פלייליסט בעקבות I am the Walrus


Uri Paz

מנהל
צוות האתר
הודעות
25
מעורבות
17
נקודות
3
מכירים את זה שיוצא סרט שמעלה את כל התעשיה מדרגה ואז כולם מנסים לחקות אותו ולהידמות לו? זה קרה עם שיטות הצילום ב'מטריקס', עם האפקטים ב'שליחות קטלנית 2' ועם ערבוב ציר הזמן ב'ספרות זולה'. זה קורה כמובן בכל מסגרת תחרותית ובין השאר, גם במוסיקה, אחד השירים שאפשר להגדיר אותם ככאלה הוא I am the Walrus של הביטלס, לא מוגזם להגיד שההשפעה של השיר הזה ניכרת במוסיקה עד ימינו אנו.

הרעיון התחיל כבדיחה, תלמיד בית ספר שלח לג'ון לנון מכתב וסיפר לו שהמורה בכיתה מנתח איתם את מילות השירים של הביטלס. ג'ון המרדן החליט ליצור שיר מחורטט לגמרי וללכת עם הבדיחה שלו עד הסוף. הבסיס היה שיר ילדים שלנון וחבר היו שרים בילדות:

"חביצה צהובה, פאי ירוק רוטט,
מערבבים הכל עם עין של כלב מת.
דחוף את זה לכריך עבה,
ושטוף הכל עם כוס של חולה"

השאר עורבב עם רוקנרול, LSD, קיץ האהבה של 1967, עליסה בארץ הפלאות והשיר נוצר. כשלנון הגיע לג'ורג' מרטין המפיק עם השיר, מרטין השיב לו: "מה לעזאזל אתה מצפה שאני אעשה עם זה?" (ולמרות זאת, הוא תפר לשיר עיבוד מטורף ומתקדם).

לכל מקום שלא תביטו בשיר תמצאו משהו פורץ דרך: מבחירת המילים, הלחן, השירה דרך המיקרופון של הטכנאי (שנגדה את ההנחיות של חברת התקליטים EMI), האפקטים הקוליין המיוחדים, המקצבים השונים, המבנה ההרמוני והעיבוד. הכל היה פה מיוחד וחדשני.

במרוצת השנים השיר היווה השראה ונקודת מוצא לאמנים רבים, כשהגדול ביניהם ג'ף לין הגדיר את עצמו כמי ש'רוצה להמשיך מהמקום שבו הביטלס הפסיקו'. חשבתי לאסוף כמה יצירות שהושפעו מהשיר הזה, הצמיחו ענפים משלהם ואפילו זרדים קטנטנים ולכולם אותו מטען גנטי: ג'ף לין, תום פטי, ג'קי לומאקס, פיטר רוט, מאור כהן, דמעות לפחדים ועוד רבים וטובים.

האזנה נעימה

ספוטיפיי:

אפל מיוזיק:
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור