עזרה לגבי דולבי אטמוס מהמחשב

  • פותח הנושא orku
  • פורסם בתאריך

orku

אוהב את התחום
הודעות
81
מעורבות
14
נקודות
8
אהלן חברים ערב טוב, לאחרונה (בעיקר אחרי התערוכה המדהימה שחווינו בסוכות האחרון) התחילו לי מחשבות על לשדרג את המערכת ק"ב לאטמוס, אני משדר מהמחשב הנייח לרסיבר SR7010 של מרנץ, הדבר הראשון שעשיתי הוא לעדכן קושחה כדי לאפשר את הפורמטים החדשים (את העידכון של AURO 3D לא ביצעתי).

אז העידכון עבר בהצלחה, בחלון התצוגה ברסיבר אני מקבל dts+neural:x כאשר אני מנגן סרט DTS, נסיתי להריץ במחשב דיסק הדגמה לאטמוס אך לצערי המחשב לא מצליח לנגן את הסאונד, התוכנה בה אני משתמש היא VLC והסאונד קטוע לחלוטין מכאן הצלחתי להסיק שכנראה הכרטיס מסך שלי לא תומך אטמוס (הכרטיס הוא geforce gtx 1060 6gb) או שאני פשוט צריך להוריד את חבילת Dolby access, באופן כללי הבנתי שהרבה מהאנשים משתמשים בתוכנה MPC-HC כדי לראות תכנים של אטמוס ו DTS HD אבל כשנסיתי לנגן סרט DTS בתוכנה הזו הרסיבר זיהה רק 2 ערוצים ולא הצלחתי למצוא את ההגדרות אודיו של התוכנה כדי לאשר לה את שאר הפורמטים (אשמח לעזרה בנושא).

והדילמה היא ברורה: אני לא אכנס לרכישה והתקנה של זוג רמקולי אטמוס על תקרת החדר מבלי שאני יודע בוודאות שהרסיבר מקבל ותומך בפורמט הזה, אז השאלה היא האם הכרטיס מסך הוא באמת החוליה החלשה בנושא או שאפשר לפתור את זה בעזרת חבילת Dolby access, אם איאלץ להחליף כרטיס מסך - לאיזה כרטיס מסך הייתם ממליצים לי לשדרג?.

השאלה הנוספת היא לגבי מצב DTS+Neural:x, אני מודה שאף פעם לא קראתי על המצב הזה עד לפעם הראשונה שנתקלתי בו ברסיבר אצלי ולכן אשמח לדעת עליו קצת, מקריאה קצרה ברשת הצלחתי להתבלבל, יש דעות שנויות במחלוקת שמצב Neural:x הוא בעצם מצב הדמיה של הרסיבר שבו הרסיבר מפענח סרט מ 5.1 ל 5.1.2 האם הדבר הנכון? או שאני לא בכיוון בכלל ואז אשמח להסבר גם בנושא הזה.

תודה מראש וסליחה על החפירה - אור :)
 

orku

אוהב את התחום
הודעות
81
מעורבות
14
נקודות
8
מתנצל על הדאבל ועל ההקפצה - יכול להיות שטעיתי בפורום והייתי צריך לגשת לפורום "אודיו רב ערוצי" במקום?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור