסון-אודיו, קבענו שהרמקולים יגיעו לבייתי בזמן הקרוב.

כשהגיעו לבסוף ה-Mozart INFINITY, פניתי לאתר החברה וקראתי בשקיקה על המוצר. לאחר מכן, קראתי את חוברת ההדרכה המצורפת ורק לאחר שהבנתי מה בדיוק יש לי בידיים, פתחתי את האריזה.

מהרגע הראשון, הוקסמתי מרמת הגימור שלגמרי אינה סטנדרטית ברמת מחיר זאת.

הרמקולים שהגיעו לרשותי, הינם רמקולים ריצפתים בגודל סטנדרטי (97.2 ס"מ גובה, 21.6 ס"מ רוחב, 34.3 עומק), בצבע לבן וברמת גימור פסנתר-מבריק ויפייפה, שגם אני וגם אשתי מאוד אהבנו.

זוג רמקולים של Acoustics-Vienna קשה להתרשם מהתמונות, אך במציאות הם פשוט יפיפיים.

את הרמקולים ניתן כמובן להזמין במגוון צבעים (ארבעה), שחור-פיאנו (מבריק), לבן-פיאנו (מבריק), צבע עץ בהיר (שרי), צבע עץ אדמדם יותר (רוזווד).

שני הרמקולים שנגלו לפניי אומנם זהים במבט ראשוני, אך עם הבדלים ברורים.

הרמקול הראשון הינו הרמקול הראשי והוא מחזיק בתוכו את ההגברה עבור שני הרמקולים, את שלל החיבורים הפיזיים, את כפתורי התפעול הפיזיים המוצנעים בחלקו העליון של הפאנל וכמובן, חיבור לחשמל.

הרמקול השני הינו רמקול סלייב (משני), אשר מחובר ונישלט על ידי הרמקול הראשון דרך כבל רמקול סטנדרטי שמסופק בחבילה. משהו מאוד סטנדרטי בקטגוריית הרמקולים המוגברים.

אני מוריד את הגריל הקידמי על מנת לחקור מקרוב וכמו כל אודיופיל מצוי להסתכל לדרייברים בעיניים. אני מגלה התנגדות לא קטנה בהסרת הגריל הקדמי, מה שמספר לנו שהמגנטים שהיצרן משתמש בהם מאוד חזקים. זהו דבר סופר חיובי למי שיש לו ילדים קטנים בבית או עוזרת מפוזרת.

לאחר שהגריל יורד, אפשר לראות את הדרייברים של ה-Mozart INFINITY בבהירות. אלו לא אותם הדרייברים שאני מכיר מהעבר, למעשה, אלו דרייברים חדשים שהיצרן עבד על פיתוחם מספר שנים כדי לשפר ולהגיע לתוצאות טובות עוד יותר.

ה-Mozart INFINITY תוכנן בתצורת 2.5 דרכים (Way), כאשר בכל רמקול ישנם שני דרייברים בגודל של 6 אינץ' עם חיזוקים פנימיים שהחברה מכנה בשם SPIDERCONE (קורי עכביש). על אזור התדרים הגבוהים מנצח טוויטר כיפת משי בגודל של 1.1 אינץ', מוגן בכיפת אלומיניום בצורת כוורת אשר עוזרת לשמירה על הטוויטר מנגיעות אקראיות (עוזרת מפוזרת אמרנו???), ובמקביל עוזרת לפיזור אופטימאלי של הצליל בצורה ורטיקאלית בחדר.

הדרייברים

הרמקולים מדורגים טכנית כ-90 DB ועובדים ב-4 OHM. טווח היענות התדר המוצהר הינו 30Hz-22kHz אך לא צוין נתון הנחתה לתדר. ישנם שני פורטים אחוריים בכל רמקול, אשר אחראיים על יציאת האוויר מהתיבה, מה שבעצם אומר שקירבה לקיר אחורי אינה מומלצת וכדי לקבל תוצאה אופטימאלית, רצוי למקם את הרמקולים במרחק של לפחות כ-50 סנטימטרים מהקיר האחורי. בל נשכח שזהו כלל אצבע אך אינו מחייב המציאות.

לכל רמקול הוצמדה הגברה דיגיטאלית (מסוג Class D) של 125 וואט לרמקול, אשר תניע את הדרייברים המדוברים, ואכן, באופן עקרוני, זה אמור לספק את כל צרכיו של הרמקולים בקלות רבה.

רצוי לציין, ה-Mozart INFINITY מגיעים עם ממיר דיגיטאלי-לאנאלוגי (DAC) מובנה, מהדור האחרון והעדכני של חברת ESS Technology יצרנית המוליכים למחצה הידועה. דגם ה-DAC המוטמע הינו ES9038Q2M מסדרת שני ערוצים של החברה, שמצהיר על טווח דינמי של 129DB לערוץ, בהחלט נתון מרשים.

נתון מעניין שמצאתי בחוברת ההפעלה הוא שהיצרן טוען שזמן ה-Break-In הנדרש עבור הרמקול הוא כ-100 שעות. כמובן שננסה לבדוק גם טענה זאת.

ברושם ראשוני, ה-Mozart INFINITY בהחלט נוח במידותיו ויתאים לכל בית או חדר קטן כגדול.

כל רמקול מתנשא לגובה של 97.2 ס"מ ורוחבו עומד על 21.6 ס"מ כולל הבסיס (17 ס"מ בלבד ללא הבסיס!!!), אך להפתעתי מראה העיניים דיי מטעה ולמרות נתון מוצהר של 21 ק"ג ליחידה, הרמקולים מרגישים כבדים ומסיבים הרבה יותר.

הרמקולים עומדים על ארבעה ספייקים (קוצנים) כמקובל, ומכיוון שלרמקולים ממדים נוחים, פילוסם נעשה בקלות רבה ע"י הברגת אחד או יותר מהספייקים עד למצב שהוא עומד יציב בחדר.

כפי שציינתי קודם, בחלקו העליון של הרמקול הראשי, ישנם שלושה כפתורי מגע עגולים ומוצנעים למראה, אשר שולטים על הדלקה-כיבוי (כפתור אמצעי) וכיוונון של עוצמת השמע הרצויה (הגברה/הנמכה, כפתור ימני ושמאלי בהתאמה).

שלושת כפתורי השליטה הפיזיים

מניסיוני, השליטה היותר ריאלית עבור אדם מהיישוב, היא דווקא שליטה דרך אפליקציית השליטה של החברה Vienna Acoustics בטלפון הסלולארי או דרך מכשיר טאבלט. האפליקציה תומכת במערכות ההפעלה של גוגל (Android) ושל אפל (IOS) וניתנת להורדה מחנות האפליקציות הרלוונטית למכשירכם.

קישוריות ושליטה

ב-Mozart INFINITY, שלל החיבורים הפיזיים ואפשרויות המשחק מונגשים ברמקול הראשי. על כל הטוב הזה מנצחת האפליקציה, שדרכה אפשר לדלג בין הכניסות והאפשרויות השונות.

רשימת הכניסות, החיבורים ואפשרויות הזרמה מאוד מרשימה ואני לא רואה מישהו שתחסר לו כניסה כזאת או אחרת לכל אפליקציה שיבחר לחבר.

להלן הרשימה הכמעט מלאה:

תמיכה במגוון שירותי מוסיקה שונים ואפשרויות הזרמה כגון:

TIDAL Connect, Spotify Connect, 2 Apple AirPlay, UPnP/DLNA ,roon READY

*כולם נתמכים עד לרזולוציה של 384kHz/24bit

כניסות פיזיות למכביר:

  • כניסת HDMI (עם תמיכה ב- eARC)

  • כניסה אופטית דיגיטאלית

  • כניסה קואקסיאלית דיגיטאלית

  • כניסת RCA אנאלוגית סטנדרטית

  • כניסת XLR אנאלוגית סטנדרטית

  • חיבוריי רשת – LAN וכמובן WLAN (תומך תדרים 2.4 ו- 5 GHz)

מבט על חלקו האחורי של הרמקול הראשי

מבט על חלקו האחורי של הרמקול הראשי

חיבור, מיקום והפעלה

לאחר שהוצאתי את ה-Mozart INFINITY מהאריזה, מיקמתי אותם בראשוניות מסוימת בחלל החדר בצורה שנראתה לי אופטימאלית. חיברתי את הרמקול הראשי (כימני) לרמקול המשני (שמאלי) בעזרת כבל הרמקול שסופק באריזה (באורך של 3.8 מטרים). אל הרמקול הימני שבו נמצאים שלל החיבורים, חיברתי כבל רשת, כבל אופטי ממכשיר הטלוויזיה אל הרמקול הראשי (ימני) ולאחר מכן את כבל החשמל. נורת הלד הנמצאת בגב הרמקול הימני נדלקה וצליל ה- Welcome המיוחל נשמע, מה שאומר שאני בדרך הנכונה.

לאחר חיפוש קצרצר בחנויות האפליקציות הרלוונטית, הורדתי את האפליקציה למכשיר הטלפון הסלולארי שלי מתוצרת סמסונג (מע' הפעלה Android) ולאייפד שלי (מע' הפעלה IOS) במקביל.

כאשר האפליקציה ירדה לשני המכשירים, פתחתי את האפליקציה בשניהם והגדרתי את הרשת הביתית כמבוקש והנה האפליקציה מציינת שהרמקול מוכן לפעולה.

מסך ההפעלה

מסך ההפעלה

מרגע מיקום הרמקול בחדר וחיבורו לרשת האינטרנט, לא לקח יותר מ-5 דק' עד שמוזיקה התנגנה ברקע. בעיניי, זהו זמן סופר מהיר ללקוח הנורמטיבי. כשאני עוצר לרגע וחושב, מעולם לא יצא לי לחבר מערכת שלמה ב-5 דק'!!!

כאשר הרמקול מנגן ברקע, אני מוצא לעצמי זמן לנווט בנבכי האפליקציה ולשחק עם האפשרויות וההגדרות הרבות בתפריטים ומוצא כמה דברים מעניינים:

אפשרות בחירה במגוון הכניסות הרלוונטיות RCA/XLR וכיוון העוצמה לכל כניסה בנפרד:

תפריט בחירת כניסה פעילה

תחת האפשרויות במסך ה-SOUND PROCESSING אני מוצא אופציות לשינוי ערכי ה- BASS / TRABLE / LOUDNESS למי שימצא זאת רלוונטי עבורו.

כיווני סאונד

כיווני סאונד או משחק עם ערכי הקרוס-אובר השונים להתאמה אישית וקוסטומיזציה

 

התאמת תדר ואפילו אפשרות האזנה לתחנות רדיו ישראליות

התאמת תדר ואפילו אפשרות האזנה לתחנות רדיו ישראליות

רדיו אינטרנטי ועוד אין ספור אפשרויות.

רדיו אינטרנטי ועוד אין ספור אפשרויות

בקיצור, כנראה שאין משהו שחפצה נפשכם ולא הוטמע בתוכנה.

כפי שציינתי קודם לכן, את הרמקול חיברתי לטלוויזיה עם כבל אופטי ולאחר מכן גם עם כבל HDMI על מנת לבדוק את פונקציית ה- eARC. שתי הפונקציות עבדו בצורה חלקה ולא הורגש Latency כלשהוא.

עוד אציין, שהקישוריות והשליטה עברה דרך כבל אינטרנט רגיל, אך היו ימים שהתחברתי גם בצורה אלחוטית אל הרמקול וגם פונקציות אלו עבדו באופן יוצא מהכלל וללא ניתוקים כלשהם. 

אז האם ה-Mozart INFINITY ינגן כמו מוצרט?

אקדים ואומר שאצלי שירים מסוימים מייצגים חוויות מהחיים - כמובן שחלקן טובות, חלקן פחות, אך כל אחד מאיתנו אני מניח, יש לו את המוזיקה שעליה הוא גדל והתחנך, אליה הוא רגיל ואיתה הוא חווה רגעים מיוחדים בחייו. ולכן, בזמן סקירה זאת, אקשיב לא רק למוזיקה "אודיופילית גרידא" אלא אקח את עצמי במעלה הזיכרונות והמוזיקה שמלווה אותי בדרכים במהלך השנים. כך שאוכל לבחון את הצגת המוזיקה המתנגנת שאותה אני מכיר טוב, על Mozart INFINITY.

קיבלתי את הרמקול בשלהי חודש ספטמבר ולכן באווירת חודש אלול וחגי תשריי שהתקרבו להם, החלטתי לפתוח את המבחן בהופעה חיה של של ישי ריבו וזאת כהכנה למופע שהוזמנתי אליו ביום למחרת.

ישי ריבו - במה קהל ואהבה

את האלבום אני מכיר היטב, מהצליל הראשון מה שתפס אותי זה האותנטיות של הצלילים שבקעו מהרמקולים. למרות Mozart INFINITY הם רמקולים לא גדולי ממדים, הם מנגנים בסוג של ביטחון ורוגע כאילו מסתכלים עליי ואומרים לי, I dare you, בעברית צחה, יאללה, בוא תנסה אותי ואני אראה לך מה אני מסוגל.

אהבתי את הגישה של הרמקול, הרי לא בכל יום, רמקול מצליח לאתגר אותי. אני מעלה את העוצמה קמעא, השיר מתנגן וקולו של הזמר שליו ורגוע למרות העוצמה וממולי הבמה המרכזית. אני לגמרי מרגיש כאילו שוגרתי בזמן ואני כבר בשורה החמישית בהופעה.

באותו הרגע, אמרתי לעצמי, רגע, אם אני כבר פה אז בוא נהנה, בוא ניתן להופעה להתנגן במלואה.

אני מגביר שוב את העוצמה, ומקשיב בהנאה בזמן שאני נרגע ושותה קפה קטן.

The DOORS - Rider On The Storm

אני מקשיב לשיר בקשב רב, יש המון ניואנסים קטנים ברקע ההקלטה המלווים את קולו של ג'ים מוריסון האגדי שראוי לתת עליהם את הדעת בזמן שמקשיבים לשיר עם רמקול חדש. אני נשאב לתוך השיר וממש מרגיש חלק מהחוויה האפלולית.

Leonard Cohen – Lullaby

את קול הבס של לאונרד כהן כנראה שאין איש על הפלנטה שאוהב מוזיקה ואינו מכיר או מעריך. לאונרד שר בקולו המרטיט ונותן למפוחית ולגיטרה עם המלודיה שחוזרת על עצמה לאורך השיר ללוות אותו, כך שהוא לוקח את השליטה על הקצב. ה-Mozart INFINITY מציגים זאת בדרך מאוד מרשימה ומהנה.

Freya Ridings – Lost Without you

הקול של זמרת הפופ האנגליה והצעירה, Freya Ridings, נחשב לייחודי ובבלדה מסוג כזה אנו מקבלים הצצה ליכולות המצו-סופרנו הווקאליות הללו. שוב, ה-Mozart INFINITY מציגים חלון מושלם למוזיקה ולקולה של Freya Ridings והפסנתר המלווה אותה.

John Martyn – Solid Air

השיר הפותח את אלבומו הרביעי של הזמר הסקוטי, John Martyn, מציג את החוזקות של הרמקול הזה. בימת הקול (רוחב ועומק הבמה) שהרמקולים מציגים, פשוט מצוינת ואני מזכיר לעצמי שלפניי מנגן רמקול ממש לא יקר למערכת היי-אנד. התוצאה המתקבלת פשוט מעולה, כל כלי במקום, יש סדר במרחב, איך אומרים, פשוט בינגו. 

Joe Bonamassa – I’d Rather Go Blind

הגיטריסט האגדי בונמסה, מארח את הזמרת בט הארט באלבום קאברים פשוט מצויין. בשיר הנ"ל הם מחדשים קלאסיקה של אטה ג'יימס. סגנון קול האלטו של בט הארט נשמע היטב למרחקים על נגינת הגיטרה החזקה של האמן בונמסה. בשלב כלשהו לא רציתי שהשיר יגמר, הביצועים של ה- Mozart INFINITY בתחום תדרי המיד והגבוהים פשוט מצויינים, לא ייאמן.

בשלב זה אני מחליט שלאט לאט הגיע הזמן להעלות את הקצב ועובר למשהו קצת יותר אנרגטי.

Faith No More – Evidence

הטראק Evidence, לקוח מהאלבום החמישי (King for a Day) של הלהקה לאחר טרנפורמציה שעברה באותם שנים. השינוי אכן מורגש באלבום זה והטראק הזה עם ריפ הגיטרה, התופים והקלידים יחדיו, נשמע עוצמתי ואנרגטי דרך Mozart INFINITY בדיוק כמו שהוא צריך להיות.

Daft Punk – Random Access Memories

Daft Punk היא להקה צרפתית ותיקה שניגנה כשלושה עשורים על הרצף בין מוזיקה אלקטרונית, פאנק, דאנס והאוס. במוזיקה שלהם ישנם המון אלמנטים ומשחקים אלקטרונים שבתוצאה הסופית יוצרים קטעים עם המון גרוב שמאתגרים לא מעט רמקולים. בחרתי להאזין לאלבום Random Access Memories שכולל בתוכו שלל להיטים אחד אחרי השני. המשחקים של מעבר אלמנטים בין רמקול שמאל לימין לאורך האלבום מורגש כאן היטב, ממש כאילו חבשתי על ראשי אוזניה ברמה הכי גבוהה. רמקול ממזרי במובן הכי חיובי של המילה.

האמת היא שאלו רק טעימות מאותם ימים שהרמקולים היו ברשותי. היו עוד לא מעט שירים שלא נכנסו לכתבה מפאת אורכה אבל אני מניח שרוח הדברים ברורה.

סיכום ומסקנות

אין ספק שהחברה השקיעה לא מעט זמן, מחשבה וכסף בתכנון כל אלמנט ברמקולים הללו וזה בהחלט ניכר בתוצאה הסופית. ה-Mozart INFINITY של Vienna Acoustics אינם מביאים איתם בשורה חדשה לשוק ההולך וגדל של רמקולים מחוברים, ובכל זאת, יש פה עסקה פשוט מעולה.

ה Mozart INFINITY מאגדים בתוכם חבילה שהיא הרבה יותר גדולה מסך חלקיה הפנימיים. מדובר על בשלות מסוימת שאיננה קיימת ברמקולים אקטיבים אחרים שבחנתי לאורך השנים, חתימת סאונד של יצרן אוסטרי סופר מכובד, ממדים אטרקטיביים על מנת שיוכלו להתאים לכל סביבה שהיא וזה ללא התפשרות על התוצאה, וכמובן, אם כל זה לא הספיק לכם, גם איכות בניה ברמה מאוד-מאוד גבוהה.

בל נישכח שהם אמורים להחליף בקלות מערכת אודיו שלמה, כך שגם שאר המרחב הסלוני נשאר פנוי ונקי משלל רכיבים נוספים.

אלו רמקולים המסוגלים להעביר אותנטיות מוחלטת בשלל סוגי המוסיקה שבחנתי, חדשניים מאוד, עם גאוות יחידה ובעיצוב שמרני וקונבנציונאלי שיתאים לכל חובב מוסיקה באשר הוא. כל זה הופך את הרמקולים הללו בעיניי למאוד-מאוד אטרקטיביים. כאלו שכיף להאזין להם במשך שעות ובהחלט גאווה להציג אותם לראווה בחדר האירוח המרכזי של הבית.

מרענן לראות שבמחירים דיי שפויים אפשר להשיג מערכת שלמה שנותנת תוצאה מרהיבה שכזאת וליהנות מכל רגע. בקיצור, סופר מומלץ.

יתרונות (+)

  • הגדרה ראשונית מהירה מאוד (5 דק' מרגע פתיחת הרמקול מהאריזה ועד הפעלתו)

  • גימור לבן פסנתר מדהים

  • מגיע לעוצמת שמע גבוהה

  • הפרדת צלילים ופירוט ברמה מאוד גבוהה

  • אפשרויות קוסטומיזציה והדגשת צלילים מסוימים על פי טעם המאזין

  • אפליקציה – תגובה מהירה של האפליקציה

  • מגוון רחב של חיבורים (כולל eARC HDMI)

  • כפתור R/L ברמקול הראשי לנוחות מיקום מקסימאלית

  • מגנטים חזקים בגריל הרמקול (עבור הגנה וכיסוי הדרייברים)

חסרונות (-)

  • חסרונו של שלט פיזי עבור חלק מהמשתמשים המסורתיים יותר

  • אין חיווי חזרה למשתמש מהלחצנים הפיזיים בחלקו העליון של הרמקולים

ממדי חדר האזנה:

רוחב – 4.80 מ'

עומק – 3.50 מ' (פתוח אל עבר חלל המטבח)

יבואן: סאבו אודיו

מפיץ: לוינסון אודיו

מחיר מומלץ: 12,000 יורו

 

מעבר לתגובות בפורום