רכב חשמלי 70% יותר מזהם (פליטות CO2) מרכב בנזין


michael123

חבר משקיען
הודעות
9,656
מעורבות
1,409
נקודות
113
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
כשאתה רושם "כולם ידעו", לדעתי הציבור הרחב כלל לא מודע לעובדה שרכב חשמלי הוא לא בדיוק "ירוק"
 

omi

חבר משקיען
הודעות
860
מעורבות
408
נקודות
63
חשוב להדגיש שהכותרת מתייחסת לשלב שלפני המסירה ללקוח. ז"א תהליך הייצור וכו'.
אחרי המסירה ללקוח המשוואה מתהפכת, בתלות בנסועה, מקור האנרגיה של החשמל וכו'.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,656
מעורבות
1,409
נקודות
113
חשוב להדגיש שהכותרת מתייחסת לשלב שלפני המסירה ללקוח. ז"א תהליך הייצור וכו'.
אחרי המסירה ללקוח המשוואה מתהפכת, בתלות בנסועה, מקור האנרגיה של החשמל וכו'.

הם התייחסו לתהליכים אצלם בעיקר, אבל זה כן כולל תהליכי end of life. לא רק לפני אלא גם אחרי

בתנאי שאנרגית חשמל בטעינה תהיה ירוקה, המשוואה מתהפכת לאחר 120,000 ק"מ ;)
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,763
מעורבות
930
נקודות
113
הם התייחסו לתהליכים אצלם בעיקר, אבל זה כן כולל תהליכי end of life. לא רק לפני אלא גם אחרי

בתנאי שאנרגית חשמל בטעינה תהיה ירוקה, המשוואה מתהפכת לאחר 120,000 ק"מ ;)

אז מה פשר הקמפיין בעד רכבים חשמליים כאחד הפתרונות "להציל את כדור הארץ" בכל העולם ?
 

omi

חבר משקיען
הודעות
860
מעורבות
408
נקודות
63
הם התייחסו לתהליכים אצלם בעיקר, אבל זה כן כולל תהליכי end of life. לא רק לפני אלא גם אחרי

בתנאי שאנרגית חשמל בטעינה תהיה ירוקה, המשוואה מתהפכת לאחר 120,000 ק"מ ;)

אם האנרגיה ירוקה, המשוואה מתהפכת אחרי 49K ק"מ. אם אנרגיה ממוצעת כמו היום, אז אחרי 110K ק"מ.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
860
מעורבות
408
נקודות
63
אז מה פשר הקמפיין בעד רכבים חשמליים כאחד הפתרונות "להציל את כדור הארץ" בכל העולם ?
המטרה של המאמר לעודד הפחתה של CO2 בתהליך הייצור. אין ספק שאיך שזה, זה מאכזב מבחינת כדור הארץ!
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
598
מעורבות
362
נקודות
63
"כולם ידעו"? אולי.
"כולם קראו בכלל את הכתבה הקישור"? בספק.
ואם קראו ועדיין זה מה שהבינו אז אולי כדאי לקרוא שוב כיוון שזה לא מה שכתוב שם, בכלל. למעשה כתוב שם ההיפך..

נתחיל ישר מהסוף:

כתוב בפירוש שהדגמים החשמליים של C40 בעלי טביעת פחמן נמוכה יותר (משמעותית אגב) מהרכב המקבלי בעל בעירה פנימית.
According to the life cycle assessment, the C40 Recharge has a CO2 footprint of around 27 tonnes over its entire life cycle if the charging current comes exclusively from clean energy sources. If, on the other hand, the vehicle owner uses the average global energy mix, in which about 60 per cent of electricity is generated from fossil fuels, emissions rise to as much as 50 tonnes of CO2 – with the EU-28 electricity mix, the figure is still 42 tonnes of CO2.​


בעברית:
כאשר דגם ריצ'ארג' משתמש בחשמל ממקורות נקיים בלבד - 27 טונות CO2.
כאשר הדגם משתמש בתמהיל גלובלי ממוצע - 50 טונות CO2.

אממה:
Nevertheless, both models are clearly below conventionally powered vehicles: the Volvo XC40 with combustion engine, for example, has 59 tonnes of CO2 over its life cycle. The so-called “end-of-life” emissions and the share of production in the Volvo factories are the same regardless of the type of drive
בעברית:
ובכל זאת, שני המודלים (החשמליים), הם בבירור מתחת (בפליטה) לרכבים עם הנעה קונבנציונלית.
הוולוו XC40 עם מנוע בעירה פנימיץ פולט 59 טונות CO2.
תהליכי סיום החיים של וולוו מיצרים אותה רמת זיהום ללא קשר לסוג ההנעה.


אז מהיכן מגיע ה 70% ?

If you add up the individual items that occur until the car is handed over to the customer, the CO2 emissions of the C40 Recharge (and the all-electric XC40) are around 70 per cent higher than those of the combustion model
בעברית:​
אם מחברים את כל הפריטים עד שהמכונית נמסרת ללקוח (כתוב קודם שגם יצור הסוללה מיצר פליטת CO2), דגם הריצ'ארג' מיצר 70% יותר פליטה מהדגם של בעירה הפנימית.

לקחת את זה בתור כותרת? נו באמת. ברצינות אבל. לא קשור לכלום.

יתרה מכך, בשאר הכתבה מספרת וולוו שהיא מתכוונת לייעל את תהליכי היצור וסיום החיים של הרכבים (בקרוב מאוד) כך שגם הם יפלטו פחות, מה שעוד יותר יטה את הכף לטובת הדגמים החשמליים...



הגיגים שלא מהכתבה:
אנרגיה ירוקה יכולה להיות בשימוש גם במפעלי היצור והמחזור (זו הכוונה של מיטב המהנדסים והממשלות), ואז כמובן שנהיה במאזן עוד יותר ברור לטובת רכב חשמלי.




נקנח בשתי עובדות:

1. יעילות מנוע בעירה פנימית, גם המשוכללים של היום, נעה סביב ה 40%. השאר מתבזבז על חום. זו טכנולוגיה בת 120 שנה, שאמנם משתפרת, אבל זהו: 40%.

2. יעילות מנוע חשמלי מגיעה ל 90%.
 
נערך לאחרונה ב:

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,763
מעורבות
930
נקודות
113
l
אז מהיכן מגיע ה 70% ?

If you add up the individual items that occur until the car is handed over to the customer, the CO2 emissions of the C40 Recharge (and the all-electric XC40) are around 70 per cent higher than those of the combustion model
בעברית:​
אם מחברים את כל הפריטים עד שהמכונית נמסרת ללקוח (כתוב קודם שגם יצור הסוללה מיצר פליטת CO2), דגם הריצ'ארג' מיצר 70% יותר פליטה מהדגם של בעירה הפנימית.

לקחת את זה בתור כותרת? נו באמת. ברצינות אבל. לא קשור לכלום.
.

מה לא קשור לכלום ?
שורה תחתונה מבחינת כדור הארץ - מה גרוע יותר לאיכות הסביבה - ייצור ושימוש ברכב חשמלי או ייצור ושימוש ברכב עם מנוע בעירה פנימי ?
רק זה חשוב ולא "וולוו מתכננת...." או אנקדוטות לגבי יעילות של מנוע חשמלי מול יעילות של מנוע בעירה פנימית.
אם בשורה התחתונה בכל תהליך הייצור של רכב חשמלי נגרם יותר זיהום לסביבה אז מה ההתלהבות ? לזהם יותר את כדור הארץ?
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
בעיקר מזיזים את מקום הזיהום ממרכזי הערים למקומות ייצור החשמל.
"קל" יותר להוריד, לשלוט ולבקר את הזיהום של תחנות כוח מאשר את הזיהום של מאות מיליוני מכוניות בעירה פנימית.

נכון שמכוניות מונעות בסוללות אינו הפתרון הטוב ביותר. כרגע זה מה יש.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
598
מעורבות
362
נקודות
63
מה לא קשור לכלום ?
שורה תחתונה מבחינת כדור הארץ - מה גרוע יותר לאיכות הסביבה - ייצור ושימוש ברכב חשמלי או ייצור ושימוש ברכב עם מנוע בעירה פנימי ?
רק זה חשוב ולא "וולוו מתכננת...." או אנקדוטות לגבי יעילות של מנוע חשמלי מול יעילות של מנוע בעירה פנימית.
אם בשורה התחתונה בכל תהליך הייצור של רכב חשמלי נגרם יותר זיהום לסביבה אז מה ההתלהבות ? לזהם יותר את כדור הארץ?

מבחינת מה שכתוב בקישור (שאני מניח שלא קראת ממנו מילה כנראה), התשובה החד משמעית של וולוו היא שכבר היום הרכבים החשמליים שלה פחות מזהמים.
התוכניות שלה לעתיד הקרוב היא שיהיו ה ר ב ה פחות מזהמים.

אם קראת והבנת משהו אחר, אז צר לי.
אני לא יודע איך למשיך.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
בעיקר מזיזים את מקום הזיהום ממרכזי הערים למקומות ייצור החשמל.
"קל" יותר להוריד, לשלוט ולבקר את הזיהום של תחנות כוח מאשר את הזיהום של מאות מיליוני מכוניות בעירה פנימית.

נכון שמכוניות מונעות בסוללות אינו הפתרון הטוב ביותר. כרגע זה מה יש.

לא שחלילה אין יתרון בהעברת הזיהום ממרכזי הערים ואני בספק אם יש מישהו שיתנגד לירידה בזיהום האוויר, אך ממה שזכור לי משיעורי גאוגרפיה בכיתה ז' הרוחות דואגות להעביר את הזיהום ממקום A למקום B.

כדי להבין את השפעת תנועת האוויר על זיהום קחו לדוגמה את מדינת ישראל.

זיהום אוויר בדומה למה שחווינו בשבוע שעבר כתוצאה ממיקומנו הגאוגרפי, גבוה בהרבה מסך הזיהום כתוצאה מפליטות, אבל גם זיהום אוויר קשה זה כפוף לחוקי מזג האוויר והרוחות וחלף כפי שהגיע. באותה מידה הוצאת הזיהום מפליטות מהערים לא יכולה להבטיח שבסופו של דבר אותו זיהום ינשב בעזרת רוחות בחזרה לערים.

מניח שעם השנים התלות בגורמים מזהמים כמו פחם ודלקים לייצור החשמל ילך ויפחת.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
598
מעורבות
362
נקודות
63
וואלה להרחיב את סקופ הדיון לזיהום אוויר ובעיות סביבה כללית, זה טוב ויפה, אבל גדול עלי ואני לא מומחה.
הפרסום של וולוו מתייחס לדבר אחד: טביעת הפחמן של הרכבים שלהם: חשמלי לעומת בעירה פנימית.
זאת מתוך העקרון ש CO2 מוביל להתחממות כדו"א ולשינויי אקלים.

הנתונים שהם מוסרים הם:
1. כבר עכשיו לרכבים החשמליים שלנו (V40) יש פליטת CO2 פחותה מהגירסאות הסטנדרטיות. נקודה.
2. בעתיד הקרוב היתרון הזה יגדל עוד יותר.

כותרת השרשור היא : ב ו ל ש י ט.
הנה אמרתי את זה.

התסריט (האווילי) היחידי שהיא "נכונה" היא:
1. ייצרת רכב V40 חשמלי.
2. יצרת רכב V40 בעירה פנימית.
3. לא נסעת מטר אחד.
4. זרקת שניהם לים.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
לא שחלילה אין יתרון בהעברת הזיהום ממרכזי הערים ואני בספק אם יש מישהו שיתנגד לירידה בזיהום האוויר, אך ממה שזכור לי משיעורי גאוגרפיה בכיתה ז' הרוחות דואגות להעביר את הזיהום ממקום A למקום B.

כדי להבין את השפעת תנועת האוויר על זיהום קחו לדוגמה את מדינת ישראל.

זיהום אוויר בדומה למה שחווינו בשבוע שעבר כתוצאה ממיקומנו הגאוגרפי, גבוה בהרבה מסך הזיהום כתוצאה מפליטות, אבל גם זיהום אוויר קשה זה כפוף לחוקי מזג האוויר והרוחות וחלף כפי שהגיע. באותה מידה הוצאת הזיהום מפליטות מהערים לא יכולה להבטיח שבסופו של דבר אותו זיהום ינשב בעזרת רוחות בחזרה לערים.

מניח שעם השנים התלות בגורמים מזהמים כמו פחם ודלקים לייצור החשמל ילך ויפחת.
המגמה והסיבות בעולם למעבר לרכב חשמלי לא מתבססות רק על הגיאוגרפיה ומשטר הרוחות בישראל.
ד"א, בד"כ הרוח היא מערבית בישראל וריכוז הערים הוא גם במערב ישראל. כך שיצא בסדר מבחינה זאת.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
המגמה והסיבות בעולם למעבר לרכב חשמלי לא מתבססות רק על הגיאוגרפיה ומשטר הרוחות בישראל.
ד"א, בד"כ הרוח היא מערבית בישראל וריכוז הערים הוא גם במערב ישראל. כך שיצא בסדר מבחינה זאת.

ברור שאנחנו לא פקטור בנושא (אגב, הזיהום מאבק בארץ מקורו מרוחות מזרחיות או דרומיות - גם ערי החוץ מושפעות ממנו) אבל אנחנו לא היחידים שמושפעים מאירועים דומים, רוב המזרח התיכון וערים רבות בעולם היושבות על סף מדבר מושפעות מאירועים דומים.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,656
מעורבות
1,409
נקודות
113
וואלה להרחיב את סקופ הדיון לזיהום אוויר ובעיות סביבה כללית, זה טוב ויפה, אבל גדול עלי ואני לא מומחה.
הפרסום של וולוו מתייחס לדבר אחד: טביעת הפחמן של הרכבים שלהם: חשמלי לעומת בעירה פנימית.
זאת מתוך העקרון ש CO2 מוביל להתחממות כדו"א ולשינויי אקלים.

הנתונים שהם מוסרים הם:
1. כבר עכשיו לרכבים החשמליים שלנו (V40) יש פליטת CO2 פחותה מהגירסאות הסטנדרטיות. נקודה.
2. בעתיד הקרוב היתרון הזה יגדל עוד יותר.

כותרת השרשור היא : ב ו ל ש י ט.
הנה אמרתי את זה.

התסריט (האווילי) היחידי שהיא "נכונה" היא:
1. ייצרת רכב V40 חשמלי.
2. יצרת רכב V40 בעירה פנימית.
3. לא נסעת מטר אחד.
4. זרקת שניהם לים.

כותרת היא כותרת, לא שלי
אתה ציטטת את כל הדברים הנכונים, אבל לא ברור לי איך הגעת ל-"בולשיט" :)

carbon-footprint-for-volvo-c40-recharge-vs-xc40-ice-depending-on-energy-sources_100814022_l.jpg


6a00d8341c4fbe53ef027880552385200d-500wi


אתה צריך לנסוע 5-9 שנים כדי שיהיה יתרון לרכב חשמלי (צריך עזרה עם הגרפים? :))
רכב של אשתי מ-2014 עבר 50,000 ק"מ בלבד
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
598
מעורבות
362
נקודות
63
רק נבהיר, הכותרת בולשיט, לא הכותב..

לגבי הכותרת:
כותרת השרשור: רכב חשמלי 70% יותר מזהם (פליטות CO2) מרכב בנזין.

מהקישור:
If you add up the individual items that occur until the car is handed over to the customer, the CO2 emissions of the C40 Recharge (and the all-electric XC40) are around 70 per cent higher than those of the combustion mode
צריך עזרה עם האנגלית?


שאר נושא הכתבה, נו, הכל נאמר, נלעס ופתוח לדיון, תהנו.

נ.ב
אנא אל תכעס על כנותי, אך אני לא מאמין לך שאתה לא מבין בדיוק מה אני אומר,
גם אם תצרף עוד חמישה גרפים.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,656
מעורבות
1,409
נקודות
113
רק נבהיר, הכותרת בולשיט, לא הכותב..

לגבי הכותרת:
כותרת השרשור: רכב חשמלי 70% יותר מזהם (פליטות CO2) מרכב בנזין.

מהקישור:
If you add up the individual items that occur until the car is handed over to the customer, the CO2 emissions of the C40 Recharge (and the all-electric XC40) are around 70 per cent higher than those of the combustion mode
צריך עזרה עם האנגלית?


שאר נושא הכתבה, נו, הכל נאמר, נלעס ופתוח לדיון, תהנו.

נ.ב
אנא אל תכעס על כנותי, אך אני לא מאמין לך שאתה לא מבין בדיוק מה אני אומר,
גם אם תצרף עוד חמישה גרפים.

תודה:)

רכב חשמלי יותר מזהם בתחילת דרכו (!)
וגם בהמשך.. במשך הרבה שנים.
כדי להקטין את הפער בזיהום הניגרם בייצור, צריך לנסוע 110,000 ק"מ. - עבורי זה מעל 10 שנים

דו"ח לדעתי גם ורוד מדי, כי הסוללה לא תחזיק מעמד 8 שנים ויותר, היא תוחלף, לא?

כנות?
ומה זה?

התסריט (האווילי) היחידי שהיא "נכונה" היא:
1. ייצרת רכב V40 חשמלי.
2. יצרת רכב V40 בעירה פנימית.
3. לא נסעת מטר אחד.
4. זרקת שניהם לים
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
598
מעורבות
362
נקודות
63
שמע, אני לא רוצה לצאת "גאון" שמסביר עברית אבל הקטע לעיל

"התסריט (האווילי) היחידי שהיא "נכונה" היא:
1. ייצרת רכב V40 חשמלי.
2. יצרת רכב V40 בעירה פנימית.
3. לא נסעת מטר אחד.
4. זרקת שניהם לים"

הוא 'עוקצנות' (אולי קצת מוגזמת..) ולא חוסר או עודף ב'כנות'.
יודע מה? על מנת לשמר את האווירה, נאמר שהיא בטוח מוגזמת לא רק "אולי".


כעת, לעניין, הכתבה היא על וולוו, ולא על "רכב חשמלי" בכללותו.

אני מסתכן לצאת פאנבוי חסר תקנה של טסלה..

טסלה, שנכון להיום היא היצרנית הדומיננטית של 'רכב חשמלי', מייצרת במפעלים ששואפים (אני לא יודע אם 100% מהם שם) להיות "a net-zero energy factory".

כלומר תהליך החיים של רכבים שיוצאים מה- Giga factories לא בדיוק תואמים לגרפים לוולוו (וגם וולוו רוצים לברוח מהגרפים שלהם).

אז מה יוצא? שרוב הרכבים החשמליים שנמכרים כבר היום (לא יודע מה הנתונים של וולוו), מיוצרים בצורה הרבה יותר ידידותית מבחינת פליטת CO2 מהסטאטוס הנוכחי של וולוו.








 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,656
מעורבות
1,409
נקודות
113
וולוו הם בחזית דווקא, הם הראשונים שעוברים לייצור סוג פלדה חדש ללא פחם (קראתי על זה גם לפני) למשל

תזכיר לי, מאיפה טסלה לוקחת אלומיניום?

רכב חשמלי יהיה ירוק, זה לא יהיה מחר.
וכנראה לא יהיה עם סוג סוללות נוכחי
ולא יהיה כל עוד חברת חשמל שורפת גז
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור