קבצי DSD

  • פותח הנושא Croc
  • פורסם בתאריך

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,877
מעורבות
2,915
נקודות
113
עיוורת לא, אבל הבדל זה לא כמו הבדל בין הכבלים.
יש לי כבלים מסוימים באלפי דולרים ואני לא אתבייש להגיד כי אני לא שומע הבדל תכלס. ואם כן, זניח.

בקיצור, זה לטחון מים. זה תלוי בממיר שלך. אוזניים אני בטוח שתשמע בהבדל
אפריורית, אני בספק גדול אם זה מאוד שונה מכבלים, אם באמת מדובר בהעברה טובה מאותו מאסטר ל-16/44.1 עם noise shaping, בלי שום קומפרסיה, ואידיאלית שהצליל החזק ביותר יהיה כולו אחדים, כי כאמור הבדלים אמורים להיות מתחת למינוס 96dB ומעל 20 קה"צ אפילו בלי dithering.

אם אתה לא בטוח שהקבצים עונים לתנאים, ואתה לא עושה השוואה עיוורת עם התאמת ווליום מושלמת, תרשה לי להטיל ספק במשמעות ההשוואה, ואין טעם שאטרח בכלל לעסוק בה.

זה מזכיר לי את מה שאמר Floyd E. Toole -- זה מהספינורמה: כשאנשים יודעים מה הם שומעים, הם מספרים סיפורים ארוכים ומפורטים על הבדלים מאוד גדולים, וכשהם לא יודעים, או שהם לא שומעים בכלל הבדלים, או שיש להם מעט דברים ממוקדים לומר. אז מבחינתו, אם מישהו יודע מה הוא שומע, בכלל לא מעניין אותו לשמוע את הסיפורים.

אז זו לא טחינת מים. זו המהות.
 

atmos

אוהב את התחום
הודעות
417
מעורבות
126
נקודות
43
אין טעם לשלם על מעל DSD64
ולמה המחירים הזויים?
בעיקר בגלל שעל כל אחד שקונה יש 1000 שמורידים מאתרים לא חוקיים
אתה טועה בגדול. יש לי משהו כמו 30 אלבומים ב- dsd 256 pure, מועבר מטייפים ללא pcm editing
נשמע פנטסטי. ממליץ לנסות https://www.highdeftapetransfers.ca/
ישמע במיטבו אם מטפלים כמו שצריך ב-
stream שנכנס לסטרימר מהפרעות EMI/RF
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,877
מעורבות
2,915
נקודות
113
אתה טועה בגדול. יש לי משהו כמו 30 אלבומים ב- dsd 256 pure, מועבר מטייפים ללא pcm editing
נשמע פנטסטי. ממליץ לנסות https://www.highdeftapetransfers.ca/
ישמע במיטבו אם מטפלים כמו שצריך ב-
stream שנכנס לסטרימר מהפרעות EMI/RF
שאלה אם השווית את האלבומים הנ"ל בהשוואה עיוורת בין DSD256 לבין להעברה ראויה שלו ל-DSD64.

החברה הזו, High Definition Tape Transfers, היא קצת בעייתית. הם לא מספרים, למשל, שאין להם גישה לסירטי המאסטר המקוריים.

הסרטים שמהם הם מייצרים את המוצרים שלהם הם סרטי reel-to-reel מסחריים ברמת לקוח שנמכרו כאמצעי הפצה כמו תקליטים ומאוחר יותר קסטות. היו סרטים סטריאופוניים די מתחילת הקלטות הסטריאו (1954 או 1955?) אפילו לפני שהגיעה הטכנולוגיה שאיפשרה לתקליטים להיות סטריאופונים ב-1958.

יצרו אותם בהעתקה מהירה מעותקים לא ראשונים של סרט המאסטר, האיכות שלהם הייתה טובה יחסית, לפעמים יותר משל התקליטים המקבילים, אבל עדיין זה לא המאסטר המקורי, ומזה הם מפיקים קבצים עם רזולוציות מטורפות, שממש לא בטוח שהן עדיפות על רזולוציות סבירות אחרות. זה בעיקר marketing, שאנשים מתפתים לשטות שככל שהרזולוציה גבוהה יותר האיכות גבוהה יותר. מעל גבול מסויים, שלא בטוח שהוא מעל 16/44.1, כנראה שאין הבדל שמיע, או לפחות לא הוכח שיש.

ויש גם שטות נוספת של Pure DSD, כאילו שמעבר ל-PCM או DXD מטמא את הסאונד -- זה ברמת דת, כמו אצל פנאטים של אנלוג שחושבים שמעבר דרך דיגיטל מטמא את הסאונד של Pure Analog.

זה שאנשים לא שמעו שום הבדל לרעה כש-Mobile Fidelity עברו דרך דיגיטל -- וגילו את זה לא לפי שמיעה אלא מתוך ההבנה שבשביל להפיק כמות משמעותית של תקליטי Pure Analog יש לנגן את המסטר הרבה פעמים זה ישחק אותו -- זה לא הבהיר לפנאטים שאין משמעות טומאתית במעבר דרך דיגיטל, כמו שאין משמעות טומאתית במעבר דרך PCM.

אלה סך הכל צורות ייצוג של סאונד, לא שיש באיזושהי צורה קסם מיוחד שאין באחרות, וניתן לעבור ביניהן גם בלי הפסדים, בטח בדיגיטל. אבל לך תסביר את זה למאמינים...
 

atmos

אוהב את התחום
הודעות
417
מעורבות
126
נקודות
43
שאלה אם השווית את האלבומים הנ"ל בהשוואה עיוורת בין DSD256 לבין להעברה ראויה שלו ל-DSD64.

החברה הזו, High Definition Tape Transfers, היא קצת בעייתית. הם לא מספרים, למשל, שאין להם גישה לסירטי המאסטר המקוריים.

הסרטים שמהם הם מייצרים את המוצרים שלהם הם סרטי reel-to-reel מסחריים ברמת לקוח שנמכרו כאמצעי הפצה כמו תקליטים ומאוחר יותר קסטות. היו סרטים סטריאופוניים די מתחילת הקלטות הסטריאו (1954 או 1955?) אפילו לפני שהגיעה הטכנולוגיה שאיפשרה לתקליטים להיות סטריאופונים ב-1958.

יצרו אותם בהעתקה מהירה מעותקים לא ראשונים של סרט המאסטר, האיכות שלהם הייתה טובה יחסית, לפעמים יותר משל התקליטים המקבילים, אבל עדיין זה לא המאסטר המקורי, ומזה הם מפיקים קבצים עם רזולוציות מטורפות, שממש לא בטוח שהן עדיפות על רזולוציות סבירות אחרות. זה בעיקר marketing, שאנשים מתפתים לשטות שככל שהרזולוציה גבוהה יותר האיכות גבוהה יותר. מעל גבול מסויים, שלא בטוח שהוא מעל 16/44.1, כנראה שאין הבדל שמיע, או לפחות לא הוכח שיש.

ויש גם שטות נוספת של Pure DSD, כאילו שמעבר ל-PCM או DXD מטמא את הסאונד -- זה ברמת דת, כמו אצל פנאטים של אנלוג שחושבים שמעבר דרך דיגיטל מטמא את הסאונד של Pure Analog.

זה שאנשים לא שמעו שום הבדל לרעה כש-Mobile Fidelity עברו דרך דיגיטל -- וגילו את זה לא לפי שמיעה אלא מתוך ההבנה שבשביל להפיק כמות משמעותית של תקליטי Pure Analog יש לנגן את המסטר הרבה פעמים זה ישחק אותו -- זה לא הבהיר לפנאטים שאין משמעות טומאתית במעבר דרך דיגיטל, כמו שאין משמעות טומאתית במעבר דרך PCM.

אלה סך הכל צורות ייצוג של סאונד, לא שיש באיזושהי צורה קסם מיוחד שאין באחרות, וניתן לעבור ביניהן גם בלי הפסדים, בטח בדיגיטל. אבל לך תסביר את זה למאמינים...
לא השוותי. לאוזניי זה נשמע פשוט מדהים!
 

atmos

אוהב את התחום
הודעות
417
מעורבות
126
נקודות
43
 

ofer52

אוהב את התחום
הודעות
419
מעורבות
80
נקודות
28
אני עם המערכת שלי לא חסר לי dsd.
לטעמי היי רז מספיק
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,877
מעורבות
2,915
נקודות
113
לא השוותי. לאוזניי זה נשמע פשוט מדהים!
אם לא השווית, איך אתה יכול ברצינות לומר ל- @liranbh "אתה טועה בגדול" בתגובה לטענתו ש"אין טעם לשלם על מעל DSD64"???

אולי DSD256 של הטייפים האמורים נשמע זהה ל-DSD64 שלהם, ואתה ו/או הוא לא יכולים להבחין ביניהם (שזו האפשרות הסבירה)?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,877
מעורבות
2,915
נקודות
113
אני עם המערכת שלי לא חסר לי dsd.
לטעמי היי רז מספיק
לא הבנתי, DSD הוא אחת הצורות של hi-res.

זה כמו לטעון שאתה לא צריך סודה כי אתה מסתפק במשקאות...
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,877
מעורבות
2,915
נקודות
113

atmos

אוהב את התחום
הודעות
417
מעורבות
126
נקודות
43
במקום לטרחן תגובות מתלהמות, ממליץ שוב לנסות את ההקלטות האלה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,877
מעורבות
2,915
נקודות
113
במקום לטרחן תגובות מתלהמות, ממליץ שוב לנסות את ההקלטות האלה
קניתי מהם בעבר המאוד רחוק, עוד כשהם מכרו DVD-audios עם הטרנספרים שלהם, וגם הסאונד היה גרוע וגם הדיסקים התקלקלו פיזית די מהר.

אולי הם השתפרו מאז, אבל לא ממש בא לי להתעסק איתם ועם ה-marketing המטעה שלהם. אולי פעם, מתישהו, יום אחד...
 

Croc

חבר משקיען
הודעות
536
מעורבות
111
נקודות
43
השרשור הזה גלש למחוזות רחוקים....

השאלה האם לא נשמע הבדל בין DSD64 לבין DSD256 - זה סוגיה בפני עצמה.
נראה שהמנוסים בנושא הגיעו למסכנה שאן הבדל שמיע.

באחד הסמפלרים שהורדתי היה טרק בכמה פורמטים - אנסה להשוות.

ה https://www.highdeftapetransfers.ca נראה מגניב.
עמיר, אין בושה להוריד מטייפים לא מסטרים מקוריים.
1-2 דורות אחורה זה גם סבאבה ולא בושה. כי לך תשים יד על מאסטר דור 1 של מיילז דייוויס....
אתה אומר שלקחו מסרטים מסחריים פשוטים - קצת קשה לי להאמין שהם ירדו כל כך נמוך....

חזרה לשאלה המקרית שלי - גם באתר הזה יש משהו הזוי - CD ללא קופסה ה מוכרים ב-9$ וקובץ PCM FLAC 24/96 ב-16$.
ממש הזיה...
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
800
מעורבות
311
נקודות
63
אני לא חושב שיש הוכחה ניסויית שאנשים מבחינים בהאזנה עיוורת בווליום זהה בין 16/44.1 (במיוחד עם noise shaping) לכל רזולוציה מעל לזה.

מישהו נתקל בניסוי כזה?


 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,877
מעורבות
2,915
נקודות
113
השאלה האם לא נשמע הבדל בין DSD64 לבין DSD256 - זה סוגיה בפני עצמה.
נראה שהמנוסים בנושא הגיעו למסכנה שאן הבדל שמיע.
לי לא ידוע על ניסויים מסודרים שבדקו את הנושא לעומק.


עמיר, אין בושה להוריד מטייפים לא מסטרים מקוריים.
כי לך תשים יד על מאסטר דור 1 של מיילז דייוויס....
מי מדבר על בושה או כבוד??

זה לא דור שני או שלישי של סרט מאסטר אולפני של "1 או 35mm film, שרץ במהירות של 30 אינץ' בשנייה, שהועתק בזהירות מ- ו-אל מכשירי הקלטה הטובים ביותר שיש באולפן, אלא סרט מסחרי, ברמת consumer, של "¼ ב-½7 אינץ' בשנייה, שהועתק בטייפים פשוטים -- הרבה כאלה במקביל -- במהירות כפולה או יותר מסרט שגם הוא כנראה לא היה עותק ראשון או שני של המאסטר, ושהושמע במכשיר שאינו בהכרח ברמה האולפנית.


כי לך תשים יד על מאסטר דור 1 של מיילז דייוויס....
אתה לא צריך לשים יד על מאסטר כזה, אבל החברות הרציניות שעושות רימאסטרים חדשים, כמו Analogue Productions ו-Mobile Fidelity, כן שמות יד על המאסטר דור ראשון.


אתה אומר שלקחו מסרטים מסחריים פשוטים - קצת קשה לי להאמין שהם ירדו כל כך נמוך....
אין להם סרטים אחרים. אכן הם ירדו נמוך, ומספרים סיפורים כאילו הם גבוה באולימפוס.
Marketing אמרנו?


חזרה לשאלה המקרית שלי - גם באתר הזה יש משהו הזוי - CD ללא קופסה ה מוכרים ב-9$ וקובץ PCM FLAC 24/96 ב-16$.
ממש הזיה...
עושים חשבון שלמשתמש יעלה עוד כסף למשלוח של ה-CD, אז אפשר לדרוש סכום גבוה יותר מאשר עלות CD+משלוח, כי הרזולוציה מעל זו של CD, וחוצמזה, כאמור, מי שרוצה קבצי hi-res ולא מסתפק ב-mp3 או אפילו איכות CD הוא כנראה אודיופיל, לאודיופילים יש כסף, והם מוכנים לשלם הרבה יותר עבור מה שנתפס בעיניהם (גם אם לא בהכרח באוזניהם) אפילו במעט טוב יותר.

אין כאן שום דבר מתקרב להזוי. הכל הגיוני לגמרי.

הדבר היחיד שלגמרי לא הגיוני הוא זה שאתה מחפש באודיו מתאם בין עלויות היצרן לעלויות המוצר.
 

Croc

חבר משקיען
הודעות
536
מעורבות
111
נקודות
43
אולי זה לא הגיוני לך שאני מחפש היגיון.

לגבי הסרטים אתה עושה סלט.
ממש לא כל מאסטר הוא 30 IPS ובטח לא 1".
רובם 1/4".
לא חסר 15IPS.
ואני מדבר על מאסטרים מהם מייצרים חומרים להפצה או CUT לתקליט.
לא טייפ של סשן באולפן שיכול להיות עם ערוצי רבים - זה עותק שלא רלוונטי להפצה.

מה אומרת דוגמא שלך על Analogue Productions ו-Mobile Fidelity לא הבנתי?
אז לאחרים אסור לעבוד מטייפ דור 2?
כולם הם אלופים אולימפיים או אסטרונאוותים שהיגעו לירח?
ואם אתה לא כזה אז לך תתאבד כי אין לך זכות קיום?
גם חברות שציינת מקבלות ממש לא כל מה שהן רוצות.
וגם גם כשמקבלות זה תמיד מאסטר הכי קרוב לראשון - לא פעם זה BACKUP COPY. הינה עותק דור 2.
הם מספרים על זה בעצמם....

לגבי שימוש בטייפים קונסיומר ליצירת קבצים - אתה מדבר מידיעה על זה?
או מנחש?
כאמור קשה לי להאמין שעושים את זה.
אם זה המצב זה על גבול רמאות...

לא שהטייפים האלו נשמעים רע - להפך. אם שמרו עליהם ברמה סבירה.
אבל מכל הסיבות שציינת והשפעת תנאי סביבה של 50-60 שנה - הם לא נשמעים "מודרניים".
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,877
מעורבות
2,915
נקודות
113
הוא אומר שההבדל בין 8 ל-16 ביט קטן אך שמיע, אבל זה לא הדיון.
מדובר בהבדלים בין 16 ליותר מזה.

זה אומר פחות או יותר מה שכתבתי, ואפילו יותר מזה -- שתדר דגימה גבוה מדי לא רק שאינו יתרון, הוא חסרון מבחינת הסאונד (שלא לדבר על ביזבוז המקום).

וכמו שנדמה לי שכבר כתבתי במקום אחר, יש יתרון בתוספת ביטים בשלבי ההקלטה והעריכה -- נותן יותר headroom ללא truncation -- אבל בהשמעה אין צורך ביותר מ-16 ביט, ורצוי עם noise shaping (הוא קורא לזה shaped dither).
 

Croc

חבר משקיען
הודעות
536
מעורבות
111
נקודות
43
אז אתה ממליץ על DSD64, כן?
 

Croc

חבר משקיען
הודעות
536
מעורבות
111
נקודות
43
אני אשב להשוות את הדוגמאות - נראה מה יצא מזה.
לא שזה סופר מייצג, כי לא בטוח כל הקבצים נוצרו אותו דבר - אבל זה מה יש...
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,877
מעורבות
2,915
נקודות
113
אולי זה לא הגיוני לך שאני מחפש היגיון.

לגבי הסרטים אתה עושה סלט.
ממש לא כל מאסטר הוא 30 IPS ובטח לא 1".
רובם 1/4".
לא חסר 15IPS.
ואני מדבר על מאסטרים מהם מייצרים חומרים להפצה או CUT לתקליט.
לא טייפ של סשן באולפן שיכול להיות עם ערוצי רבים - זה עותק שלא רלוונטי להפצה.
יש גם 15 ויש גם חצי אינץ', תלוי בלייבל ובצוות ההקלטה, אבל זה עדיין בהעתקות בין מכשירים טובים, סרטים מאיכות טובה, במהירות המקורית.


מה אומרת דוגמא שלך על Analogue Productions ו-Mobile Fidelity לא הבנתי?
אז לאחרים אסור לעבוד מטייפ דור 2?
כולם הם אלופים אולימפיים או אסטרונאוותים שהיגעו לירח?
ואם אתה לא כזה אז לך תתאבד כי אין לך זכות קיום?
גם חברות שציינת מקבלות ממש לא כל מה שהן רוצות.
וגם גם כשמקבלות זה תמיד מאסטר הכי קרוב לראשון - לא פעם זה BACKUP COPY. הינה עותק דור 2.
הם מספרים על זה בעצמם....
זה לא שאסור לעבוד שלא מהמאסטר דור ראשון, אבל אם מוכרים איכות בטופ, על זה מדובר, אחרת לכל הרימאסטרים ברזולוציות של DSD256 אין משמעות מעבר ל-marketing. על זה אני מדבר. הם מסתירים את האיכות המוגבלת של המקור שלהם, אבל עושים רעש גדול מהרזולוציה של ההעתק שהם מוכרים. לדעתי, זו הטעיית הציבור.


לגבי שימוש בטייפים קונסיומר ליצירת קבצים - אתה מדבר מידיעה על זה?
או מנחש?
כאמור קשה לי להאמין שעושים את זה.
אם זה המצב זה על גבול רמאות...
זה מה שזכור לי ממה שנתקלתי בו. אני לא מתכוון לעשות מחקר כדי לחפש את זה שוב.

אבל לדעתי זה אכן על גבול הרמאות.


לא שהטייפים האלו נשמעים רע - להפך. אם שמרו עליהם ברמה סבירה.
הם לא נשמעים רע אם הם לא נשחקו או התקפלו או נמתחו/התכווצו או שהיה magnetic leak או שאר הצרות שקורות לטייפים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,877
מעורבות
2,915
נקודות
113
אז אתה ממליץ על DSD64, כן?
אני לא ממליץ על שום דבר. אולי הם טורחים לעשות עבודה טובה יותר בהעברות ברזולוציה גבוהה, או -- פחות סביר אבל אפשרי -- בכוונה מפחיתים מאיכות ההעברות ברזולוציה הנמוכה כדי למכור את הגבוהה ביותר כסף.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור