סיכום אירוע השקת המכונית החשמלית GV60 של GENESIS

תמיר עיואן
16-06-2022 11:34

כלי הרכב הפסיקו מזמן להיות רק כלי תחבורה. ההתפתחות של הטכנולוגיה והעיצוב מתחרים על כיסם של המתעשרים החדשים לרכוש מכוניות יוקרה, שהפכו עם השנים לסמל סטטוס מובהק. בתמורה לסטטוס זה, מוכנים חובבי מכוניות הפרימיום להיפרד מסכומי עתק, שמגיעים למאות אלפי דולרים.

מכונית יוקרה מוגדרת כמציעה פאר ושפע אביזרים מתקדמים, שמכונית רגילה לא תציע, כשבצד הטכנולוגיה נמצא גם ביצועי כביש מעולים, נוחות מפנקת ועיצוב מהפנט. יכולת כלכלית מובילה לרכש יוקרתי שמעודד את ההנאה מהנהיגה, וכמובן מסיבוב הראשים של האנשים בכביש.

מותגי יוקרה בעולם הרכב בדרך כלל אינם נוצרים יש מאין, אלא מקונצרנים מבוססים. כמו פולקסווגן שהצמיחה את אאודי, וטויוטה שהמציאה את לקסוס, בחר קונצרן יונדאי להשיק לפני שש שנים את מותג היוקרה שלו - GENESIS. המותג הושק בישראל במרץ שנה שעברה, תחת בעלותה של כלמוביל, יבואנית הרכב של יונדאי, מיצובישי, מרצדס ועכשיו גם ג'נסיס.

השבוע השיקה כלמוביל את הדגם החשמלי השני שלה והראשון שמבוסס על פלטפורמת ההנעה החשמלית הייעודית המתקדמת של היצרן.

 אירוע השקת המכונית החשמלית GV60 של GENESIS

אולם התצוגה של GENESIS בהרצליה פיתוח

GENESIS שהחלה פעילותה באירופה רק בשנה האחרונה, מכרה עד היום מעל 700,000 רכבים, ובשנה האחרונה בלבד גדלה פעילותה בעולם ב-160%. בשנת 2022 מתכוונת למכור החברה בעולם כ- 220,000 רכבים, ובישראל כ- 1000 רכבים.

דנה רביד-מנחם מנהלת חטיבת GENESIS בכלמוביל מציינת: "אנו נרגשים להשיק את ה- GV60 החשמלית. למדנו במהלך השנה האחרונה, מכרנו למעלה מ-700 רכבים.

דנה רביד-מנחם, מנהלת חטיבת GENESIS, וארז סבג, סמנכ"ל חטיבת הרכב הפרטי בכלמוביל

דנה רביד-מנחם, מנהלת חטיבת GENESIS, וארז סבג, סמנכ"ל חטיבת הרכב הפרטי בכלמוביל

GENESIS החלה דרכה בישראל רק במרץ שנה שעברה, בתוך 3 חודשים מכרה 300 רכבים, ללקוחות אמיצים במיוחד שאינם מכירים את המותג, אבל החליטו להתנסות במותג המבטיח חדשנות. נכון להיום נמכרו כ- 700 רכבים, ובכוונתם להגיע בקרוב מאד ל-1000 יחידות, ובמקביל לפתוח שני מרכזי מכירה בירושלים ובחיפה.

בתוך 3 חודשים מכרה 300 רכבים

GENESIS מתגאה בציונים גבוהים במיוחד בשביעות רצון הלקוחות, בהשוואה ל'מותגי על' כגון מרצדס, אאודי, לקסוס, BMW וולבו. אחת הסיבות היא מספר הלקוחות המצומצם יחסית, ומשכך, האתגר הגדול הוא לשמור על שביעות הרצון הגבוהה גם לאחר העליה הצפויה במכירות.

נתוני שביעות הרצון הגבוהה

פלטפורמה חשמלית ייעודית

GENESIS GV60 הוא הדגם הראשון של המותג המתבסס על פלטפורמת E-GMP (Electric-Global Modular Platform) המתקדמת שפותחה באופן ייעודי עבור הנעה חשמלית מלאה. הפלטפורמה החדשה תוכננה כפלטפורמת הנעה אחורית עם מנוע חשמלי הממוקם מאחור, עם אופציה להנעה כפולה באמצעות מנוע חשמלי נוסף הממוקם מלפנים. בתכנון הפלטפורמה ניתן דגש זו על גמישות בהתאמה לייעודים שונים, חוסן מבני גבוה של השלדה, משקל נמוך וחלוקת משקל אופטימלית המאפשרים למקסם את יעילות מערכת ההנעה החשמלית לצד הצגת יכולות דינמיות גבוהות בכל תנאי הדרך.

E-GMP

פלטפורמת E-GMP תוכננה כדי להכיל בתוכה את טכנולוגיות הסוללות, ההנעה החשמלית והטעינה המתקדמות ביותר בתעשיית ברכב המאפשרים ל-GV60 להציג את הביצועים המובילים מול רכבי הקרוסאובר החשמליים מסוגו.

אירוע השקת המכונית החשמלית GV60 של GENESIS

טעינה אולטרה מהירה במתח גבוה

מערכת הטעינה של GENESIS GV60 תומכת בטעינה ביתית ישירה (AC) בהספקים של 7.2Kw ו-11Kw, יחד עם תמיכה בטעינה אולטרה מהירה העמדות טעינה ייעודיות מנוהלות (DC).

באופן בלעדי, מערכת טעינת הסוללות של GENESIS GV60תומכת במתח גבוה של 400V, כאשר מטען בעל מגביר מתח מסוגל להכפיל את הטעינה לטעינה במתח של 800V. התוצאה היא טעינה יציבה ומהירה לאורך זמן בעמדות טעינה שונות ומהירות טעינה מהגבוהות ביותר כיום.

בעת טעינה בעמדת 350Kw פונקציית הטעינה המהירה של GENESIS GV60 מאפשרת לטעון את הסוללה מ-10% ל-80% מהקיבולת ב-18 דקות בלבד.

הרוכשים יקבלו עמדת הטענה מנוהלת.

סוללה מתקדמת עם ניהול טמפרטורה

כל דגמי GENESIS GV60 מצוידים במכלול סוללת ליתיום-יון מתקדמת בקיבולת של 77.4 קילוואט/שעה. תאי הסוללה הם בעלי צפיפות גבוהה ב-10% ביחס לסוללות הקיימות כיום בשוק, מה שמאפשר משקל מופחת לצד אצירת אנרגיה מוגברת.

מכלול הסוללה כולל מערכת ניהול טמפרטורה חדשני המאפשר לחמם מראש את הסוללה בימים קרים כדי להביאה לטמפרטורת עבודה מתאימה, מניעת הפסדי אנרגיה וקיצור זמן הטעינה. מערכת קירור מובנית מאשרת לשמור על טמפרטורת עבודה אופטימלית גם בנסיעה ארוכה ותחת עומס טעינה גבוה כדי לשמור על אורך חיי התאים בסוללה.

יחד עם מערכת ניהול אנרגיה מתקדמת מאפשרת הסוללה של GENESIS GV60 טווח נסיעה מרבי של 517 ק"מ (בדגם RWD).

תא נוסעים טכנולוגי ויוקרתי

ישיבה בתא הנוסעים של GV60 מדגימה עד כמה המרחב בו יוצא דופן לנהג ולנוסעים. בסיס הגלגלים ארוך במיוחד והרצפה שטוחה. לוח הפיקוד הקדמי בעיצוב מינימליסטי ומסכי ענק. בנוסף, הרכב מגיע עם מושבי Easy Relaxation לנהג ולנוסע הכוללים אוורור מושבים קבוע.

תא נוסעים טכנולוגי ויוקרתי

צמד המסכים הקעורים ברזולוציה גבוהה מופנים כלפי הנהג ומרכזים את המידע והתפעול. הממשק אינטואיטיבי והתצוגה של מערכות הניווט והמולטימדיה פנורמית. בורר ההילוכים Shift By Wire מרהיב וצף בצורת כדור העשוי קריסטל אמיתי (Crystal Sphere) מתהפך עם הנעת הרכב ומודיע שהרכב מוכן לנסיעה.

הגישה הירוקה והידידותית לסביבה משלבת עור על בסיס צימחי לריפוד המושבים ומשענות הידיים, ובד המופק מפלסטיק ממוחזר בדיפוני הדלתות.

Digital Side Mirrorsמראות צד משולבות מצלמה


היעילות האווירודינמית משלבת מראות צד דיגיטליות שמחליפות את מראות הצד המוכרות. הן משלבות בתוכן מצלמות ברזולוציה גבוהה עם זווית כיסוי רחבה ומסכי OLED, המציגים את הנעשה בצידי הרכב על מסכים ייעודים בתא הנוסעים בסמוך לדלתות ומבטיחות כמה שיותר נאמנות לתמונה רגילה ופחות עיוותים שאופייניים למסכי LED או LCD. מראות הצד החדשניות משפרות את זרימת האוויר מסביב למרכב, מצמצמות רעשי רוח ומשפרות את שטח הראייה ב-11 מעלות בהשוואה אל מול מראה רגילה, ובה בעת תופסות 60% פחות שטח.

מערכת סאונד יוקרתית של Bang & Olufsen עם 17 רמקולים

מערכת הסאונד היוקרתית של Bang & Olufsen שתוכננה עבור ה-GV60 מספקת צליל עדין אך עשיר ואיכותי עם 17 רמקולים ובהספק של 1,050 וואט.

bang and olufsen

באמצעות ממשק בקרת הסאונד הייעודי של Bang & Olufsen, נהגים ונוסעים יכולים לבחור סאונד לאווירה ספציפית הכוללת ארבעה 'מצבי רוח' Relax, Energetic, Bright, Warm.

bang and olufsen

טכנולוגיית V2L

באופן ייחודי לסגמנט, GV60 GENESIS מצוידת בטכנולוגיית V2L (Vehicle To Load) ההופכת את המכונית לספקית אנרגיה חיצונית בעת הצורך. באמצעות מתאם המתחבר לשקע הטעינה של המכונית מסוגלת לשמש כמטען בקיבולת של 3.6 Kw לטובת הפעלת מכשירי חשמל חיצוניים בזמן קמפינג, לטעון רכב חשמלי תקוע ואפילו לספק אנרגיה לרשת החשמל הביתית במקרה של הפסקת חשמל.

שלוש גרסאות הנעה לחווית נהיגה ספורטיבית מרגשת

GV60 GENESIS מוצעת בשלוש גרסאות הנעה בעלות מנועים חשמליים חזקים ויעילים המספקים שילוב אידאלי בין ביצועים וטווח נסיעה.

  • GV60 RWD GENESIS – מנוע חשמלי אחורי בהספק של 168Kw (228 כ"ס) ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ. הנעה אחורית. טווח נסיעה מרבי: 517 ק"מ (נתוני יצרן לפי תקן WLTP).

  • GENESIS GV60 DUAL E-MOTOR – מנוע חשמלי אחורי בהספק של 160Kw (218 כ"ס) ומנוע חשמלי קדמי בהספק של 74Kw (99 כ"ס) היוצרים הספק משולב של 318 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 61.7 קג"מ. הנעה כפולה חכמה עם חלוקת כוח משתנה בהתאם לתנאי הדרך. טווח נסיעה מרבי: 470 ק"מ (נתוני יצרן לפי תקן WLTP).

  • GENESIS GV60 TOP – גרסת העל של GV60 עם מנוע חשמלי קדמי ומנוע חשמלי אחורי בהספק של 160Kw (215 כ"ס) כל אחד. הספק משולב של 429 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 71.4 קג"מ. טווח הנסיעה המרבי: 466 ק"מ (נתוני יצרן לפי תקן WLTP).

שלוש גרסאות הנעה לחווית נהיגה ספורטיבית מרגשת

לגרסת ה-TOP ישנו לחצן Boost המאפשר להגביר את הספק המנועים המשולב ל-489 כ"ס למשך 10 שניות, מה שמאפשר לזנק מאפס ל-100 קמ"ש ב-4 שניות בלבד.

עיצוב סאונד אקטיבי e-ASD

כדי להעניק לנהג חוויה ווקאלית בזמן הנהיגה על אף שמדובר ברכב חשמלי, פיתחה GENESIS מערכת סאונד אקטיבי מדומה (e-ASD) המספקת צלילי נהיגה וירטואליים המושמעים דרך מערכת השמע של המכונית, בהתאם למצב הנהיגה מהירות הרכב ומצב דוושת התאוצה.

הנהג יכול לבחור בין שלושה סוגי צלילים אקטיביים: Futuristic לתחושה עתידנית, G-Engine המדמה צליל מנוע ספורטיבי עמום ו- E-Motor לחוויית צליל ספורטיבי מלאה.

מערכת ANC-R לבידוד רעשים אקטיבי להשגת רמת שקט אבסולוטית

כדי להעניק לנהג חווית נסיעה שקטה במיוחד מעבר למקובל ברכבים חשמלים, מצוידת GENESIS GV60 במערכת Active Noise Cancellation (ANC) ממש כמו באוזניות של B&O, לשם נטרול אקטיבי של רעשי רוח, צמיגים וכביש. המערכת משלבת בין חומרים וסוגי קול לבין מיקרופונים רגישים המשמיעים תדרים מנוגדים דרך הרמקולים של מערכת השמע כדי להשיג רמת שקט אבסולוטית בתא הנוסעים.

דיפרנציאל אלקטרוני e-LSD (בדגם TOP Performance GV60)

מערכת חכמה המדמה באופן אלקטרוני פעולה של דיפרנציאל מוגבל החלקה ומשנה את חלוקת המומנט בין הגלגלים באופן אקטיבי. פעולת המערכת מסוגלת לייצר אחיזה מרבית בתנאי דרך משתנים וחלקים ובעת נהיגה דינמית.

מתלים אדפטיביים Preview ECS (בדגם GV60 TOP Performance)

מערכת בולמי זעזועים אדפטיביים מבוססת מצלמה. רמת השיכוך של הבולמים משתנה באופן אוטומטי ורציף בהתאם לתוואי הכביש הנסרק על ידי המצלמה, מה שמבטיח פעולת שיכוך חלקה ורמת נוחות מיטבית בתנאי דרך משתנים.

רמת בטיחות גבוהה ויכולת נהיגה חצי אוטונומית

מערכות הבטיחות משלבות הגנה פאסיבית, עם מערכות בטיחות אקטיביות המתקדמות ביותר מבוססות רדאר ומצלמות למניעת תאונות, תוך מתן סיוע לנהג ומצב נהיגה חצי אוטונומי.

הסטנדרט בכל הגרסאות:

FCA - התרעת התנגשות בשילוב בלימה אוטונומית במצבי חירום כולל זיהוי של הולכי רגל ורוכבי אופניים. למערכת פונקציה מסוגלת לבצע בלימה תוך זיהוי של תנועה חוצה בתוך צמתים.

LKA - מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב המשולבת עם מערכת LFA, השומרת את הרכב במרכז הנתיב, תוך מעקב אחרי קווי הסימון והרכב הנוסע לפנים.

SCC - בקרת שיוט אדפטיבית חכמה עם מנגנון זחילה בפקקים בעלת מאפייני בינה מלאכותית, כשבנוסף לשמירה על מהירות ומרחק באופן אקטיבי מהרכב שלפנים, לומדת גם את מאפייני הנהיגה של הנהג ומכיילת את פעולתה בהתאם. המערכת משולבת במערכת זיהוי תמרורים עם פונקציית התאמת המהירות אקטיבית בהתאם לתמרור.

BCA - מערכת אקטיבית למניעת תאונות צד כתוצאה מרכב בשטח מת. מערכת ההתרעה על תנועה בשטחים מתים מספקת התרעה לנהג, ומונעת מעבר נתיב במידה וקיימת סכנת התנגשות ברכב בנתיב המקביל.

RCCA - זיהוי תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית

BVM - הצגת צילום תנועה בשטחים מתים על גבי לוח המחוונים בעת הפעלת איתות כדי לאפשר מעבר נתיב בטוח.

PCA – מערכת לסיוע במניעת תאונות בעת תמרוני חניה

DAW - מערכת התרעה על ערנות נהג עם בקרה אקטיבית על מיקוד בכביש

SEA - מערכת יציאה בטוחה המתריעה ומונעת פתיחת דלתות המושב האחורי

HBA - מזהה רכבים המגיעים ממול ומשנה את אלומת האור הגבוה אוטומטית כדי למנוע סנוור

SVMמצלמות היקפיות לתצוגת 360 מעלות

מערכת התרעה על שכיחת ילדים במושב האחורי


צפו בסרטון שצילמנו באירוע...

ארבע רמות גימור יוקרתיות

GENESIS מציעה את GV60 בארבע רמות גימור יוקרתיות ומאובזרות בהתאם לגרסת ההנעה.

רמת גימור Premium המוצעת בדגמי RWD ו-Dual motor כוללת:

מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 12.3 אינטש וג'ויסטייק שליטה תומכת בממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto, לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך 12.3 אינטש בעל תצוגה משתנה, חיישן טביעת אצבע לזיהוי הנהג, מערכת להפחתת רעשי כביש ANC-R, מערכת שמע בעלת 17 רמקולים מבית B&O, בקרת אקלים דיגיטלית עם שני אזורי שליטה ופתחי מיזוג למושבים האחוריים, מראות צד מתכהות אוטומטית עם קיפול חשמלי, חלונות אחוריים כהים, תאורת אווירה פנימית עם 64 גוונים לבחירה, גלגל הגה מצופה עור מתכוונן חשמלית, מושבי נוחות קדמיים עם כיוונון חשמלי, חימום ואוורור למושבים קדמיים, זיכרונות למושב הנהג וכיוון ההגה והמראות, חימום למושבים האחוריים, שמשות אקוסטיות, ריפוד אקולוגי דמוי עור מחומרים ממוחזרים, חיישני חניה היקפיים עם סייען חניה אקטיבי, מערכת RSPA להוצאת הרכב מהחניה, פתיחה וסגירה חשמלית מלאה לדלת תא המטען, גג שמש פנורמי קבוע, חישוקים קלים בקוטר 19 אינטש (20 אינטש בדגם AWD). להוסיף BVM, להוסיף מצלמות 360

רמת גימור Luxury המוצעת בדגם ה-Dual motor מוסיפה:

מראות צד דיגיטליות משולבות מצלמות, מושב נהג חשמלי Ergo עם 18 כיוונים שונים, ריפוד עור NAPPA בתפירת יהלומים יחודית עם האות G עליהם, ריפוד תקרה מזמש, גימור פנימי משולב אלומיניום, חיפוי לוח שעונים אקולוגי דמוי עור וחישוקים בקוטר 20 אינטש.

רמת גימור Ultimate המוצעת בדגם Top מוסיפה לרמת גימור Luxury גם:

מתלים אדפטיביים Preview ECS, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה e-LSD, חישוקים קלים בקוטר 21 אינטש.

רמת גימור Ultimate יכולה להגיע גם עם חבילת ספורט המציעה ריפוד עור במראה ספורטיבי המשלב עור NAPPA וזמש ודוושות ספורטיביות.

מחירים

דגם

רמת גימור

מחיר בש"ח

GV60 RWD

Premium

295,000

GV60 Dual motor

Premium

315,000

GV60 Dual motor

Luxury

342,000

GV60 Dual motor TOP

Ultimate

439,000

GV60 Dual motor TOP

Ultimate Sport

439,000

מעבר לתגובות בפורום