Canon EOS M50 Mark II vs Fujifilm XT200


Riton

חבר אתר
הודעות
9
מעורבות
0
נקודות
1
מי יותר טוב בין 2 הדגמים?
מה היתרונות/חסרונות של כל אחד מהם?
אשמח לקרוא המלצות וביקורות
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
קשה להגיד שאני אוהב את דגמי הכניסה של קנון לתחום הללא מראה, לדעתי הם לא ברמה של המתחרים.
מצד שני פוג'י היא חברה מיוחדת עם איכות תמונה נהדרת ומצלמות מודרניות וקורצות לכיוון הוינטאג' אבל זה לא קורץ לכל אחד.

ביקרות והמלצות יש מלא ברשת אני חושב שצריך לבדוק מה הצרכים ולהתאים מצלמה לצרכים.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
הנושא של בחירת יצרן המצלמה,גוף ועדשות,הוא עניין שלא מסתפק בשורה של דגם X של יצרן Y מול דגם Z של יצרן W העניין קצת יותר מורכב.
ככלל אצבע בחירת יצרן המצלמה (פוג'י קנון ניקון ויש עוד הרבה) היא סוג של חתונה קתולית,למה? כי לכל יצרן יש אקוסיסטם שלו שכוללת עדשות משלו ושל צד ג ולכן לבחירה הזו משמעות מעבר למי מה X וה W טובה יותר.
הדבר השני שחשוב הוא: גוף המצלמה הוא רק כלי ליצר תמונה,לפעמים כלי משוכלל מאוד ומשכך יקר מאוד ומצד שני כלי פשוט לתפעול ובדרך כלל גם זול - כמובן שהכל יחסי.
לפני שניגשים לצריכת ציוד צילום צריך הסכם שלום עם מנהל הבנק ומנהלת משק הבית (סליחה עם הקוראות שפה,,,יש כאלה? נכתב מטעמי נוחות בלבד) קרי צריך לתת לרכישה הזו תג מחיר.
אחרי שמגיעים לתג המחיר צריך לחשוב על שימושיות. כלומר: אם המצלמה ובעדשה ישכנו דרך קבע בארון הבגדים ורק פעם ב.. יצאו משם ויצלמו אז ההוצאה היא על משהו מאוד לא שימושי וצריך להחליט ולחשוב גם בעניין הזה.
מצלמות הכניסה עולות,כסט עם עדשת הקיט,בערך כמו טלפון נייד מתוצרת 2021 עם מערך צילום שלא מבייש את הפירמה אז: צריך לשקות בעניין העלות תועלת עלות/שימשיות של מצלמת הנייד מול זו של מצלמה ועדשה ביחד.
ואם מחליטים,כבר,על תקציב ועניין השימשיות והעלות תועלת כבר הכריעו לטובת מצלמה יעודית,לא זו של הסלולרי,אז חלוקת התקציב צריכה להיות משהו כמו זה:
40% לטובת גוף המצלמה.
60% לטובת עדשה.
כל יצרני המצלמות מציעים היום סט של מצלמה עם עדשת קיט וכובם,ככולם,חוסכים,אבל ממש חוסכים,בעדשה שהם מספקים בקיט ואיך לומר זאת העדינות: עדשות הקיט הן ממש לא העיפרון המחודד בקלמר של היצרניות אם לומר בעדינות.
מצלמה ועדשה הם רק תחילת תחילתו של הסיפור,למה הכוונה? לא משנה באיזה יצרן תבחר ובאיזו עדשה חשוב לדעת מה רוצים לצלם. יש הבדל גדול מאוד בין צילום ילדים מקפצים בבית לבין צילום נוף לבין צילום תמונות במשחק הכדור רגל של הקבוצה של הבכור מהתיכון. חשוב להגדיר מהי סוגה שלטובתה מעדיפים סט של עדשה וגוף מצלמה על פני הטלפון הנייד ובאיזו סוגה רוצים להתמחות או לפחות להיתנסות הכי הרבה , וכן:זה מאוד משנה לגבי רכישת העדשה במעמד הקנייה או בשדרוג בעתיד לבוא.
דבר נוסף מתחום העלות תועלת הוא בדיקה עם עצמה בכל מה שקשור בקראית מדריכים וקינפוג המצלמה. נכון: אפשר להוציא את הסט מהקופבא ולצלם תמונות על מצב בית החרושת שבו המצלמה מחליטה עבורך מה ואיך לצלם לעומת שליטהחלקית או מלאה בפרמטרים של הצילום. עקומת הידע הזו,והיא תלויה באדם ובכל אדם בדרכו שלו,משליכה על השימושיות ועל העלות תועלת.
טיפולוגיה: השוק היום מציע מצלמות DSLR וחסרות מראה. מצלמות ה DSLR די מיצו את עצמן והיצרנים עוברים להשקעה של טכנולוגיות חדשות והטמעת עזרי צילום ותכונות מתקדמות ללכידת אור בחסרות המראה,מנגד: ברמת הכניסה מצלמות ה DSLR זולות בהרבה מאלה שברמת הכניסה של חסרות המראה.
משקל. בניגוד למה שמקובל לחשוב בשתי הטיפולוגיות למשקל יש משמעות וככל שמתקדמים במעלה הדגמים והעדשות הסט נעשה יותר ויותר כבד עד לבסוף מהארון יוצא לכיוון הדלת כדי לשמש לה כמעצור.
אין טעם,ובהנחה שכותב הפוסט כמו דומיו בתחילת דרכו,להשקיע הון בגוף ועדשה כל עוד נושא הלימוד והתתנסות בעולם הצילום לא מגיעים לרמה שחורגת מהפעלה אוטמטית של הסט. וכמו שכבר ציינתי מה שעושה את התמונמה לכזו,ובניגוד לתצלום שבשביל זה יש את הטלפון הנייד,זה קודם כל האדם שמציץ בעינית,אחר כך העדשה והגוף מגיע אחרון ברשימה.
רחוק וגבוהה בסולם של ההתקדמות בעולם הצילום מגיע נושא הפיתוח. פיתוח? כן גם תמונות דיגיטליות מפותחות,לא במעבדה של חנות הצילום אלא במעבדה ממוחשבת שמותקנת במחשב הביתי. וכשמגיעים למקום הזה כסף הוא החלק הקל של העניין ידע ניסיון והמון המון המון טעם אישי ויכולת לתת ביטוי מהאני לעולם האומנות שנקרא צילום ואם לשם מכוון פותח הפוסט אז כדאי לחשוב ולהתכונן גם לזה.
וידאו. כל מצלמה חסרת מראה שיש בשוק מסוגלת לצלם סירטוני וידאו,והשונות בין התכונות המוטמעות ביכולת צילום הוידאו בין המצלמות השונות גדולה מאוד. צריך להחליט מראש האם הוידאו: לא חשוב בכלל. נו טוב אם כבר יש אז למה לא? או חשוב וגם פה סרטון וידאו מהמצלמה זה ממש משהו שאי אפשר לשלוח למדיה החברתית לפרסום וצריך גם פה להשקיע במעבדת פיתוח ועריכה שגם הפעם היא לא בחנות הצילום אלא במחשב בבית.

לסיכום:
מבלי לגרוע במה שאמר @carmi מעלי כדאי לפני התשובה על איזו יותר "טובה" להשקיע מאמץ מחשבתי ולתכנן החל מתקציב,דרך שימשיות עובר בעלות תועלת ולהשוות מול האופציה של שימוש במצלמה שקרוב לודאי כבר יש לך:זו של הטלפון הנייד.

מנחם.
 

avile7

אוהב את התחום
הודעות
167
מעורבות
33
נקודות
28
הסבר מעולה למתחילים ולא רק.
תודה
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור