שימוש ראוי/נכון בתקציב


pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
הרכיב ששילמתי עליו הכי מעט במערכת שלי הוא סידי שלקחתי יד שניה מאחד היבואנים, אני משתמש בו כטרנספורט והוא פשוט נשמע הכי טוב אצלי. אחרי תקופה ארוכה שהייתי רוכש קווצים בהיי רזולושן חזרתי לרכוש דיסקים בגללו/בזכותו, נכנס לאוזן ממלא שקיות ותמיד מופתע מהמחיר הזול.
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
ההשלכה הזו מראה כמה עמוק חוסר ההבנה, שאתה לוקח מקרה (ועוד של אוזניות!), ומסיק ממנו כלל ידעני ושרירותי וגם שגוי. אתה מייעץ כאן לאנשים מתחילים שיכולים לקחת ברצינות.
לא הבנתי מה בדיוק הופך אותך לכזה מבין גדול ואותי לבעל 0 הבנה.
דבר שני זה תופס גם לגבי רמקולים במערכות ששמעתי
אם הרמקול הוא פח לא משנה גם אם תשים מגבר במיליון דולר וDAC מזהב טהור
לעומת זאת אם המצב הפוך זה לא כזה ביג דיל
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,711
מעורבות
2,424
נקודות
113
רמקולים + הגברה + העמדה = "יישות אחידה"
1+1+1=1 (במקרה הזה)

אצלי באותה קטגוריה בדיוק.

לאחר מכן בהיררכיה זה מקור.
מקור לא יכול בשום צורה ואופן לבוא לפני רמקולים (+ הגברה והיחס של הרמקולים למיקום והמאזין)

שבת שלום.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,410
מעורבות
1,017
נקודות
113
אין לפני ואין אחרי .כל המערכת היא אחת יחד עם החדר שהיא נמצאת בו - כל הפרדה בין הדברים היא הפשטה של הדברים .
מקור ברמה פחותה מהרמקולים - לא יתן לרמקולים לבוא לידי ביטוי ויהיה החוליה החלשה שיביא לתוצאה חלשה.

אם הרמקולים רזלוטבים, הסביבה האקוסטית סבירה ולא מהדהדת מדי (מחסל רזולוציה באחריות לכל החיים) - כל שינוי מינורי במקור יורגש תוך 15 שניות.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
860
מעורבות
408
נקודות
63
לא הבנתי מה בדיוק הופך אותך לכזה מבין גדול ואותי לבעל 0 הבנה.
דבר שני זה תופס גם לגבי רמקולים במערכות ששמעתי
אם הרמקול הוא פח לא משנה גם אם תשים מגבר במיליון דולר וDAC מזהב טהור
לעומת זאת אם המצב הפוך זה לא כזה ביג דיל

הפוסט שלך הוא כמו משק שמספק את צרכיו. הוא מעלה קושיה (למה אני בעל 0 הבנה) ועונה לה מיד מבלי להתכוון (מגבר פח זה לא ביג דיל על רמקול טוב).
אלהים, אני חושב שהכוונות שלך טובות, אבל בחיאת קצת מודעות עצמית.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,711
מעורבות
2,424
נקודות
113
אין לפני ואין אחרי .כל המערכת היא אחת יחד עם החדר שהיא נמצאת בו - כל הפרדה בין הדברים היא הפשטה של הדברים .
מקור ברמה פחותה מהרמקולים - לא יתן לרמקולים לבוא לידי ביטוי ויהיה החוליה החלשה שיביא לתוצאה חלשה.

אם הרמקולים רזלוטבים, הסביבה האקוסטית סבירה ולא מהדהדת מדי (מחסל רזולוציה באחריות לכל החיים) - כל שינוי מינורי במקור יורגש תוך 15 שניות.

אחלה דן
אבל לא ברורה התוספת הנל למה שרשמתי.
אם התייחסת לדבריי או באופן כללי.

לכל דבר יש היררכיה/סדר (אחרת היה כאוס)
להתייחס לכל המכלול / תוצאה
זה א.ב כאשר שופטים תוצאה.

ברור שכל דבר משפיע
על אחת כמה וכמה
על מערכת שקופה ואיכותית.
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
הפוסט שלך הוא כמו משק שמספק את צרכיו. הוא מעלה קושיה (למה אני בעל 0 הבנה) ועונה לה מיד מבלי להתכוון (מגבר פח זה לא ביג דיל על רמקול טוב).
אלהים, אני חושב שהכוונות שלך טובות, אבל בחיאת קצת מודעות עצמית.
אם לא הבנת למה שהתכוונתי זו לא אשמתי.
אם הרמקול פח לא משנה איזו הגברה ואיזה DAC תחבר אליו, שום דבר לא יגאל אותו מלהשמע גרוע
לעומת זאת אם המצב הפוך המצב לא כ"כ נורא
יש רמקולים שלא זקוקים למגברים הכי חזקים בעולם ועדיין נשמעים מעולה וDAC טוב אפשר להשיג יחסית בגרושים לעומת רמקול טוב כששם לא ניתן כמעט לעקוף את עניין המחיר= איכות וממש לא ניתן להשיג רמקול טוב אמיתי בכמה גרושים.
עברתי את המבחן אחי? אני כבר לא טיפש?
 

omi

חבר משקיען
הודעות
860
מעורבות
408
נקודות
63
אם לא הבנת למה שהתכוונתי זו לא אשמתי.
אם הרמקול פח לא משנה איזו הגברה ואיזה DAC תחבר אליו, שום דבר לא יגאל אותו מלהשמע גרוע
לעומת זאת אם המצב הפוך המצב לא כ"כ נורא
יש רמקולים שלא זקוקים למגברים הכי חזקים בעולם ועדיין נשמעים מעולה וDAC טוב אפשר להשיג יחסית בגרושים לעומת רמקול טוב כששם לא ניתן כמעט לעקוף את עניין המחיר= איכות וממש לא ניתן להשיג רמקול טוב אמיתי בכמה גרושים.
עברתי את המבחן אחי? אני כבר לא טיפש?
הבנתי בדיוק, הכל בסדר. שיהיה שבוע טוב.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,870
מעורבות
1,864
נקודות
113
מצטרף לדעתך רק רוצה טיפה להקצין אותה :
כלומר סאטאפ ששמעת במקום x בהכרח לא ישמע כך במקום Y
מצטרף לדעתך רק רוצה טיפה להקצין אותה :
כלומר סאטאפ ששמעת בזמן x בהיותך מתחיל, בהכרח לא ישמע כך בזמן Y בהיותך מתקדם.
מה שאמיר ארמה כתב, מתחילים ממשהו שאוהבים כמכלול שלם ומתקדמים משם. חלוקה לאחוזים זה לא רלוונטי בעיני. אם אהבת סטאפ אז מה משנה לך החלוקה הפנימית שלו?
אם אתה הולך על הרכבת חלקים פרטנית (בתור מתחיל!) רק לפי האחוזים, אז חלוקת האחוזים שלך תהיה כנראה: 90% טעויות ואינטרקונקט אחד פצצה.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,333
מעורבות
650
נקודות
113
הרכיב ששילמתי עליו הכי מעט במערכת שלי הוא סידי שלקחתי יד שניה מאחד היבואנים, אני משתמש בו כטרנספורט והוא פשוט נשמע הכי טוב אצלי. אחרי תקופה ארוכה שהייתי רוכש קווצים בהיי רזולושן חזרתי לרכוש דיסקים בגללו/בזכותו, נכנס לאוזן ממלא שקיות ותמיד מופתע מהמחיר הזול.
איזה כיף לשמוע שחזרת למחנה ה" פרימיטיביים"!! ;) חחחחחח
מה ההבדל המרכזי עבורך בצליל שאהבת יותר בטרנספורט?
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,410
מעורבות
1,017
נקודות
113
אחלה דן
אבל לא ברורה התוספת הנל למה שרשמתי.
אם התייחסת לדבריי או באופן כללי.

לכל דבר יש היררכיה/סדר (אחרת היה כאוס)
להתייחס לכל המכלול / תוצאה
זה א.ב כאשר שופטים תוצאה.

ברור שכל דבר משפיע
על אחת כמה וכמה
על מערכת שקופה ואיכותית.
היי איתי ,שבוע טוב

דבריי נרשמו - לא רק לדבריך -אלא לכל הרצון לחלק לאחוזים שאותו אני לא מבין .
אודיו זה לא אקסלים.
מערכת סטריאו היא בהכרח כאוס אלא אם כן בוחנים כל פרט באופן פרטני כשחקן נפרד ואז כשחקן קבוצתי במערכת שלך עם הרכיבים שלך.
אבל עזוב אני נורא קיצוני ....לא דוגמא לכלום
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,816
מעורבות
900
נקודות
113
היו לי אוזניות mid fi שחיברתי למערכת יקרה
( לא שלי) ועדיין נשמעו ממוצעות
היו לי אוזניות היי אנד שחיברתי למגבר /DAC שעלה 100 דולר ונשמעו פי 100 מהמיד פיי על המערכת היקרה
יכול להשליך את זה על כל סוג מערכת, ה transducer הוא החלק הכי חשוב במערכת ועליו צריכים ללכת רוב האחוזים של התקציב
עדיין ההגברה צריכה להתאים. גם אוזניות יש קלות יותר ויש קשות להנעה
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,711
מעורבות
2,424
נקודות
113
היי איתי ,שבוע טוב

דבריי נרשמו - לא רק לדבריך -אלא לכל הרצון לחלק לאחוזים שאותו אני לא מבין .
אודיו זה לא אקסלים.
מערכת סטריאו היא בהכרח כאוס אלא אם כן בוחנים כל פרט באופן פרטני כשחקן נפרד ואז כשחקן קבוצתי במערכת שלך עם הרכיבים שלך.
אבל עזוב אני נורא קיצוני ....לא דוגמא לכלום

שבוע טוב ידידי

כאשר אין כלום ומתחילים מ 0
זה סוג של כאוס בהרבה מובנים.

כל החלוקה הזו באחוזים ב" עוגת התקציב"
מגוכחת.

יחד עם זאת, בכל זאת צריך להתחיל "ממשהו..."
ולרוב המשהו הזה, מבחינת המשתמש בין אם הוא מתחיל או מתקדם, ככל הנראה בעל משמעות גדולה יותר מבחינתו
וברוב רובם של המקרים באופן גורף
מאמין שהם הרמקולים.

הרכיב הכי מושפע מכל המסביב וכל הנוגע בו ודרכו.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,410
מעורבות
1,017
נקודות
113
אני מסכים איתך שיש להם השפעה עצומה .מי כמוני יודע את זה . זה מגרש המשחקים שלי .
אבל העניין הוא שגם למגבר ולסורס.
המגבר חייב להתאים לרמקול בכל הפרמטרים והיום רוב הרמקולים אבל לא כולם דורשים מגבר רציני (לא חייב להיות יקר להחריד -רק יציב להחריד ).
הרמקולים הדינמיים של היום מאוד דורשניים - עכבות משתנות ונמוכות עם שינוי פאזה מהירים - צריך לבחור היטב.

התאמה בין פרה למגבר וכו - גם חשמלית וגם סונית - אם לא הולכים על אותו יצרן.
ולצערי -רוב המקורות הדיגטלים -עדיין נשמעים דיגטלים -אבל זה במגמת שיפור אדירה ובשנים האחרונות רואים השקעה והתקדמות רצנית בתחום.
יש דברים מאוד טובים היום .

אני באמת לא יודע להמליץ מאיפה להתחיל - אני מסתכל על זה כיחידה אחת .(שוב למי שבונה מאפס).

וכמובן -חדר,אקוסיטקה ,הצבה.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,711
מעורבות
2,424
נקודות
113
אני מסכים איתך שיש להם השפעה עצומה .מי כמוני יודע את זה . זה מגרש המשחקים שלי .
אבל העניין הוא שגם למגבר ולסורס.
המגבר חייב להתאים לרמקול בכל הפרמטרים והיום רוב הרמקולים אבל לא כולם דורשים מגבר רציני (לא חייב להיות יקר להחריד -רק יציב להחריד ).
הרמקולים הדינמיים של היום מאוד דורשניים - עכבות משתנות ונמוכות עם שינוי פאזה מהירים - צריך לבחור היטב.

התאמה בין פרה למגבר וכו - גם חשמלית וגם סונית - אם לא הולכים על אותו יצרן.
ולצערי -רוב המקורות הדיגטלים -עדיין נשמעים דיגטלים -אבל זה במגמת שיפור אדירה ובשנים האחרונות רואים השקעה והתקדמות רצנית בתחום.
יש דברים מאוד טובים היום .

אני באמת לא יודע להמליץ מאיפה להתחיל - אני מסתכל על זה כיחידה אחת .(שוב למי שבונה מאפס).

וכמובן -חדר,אקוסיטקה ,הצבה.

בוקר טוב ידידי.

למעשה אנחנו מדברים בדיוק על אותו דבר.

וזה בדיוק מה שדברתי
כאשר נתתי את הדוגמא
על התאמה עד כמה שניתן
כ "יישות אחת" בכל נושא ההתאמה של ההגברה (פרה+פאואר מבחינתי יחידה אחת ו/או משולב)
לרמקולים, וייחוס המקולים לחדר/מאזין.

לאחר מכן next in line או במקביל, תלוי אך מסתכלים על זה, המקור שכמובן ומן הסתם קריטי ביותר לביצוע והתוצאה, אך נושא ההיררכיה, עדיין מתפקד.

אכן קשה לתת המלצה של
א.
ב.
ג.
ד.

יחד עם זאת במיוחד למשתמשים מתחילים ואני רואה זאת גם אצל מתקדמים

מתחילים בכל זאת עם הרמקולים (וכל המשתמע מכך).

שבוע טוב ידידי.
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,295
מעורבות
770
נקודות
113
ולא יהיה דבר בחדר...
וניה רצון לחובב מוזיקה להקים עולם האודיו בבית
ויאמר חובב:
יהי רמקול - ויהי רמקול (החשוב ביותר)
יהי הגברה - ויהי הגברה (המורכב ביותר)
יהי מקור - ויהי מקור שמע (הנפלא ביותר)
יהי כבילה - ויהי כבילה מסוגים שונים (המסובך ביותר)
ו... ניה כאוס... (המהנה ביותר)
:)
שבוע נפלא לכולם חברים וידידים!
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,711
מעורבות
2,424
נקודות
113
הפסקת את הרשימה לפני שהגעת לתיאור המלא והמדויק של המצב... :)
ה.
ו.
ז.

;)
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור