ביקור בחדר הדגמה חדש לפנתיאון ב-Hi Fidelity שבחולון
זה לא כל יום שיבואן מרים מערכת בחדר הדגמה בעסק ברמות שהרים כאן יוהן. אני יכול לספור על כף יד אחת כמה מערכות ברמות הללו עומדות איתן ויציב אצל היבואנים שלנו בארץ. הרי ברור שזה הכי סקסי להרים חדר הדגמה עם ציוד בתג מחיר של דירה בישראל, אבל זה לא דבר קל בכלל, וזה בלשון המעטה. אז כהתקשר יוהן לשיחת טיזר על הבאות להגיע אליו, כמובן שמיד נעניתי וסוכם שברגע שהעסק יעמוד וינגן קצת אני מגיע לביקור. היה ברור שלא נמתין את תקופת ה-break in כי אחרי שסיים הבחור למנות לי את כל מרכיבי הסט אפ והבנתי שרובו אם לא כולו "חדש מהניילון" ולא נחכה חצי שנה עד שכל העסק יסיים את התהליך. האמת היא שאני מייחס חשיבות עליונה לתהליך ה-break in וככל שהציוד ברמה גבוהה יותר, התהליך הזה משמעותי יותר בתוצאה הכוללת הסופית. אממה, כשהציוד טוב אז הוא טוב מהרגע הראשון. תהליך break in לא יהפוך ציוד בינוני לטוב או טוב למצוין. זה לא בא לידי ביטוי באופן הזה. אך זה נושא אחר בפני עצמו ואני גולש.

החדר הדגמה כאן עבר תהליך ממושך עד שהגיע למצבו הנוכחי והיכולת שלו להכיל ציוד ברמה שכזו. יוהן עוד מספר שהעבודה לא תמה וישנם עוד דברים שצריך לטפל בהם, כמו החשמל ומי שמכיר אותי או לפחות עוקב / עקב בעבר, יודע עד כמה אני עמוק בתוך נושא החשמל למערכת וכמה רחוק הלכתי (ספוילר... בהמשך השנה אחשוף פרויקט מורכב שלקח את נושא החשמל למערכת לרמות אחרות ולאן אפשר להגיע איתו - stay tuned...).
אני מדלג הפעם על כל שיחות החולין כאשר המנה הראשונה תפסה את עיני כשנכנסתי (מזכיר לך יוהן שברגע שנוחתים זוג נוסף אותה שולח ישר אליי לסקירה. אין להם מה לעצור בחולון בכלל). טוב נו, חצי ספוילר נוסף, יוהן הביא מוצר במחיר מצחיק שפשוט עפתי עליו ולא פחות דרשתי (תוך שימוש באלימות פיזית מתונה) שאני מרגיש מחויב לסקור את המוצר הזה. אז הינה, אם לא תראו סקירה בקרוב תדעו שיוהן אשם ולא אני.

כפי שכבר ציינתי כאן בכמה הזדמנויות בשנה האחרונה, בתקופה האחרונה אני מתחיל לשוב לכושר כתיבה, סקירות מקצועיות ופעילויות שונות בתחום לאחר היעדרות ממושכת. הביקור אצל יוהן הוא עוד שלב בשובי לכושר ההולך וקרב. מבטיח לכם חזרה בענק ואפילו חשיפה של כמה דברים שלא היו פה אצלנו באתר.
אז יאללה, נכנסתי לחדר או למעשה במקרה הזה לממלכת אודיו ברמות מהקצה שיש ליבואנים שלנו להציע בארץ. המפלץ המרכזי הוא כמובן זוג השוויצרים הניצבים בחדר. עם כל הגודל שלהם לרבות זוג יחידות "12 בכל אחד, המשקל הפסיכי שלהם וכל המסביב הם עדיין ניצבים בצורה כזו שאיננה 'צועקת' בעין. הם ניצבים באלגנטיות ו-finesse כאלו שאתה מרגיש שאתה בנוכחות של משהו סופר מרשים עם class ובו זמנית מפוצץ באלגנטיות מוקפדת. אלומיניום בעשור פלוס האחרונים חדר חזק לתחום האודיו ההיי אנד ויש כאלו שעושים אותו טוב ויפה ויש כאלו בודדים שלוקחים את זה לרמה אחרת שצריך לחוות אותה ממבט ראשון במרחק נגיעה, על מנת להבין באיזו חיה מדובר. אוסיף ואומר שגם כאן עם היצרן הזה ישנו הבדל בין סדרות הכניסה לבין סדרת הרפרנס האמורה כאן. כיאה לתווית "רפרנס" של יצרן בקליבר הזה, ברמה הזו את הקיצוני לקחו לקיצוני פסיכי לכזה ששוב, רק שניצבים במרחק נגיעה מבינים במה מדובר עוד בלי שהמוצר התחיל לנגן בכלל... בקיצור הבנתם, זוג רמקולים שוויצרים פסיכיים.

האלקטרוניקה בחדר הינה ממותגים מוכרים לא פחות אך ותיקים הרבה יותר בתחום. על תחום ההגברה מדובר בסט פרה + פאוור של Audio Research הוותיקה שכיום היא חדשה בליין של היבואן. המקור גם הוא מיצרן מאוד ותיק בתחום, Esoteric שכלל איננו חדש בליין של היבואן הזה ולעניות דעתי בתחום הדיגיטלי הוא מהמובילים בעולם במיוחד בדגמי הקצה.

הכבילה שחיברה את כל העסק והיא בחשיפה ראשונה כאן: Argento
חברה סופר מעניינת ברמה מאוד גבוהה שעברה כמה גלגולים לא יציבים אצל יבואני עבר בארץ בשנים עברו ולצערי מסיבות שכלל לא קשורות לרמה ואיכות. מדובר ביצרן ברמה כיאה למערכת שלפנינו. אני עוד לבטח אסקור אותם בהמשך. מכאן אני שולח ליוהן ברכת הצלחה עם היצרן הנפלא הזה.

קדימה לעסק
עם בקיעת הצלילים הראשונים מבינים מהר מאוד לאן הולך כל הסיפור הזה שהרים כאן היבואן. כותלי החדר נעלמים מאוד מהר וכל נושא הפרטים ומיקרו פרטים בין רגע הופכים ללא רלוונטיים כלל לדיון. מה שתופס אותי זה המרחב, התלת מיימדיות וההולוגרפיה, המרחב והאוויר בין הכלים והאוויר בבמה בכלל. האיזון הטונלי פשוט שם. היכולות ברורות ואף ניכרים הבדלים משמעותיים בין הזרמה של קטע זהה דרך Tidal לעומת Qbuz (ולא, לא בכל מערכת מבחינים בזה ברמה שקרתה כאן). ברור שהתוצאה כאן היא של המכלול מהאלקטרוניקה, כבילת החדר כמובן (!), אבל הרמקולים הם השחקן המרכזי כאן ללא ספק. לאוזן המיומנת והמנוסה זה שמיע תוך כמה דקות. אמרתי ליוהן שההגברה אכן ברמה גבוהה, אבל הרמקולים הללו בהחלט מסוגלים ליותר וזה לא תמיד תקף, גם לא ברמות המחיר הללו. הרי נידון לאין קץ בשנים האחרונות אותו דיון על "אובדן שליטה" של תגי המחיר בתחום ועל החטא של תג מחיר מהחלל החיצון עם רמות ביצוע שאינן תואמות את כמות האפסים אחרי הספרה הראשונה. אז כאן אכן תג המחיר הכולל בהחלט נופל בתחום החלל החיצון - כמיליון שקל מנגנים בחדר (רוב האפסים נמצאים ברמקולים) אך התוצאה אכן מספקת את סחורה. כל אחד כמובן והפרופורציות שלו אבל מה שאני אומר שכאן תג המחיר מביא עימו את הרמה המצופה בסטנדרט הזה בתחום, וזה לצערנו לא מובן מאליו בשנים האחרונות. אז כאן הסחורה יקרה, אבל היא מסופקת בהחלט(!)

בקיצור חברים,
יש Hi End בארץ ולא מעט אבל Hi End קצה יש רק בכמה מקומות בודדים בארץ, היום יש לנו גם בחולון. אני מוריד את הכובע בפני יוהן על העשייה וצליחת האתגרים הלא פשוטים בכלל, לממש כזו מערכת שמנגנת כראוי לה בארץ. שאפו יוהן! תצליח ואני כבר משתוקק לבאות.
אז מה היה בתפריט?
רמקולים רצפתיים מסדרת הדגל של Stenheim דגם Reference Ultime Two
קדם מגבר של Audio Research דגם Reference 6SE
מגבר סטריאו של Audio Research דגם Reference 80s
מקור ממיר סטרימר של Esoteric מדגם N01xdse
כבילה של Argento מסדרת Flow Ultima
