שימוש במחשב נייד בניגון מוזיקה למערכת הסטראו


ayal30

חבר משקיען
הודעות
3,070
מעורבות
906
נקודות
113
שלום לכולם .
האם יש פה חברים שמשתמשים במחשב נייד רק למוזיקה
של מערכת הסטראו ואיך בדרך כלל איכות כרטיס הקול
במחשב נייד אשמח לשמוע חוות דעת וטיפים בבקשה
תודה
 

ayal30

חבר משקיען
הודעות
3,070
מעורבות
906
נקודות
113
מישהו יכול לעזור?
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
הי אייל.



הנושא של שימוש במחשב,בכלל,ונייד,בפרט,פה באתר כבר נטחן עד דק. ואם תטרח לחפש וגם תמצא ועוד:תקרא את שלל הדיונים אני מניח שכל כך תתביש על שהעזת לחשוב על מחשב נייד כמקור לאודיו באתר של ציוד הי אנד.

ואחרי ההקדמה הנהליסטית טבולה במרקם של ציניות הינה ה"תשובה" שלי:

בהחלט אפשר להשתמש במחשב נייד כמקור לאודיו. פיזית זה משהו שלא רק אפשרי אלא קל ליישום אבל...ותמיד יש אבל:אם רוצים תוצאה משביעת אוזן צריך לעשות משהו שהוא מעבר לחיבור המחשב ישירות לציוד האודיו והאזנה לקבצי אודיו ממנו.

משזה נאמר: מחשבים ניידים,חדשים מהקופסא או כזה שיוצר בכמה השנים האחרונות,מגיע עם מערכת הפעלה מותקנת מראש ואיתה עוד כמה וכמה תוכנות שאת רובן לא צריך – לשון המעטה. כל ה"עושר" הזה אולי טוב כשמשמשים בנייד למה שהוא נועד קרי לגלישה באינטרנט,כתיבה וקריאה של מסמכים ואולי איזו מצגת או שניים – כשמדובר באודיו ה"עושר" הזה הוא מקור לצרות ובעיקר לירידה משמעותית באיכות האודיו.

כשהיצרנים מיצרים את המחשב הנייד הם ממש לא חושבים על חבורת חדי אוזן מאתרי ההי אנד,כמו זה ויש שכמותו,ולא מעט,בעולם הרחב. כלומר: הם שמים בנייד את ערכת השבבים הכי זולה שיכלו להשיג במטרה שאפשר יהיה לחבר אוזניות למחשב ולשמוע משהו כל קשר בין זה לבין אודיו שמיע ואיכוי – מקרי בהחלט. המילים אחרות: כרטיסי הקול של הניידים,בלי יוצא מהכלל,הם זוועה אודיופילית ו/או וגם זוועה לאוזניים בכלל.

אז מה כן?

אם המחשב הנייד שאותו מיעדים כמקור לאודיו הוא אחד שפרש לגמלאות מהיותו "נייד" ורוצים ליעד אותו כמקור לאודיו ו/או וגם אם זה נייד שעומדים לרכוש טרי מחנות המחשבים הקרובה לבית – אז:

במקרה וכבר יש בו מערכת הפעלה חלונאית ממולץ מאוד לקנפג אותה,את החלונות,כך שתתאים להריץ שרת אודיו. יש הרבה מסמכים ברשת כיצד ואיך לעשות את זה ואם זה המצב אז זו המלצתי.

אם אין למחשב מערכת הפעלה או שלא ממש צריך את זו שהגיע מבית החרושת כאן יש לי כמה רעיונות שכולם מצריכים ידע וניסיון בהתקנה של מערכת הפעלה שהיא לא חלונות. והרעיון הוא להתקין שרת אודיו שיושב על מערכת הפעלה לינוקס קטנת משקל כמו XBNC או דומיו. לפחות מהדרין אפשר להתקין הפצות שמיועדות לאודיו בלבד כמו "שמן הנחשים" שהוזכרה פה באתר ויש עוד כמה כאלה (לא הרבה באמת).

נניח שאת מערכת ההפעלה של הנייד המיועד התאמתה לתפקיד של שרת אודיו,עכשיו הזמן לדבר על ה"איך".

מה הכוונה "איך"? כבר אמרנו שכרטיס הקול שבנייד הוא משהו שווה ערך או בדיוק לזוועה אודיופונית. אז צריך כרטיס קול,כלשהו,לאחזר את האודיו מהמחשב.

כרטיס הקול שניתן לחבר לנייד ולאחזר דרכו את האודיו (ישר לאוזניות ו/או למחגבר וכו) זה נושא שהוא שדה מוקשים לא קטן שכבר קטל/פצע לא מעט.

אם מושארת מערכת ההפעלה החלונאית אז מבחר כרטיסי הקול הוא עצום. אם מחליפים אותה למשהו מבוסס לינוקס ההיצע מצתמצם אבל לא באמת בהרבה כי רוב מערכת לינוקס ששוחרה בשלושת השנים האחרונות תומכת בחיבור כרטיס קול ליציאת ה USB של המחשב.

ההיצע הוא גדול מאוד ותלוי בתקציב וברצון להתעסק עם התחום הזה ולכן תצטרך לקבל החלטה בעצמך ובינך לבין עצמך.

בהצלחה.

מנחם.
 

dor_s

אוהב את התחום
הודעות
496
מעורבות
145
נקודות
43
חיבור DAC ל USB של הלפטופ (במקרה שלי מופעל WIN10), לא יעשה את העבודה?
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,656
מעורבות
1,409
נקודות
113
חיבור DAC ל USB של הלפטופ (במקרה שלי מופעל WIN10), לא יעשה את העבודה?

לפטופ מחשב די רועש. בצורה זמנית כמובן שהכל אפשרי, אבל האופן קבוע צריך להיות מחשב יעודי שקט
 

ayal30

חבר משקיען
הודעות
3,070
מעורבות
906
נקודות
113
תודה על העזרה חברים באמת שעדיף מחשב נייח :בעד:
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור