סיגמא או טמרון ?


aeherzel

חבר אתר
הודעות
22
מעורבות
3
נקודות
3
שלום חברים.

אני מתלבט בקשר לרכישת עדשה חדשה, עדשת טלפוטו 70-200, F2.8. עבור ניקון D810 (FF).
האם סיגמא טובה יותר מטמרון או ההיפך?
חשוב לי כל החידושים ואיכויות הציפויים באלמנטים.
ראיתי שהמייצב הוא אופטי. מה זה אומר ? ואם יש מייצב מסוג אחר ?
אשמח ואודה למשיבים.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
אני מצלם בקנון ומכיר את הביקורות על שתי העדשות האלה עבור קנון. ברמת העקרון הביקורת לגבי שתי העדשות בקנון תקפה גם לבחיבור לניקון ככה שאני מרשה לעצמי להניח שדברי תקפים...


ראשית דבר,יש לשם לב לגרסאות. לטמרון יש את גרסת ה G2 שיצאה ב 2017 גרסת ה G1 פחות טובה,יצורה הופסק ואני מקווה שאף אחד כבר לא מוכר אותה.
לגבי הסיגמא: אנחנו מדברים על גירסת ה Sport ישנה גרסת Conteporary שהיא זולה יותר ופחות איכותית בצד המבנה ובצד איכות התמונה,למיטב ידעתי גרסת ה Conteporary איננה משווקת בישראל אבל לא התעמקתי בקשר לעדשה הזו בחיבור לניקון.

מחיר: הסיגמה מעט יותר יקרה מבין השתיים בהבדל של כ 600 ש"ח ביניהן.

משקל: עדשות 70-200 אינן עדשות קלות. מכל מקום במשולש של סיגמא,טמרון והעדשה של ניקון עצמה הסיגמא היא הכבדה ביותר.

מבנה וחסינות לפגעי מזג אוויר: שתי העדשות אטומות לאבק ולגשם אבל,בגדול,איכות הבנייה בסיגמא עדיפה מבין השתיים.

אוטו-פוקוס: האוטו פוקוס בטמרון מדויק יותר ונוח יותר לתפעול מזה של הסיגמא.

מיצב: שתי העדשות מיוצבות המיצב בטמרון עובד טוב יותר ומדויק יותר מזה שבסיגמא.

פילטרים: הטמרון בקוטר המקובל העדשות 70-200 קרי 77 מ"מ בסיגמא הקוטר הוא 82 מ"מ ואם אתה משתמש בפלטרים זה חשוב לדעת במיוחד אם אלה פילטרים המוברגים לעדשה.

איכות תמונה: איכות התמונה בטמרון נחשבת לאחת הטובות בקבוצה בכל טווחי הזום ומפתחי הצמצם ודורשת מינימום תיקונים מהמצלמה עצמה. הסיגמא דורשת תיקוני ויניטאט ב 70 מ"מ מעבר לכך איכות התמונה שלה מצוינת.

בוקה: הבוקה בטמרון מעט בלגניסטי ובסיגמא נעים ורך. בצד הבוקה הסיגמא עדיפה.

קולר לחצובה: שתי העדשות מגיעות עם קולר חיבור לחצובה. בטמרון הקולר ניתן להסרה בסיגמא - לא.

אם אתה מצלם ב RAW אז אין עדיפות לאף אחת מהן. אם אתה מצלם ישר ל JPEG יש יתרון לטמרון כי בסיגמא תצטרך לרכוש מתאם USB ולכייל אותה,באמצעותו,מול הניקון שלך.

עוד יתרון מבני: בסיגמא קצה העדשה יש גומי קשיח בטמרון אין. מדובר בעדשות די גדולות ודי כבדות וסביר שכשתתהלך איתן תהיה להן הנטייה להתנגש במשהו ולא נעים לעקם את תבריג העדשה הקדמי - אבעניין הפעוט הזה לסיגמא יתרון.

חשוב לי כל החידושים ואיכויות הציפויים באלמנטים.
אנחנו במאה ה 21 ולכל יצרן עדשות משקיע את מיטב טכנולוגית הצפוי בעדשות שלו ו... כמעט ולא מפרסם פרטים מדויקים על כך. בגדול,מניסיון עם עדשות של סיגמא וטמרון אחרות,הם עושים עבודה טובה מאוד ובכל מקרה:לשתי העדשות מצורף מגן מסינוור והמלצתי:תמיד להשתמש בו.

ראיתי שהמייצב הוא אופטי. מה זה אומר ? ואם יש מייצב מסוג אחר ?
שוב,אנחנו במאה ה 21 וכל העדשות,לפחות אלה ה 70-200 מיוצבות במערכת אלקטרונית שמוטמעת בתוך העדשה. מאחר ולמצלמה שלך אין מיצב לחיישן לא הייתי דואג בסגמנט הזה,למעט העובדה שהמיצב בטמרון עושה עבודה טובה יותר מזה של הסיגמא.

מבט לעתיד: אם פעם תרצה להגר לגוף של יצרן אחר ועדיין לשמור את עדשת ה 70-200 שתרכוש בהווה אז פה,לסיגמא יתרון שכן היא עצמה מיצרת מתאמים של העדשות שלה לסוני,קנון אולימפוס ונדמה שלי שזהו. טמרון לא מיצרת מתאמים או לפחות לי לא ידוע על זה. מניסיון: עדשות סיגמא עם המתאם של סיגמא על סוני עובד מצויין.

קשה לתת כיוון להחלטה כאמור,הטמרון זולה יותר וברמת התמורה למחיר היא עדיפה.

מנחם.
 

aeherzel

חבר אתר
הודעות
22
מעורבות
3
נקודות
3
תודה רבה מנחם על ההסבר המפורט.
נראה שההחלטה קשה מעט, כיוון שמדובר בסכום לא מבוטל,
אשמח אם למי מהחברים יש ניסיון בעדשות הנ"ל, ויכול לחוות דעה מניסיון אישי.
תודה רבה.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
כמה הערות קטנות שלי לפני כמה שנים בדקתי עדשת 70-200 F2.8 לניקון D810 שלי, הניקון הייתה יקרה ולא נכנסה בתקציב, לאחר בירורים רכשתי את הטמרון בגרסה G1 שלה והיא הייתה מעולה.
למרות שאני מצלם רק ב RAW אני מעדיף את התמונה שיוצאת מהעדשות של טמרון (על סיגמא) שלדעתי מספקת גוון טבעי יותר ונעים יותר לעיין מהגוונים הקרים יותר של סיגמא. נכון ניתן לשנות את הגוונים בתמונת RAW לאחר הצילום, אבל זו עוד עבודה ועוד עיבוד על התמונה.
המייצב עובד לי נהדר והפוקס היה מדויק וטוב , הבוקה של העדשה הייה לי מעולה הן בצילום פורטרטים והן בצילומים אחרים - חברה שלי רכשה את העדשת של ניקון המקבילה והפוקוס שם מהיר יותר התמונה שם מעולה העדשה מרגישה שבנויה יותר מודרנית בגישה - אבל כאמור ניקון יקרה יותר ולכן לדעתי הטמרון היא פתרון משתלם יותר.

נכון יש כעת את גרסה G2 של העדשה והיא טובה יותר ועדיפה יותר, אבל לא יצא לי לבדוק אתה אישית - חשוב להבין שבניגוד למצלמות קצב השינויים בעדשות הוא איטי יותר והשינויים הם באלקטרוניקה, מייצב מתקדם יותר, פוקוס מתקדם יותר שאת זה קל להסביר וקל להבין - טכנולוגית הציפויים של העדשות משתפרת ומספקת עדשות עם יכולת טובות יותר, כמו פחות חשיפה לאור לא רצוי (הסבר קצר פחות אור לא רצוי פחות פגמים בתמונה יותר פרטים נכונים בתמונה) זה שינוי טוב שמשפיע על איכות התמונה, אבל בדרך כלל באחוזים בודדים ולא בעשרות אחוזים.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור