Canon EOS R3 הוכרזה.


menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
לפני קצת יותר משנה קנון הכריזה על מצלמת ה DSLR שככל הנראה תהייה האחרונה במצלמות ה DSLR שקנון יפתחו – אם כי לכך,אין אישור רשמי מקנון. מדובר ב EOS 1DX III. זוהי מצלמה לעולם הצילום המקצועי בכלל ולמי שמצלם ארועי ספורט שדורשים מהירות ויעילות גבוהים מאוד,וכן ה 1DX III יקרה בהתאם.

בתוך ה 1DX III קנון הטמיעו כמה חידושים שהיו רמז "דק" לעתיד לבוא,למעשה: המצלמה תפקדה כחסרת מראה לכל מי שהרים את התריס והשתמש במסך שלה – וכאמור בפונקציות האלה הסתתרו רמזים לעתיד לבוא.

זמן לא רב אחר כך השמועות הפכו למציאות וקנון הוציאה לשוק שתי מצלמות חסרות מראה המיועדות לקצה העליון של חובבים וצלמים מקצועיים: ה R5 ו ה R6 שהתקבלו,ובמחינתי בצדק,בזרועות פתוחות בקרב צלמים בכלל ולקוחות קנון בפרט וקנון עברה ממי שהשתרכה מאחור למי שעומדת בין הסוסים המובילים את טכנולוגיית חסרות המראה.

בטעות שיווקית,שלפי ההסטוריה שלקנון די אופינית לה,ה R5 שווקה כמצלמת וידאו שמסוגלת לצלם ב 8K והיא אכן כזו אבל:פונקציית הוידאו סבלה מבעיית התחממות שתקעה את המצלמה ותוקנה,כעבור כמה שבועות,בעדכון קושחה. לא נרבה,פה,בתיאור התכונות של ה R5 וגם לא של אחותה ה R6 אבל כעת,כשתיהן כבר כשנה בשוק,מדובר בהישג גדול של קנון בתחום חסרות המראה אחרי שפיגרה בפיתוח ושיחרור של מצלמות חסרות מראה שיתחרו ביצרנים אחרים בכלל,בסוני בפרט.

נעצור כאן רגע,כדי לומר: קנון מספררים את המצלמות שלהם באות,R במקרה הזה,ובסיפרה. כאשר סיפרה בודדת מדבר על ליין המצלמות לעולם החובבים/צלמים מקצועיים שתי ספרות אחרי ה R נמצא אחריהן ושלוש אחרי ה R כמצלמות לרמת כניסה. עד כה לא שוחררו ולא ידוע על מצלמות עם שתי ספרות ושלוש מסידרת ה R. ספרור סדרות ה R הולך ויורד קרי: ה R6 היא מצלמת הכניסה לתחום המקצועי,ה R5 אחריה ומתקדמת יותר וה R3 עוד יותר מתקדמת ועוד יותר קרובה למצלמת הדגל….

לאחר שיחרור ה R5 ואחותה ה R6 נפוצו שמועות על מצלמת דגל חסרת מראה שקנון עובדים על פיתוחה. קנון הכחישו,ועדיין מכחישים,פיתוח של מצלמת הדגל שלהם שמן הסתם תיקרא R1 אבל ה R3 הגיחה לאוויר העולם ושוחררה ערב יום הכיפורים.

ה R3 היא האחות התאומה/סיאמית של ה 1DX III אלא שהיא חסרת מראה וקנון הטמיעו בה תכונות ויכולות שאין באף מצלמה מסידרת ה R ושוב: מרמזים על מה צפוי ב R1 אם וכאשר תצא.

ל R3 המון תכונות חדשות כולל חיישן מוערם חדש לגמרי שקנון פיתחו וייצרו מאפס וקצרה היריעה לתאר כל התכונות שלה ולכן אצרף לינק לתאור המוצר באתר של קנון ישראל.

ה R3 היא,כאמור,האחות התאומה של ה 1DX III בליין חסרות המראה עם חיישן חדש לחלוטין ועם מערכת פוקוס ותפעולה ששונה ממה שהיה עד כה בקנון ובכלל.

ארצה להתעכב,קצת,על הפוקוס בקנון: בשנות ה 90 של המאה הקודמת פיתחה קנון במצלמות הפילם שלה פוקוס שעוקב אחרי העין של הצלם. זה עבד,לא רע בכלל אבל הביקורת על התכונה הזו היתה די רבה והרבה צלמים פשוט כיבו אותה בעוד,במחנה האחר,היו כאלה שאמרו שמדובר בכלי עבודה נוח ויעיל. והמחנות יחלוקו.

במעבר למצלמות DSLR קנון השמיטו את הפוקוס העוקב אחרי עין הצלם. כדי להחזיר את התכונה הזו לסידרת ה R קנון נעזרו בחטיבת ההדמיה הרפואית שהיא חלק מקונצרן קנון, ופיתחו סנסור חדש שעוקב אחרי עין הצלם מעביר את המידע למעבד הפוקוס ומאפשר לצלם לכוון את הפוקוס לנקודה שאליה צופה עינו. הדברים מובאים כאן מאוד בפשטותם כי יש סינרגיה מלאה בין מערכת הפוקוס העוקב שב R3 לבין הפוקוס הנעקב על ידי עין הצלם. תפעול התכונה דורש כיול קצר ונוח ומסקירות שצפיתי בהן זה עובד מצויין וגם כלי עזר לצלמי הספורט ועיתונות שלהם,בעיקר,מכוונת המצלמה.

כאמור,עוד פרטים על המצלמה בלינק המצורף:

https://he.canon.co.il/cameras/eos-r3/specifications/

שיווק ה R3 צפוי להתחיל בתחילת נובמבר 2021 ומחירה המשוערך בישראל צפוי להיות באזור ה 24,000 אלף ש"ח.

מנחם.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,656
מעורבות
1,409
נקודות
113
אשתי מאוד רצתה R5 בגלל האפליקציה. בסוף האפליקציה איטית ונתקעת. פוקוס של Canon כרגיל לא עומד קרוב לאיכות של הסלבלאד.

מלא תפריטים וגימיקים, בסופו של דבר מה שחשוב זה צבע, פוקוס, איכות תמונה
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור