שימוש ראוי/נכון בתקציב


אוריג

אוהב את התחום
הודעות
132
מעורבות
83
נקודות
28
כן, יש את הגישה הזו.

כמו שהפריץ על ערש דווי מזמין את הכומר, מתוודה על חטאיו ולגן עדן מגיעה נשמה זכה,
ככה ממשק USB מוחל למקור הדיגיטלי על כל חטאי החומר, הטומאה החשמלית שדבקה בו מטוהרת ולצ'יפ מגיעים רק ביטים.

בסדר. אשרי המאמין.
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
663
מעורבות
136
נקודות
43
מדובר בשאלה מכשילה, ומנסיון אין לה משמעות בפועל, מה גם שהיא גוררת ותגרור אין ספור דיעות לכאן ולכאן.
כלומר יש מצב שרמקול אהוב יעלה 10k והמגבר שמשתלב עימו (סינרגטית) יעלה לדוגמא 15k ,וכך גם עניין המקור הכבילה וכו.
לדעתי, ובמיוחד למי שמתחיל לבנות מערכת מאפס ,שלא יבנה אותה בשיטת האחוזים בכלל ,
כי זה פשוט מתכון לאסון שידרוגי ואי שביעות רצון .

לא חסרים אנשי שבונים מערכת שלא שמעו אותה בשלמותה כי המגבר משם , והמקור יד שנייה מפה,והכבל על עיוור מהמלצות או ביקורות , והרמקולים היו מציאה מתצוגה ....

להבדיל מהמצב הנתון ( בניית מערכת מאפס) רבים מהחברים פה משדרגים מידי פעם על מערכת קיימת , אולם זה לא המצב הנתון , ולכן ממש לא מעניין.

השיטה הפשוטה והנכונה ברכישת מערכת ראשונה מאפס היא לשמוע מערכת שלמה לרבות הכבילה ,ואם היא בתקציב
ועברה את האוזן שלך בהצלחה בהדגמה של שעתיים שלוש עם המוסיקה שלך זה הכיוון הנכון .
ולא ! המערכת השלמה ששמעת ואהבת אצל יבואן x לא תגיע אליך קומפלט הביתה להאזנה מאחר וזה לא ריאלי .

אולם במצב שאהבת סט ורכשת אותו קומפלט ,ההפתעות הבלתי נעימות בתוצאה בבית יפחתו משמעותית ובאחוזים ניכרים לעומת מערכת שנרכשה בחלקים מכמה יעדים שונים לרבות יד שנייה מאחר ולמעשה אין לך מושג איך הפאזל יעבוד ביחד כלל ....

וכן , יש את עניין האקוסטיקה , החדר או הסלון שזה מצב נתון , ובמקרים מסויימים שמדובר בסלון מעוצב אין הרבה מה לעשות וזה ( האקוסטיקה ) יותר מזל , לעומת חדר יעודי בו אפשר לשחק באקוסטיקה ולשפר משמעותית את התוצאה.

שיהיה בהצלחה

אמיר ארמה
אין חכם כמו בעל ניסיון, כל מילה נוספת מיותרת. Cloudy@, אתה מנסה ללמוד נהיגה בעזרת עצות בפורום, התוצאה ידועה מראש. זכור שבכל פורום שבעולם (לאו דווקא באודיו) יש אנשים שלא מבינים בשיט - וזה לא מפריע להם לנפח לחיים ולהתבטא בביטחון שיכול להפיל בפח את מי שלא מתמצא בנושא. לכן לך בדרך שאמיר ארמה תיאר - והכל יהיה טוב :).
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,686
מעורבות
409
נקודות
83
אין חכם כמו בעל ניסיון, כל מילה נוספת מיותרת. Cloudy@, אתה מנסה ללמוד נהיגה בעזרת עצות בפורום, התוצאה ידועה מראש. זכור שבכל פורום שבעולם (לאו דווקא באודיו) יש אנשים שלא מבינים בשיט - וזה לא מפריע להם לנפח לחיים ולהתבטא בביטחון שיכול להפיל בפח את מי שלא מתמצא בנושא. לכן לך בדרך שאמיר ארמה תיאר - והכל יהיה טוב :).

זה נכון, cloudy לא צריך עיצות הוא טועה
מספיק לבד.
 

מאסטרו אודיו

חבר משקיען
הודעות
1,663
מעורבות
264
נקודות
83
בהינתן שלאדם אין מערכת (מתחיל מאפס) אבל יש תקציב נאה, איך הייתם מחלקים את התקציב באחוזים בין החלקים?
  • מקור
  • הגברה
  • רמקולים
  • חיווט,ריהוט,שונות
שאלה נוספת לגבי ניצול תקציב מיטבי, ציוד חדש או יד שניה?

תלוי בסדר העדיפויות שלך.

מערכת שנותנת צליל טבעי ומצטיינת עם כלים אקוסטיים \ הפרדה - מקור
מערכת ש'נותנת בראש' \ בימת צליל ענקית - שילוב נכון בין הגברה ורמקולים
מערכת עם פירוט ברמה גבוהה מאוד - מקור -> הגברה -> רמקולים
מערכת נעימה להאזנת רקע - בחירה על סמך האזנה לסט אפ מלא

בהצלחה
 

יוסף חורי

חבר אתר
הודעות
10
מעורבות
7
נקודות
3
לפותח השרשור, כפי שכבר הספקת להבין אין בדיוק חלוקה מוסכמת של התקציב באחוזים לרכיבי המערכת.

אני יכול להגיד מנסיוני, החלוקה משתנה בהתאם לתקציב הכללי של המערכת כאשר אני בגישה שככל שהמערכת זולה יותר, כך חשיבות ההגברה גבוהה יותר ולכן אפנה לה את עיקר התקציב לשם (כן כן.. מגבר בתקציב גבוה יותר מהרמקולים) :)

בתקציב של עד כ- 50 אלף ש״ח הייתי מקציב:
40-50% להגברה
20-30% לרמקולים
20% מקור
10% לכבלים

בתקציב גבוה יותר הרמקולים יקבלו יותר משקל ע״ח תקציב ההגברה.
שמע אני מרפרף פה בפורום ובלי קשר בדיוק קניתי מערכת והחלוקת אחוזים כמעט כמעט אחד לאחד לפי מה שכתבת, מעניין מה המערכת שיש לך ולמה החלטת ככה?
אני מתחיל וחדש אבל אחרי הרבה הרבה התייעצויות וחיפוש הגעתי לציוד שהגעתי לא מחלוקת אחוזים, אלא מתוך חלוקת תקציב שנראתה לי הגיונית וזה מגניב שזה כמעט 1 ל 1 החלוקת אחוזים שכתבת
 

aviv007

אוהב את התחום
הודעות
329
מעורבות
72
נקודות
28
שמע אני מרפרף פה בפורום ובלי קשר בדיוק קניתי מערכת והחלוקת אחוזים כמעט כמעט אחד לאחד לפי מה שכתבת, מעניין מה המערכת שיש לך ולמה החלטת ככה?
אני מתחיל וחדש אבל אחרי הרבה הרבה התייעצויות וחיפוש הגעתי לציוד שהגעתי לא מחלוקת אחוזים, אלא מתוך חלוקת תקציב שנראתה לי הגיונית וזה מגניב שזה כמעט 1 ל 1 החלוקת אחוזים שכתבת
קודם כל תתחדש ותהנה!
כפי שכתבתי, מנסיוני עם מערכות במחירים ״שפויים״ תמיד קיבלתי את התחושה שההגברה חשובה מאוד והיא לב המערכת. מגברים בסדר גודל של 10-20 אל״ש שעברו אצלי נשמעו נפלא עם רמקולים זולים ופשוטים. מגברים פחות מרשימים לא הצליחו לסחוט מהרמקולים את מה שהם מסוגלים.
במידה והייתי בונה מערכת שלמה חדשה בתקציב של כ- 50 אל״ש, החלוקה שלי הייתה משמשת כבסיס. את המערכת שלי קניתי בחלקים ולכן היא מעט שונה, אך עדיין המגבר הוא הסנטר.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
19,932
מעורבות
3,975
נקודות
113
פשוט מאוד. מתחילים מאפס, טועים, ומתקדמים לאט לאט. אין מאפס למאה.

ועכשיו לחלוקה.

יכול להיות שתמצא מוצר ביד שניה בזול שהוא אמור להיות הכי מושקע במערכת. למשל מקור.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
846
מעורבות
317
נקודות
63
הגישה שלי היא מקור תחילה. ברגע שיש לך מקור טוב, כי שם הכל מתחיל, אפשר להתחיל לבנות מתחתיו את היתר. שנית, יש להשקיע גם בהזנת חשמל ראויה. שהרי לא משנה כמה המערכת שלך טובה, אם החשמל שלה יושב יחד עם המקרר אז וואלה, לא ישמע כמו שצריך לעולם.

בדיוק עוזר לחבר לבנות מערכת, ובאמת ההוצאה המאסיבית היא על מקור ( שלא על דעתי אגב) , לאחר מכן הגברה ואחר כך רמקולים. יד שנייה וראשונה. חשמל כרגע לא שייך. אצלי במערכת ההשקעה בחשמל ובכבילה היא 50% מעלות כלל המערכת. אבל קשה לאמוד ולהעריך ערך של מוצרים שנאספים ביד2 בחול בעיקר. וגם, שיטה מסויימת גוזרת דרך מסוימת- אצלי זה הורן אחורי lowther. אז,הגברה של 2.5v יש לה עלויות אחרות עפ"ר.
נדמה לי שצריך לעבור מדיבור על עלות לדיבור על מהות- מה הסאונד שאתה רוצה לקבל ואוהב לחיות איתו... גם האוזן של המאזין קובעת, לא כולם מבחינים בכל ניואנס .ככה זה.
בסופו של דבר, צריך להתאים את המערכת לחדר נתון ולמאזין נתון.
אקוסטיקה היא הכרחית וזה השלב הבא שלי בשדרוג..
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,563
מעורבות
774
נקודות
113
אקוסטיקה. כמה זה חשוב
אני אחרי שיפוץ והשקעתי בטיפול אקוסטי לא מעט
וואו
כאילו שידרגתי את הרמקולים
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
846
מעורבות
317
נקודות
63
אקוסטיקה. כמה זה חשוב
אני אחרי שיפוץ והשקעתי בטיפול אקוסטי לא מעט
וואו
כאילו שידרגתי את הרמקולים
אכן...עקב אכילס כאובה אצלי...חלק מהחסרונות של לגור בדירה שכורה...
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
867
מעורבות
208
נקודות
43
חלוקה לאחוזים.... יש בכלל דבר כזה ?! בהיבט של "שאיפה למצויינות " בתחום, אין פה חוקים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
9,901
מעורבות
2,155
נקודות
113
זה נכון ומדוייק שהכל מתחיל במקור, אמה מה? אין שום משמעות למה התחלה ומה סוף מבחינת סדר העברת הסיגנל, כך שלא חייבים לבנות מערכת לפי הסדר הזה.

אני לא הייתי הולך בגישה של חלוקת תקציב, אלא בשיטה של למצוא רמקול שאתה ממש אוהב, שנכנס בתקציב, וכדאי לשמוע לא רק רמקולים שונים מאותו סוג (ברירת המחדל הנפוצה היא רק דינמיים), אלא גם את כל סוגי הרמקולים, כולל פלנארים, שופרים וכו'. אתה לא רוצה לגלות אחרי שבנית מערכת שלמה שאתה בכלל אוהב סוג צליל מהותית אחר.

חשוב להתחיל ברמקולים כי הם קובעים יותר מכל רכיב אחר את אופי הסאונד.

אחר כך כדאי להתאים להם להם הגברה, ולא להיפך, כי לרמקולים שונים יש דרישות שונות. יש צמאי הספק ויש כאלה שמסתפקים בכמה ואטים. גם הגברה כדאי לשמוע מכמה סוגים, כולל מנורות, ויש הנשבעים בזקנו של class A ואחרים ב-class D.

אם התאהבת ברמקול מסוים בהרבה יותר מאחרים, אבל חסר לו באס, אל תפסול אותו בגלל זה -- יש אפשרות להתאים לו סאב בהמשך.

אם הרמקול שאתה אוהב במיוחד, לוקח אחוז גבוה מדי מהתקציב, תשקול להגדיל את התקציב, או לקחת מודל צנוע יותר באותו כיוון, וכנ"ל לגבי הגברה ושאר הרכיבים.

אם אין לך מספיק כסף להכל במכה, לך בשלבים, אתה יכול בשלב ראשון לקנות מקור פשוט וזול, ו/או לקחת רכיבים בהשאלה, עד שתוכל לחסוך די הצורך כדי לקנות את הדבר הבא, אבל בכל שלב תקנה רק מה שאתה באמת אוהב ובאמת משתלב.

אחרי שיש לך רמקולים והגברה, אתה יכול להתעמק במקור, ובהמשך סאב אם צריך, אקוסטיקה (פסיבית ו/או אקטיבית), ובשלב ה-fine-tuning גם שיכוך, כבילה, חשמל וכיו"ב.

כאמור, זה לא אומר שהמקור פחות חשוב ו/או שההגברה פחות חשובה ו/או משהו אחר פחות חשוב -- הכל ממילא יוגבל ע"י החוליה החלשה, ולא משנה מה היא -- אבל לא החשיבות צריכה לקבוע את סדר הבניה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
19,932
מעורבות
3,975
נקודות
113
עמיר.

לעניות דעתי גם בהינתן תקציב כדאי ללכת בשלבים. אחרי הכל אתה לומד המון במהלך המסע. יחד עם זאת, חשוב להיות סגורים לחלוטין על מה קונים, אחרת מתחילים בהחלפות ומשם הדרך ל״לא להיות מסופק״ היא קצרה. המטרה היא לרכוש משהו שאפשר לחיות איתו לאורך שנים.
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
2,887
מעורבות
906
נקודות
113
עמיר.

לעניות דעתי גם בהינתן תקציב כדאי ללכת בשלבים. אחרי הכל אתה לומד המון במהלך המסע. יחד עם זאת, חשוב להיות סגורים לחלוטין על מה קונים, אחרת מתחילים בהחלפות ומשם הדרך ל״לא להיות מסופק״ היא קצרה. המטרה היא לרכוש משהו שאפשר לחיות איתו לאורך שנים.
מסכים עם כל מילה. איך שלא הופכים את זה, את התהליך צריך לעבור. לומדים במהלכו דברים שאין דרך אחרת ללמוד. גם במצב שהתקציב גבוה ואפילו גבוה מאוד, עדיין התהליך והדרך הם אקוטיים.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,369
מעורבות
2,511
נקודות
113
מסכים עם כל מילה. איך שלא הופכים את זה, את התהליך צריך לעבור. לומדים במהלכו דברים שאין דרך אחרת ללמוד. גם במצב שהתקציב גבוה ואפילו גבוה מאוד, עדיין התהליך והדרך הם אקוטיים.
השאלה איך אתה (לא אתה ספציפית אלה האודיופיל המתחיל) יודע מה אתה רוצה ממערכת האודיו שלך?

לומר אני רוצה סאונד טוב יותר זה אמורפי, לכן אין מנוס מלשמוע מערכות רבות ככול האפשר, ועדיין יש כאן הרבה ניסוי ותהיה (כישלונות, הצלחות) היות והחדר של כל אחד מאתנו מתנהג שונה, כלומר סטאפ ששמעת במקום X לא בהכרח ישמע כך במקום Y.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
746
מעורבות
500
נקודות
93
השאלה איך אתה (לא אתה ספציפית אלה האודיופיל המתחיל) יודע מה אתה רוצה ממערכת האודיו שלך?

לומר אני רוצה סאונד טוב יותר זה אמורפי, לכן אין מנוס מלשמוע מערכות רבות ככול האפשר, ועדיין יש כאן הרבה ניסוי ותהיה (כישלונות, הצלחות) היות והחדר של כל אחד מאתנו מתנהג שונה, כלומר סטאפ ששמעת במקום X לא בהכרח ישמע כך במקום Y.
מצטרף לדעתך רק רוצה טיפה להקצין אותה :
כלומר סאטאפ ששמעת במקום x בהכרח לא ישמע כך במקום Y
 

Audiogod

אוהב את התחום
הודעות
223
מעורבות
24
נקודות
28
80% רמקולים, 10% הגברה, 10% מקור
 

robo7

אוהב את התחום
הודעות
399
מעורבות
56
נקודות
28
מצטרף לדעתך רק רוצה טיפה להקצין אותה :
כלומר סאטאפ ששמעת במקום x בהכרח לא ישמע כך במקום Y
רק להדגיש, "סטאפ ששמעת במקום X, ישמע שונה במקום Y",
תמיד.
R
(ורד)
 
נערך לאחרונה ב:

shushu

חבר משקיען
הודעות
912
מעורבות
498
נקודות
63
המקור הוא קריטי, אבל אי אפשר להתחיל ממנו כי אין לדעת אם הוא טוב וכמה הוא מוסיף כאשר הרמקול וההגברה בינוניים.

מתחבר מאוד למה שערן כתב:

1. רמקולים שיתאימו לחדר
2 הגברה שתתאים לרמקולים
3 מקור

לגבי התקציב אין חוקים... תלוי אם קונים יד ראשונה או יד שתים. אצלי הכבלים עולים כמו הקדם מגבר והסטנד כמו מגבר הכח... אבל ההגברה אצלי סוג של קצה יד שתיים, הגברה חדשה ברמה כזו תעלה באזור 150k.

בקיצור לאחר קצת נסיון אפשר לדעת מה לחפש ולהרים את רמת המערכת בכסף נתון על ידי קניית יד שתיים או תצוגה.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,563
מעורבות
774
נקודות
113
יש הבדל בין מקור דיגיטלי לאנלוגי
באנלוגי המקור מאד קריטי. כל שינוי בראש בזרוע הפטיפון מורגש מייד בלי בעיה
במקור דיגיטלי אפשר לקבל היום תוצאה מעולה גם במקור זול מאד
 


למעלה