מתכנן לקנות מצלמה וצריך כיוון לדגם


omri85

חבר אתר
הודעות
5
מעורבות
1
נקודות
1
היי,
אני מנסה למצאו מצלמה בעיקר לצילום סטילס פחות וידאו, עדיפות לmirrorless.
המצלמה מיועדת לבת זוגתי כמתנה שתמיד רצתה והיא פשוט אוהבת לצלם תמונות התקציב באזור ב4,000 , מצלמה שהמליצו לי היא הcanon m50 מצאתי אותה אם מספר סוגי קיטים של עדשות.
השאלה אם הדגם ה"ל יתן תמורה טובה מבחינת איכות תמונה? אשמח גם להמלצה לעדשה ואם יש חנות מומלצת באילת לרכישה זה יהיה מעולה, תודה רבה.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
קשה לי להמליץ על המצלמה הזו, ואני באמת לא מבין מי ממלית על המצלמה הזו.

לא שזו מצלמה רעה, אבל למתחרים יש מצלמות הרבה יותר טובות, במחיר בזה אני יכול להמליץ מצלמות ללא מראה של פוג׳י או סוני, האם זו אופציה אפשרית ?
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,535
מעורבות
359
נקודות
83
הגדרת הצרכים קצת מעורפלת אבל,אם הבנתי נכון,מדובר בלצלם במשהו שמחליף את הטלפון הנייד. ותחת ההנחה הזו הדברים שלי נכתבים.

4000 ש"ח לקיט,מצלמה ללא מראה ועדשת קיט,הם לא הרבה כסף וקצת מגבילים אבל לא בלתי אפשריים.

ה M50 של קנון היא אפשרות לא רעה אבל זו ממש לא העיפרון המחודד בקלמר של קנון וגם לא בקלמר של חסרות המראה ברמת הכניסה.

הייתי מציע לחשוב ברצינות של הסוני 6100 עם עדשת הקיט. מחירה נוגע בקצה העליון של התקציב ואני ממש לא "מת" על התפריטים שלה אבל עם התמונה עצמה קשה מאוד להתווכח בכלל וברמת המחיר הזו בפרט.

עוד קנדידט מצויין בתקציב הזה היא ה XT20 של פוג'י שנכנסת בתקציב עם עדשת הקיט שלה ופה יש לה יתרון כי התמונות ישר מהמצלמה בתחום העליון של הקבוצה וקשה להתמודד עימה בתחום הזה וגם: עדשת הקיט של ה XT20 היא היתר טובה בקרב עדשות הקיט שמולבשות על מצלמות ברמת הכניסה.

עוד שתי מצלמות שנכנסות בתקציב,עם עדשת הקיט,הן ה G95 וה G85 של אולימפוס. נכון החיישן קטן יותר אבל אם לא נדרש צילום בתנאי תאורה נמוכים אלה מצלמות טובות מאוד ומומלצות עם יתרון,גדול,על השאר:מיצב בגוף המצלמה.

לארבעת היצרנים יש במבחר עדשות עשיר למדי ועדשות טובות מאוד להתקדם אליהן אם,וכאשר,זה יהיה רלוונטי עבורם.

לגבי מצאי בשוק: אנחנו בעידן מבלבל מאוד והיבוא לארץ לא ממש סדיר. לא בדקתי,נכון להיום,את המצאי בשוק אבל כשבדקתי,ואני מניח שעידן הקורונה החמיר את הדברים,הפוג'י והפנסניק לא היו במצאי החנויות בארץ לעומת זאת ה M50 והסוני נמצאות,כבר מזמן,במלאי החנויות בארץ ויותר קל למצוא עותק שלהן שניתן לרכישה מידית.

לא יודע לגבי חנויות באילת.

מנחם.
 

omri85

חבר אתר
הודעות
5
מעורבות
1
נקודות
1
תודה רבה על התגובה.
Carmi אני פתוח להצעות בגלל זה אני פה

Menahem תודה רבה רבה אני אבדוק והתעניין לגביי הדגמים שנתת פה.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
מנחם תיקון קטן מה g85 והדגם החדש יותר ה g95 הן של פנסוניק ולא של אולימפוס.
נכון גם לאולימפוס יש מצלמות ללא מראה מעולות שקבילות במפרט לפנסוניק אבל לא הייתי רוכש כעת אולימפוס יש שינויים בחברה היא הולכת להחליף בעלים.

הפנסוניק g95 , הדגם החדיש יותר קצת יקר ולא משאיר הרבה תקציב לעדשה טובה, הדגם הקודם ה g85 גם מוצלח, עם ממשק משתמש מהטובים שיש היום ואיכות תמונה לא פחות טובה מזו של קנון (למרות חיישן קצת יותר קטן) - אופציה אפשרית.

הסוני a6100 יקרה מידי ועדשת הקיט לא מדהימה, יש לסוני עדשות אפשריות טובות, אבל הן יקרות (כמו הסוני 18-105 f4) וזה יחרוג הרבה מעל התקציב.

הפוגי X-T20 דגם מוצלח ועם עדשת הקיט יוצא מתחת לתקציב, הייתי מחליף את עדשת הקיט ל 18-55 F2.8-4 המעולה ועדיין עומד בתקציב.
מצד שני יש את הדגם החדש יותר ה X-T30 שכמובן יקר יותר ועם עדשת קיט נכנס יפה לתקציב, אבל אם אפשר הייתי מתאמץ קצת ורוכש את המצלמה עם עדשת 18-55 המעולה בקצת מעל ה 4000 ₪.
אם לא רוצים לחרוג מהתקציב ולא חושבים על דרוג בעתיד אז הייתי בוחר את ה X-T20 עם עדשת ה 18-55, אם יש מחשבות עם שדרוג בעתיד אז הייתי חורג התקציב עם הדגם החדיש יותר.
בכל מקרה פוג׳י כאמור מוציאה תמונות מעולות מהמצלמה והיא עושה זאת יותר טוב מכל חברה אחרת. המצלמות שלה נראות ומרגישות כמו מצלמות של פעם (אבל היא שי הטכנולוגיה בפנים), יש שאוהבים זאת ויש שלא נוח להם עם זה -עניין של טעם אישי. קל להבין שאני ממליץ על פוג׳י אבל היא זה לא מתאים לך יש גם אופציה נוספת.

בחריגה קטנה בתקציב יש את המיקום החדשה z50 עם עדשת 16-50, היא מצלמה נהדרת, אבל העדשה היא בסיסית ולא ברמה של העדשה הטובה ה 18-55 של פוג׳י ולהסיר ספק לעדשה יש משמעות גדולה באיכות התמונה.

אשמח לספק עוד מידע, אם יש שאלות או שאתה רוצה פרוט נוסף
 

omri85

חבר אתר
הודעות
5
מעורבות
1
נקודות
1
תודה רבה רבה, התחלתי לרחרח קצת אחרי פוג'י נראה שנותן את התמורה. השאלה אם עדשה 18-55 נותנת עבודה טובה לצילום אנשים וטבע.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
כאשר מדברים על עדשה יש כמה מספרים שקל לראות שאומרים הרבה על העדשה
יש את טווח העדשה 18-55:
זו עדשה עם זוית ראיה רחבה של 18 מעלות שבעצם החיישן ראוה אותה כ 27 מעלות (בגלל גדול חיישן מכפילים ב 1.5), כל מספר קטן מ 30 מעלות נחשב זווית רחבה, 28 זה זווית רחבה, אבל יש עדשות עם זווית ראיה רחבה יותר שתתאים לצילום מבנים או לקבלת יותר שטח ראייה במרחק קטן זווית איה רחבה היא זווית שהצידה תמונה רחבה יותר ממה שהעין שלנו רואה.

55 - זה הזווית הצרה של העדשה היא בעצם שווה ערך במצלמה הזו ל 82.5 (בגלל גדול חיישן מכפילים ב 1.5), שזה אומר העדשה מספקת הגדל של פי 3 היות ומהזווית ה 18 יש פי שלוש הגדול להגיע ל 55 - מה שנהוג לקרוא זום כפול 3, זה לא נראה זום גדול ובאמת זה לא טוח זום גדול, אבל רוב העדשות הטובות לא מגיעות עם טווח זום גדול - כך שמי שרוצה הגדלה גדולה של התמונה עדשה זו פחות תתאים לו.

העדשה בעלת יכולת לצמצם F2.8-4 כלומר צמצם מקסימלי של F2.8 שזה צמצם גדול (מספר F קטן מסמן צמצם גדול) בתחום הרחב של העדשה ועד F4 שזה צמצם קצת פחות גדול בתחום הצר של העדשה - בגדול צמצם גדול מספק כמה יתרונות ישירים וכמה עקיפים - יתרנות ישירים יכול להכניס יותר אור (צמצם גדול) ואז ניתן לצלם בתאורה חלשה בזמן חשיפה מהיר יותר (נכנס יותר אור), יכולת לצלם בעומק שדה רדוד (האובקיט בפוקוס בולט מול הרקע שלא בפוקוס- בגלל עומק שדה רדוד). כדי לקבל יכולת לצמצם גדול הצמצם של העדשה בנוי עם יותר עלים שנסגרים ונפתחים, יותר עלים כאלו בצמצם מספקים גם כן בוקה (רקע של המתמונה) רח ונעים לעיין.

בנוסף לכל העדשה הזו עם איכות אופטית טובה שאפשרת קבלת תמונות ברורות יותר עם צבעיים נכונים יותר.

עדשה נהדרת לדעתי כעדשה ראשית או ראשונה, אבל כאמור בעלת טווח זום יחסית קטן שלא מתאים לכל אחד - חושב להבין באופן מפתיע לצלמים חדשים, בדרך כלל עדשות טובות באות עם טווח זום קטן (נושא של אופטיקה).

אם חושב לך/לבת הזוג טווח זום גדול יכול להיות שמצלמה זו עם עדשה זו היא לא הפתרון הנכון, אבל לדעתי לצילום אנשים לא מרחוק מידי וכן לצילום טבע לא ממש צריך טווח זום אז עדשה זו תתאים מאוד.

עוד נקודה- למרות שזה קצת יותר יקר הייתי בודק רכישה עם אחריות היבואן הרשמי "שמעוני".
 

omri85

חבר אתר
הודעות
5
מעורבות
1
נקודות
1
זום העדשה אינו קריטי, במקרה הזה החשיבות היא איכות תמונה וכלי טוב להתחיל בתחום ולדעת שיש שוק רחב לעדשות והמחירים סבירים. הבנתי שלfuji יש מעט בעיה עם הAF לאומת המתחרה הישירה sony a6400.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
אם אתה מדבר על סוני, הפוקוס העוקב שלה בזיהוי פנים/עיניים הוא הכי טוב שיש סימן קריאה- כך שכל חברה אחרת מספקת מערכת פוקוס פחות טובה מזו של סוני :)

כעת הסוני A6400 גוף בלבד עולה כ 3500 ש"ח, עדשה טובה כמו סוני 18-105 F4 שהיא צימוד נהדר למצלמה עולה יותר מ 2000 ש"ח - זה מעבר לתקציב שלך (היות ועדשת הקיט של סוני ממש לא שמהו שאני ממליץ עליו).

לאור הדרישות שלך לצילום יחסית סטטי ולא ספורט או אוביקטים שזזים מהר, אז אתה לא באמת צריך מערכת פוקוס יותר ממה שפוג'י מספקת - אם הפוקוס עדיין חשוב לך אז לך על ה X-T30 ולא על ה X-T20.

כעת בו נגיד את האמת אין מצלמה מושלמת וגם אם אתה מוכן להשקיע פי עשר לא תמצא מצלמה מושלמת.
אני לא בטוח מאיפה אתה מביא את המידע - אם זה ביקרות ברשת, אז כל הכבוד שאתה עושה בדיקה, רק כך בחשבון שיש לכל מצלמה יתרונות וחסרונות ותראה מה מתאים לך ואם איזה חיסרון אתה לא יכול לחיות.
 

omri85

חבר אתר
הודעות
5
מעורבות
1
נקודות
1
תודה רבה, עזרת לי מאוד, כנראה אני יכוון לfuji x-t30 ועדשה 18-55, נראה שהיא נותנת את התמורה הטובה ביותר לזמן זה.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור