רוצה להתמקצע


michal s.

חבר מתחיל
הודעות
3
מעורבות
0
נקודות
1
שלום וברכה אני מתעניינת בקנית מצלמה בתקציב של 15000 שמעתי שה D6 היא מעולה מה באמת אתם חושבים עליה??
בתקציב אני צריכה שיכנס לי גם 2 סוגי עדשות אחד 24 ממ ואחד מיקרו שכל עדשה גם הבנתי באזור ה 5000 אני צריכה את המצלמה לצילומי ילדים וטבע וכן מעוניינת להתמקצע שמעתי שלא באמת כדאי לקנות עד שלא הולכים ללמוד כי שם לומדים באמת איזה מצלמה הכי טובה לנו
הבעיה שלי שעכשיו יש לי תקציב לקנות את המצלמה והקורס צילום יתחיל רק באזור נובמבר שזה כמעט עוד חצי שנה
אשמח לדעת איזה מצלמה מומלצת בשבילי
תודה רבה לכם
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,658
מעורבות
1,409
נקודות
113
צילום סטודיו של ילדים?
 

michal s.

חבר מתחיל
הודעות
3
מעורבות
0
נקודות
1
כן אני מעוניינת להשתקעבצילומי ילדים לאו דווקא בסטודיו, אולי אפילו יותר בטבע
אשמח לשמוע על המלצה למצלמה טובה ואכותית שתשמש אותי לטווח הרחוק
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,658
מעורבות
1,409
נקודות
113
שאלתי כי תצטרכי יותר ציוד
- אביזרי תאורה
- רקעים
- פלאש
- סוללות, מטענים
- מחשב ומסך

אני לא מכיר את ניקון (D6 עולה 25 אלף שקלים?), 5Dmk3 וכמה ועשות יעשו את העבודה. איזה עדשות? פורטרטים אפשר לצלם עם 100ממ/F2, לגבי טבע קשה להגיד.. תלוי מה. יכול להיות 50ממ וגם טלה, תלוי..
 

michal s.

חבר מתחיל
הודעות
3
מעורבות
0
נקודות
1
לא אני לא מתכוונת להשקיע כרגע ברקעים וכל האווזור לסטודיו כרגע אני מתכוונת להשקיע רק במצלמה טובה ו2 עדשות שאני יוכל להתחיל עם זה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
למרות החזות המקצועית של מצלמות DSLR של קנון, אני א בטוח שהייתי רץ לרכוש כעת מצלמת DSLR כאשר העולם הולך לכיוון מצלמות ללא מראה.

מצלמה כמו סוני A7R III היא ציוד צילום מעולה, עם חיישן מעולה בעל רזולוציה נהדרת ומערכת פוקוס מהטובות שיש היום. אולי לא המצלמה הכי ידידותית לשימוש, אבל בהחלט צרכיה להיות ברשימה הקצרה של מצלמות שלך.
https://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=966121

הסיפור כאן שצריך למצוא למצלמה עדשה טובה והן לא ממש זולות
אפשר למצוא עדשה כמו טמרון 28-75 F2.8
https://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=986323

וכן עוד עדשת פריים טובה,
או עדשה אחת יקרה יותר.

אם השאלה למה לא מצלמה ללא מראה של קנון, זו שאלה מעולה לקנון יש קו מצלמות ללא מראה EOS R ואמורה לצאת ממש בקרוב מצלמה חדשה שלפי כל אתרי השמועות צריכה להיות בעלת חיישן טוב, מייצב שכעת חסר לדגמים של ה EOS R ומגוון העדשות נראה מבטיח, אבל זה אומר שצריך להמתין ובמצב היום אני לא יכול להגיד כמה זמן זה יהיה
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,658
מעורבות
1,409
נקודות
113
@carmi השיקול היה 'להתמקצע', לקוחות רוצים לראות קנון מצלמה גדולה ומוכרת. הרבה צלמים מצלמים עם 5D. והיא גם נכנסת לתקציב
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
דרך אגב מצלמת DSLR מוצלחת יכולה להיות גם מצלמת ניקון D850 שלדעתי היא אחת ממצלמות ה DSLR הטובות ביותר שיש כעת, הבעיה שהיא לא מצלמה ללא מראה.
https://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=951988

דרך אגב אני משתמש במצלמה ללא מראה של ניקון ה Z6 ויש דגם בכיר יותר Z7 שמקביל לסוני A7R III, אבל אני חושב שסוני היום עדיפה עם מגוון עדשות גדול יותר
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
לקוחות לא מבינים איזה מצלמה יש לך, הם רואים מצלמה גדולה והם מרוצים,
אני לא חושב שלקוח שרואה ניקון או סוני חושב שהצלם לא מקצועי.

לדעתי בארץ רוב הלקוחות רוצים צלם זול
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
קראתי את הפוסט הזה,והמשכתי הלאה.

אחר כך חשבתי לעצמי:רגע,רגע...לא כל יום יש פה משהו שככל הנראה המצלמה היחידה שהחזיק בידו היא זו של הפלאפון,ומצהיר על מה מעניין אותו ולאן רוצה להגיע ומקציב לזה 15000 שקלים. וואו.

לגבי ה R5: היא עוד לא פה ולחכות לה שווה אבל...וזה אבל גדול:לפי המסתמן כרגע בעניין התמחור שלה בסכום המוצע אפשר יהיה לקנות את הגוף בלבד ואולי גם מתאם לעדשות ה EF לא יותר מזה. אז ה R5 לא פה ולפי בלון הנסוי של קנון המחיר שלה לא מאפשר לקנות סט כמבוקש.

אני ממש לא רוצה להישמע מנוול אבל אני חייב להזהיר: לקנות סט ב 15000 שקל כשעוד לא ממש יודעים להתמצא ברזי הצילום זה קצת לקפוץ לבריכה ובדרך למטה לקוות שבעלי הבריכה לא שכח למלא אותה במים....

ומשהוצאתי את רוע הלב - נזכיר שרצונו של אדם כבודו ואיישר עם זה...את הקו.

אז על הקנון דיברנו והיא OUT.

ה Z7 של ניקון היא מצלמה מצויינת אבל:
1. לא הייתי ממליץ עליה למי שטרם התנסה במצלמות של ניקון ויש לה כמה נקודות שחורות שלצלם מנוסה הן קלות למעבר מעליהן אבל לצלם חדש לא.
2. גם פה המקרה דומה לקנון R5 הסכום יספיק לגוף ומתאם אבל לעדשות שמתאימות למצלמה הזו....לא.

אז הגענו לחיכה של סוני.

שתי ספינות הדגל של סוני ה A9II וה A7RIV שתיהן מצלמות מעולות ושתיהן,בתקציב הזה,ישאירו מקום לגוף בלבד ולא ישאר ממון לעדשה או עדשות בהתאם לאיכות.

לא יודע למה הבנתם שלהתמקצע זה אומר לצאת מחר ללקוחות ולצלם בתשלום. זו לא ממש ברור מהפוסט וזה לא ממש הדרך שעושים רוב אלה שרוצים מצלמה ולא משנה אם ב 1500 או ב 15000 שקל. ולגבי הלקוחות,כן מעניין אותם צלם זול מצידם שיעשה את זה עם פנטקס K1000.

עכשיו,אם לא אכפת לכם,אנסה לשם את הרגליים על הקרקע בהתייחס למה שמפרסם הפוסט המקורי פרסם.

דבר ראשון שיש לאמר: גוף המצלמה חשוב,וחשוב כי הוא מכניס את הרוכש לאקו סיסום של היצרן ובעצם,הם מתחתנים. מעבר לזה ובצד של כמה מהתקציב להשקיע בגוף אז החשיבות שלו היא משנית.

הדבר הכי חשוב הוא הצלם וכן קורס צילום הוא מקום טוב להתחיל בו ואם באים לקורס עם סט משלכם שילווה אתכם בהמשך - הרי זה מה טוב.

ואחר כך: עיקר ההשקעה הוא בעדשה. עדשה טובה עם ידע בצילום וגוף טוב הם שלישיה מנצחת.

עכשיו,ברשותכם,קצת סדר בפוסט הזה (הכוונה לפותח הפוסט): עדשת פריים 24 מ"מ ועדשת מאקרו הן ממש לא עדשות לא לצלם מתחיל,ולא משנה איזה גוף ושל מי,ובטח שלט עדשות לצילום טבע וילדים כפי שנאמר.

אם רוצים להתחיל את הצעדים בעולם הצילום,לרכוש סט יקר איכותי וכזה שיתן מענה לאופי הצילום כמו שצויין פה אז ההצעה שלי,גוף ועדשה אחת,מדבר על עדשה שתוכל לעשות גם וגם ותעמוד בפני עצמה וגם...תהיה מקום טוב להתחיל ממנו והמשיך להתפתח אחרי קורס הצילום וגם תאפשר לצלם מה שהוגדר.

ולפני שאמשיך גילוי נאות כפול נושאים.
הראשון: אני איש של קנון ולקוח שלהן המון שנים ולכן...משוחד. והשני: ב 2020 בתקציב הזה אין שום דבר רע לרכוש מצלמת DSLR מהדגמים הותיקים והטובים מאוד של היצרנים,אלה שיש להם.

משזה נאמר נתחיל עם קנון:
הסט הראשון שהייתי חושב עליו זו ה EOS 6DMII עם עדשת ה 24-70 L F2 F2.8. פה ישאר הרבה עודף לקורס ובהמשך לעוד עדשה והסט הזה יעשה עבודה מצויינת לאתגר שהוצג פה.
כחלופה הייתי מחליף את ה 6D ב 5DMIII שתשאיר קצת פחות עודף בכיס.

וכחלופה לחלופה את ה EOS R של קנון עם ה 24-70 ER החדשה שלא בטוח שתשאיר עודף למסטיק בזוקה.
ופה מדובר במצלמה אחרת לא DSLR אלא חסרת מראה,וכן,זה משנה.

בניקון הייתי הולך על ה 760 החדשה עם עדשת הניקנור 24-70 ולא בטוח ששניהן נכנסות בתקציב ולגבי החלופה: את ה Z6 עם אותה העדשה וצריך מתאם ופה כן נכנס בתקציב אבל בקושי.

סוני: הייתי ממליץ על ה A7RIII הותיקה והטובה עם עדשת ה G 24-70 נכנס בתקציב.

האמור לעיל הוא קריאת כיוון לפותח הפוסט ולא,וממש לא,זה ראה וקדש.
השימוש בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד עם פותחת הפוסט הסליחה.

מנחם.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
...ועוד משהו לפותחת הפוסט,מניסיוני האמפירי בעולם הצילום,ומניסיוני פה,במגילות האסתר/ערכי הויקפדיה שאני מורח כאן לרוב:

1. כן זה רעיון טוב ללמוד צילום בקורס ורצוי אצל משהו שיודע ומנוסה בתחום הזה.

2. הדרישות המקדמיות לקורס צילום זה עדשה ומצלמה ולא פעם חצובה.

3. חצובה במאתיים שקל לסט ברמות שאנחנו מדברים אליו זה מתכון בטוח לאכזבה שלא לדבר על סכוי שדי מהר העדשה והמצלמה יפגשו את משטח הקרקע הקשיח ונזק יגרם. אפשר ללכת לקורס בלי חצובה ויש כאלה שמציעים חצובה משלהם ככה שזה לא משהו שחובה שיהייה מחר בבוקר.

4. אם וכאשר תלכי לרכוש עדשה יציע לך המוכרן לצרף פילטר כדי לשמור על העדשה. הטיעון נכון אבל:ברמות המחיר והאיכות שאנחנו מדברים עדיף לא לשים זכוכית של מאתיים שקל על עדשה של אלפי ש"ח הנזק רב על התועלת. פשוט שימרי על הציוד ופילטרים הם עולם בפני עצמו לעתיד לבוא.

5. מצלמה,עדשה וקורס הם דברים נחמדים אבל הכי חשוב זה הצלם. והצלם הוא לא רק זה שלוחץ על הכפתור ומשחרר תמונה אם או בלי ידע מה הוא עושה אלא:הצלם הוא זה שמשקיע מעצמו מהאישיות שלו על מה שיכנס לתמונה איך יקומפז ובאילו פרמטרים ואיזה סיפור יסופר בתמונה ואיך עושים את זה: מצלמים ומצלמים ומצלמים.

6. לקיחת התמונה הוא רק תחילתו של סיפור הצילום. בסטים כמו שמכוונים אליהם פה,מהר מאוד מגלים שהתמונות בסדר אבל חסר בהן משהו. חסר בהן משהו גם בצד הטכני וגם בצד של סיפור הסיפור שבתמונה. או אז התמונה היא רק חומר גלם שאותו לוקחים למחשב ומפתחים אותו בתוכנה יעודית כמו לייטרום אבל ממש לא רק.

7. אם לא היינו מדברים על כוונה לסט ממש יקר ומאוד איכותי לא הייתי מעלה את עניין הפיתוח עוד בטרם נרכש הסט ועוד לפני הקורס אבל: ברמה הטכנולוגית שאנחנו מדברים עליה,ומהצהרת הכוונות שלך בפוסט,זה נראה לי שזה שלב שקרוב יותר מאשר רחוק ומציע לחשוב על זה ,כן גם על קורס בתחום הזה,וגם מדובר בהוצאה כספית לא קטנה בכלל...וזמן...וידע שלא בטח שכסף יכול לקנות.

8. נתקלתי באוייבר חוכמס שתיק הצילום שלהם מכיל מצלמה ועדשות,וחצובה,ואפילו פילטרים ותמונות אין. כששואלים למה? אז מתחיל התירוץ השכיח: נכון יש לי הכל אבל אין לי את הזמן המתאים לצאת ולצלם.

9. אז מצלמה מצויינת,עדשה מעולה ויקרה להחריד וקורס צילום כל אלה לא שווים מאומה אם לא יוצאים החוצה ומצלמים ומצלמים ומצלמים,ומתנסים ובודקים גבולות ונכשלים ושורפים תמונות ומפקששים אירוע שספק אם יחזור וכו וגו. עולם הצילום מלא בכישלונות ובסיבות למה הסט היקר הוא סמל סטאטוס ולא יותר מזה. ואם כבר סימלי סטאטוס,וכן זה נאמר פה במרומז במעלה הפוסט - אז יש סימלי סטאטוס אחרים שעולים פחות מ 15000 ש"ח ולא נדרשת מצלמה עדשה וקורס....

10. אז רגע לפני שמוציאים כסף על סט צילום וגם קורס צריך לעצור ולחשוב האם ישאר כסף ופנאי לממש את הצילום ולצאת ולצלם ולהתנסות. סט במחירים האלה וברמות האלה יחשוף מיד,לכל אחד וגם לך אחרי הקורס,עד כמה חסר ניסיון בצילום ואם אין את הכוונה להשקיע כסף וזמן בלצלם אז כדאי לעצור ולחשוב ולתכנן מסלול....מחדש.

חוגש כחומר למחשבה בלבד.

מנחם.
 

adido

אוהב את התחום
הודעות
239
מעורבות
1
נקודות
18
קודם להשקיע 15K בברזלים ורק אחר כך לעשות קורס צילום?
משהו כאן עקום. מי שמשקיע סכומים כאלו
כבר עבר את שלב הקורס
וכבר צבר ניסיון
וכבר בדק את השוק הרווי
וכבר החליט שהוא מסוגל לעשות את זה אחרת מכולם.
לא המצלמה עושה את האיכות אלא העין ומה שנמצא בין האוזניים.
בסוף עוד תשארי עם 15K ברזלים שמונחים בארון.
(ה2 סנט שלי)
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,658
מעורבות
1,409
נקודות
113
מה זה 'סכומים כאלה'??
תרגעו חברה, אפשר גם ללמוד לצלם עם 5D..

למצלמה בהחלט יש צד בעניין.

ועדיף לקנות בסיס נורמלי מאשר כל חודשיים לשדרג
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור