סמסונג רוכשת את B&W, Denon, Marantz


michael123

חבר משקיען
הודעות
9,770
מעורבות
1,443
נקודות
113
תחום הולך להעלם או להתפתח?

למעשה זה מאתמול, עכשיו רק ראיתי את זה
 

Tamir Ivan

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
938
מעורבות
221
נקודות
43
לסמסונג כיסים עמוקים והיסטוריה בתחום הסאונד. הולך להיות מעניין.
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
452
מעורבות
29
נקודות
28
סמסונג, שיש לה גם קבוצת הרמן, סיימה את ההשתלטות על תחום האודיופילי "המסחרי" (או מיינסטרים). מלבדה יש עוד את היצרנים הסיניים השונים עם תמורה מצויינת לכסף (כמו wiim או miniDSP), Focal/NAIM, Kef ואני חושב שדי זהו. ברגע שהיידע האודיופילי עבר תהליך של רציונליזציה ופיתוח מבוסס מחקר (הרבה תודות לאודיו לרכב, שהוא תחום מורכב פי כמה וכמה מאודיו ביתי, שגם בו סמסונג מובילה), ההבדלים שמייחדים יצרנים, טכנולוגית ושיווקית, הצטמצמו, והמיזוג מתבקש.
עכשיו לסמסונג יש מותג רמקולים שייתחרה ב-Kef.

במערב נשארו יצרני אודיו שהם לא חברות בוטיק עם מוצרים איזוטריים כאלו ואחרים. תמיד יהיו חובבים שיחפשו כל מיני מוצרים ייחודיים ויאמינו שהם מקבלים חווית סאונד שרק חברת גראז' יודעת לנפק... אבל לא שם העתיד של התעשייה, אם המטרה להחליף את הסאונד בר בסלון הממוצע. העתיד הוא בשימושיות והתאמה אקוסטית מובססת מדידות שתהיה קלה ונגישה למשתמש ההדיוט. וכן, גם תפירה של הסאונד לטעם כזה או אחר, אבל אל באמצעות שינוי רכיבים, אלא באמצעות התאמה לחדר/הקלטה/טעם מתוך אפליקציה בנייד...
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,363
מעורבות
495
נקודות
83
ההגיון אומר שזה יביא לירידת מחירים כי עלויות הייצור יהיו קטנות יותר ביחס לחברות קטנות, השאלה כמובן באם האיכות תישמר...
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,770
מעורבות
1,443
נקודות
113
ההגיון אומר שזה יביא לירידת מחירים כי עלויות הייצור יהיו קטנות יותר ביחס לחברות קטנות, השאלה כמובן באם האיכות תישמר...

הגיון אומר כי זה יביא למיקסום רווחים..
פיטורי עובדים, איחוד מחלקות, ורכיבים משותפים
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
452
מעורבות
29
נקודות
28
בגלל שלסמסונג יש את קבוצת הרמן, אני לא חושב שהם צריכים מי מהיצרנים הללו בשביל היידע שלהם. עם הכבוד ל-B&W, חברה לא קטנה, היא עדיין לא בגודל של JBL, ומבחינת יידע, מה שיצא מהרמן הפך להיות הקונצנזוס של התעשייה לגבי איך מודדים רמקולים (יותר מזה, מה זה רמקול שנשמע "טוב"...). אם לשפוט לפי בדיקות מדידות של רמקולים, התעשייה מתכנסת לסטנדרט הזה כבר שנים, בוודאי באודיו מקצועי.
כלומר, הם צריכים את המותגים, אולי גם את ערוצי ההפצה (אם החברות רווחיות, אז בכלל טוב) אבל מבחינת מגוון ושוני, הוא יירד. מבחינת המותגים, ישתמשו בהם לפי ההגיון השיווקי שייקבעו, והפערים יהיו פערי גימור

מה קורה בשוק האודיו "הרציונאלי" (כלומר, לשוק המקצועי/מסחרי/רכב, לא כזה שמתבסס על מוצרים איזוטרים) זה אותו הדבר שקורה בשוק המצלמות. הטכנולוגיה הגיעה לבגרות, היידע כבר קיים: איך לקבל סאונד טוב, איך צריך לייצר רמקול, איך משיגים הגברה מספקת, ואין כבר יותר מדי דרכים לשפר מהותית (ההתקדמות בכל הקשור לסאונד היקפי דורשת כזו תשתית שזה לא רלוונטי לאודיו ביתי).
יענו, הפערים בין המוצרים - קטנים מאי פעם.

תקנה מצלמה של קנון או ניקון, כולן מצויינות ואתה יכול לצלם עם מצלמה בת 6 שנים, והתוצאות תהיינה טובות באותה מידה, לכל צורך מעשי.

השיפור יהיה בטכנולוגיה אלחוטית, שליטה באופי הסאונד, אינטגרציה עם הבית החכם וכו'. רמקול שיישמע טוב, כזה כבר לא קשה לקנות בכסף לא גדול, אפילו מוגבר (רמקול יפה זה סיפור אחר, גימור כן עולה יותר מדרייברים...).


כל זה כמובן לא ממש קשור לאודיופיליה פר סה, שמתעסקת יותר באיזוטריה, בהחלפת רכיבים, בלמצוא הבדלים עם האוזן וכו',
זה לא הביזנס של סמסונג...

נ.ב. שימו לב שהחברה המוכרת מוכרת קנתה את חטיבת האודיו במיליארד דולר ומוכרת ב-350 מיליון...
 
נערך לאחרונה ב:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,934
מעורבות
1,615
נקודות
113
סמסונג, שיש לה גם קבוצת הרמן, סיימה את ההשתלטות על תחום האודיופילי "המסחרי" (או מיינסטרים). מלבדה יש עוד את היצרנים הסיניים השונים עם תמורה מצויינת לכסף (כמו wiim או miniDSP), Focal/NAIM, Kef ואני חושב שדי זהו. ברגע שהיידע האודיופילי עבר תהליך של רציונליזציה ופיתוח מבוסס מחקר (הרבה תודות לאודיו לרכב, שהוא תחום מורכב פי כמה וכמה מאודיו ביתי, שגם בו סמסונג מובילה), ההבדלים שמייחדים יצרנים, טכנולוגית ושיווקית, הצטמצמו, והמיזוג מתבקש.
עכשיו לסמסונג יש מותג רמקולים שייתחרה ב-Kef.

במערב נשארו יצרני אודיו שהם לא חברות בוטיק עם מוצרים איזוטריים כאלו ואחרים. תמיד יהיו חובבים שיחפשו כל מיני מוצרים ייחודיים ויאמינו שהם מקבלים חווית סאונד שרק חברת גראז' יודעת לנפק... אבל לא שם העתיד של התעשייה, אם המטרה להחליף את הסאונד בר בסלון הממוצע. העתיד הוא בשימושיות והתאמה אקוסטית מובססת מדידות שתהיה קלה ונגישה למשתמש ההדיוט. וכן, גם תפירה של הסאונד לטעם כזה או אחר, אבל אל באמצעות שינוי רכיבים, אלא באמצעות התאמה לחדר/הקלטה/טעם מתוך אפליקציה בנייד...
לא הבנתי מדוע תחום הרכב הרבה יותר מורכב מתחום אודיי ביתי.( ברשותי מערכת די טובה ברכב) ועדיין לא נתקלתי במותג סמסונג ברכבי אודיו לרכב...או שישנו משהו בסיסי שאני לא מבין אותו...
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
452
מעורבות
29
נקודות
28
סמסונג לא משווקת את המותג שלה לאודיו לרכב. הפעילות שלה מרוכזת דרך קבוצת Harman והמותגים שלה. עדיין, רב ההכנסות שלה מפעילות האודיו היא מהתחום הזה.

למה זה יותר מורכב?
קצרה היריעה וההבנה שלי (כי זה לא נורא משנה לי), אבל הסביבה האקוסטית יותר בעייתית מבחינת רעש, יש את עניין המיקום של הנהג/נוסעים ואיך עושים אופטימיזציה (היום יש רכבים שמזהים היכן יושבים ברכב ומתאימות את הסאונד אוטומטית), הסאונד הוא היקפי ולא סטריאו, כל רכב הוא סביבה אקוסטית שונה, מיקום הרמקולים נתון בתכנון הרכב (היכן יושב כל אלמנט, היכן הסאב), ועוד.
כל הגישה לאודיו לרכב היא הרבה יותר רציונאלית ממה שאודיופילים ביתיים נוטים לאמץ (אין להם מרימי כבלים, מרככי חשמל ואבני שאקטי...). הם אימצו מוקדם יותר ויותר בשיטתיות שימוש ב-DSP, תפירה של הענות תדרים לחלל, שימוש בחומרים מבודדים, וכו'.

כמובן שכל זה הרבה יותר רלוונטי לרכבי יוקרה, אבל גם ברכבים עממיים אני חושב שיש שיפור גדול בשנים האחרונות. עצם זה שהזיזו את הטווטרים לקורה A בהרבה רכבים, במקום שיינגנו לברך, זה הבדל גדול...
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,934
מעורבות
1,615
נקודות
113
אוקיי,שאלה...?
יש לי ברכב מעבד סאונד.מתחבר למחשב עם תכנה..ואני " משחק" עם האקוסטיקה ברכב.שם את עצמי בסוויט פוינט.כמובן שהיושב לימני לא שומע בדיוק איך שאני שומע...כמו כן ישנם כאן לפחות בקבוצה חברה עם מעבדי סאונד בייתים.האם זה הגיע מתחום הסטריאו לרכב.
למשל הרבה עניינים מכניים ברכב הגיעו מתחום האופנועים....
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
452
מעורבות
29
נקודות
28
אני מניח שאתה משחק עם הענות התדרים ולא עם האקוסטיקה. מחברים שעוסקים בזה, האמירה שלהם היא תמיד: קודם כל תשקיע בבידוד בדלתות...
כשיש יותר ממאזין אחד, מערכת אוטומטית, מין הסתם, ממצעת בין שני המיקומים. צריך לזכור שעצם זה שיש נוסעים ברכב משנה את האקוסטיקה (כמו גם סלילת הכביש, המזגן...). בגלל שזה כ"כ מורכב, אני מנחש, התחום נעדר תפיסות פסאדו טכנולוגיות.

עיבוד DSP התחיל כמובן באודיו מקצועי (סטודיו), אבל הוא כעת מיושם ברמה גבוהה יותר באודיו לרכב מאשר באודיו ביתי, בגלל המורכבות של תחום האודיו לרכב (ומין הסתם, שם יש מי שיישפוך על זה כסף, יצרניות הרכב. זה לא הולך בעיקרו לשוק צרכני). DSP עדיין עניין מורכב למקצוענים ואולי זה יישתנה בקרוב (אם כי אין פתרונות פשוטים לבעיות מסובכות...).

אני יודע שפה מתעסקים בעיקר בחוויות סובייקטיביות וברכיבים שאף יצרן עם מחלקת R&D לא מתעסק איתם, אבל שוק האודיו המקצועי אינו "אודיופילי" ואת סמסונג קהילת האודיופיליה לא מעניינת.
אבל אם נראה מה Kef עושה בשנים האחרונות, יש סיבה להיות אופטימיים. יש להם מוצרים מצויינים, שמשלבים טכנולוגיה שהיא בחזית האודיו "הרציונאלי" (או הטכנולוגי, או המדיד, מה שתבחר), נראים טוב (מאוד מייקר) וגם משלבים פתרונות שימושיים (wireless, שימוש באפליקציות וכו').
השוק הגדול יותר הולך לשם. האם אודיו ברמת סאונד טובה יותר גם יחזיר את הצרכנים, שפעם קנו קולנוע ביתי, שבסוף העלה אבק?
מקווה שכן.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,770
מעורבות
1,443
נקודות
113
אני יודע שפה מתעסקים בעיקר בחוויות סובייקטיביות וברכיבים שאף יצרן עם מחלקת R&D לא מתעסק איתם, אבל שוק האודיו המקצועי אינו "אודיופילי" ואת סמסונג קהילת האודיופיליה לא מעניינת.

זה כאילו "יוקרה", אבל הם מוכרים מן הסתם לרוב דברים נגישים

סמסונג רכשה מלא חברות אודיופיליות עם השנים.

יש לי ברכב הרמן קרדון עם דיראק, אבל זה עלה סכום נמוך עד מגוחך. אולי יש פה עניין של כמות. ובאמת רוב הכסף כאן.
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
452
מעורבות
29
נקודות
28
ברור שיש עניין של כמות.
אנשים כבר לא רוכשים מערכת 5.1 הביתה (שלא נדבר 7.1 או 100.3...). קונים סאונד בר, וזהו.
בשוק הרכב יש (1) כמות ו-(2) מוכרים גם ליצרני הרכב, לא רק לשוק צרכני

הסכומים נהיו מגוחכים לא רק בגלל הכמות שמורידה מחיר, גם המחיר יורד, כי עלות פיתוח היידע כבר שולמה והרכיבים עצמם זולים. אפשר לראות את זה גם בשוק הביתי, עם הדוגמא של מוצרי Wiim כדוגמא (ושלל מוצרים דומים), וגם הרבה מוניטורים מוגברים (עם ובלי DSP ביישומים שונים) במחירים נמוכים מאוד, עם סאונד טוב.

סמסונג רכשה מלא חברות אודיופיליות עם השנים.

אני לא יודע למה אתה קורא "חברות אודיופיליות". אני קורא כך לחברות בוטיק או גראז' (תלוי בשקפת העולם), שיש להם מעט עובדים, בלי באמת יכולת מחקר/פיתוח נפרדת, שמייצרות כל מיני מוצרים על סמך תפיסות שונות ומשונות. סמסונג לא רכשה חברות כאלו. כן יש לה חברות שייצרו או עדיין מייצרות מוצרי High End כחלק מהפורטפוליו שלהן.

האם זה "יוקרה"?
שוב, תלוי אם אתה רואה את החברות הללו כחברות בוטיק או חברות גראז'. בקבוצת הרמן יש מוצרים מאוד יקרים, אבל הם לא יימכרו כבלים אודיופילים או מרככי חשמל וכו', כי הן לא עוסקות במוצרים שאין מאחוריהם איזושהי תפיסה "טכנית".

אני לא נכנס לדיון האם כבלים עושים או לא עושים הבדל, כל אחד יכול להחליט לעצמו, רק מאבחן את סוג המוצרים ובמה החברה עוסקת.
אי אפשר לטעון שרמקולים של Revel הם לא "יוקרה" ושהם "נגישים", למשל, או מגברים של Classe (למרות שמדובר בקו מוצרים מאוד מוגבל, במקרה האחרון וחברה שנראה שנרכשה כחלק מחבילה, לא בנפרד).
יש גם את JBL, מותג שלא באמת מסמל משהו ספציפי יותר ואפשר למצוא תחתיו ציוד אולפני מהטופ, כמו ציוד אולפני זול מאוד, רמקולי יוקרה וגם אוזניות ב-40 ש"ח. להגיד שאני מבין למה... באמת לא. אבל זה המצב. בכל מקרה, גם JBL מוכרת מוצרי יוקרה.

כלומר, הייתי אומר שכל המוצרים תחת סמסונג לא פונים למי שחושב שכבל USB עושה הבדל בסאונד. זה ברור. עדיין אני מאמין שמסאונד טוב כל אחד נהנה, גם אם לא במודע (ובעיקר, שסאונד רע מעצבן בתת מודע וגורם לאנשים לא להנות ולהחליש את המוסיקה/טלוויזיה...). אם ייצרו יותר סאונד טוב, במחיר יותר נגיש, אולי הציבור יחזור לקנות מוצרים של אודיו ביתי.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור