קניית מצלמה יד 2

  • פותח הנושא F.AE
  • פורסם בתאריך

F.AE

חבר אתר
הודעות
12
מעורבות
0
נקודות
1
שלום חברים,
אשמח לדעת מניסיונכם האם כדאי לרכוש מצלמה יד 2 (DSLR של ניקון D5300\D5600) או שעדיף להוציא יותר כסף על גוף מצלמה חדש. כמובן שהשיקול הכספי מאוד חשוב לי ולכן אני תוהה לגבי העניין.
אם כן מומלץ, מה עליי לבדוק בעת הרכישה ? כמה קליקים עדיף לא לעבור ?

תודה רבה !
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
לפני שאתה שולף ארנק וקונה משקולת להחזקת דלת חדר האשפה של הבניין תעצור ותעשה כמה הגדרות:

ההגדרה הראשונה: למה תשמש המצלמה?

הגדרה שנייה: האם בעקבות זו הראשונה לא עדיף לעשות אותו הדבר עם הטלפון הנייד שקרוב לודאי יש לך כבר.

ההגדרה השלישית: רק גוף של מצלמה זה,בערך,כמו לקנות 4 גלגלים משומשים של פרארי ואחר כך לחפש פרארי משומשת שאין לה גלגלים ולהלביש עליה את הרכש החדש. אז עובר להגדרה 1 ממה הם נושאי הצילום שלך ואיזו עדשה,או עדשות,יתאימו לכך.

הגדרה רביעית: רמת הידע. האם אתה יודע משהו בעולם הצילום או שאתה מתכוון לקנות מצלמה לשם אותה על Fulll Auto ושהמצלמה תחליט לבן מה טוב או לא לתמונה שרוצים לקחת.

הגדרה חמישית: טוב,נניח שקנית 4 גלגלי פרארי ומצאת פרארי משומשת במצב "טוב" שאפשר לשם על הגלגלים - לאן תיסע? כלומר: עד כמה באמת המצלמה תהייה איתך כשאתה יוצא לטיול בסופ"ש או ששוב,בחישוב של עלות תועלת וערך מוסף של הנאה,אולי הטלפון שבכיס יעשה את העבודה.

הגדרה שישית: משקל. על פניו נראה זניח אבל מנקודה מסויימת באיכות העדשה והגוף מצלמה זה דבר כבד והמשקל מגלגל את הרכש החדש לדלת של חדר האשפה שבבנין כמשקולת לאחיזתה.

והגדרה שביעית - אחרונה אבל,אולי,החשובה מכולן: כמה כסף אתה מוכן להוציא על השילוב המקודש של מצלמה (גוף) ועדשה.

וכלל האצבע: לצלם תמונה צריך "שילוש קדוש" שחבריו,לפי סדר חשיבותם,הוא: עדשה,העין שמחוברת לראש של הצלם,על תכולתו,ואחרון חביב גוף המצלמה.

שבת של שלום.

מנחם.
 

F.AE

חבר אתר
הודעות
12
מעורבות
0
נקודות
1
עד לא מזמן צילמתי עם ניקון D3200, לצערי היא נגנבה ולכן אני מחפש לקנות מצלמה במקום. לשאלתך, יש לי עדשות שמתאימות לניקון ולשימושים שלי.
תודה על הפירוט בתשובה וההכוונה אך השאלה שלי מאוד ספציפית ואשמח לתשובה ממוקדת. אני מחפש את אחת המצלמות שהזכרתי למעלה ואוכל להרשות קניה מיד 2 ולא חדשה.
 

עמי חסון - בלוג עמי

חבר משקיען
הודעות
691
מעורבות
418
נקודות
63
את השיקול הכספי בין גוף חדש למשומש אתה צריך לעשות, לעניות דעתי ככלל במצלמות אלו, בהם ההבדל לא יכול להיות דרמטי בגלל מחיר התחלתי נמוך [הכל יחסי], עדיף לקנות מצלמה חדשה כולל אחריות. אישית אני מצלם את רוב התמונות שלי במצלמה שנחשבת היום "עגלה" D5500 כי אני מעדיף מצלמה קלה שכיף להסחב איתה לכל מקום ולא להרגיש בעונש בגלל משקל [כמובן שזה סובייקטיבי]. ה5600 זהה כמעט ב100% ל5500 רק שה 5600 מוציאה תמונות ישירות מהמצלמה בגוון יותר חום, צהבהב שאני פחות אוהב. כאן יש לך השוואה בין ה5300 ל5600 https://cameradecision.com/compare/Nikon-D5300-vs-Nikon-D5500 אישית הייתי הולך על ה 5600 אם לא תמצא 5500 חדשה [באותו אתר יש גם מבחן השוואתי בינהם]. להתרשמות מהצילומים שלי [שאני משתדל לחדש כל שבוע] שכאמור בוצעו ברובם הגדול ב 5500 ראה כאןhttps://www.facebook.com/people/צילומים-של-עמי-חסון/100011503303984
 

F.AE

חבר אתר
הודעות
12
מעורבות
0
נקודות
1
תודה על התגובות.לצערי ההבדל במחיר כן משמעותי עבורי. האם היית ממליץ על D5500 משומשת ? אם כן מה אתה ממליץ לבדוק לפני הרכישה ?
בלי קשר לגוף, האם כדאי לקנות עדשה משומשת ?
 

עמי חסון - בלוג עמי

חבר משקיען
הודעות
691
מעורבות
418
נקודות
63
גם 5500 וגם 5600 בהנחה שאינן פגומות , יהיו מבחינתך, שיפור די משמעותי בהתיחס ל 3200 שהייתה לך. לגבי המלצה על קניית עדשה משומשת, שוב זו החלטה שלך לגבי ההפרש בין חדשה למשומשת. כמובן שצריך לבדוק על הגוף שלך, לצלם איתה במספר אפשרויות להגדיל התמונות ולהחליט. לגבי קניית מצלמה משומשת שנראית כחדשה ראה מאמר פה [הרבה בלה בלה אבל תמצא בתוכו גם את מה שחשוב] https://www.mylist.co.il/מדריכים/מצלמות-יד-שנייה
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור