מצלמה חדשה להאסלבלד, רק 50MP...


truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
לרם , אתה צודק בכול מה שאתה אומר לא יצא לי להשתמש בשחל"ב , כך שאני לא מכיר , אבל יצא לי להשתמש בקודאכרום 25 (קשה מאוד לאזן חשיפה אבל התוצאות מהממות ) , וסביר להניח שגם בו תוכל להגיע לתוצאות יותר טבות מדיגיטאליות
מקובץ מצלמה דיגיטאלית ו/או קובץ שנסרק מפלם (שבו יש הורדת חדות עקב הסריקה) , צריך לעשות אינטרפולציה כדי להגיע להגדלות כאלו

ולאלוני , התרגום הוא פשוט , לניקון אין כרגע מספיק עצמיות טובות באמת למצלמת FF (ובגלל זה אתה יכול להשתמש בעדשות DX , ולקבל 5MP ) , לקנון יש די הרבה עצמיות שמכסות כמעט את כול הטווח , בתור עדשות סידרה L עם מפתח צמצם 4 , שהן פשרה מעולה בין חדות ואיכות אדירה במחיר שפוי . מי שקונה מצלמת FF , זה מישהו שרוצה "למצוץ" כול טיפת איכות אפשרית , לקחת את המתחרות שיש כרגע לניקון זה פשוט בזיון מהעבודה .
אז אני מניח שהן יוציאו עדשות או יחדשו עדשות ישנות יותר , אבל עד אז הD700 מקדימה את זמנה .
ולדעתי להוציא מצלמה כשאתה יודע שלקהל היעד לא יהיה עדשות מתאימות , כשכול המוניטין שלך הוא על עדשות DX טובות , זה זלזול קלוסאלי בקהל שלך
 

offirs

חבר משקיען
הודעות
1,511
מעורבות
0
נקודות
0
איסטרא בלגינא קיש ריש קריא

ג'וקר,האם בחנת בעצמך את הD3 של ניקון,והגעת למסקנה המדהימה,שאין כרגע לניקון עדשות מספיק טובות לפורמט FF?

כמו כן,טעות מרה בידיך,כי למרות התובנות שהגעת אליהן,אחרי בדיקה מעמיקה,איכות התמונה בD3 היא פשוט משובחת.

יצויין שהזדמן לי לשים את היד על המצלמה הזאת,ולבחון אותה,והיא פשוט מעולה ללא ספק.

הקביעה שזה ביזיון וזילזול פשוט מראה כי לא בחנת לעומק את הפרטים,ואתה סתם מטעה.

זאת ועוד,מאחר שהD700 מבוססת על הD3 הרי אין ספק שמדובר בהצלחה.

אתה מוזמן לקרוא סקירות מקצועיות בנושא.

יום טוב
 

ram_bra

אוהב את התחום
הודעות
314
מעורבות
0
נקודות
0
עוד (קצת) לג'וקר

לרם , אתה צודק בכול מה שאתה אומר לא יצא לי להשתמש בשחל"ב , כך שאני לא מכיר , אבל יצא לי להשתמש בקודאכרום 25 (קשה מאוד לאזן חשיפה אבל התוצאות מהממות ) , וסביר להניח שגם בו תוכל להגיע לתוצאות יותר טבות מדיגיטאליות
מקובץ מצלמה דיגיטאלית ו/או קובץ שנסרק מפלם (שבו יש הורדת חדות עקב הסריקה) , צריך לעשות אינטרפולציה כדי להגיע להגדלות כאלו

ולאלוני , התרגום הוא פשוט , לניקון אין כרגע מספיק עצמיות טובות באמת למצלמת FF (ובגלל זה אתה יכול להשתמש בעדשות DX , ולקבל 5MP ) , לקנון יש די הרבה עצמיות שמכסות כמעט את כול הטווח , בתור עדשות סידרה L עם מפתח צמצם 4 , שהן פשרה מעולה בין חדות ואיכות אדירה במחיר שפוי . מי שקונה מצלמת FF , זה מישהו שרוצה "למצוץ" כול טיפת איכות אפשרית , לקחת את המתחרות שיש כרגע לניקון זה פשוט בזיון מהעבודה .
אז אני מניח שהן יוציאו עדשות או יחדשו עדשות ישנות יותר , אבל עד אז הD700 מקדימה את זמנה .
ולדעתי להוציא מצלמה כשאתה יודע שלקהל היעד לא יהיה עדשות מתאימות , כשכול המוניטין שלך הוא על עדשות DX טובות , זה זלזול קלוסאלי בקהל שלך


ג'וקר ידידי
בוקר טוב ובהזדמנות זו אף שבוע טוב

1. לגבי הkodachrome 25 , סרט קסום שאף זכה לשיר של סיימון וגרפינקל, אני מניח שאתה זוכר את פרוצדורת הפיתוח , שהייתה כרוכה בשליחת הסרט לחו'ל.

לגופו של עניין ,סרטים איטיים שכאלה(25 asa) הם בעלי סובלנות נמוכה ביותר לטעויות חשיפה (המונח המקצועי הוא Latitude),ולכן הזכרת את הקושי היחסי לחשוף כהלכה. (אגב תמיד מומלץ לחשוף ב-bracketing אם מדובר בצילום בעל חשיבות)
וכתמיד , סרטים פוזיטיביים מגלים אף קשיות עורף רבה יותר לטעיות חשיפה.

*אם במקרה , מטעמים נוסטאלגיים ו/או פרקטיים אתה חפץ בסרט שיקופיות עכשווי כדאי לדעת שסרטי ה- Ektachrome זמינים ופיתוחם , בתהליך ה-E6 פשוט וזמין פה.
(גם סדרת ה-velvia של פוג'י ראוייה למקום של כבוד והיא כמובן זמינה לכל דורש)

2. לגבי עדשות ה-Nikon
כאן , אני חושש, שדבריך זקוקים להבהרה קלה , או בשפה מקצועית לחידוד קל:
הויכוח בין מצדדי ניקון למול תומכי קאנון הוא ויכוח עתיק יומין, אפילו עתיק יומין יותר מזה הניטש בין מצדדי אורום קנטוס ואופרה קווינטה:)

ראוי לציין שדווקא ניקון היא החברה שממשיכה לייצר מצלמת קצה (F6) בפורמט 35 מ'מ.
ומכאן ,שברור שלניקון קו עדשות רחב ביותר ועדכני המיועד ל-35 מ'מ ,
וכאמור יש לה (כמו לקנון) מחנה אוהדים מושבע , לחברה יש בפירוש מספר עדשות ל-35 מ'מ (מה שקרוי פה full frame) פנטסטיות (ואחרות ,כמו בכל חברה , כמו בכל תכנון-פחות מוצלחות)
כך שזו , (עניין העדשות) -בוודאי אינה צריכה להיות הסיבה שלא לבחור בניקון .

שא ברכה

רם
 

נערך לאחרונה ב:

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
לא ברמה ובמחיר של סדרת L של קנון , העדשות של הניקון הן תואמות יותר לסדרה של צמצם 2.8 של קנון בעלות שלהן , ולכן זה אולי מתאים לD3 , אבל אן לניקון סדרה בעלויות כמו העדשות בצםצם 4 של קנון (עולות כ1000 דולר במקום 1700 דולר ב2.8)
עזבו , אלא אם כן ניקון תוציא משהו סופר דופר במחיר זנות , לא נראה לי שאני איי פעם אקנה מערכת של ניקון כך שהוויכוח הזה הוא חסר תוחלת
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
314
נקודות
83
חבר'ה אני חושב שחבל וויכוח.
רם הוא צלם ידוע ומוערך בישראל , בעל ידע נרחב בתחום , וכמו כן ידע מקצועי שהוא מעבר לתחביב.

לכן אין מה להתווכח..חבל על העצבים.
 

ram_bra

אוהב את התחום
הודעות
314
מעורבות
0
נקודות
0
הו אורי

חבר'ה אני חושב שחבל וויכוח.
רם הוא צלם ידוע ומוערך בישראל , בעל ידע נרחב בתחום , וכמו כן ידע מקצועי שהוא מעבר לתחביב.

לכן אין מה להתווכח..חבל על העצבים.


אורי_ו ידידי

הפתעת אותי (אני מסמיק)

הייתי מעדיף לחזור למקום האהוב עלי כram_bra (מיפו) הטירון בעינייני אודיו!

בשמחות

רם
 

aloni

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
0
נקודות
0
אורי_W, צילום זה לא תחביב ובטח לא מקצוע. זאת רק הדרך להנציח את שאר התחביבים.

בברכה.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
314
נקודות
83
תחביב ומקצוע.
 

offirs

חבר משקיען
הודעות
1,511
מעורבות
0
נקודות
0
אני מסכים עם אלוני בסוגייה זו
 

ram_bra

אוהב את התחום
הודעות
314
מעורבות
0
נקודות
0
הו אלוני

אורי_W, צילום זה לא תחביב ובטח לא מקצוע. זאת רק הדרך להנציח את שאר התחביבים.

בברכה.

אלוני ידידי הטוב!

אי אפשר שלא לרוות נחת מהחתימה החדשה (התואמת כל כך, הפואטית כתמיד).

כה לחי

רם
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
למה בצילום כן ובאודיו לא כל כך?
כי צילום, גם בבסיס, עשוי "נקודות". כלומר, גם בסרט מהלידי-כסף הבסיס הוא "פיקסלים", אותם גרעינים "הנשרפים" באור (מושג הגרעיניות נובע מכך). קחו צילום של פעם והגדילו אותו באופן המוגזם ביותר ותקבלו נקודות היוצרות את התמונה (ברמות שונות של "שריפה"). ברגע שחיישנים הצליחו לספק מספיק פיקסלים - ו-12 מגה ומעלה נחשב לתחום מספק מקצועית - הסיפור "האנלוגי" בצילום נגמר.

שלא לדבר על המעבדה החדשה מבית מדרשה של אקרובט, נ"י.

צלילים, בייחוד מהסוג "הנמשך" - קול אדם, כינור - הם בעלי אופי אחר. הדגימה הדיגיטלית יוצרת גם בעיות נוספות.

וראו בטוב ירושלים
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,853
מעורבות
663
נקודות
113
לא עבר שבוע והשיא של 50MP נשבר:
כעת יש מצלמת פורמט בינוני עם 60 מגה פיקסל http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/p65-announced.shtml
 

ram_bra

אוהב את התחום
הודעות
314
מעורבות
0
נקודות
0
אי נעימות (קלה)/ליואל

למה בצילום כן ובאודיו לא כל כך?
כי צילום, גם בבסיס, עשוי "נקודות". כלומר, גם בסרט מהלידי-כסף הבסיס הוא "פיקסלים", אותם גרעינים "הנשרפים" באור (מושג הגרעיניות נובע מכך). קחו צילום של פעם והגדילו אותו באופן המוגזם ביותר ותקבלו נקודות היוצרות את התמונה (ברמות שונות של "שריפה"). ברגע שחיישנים הצליחו לספק מספיק פיקסלים - ו-12 מגה ומעלה נחשב לתחום מספק מקצועית - הסיפור "האנלוגי" בצילום נגמר.

שלא לדבר על המעבדה החדשה מבית מדרשה של אקרובט, נ"י.

צלילים, בייחוד מהסוג "הנמשך" - קול אדם, כינור - הם בעלי אופי אחר. הדגימה הדיגיטלית יוצרת גם בעיות נוספות.

וראו בטוב ירושלים


יואל יקירי

עכשיו שראיתי, משום הצעתך, בטוב ירושלים , אוכל להסגיר , (למרות אי הנוחות הקלה)-את חוסר הסכמתי עם דבריך.

הפרמטר אותו ציינת (צפיפות אינפורמציה,או למעשה רזולוציה) בהשוואת grain אל מול פיקסל, בעייתי לטעמי משום מספר סיבות, שתיים יהוו התחלה טובה לדיון:

1.הסיבה המשנית (עימה , משום משניותה , אפתח:)
"12 מגה ומעלה נחשב לתחום מספק מקצועית" - כך כתבת.
והשאלה , הצצה מיד (והפעם לא מתוך חדוות קטנוניות סמנטית)-
מספיק לאיזה צורך?

הגדלה בסטנדרטים של אלבום משפחה? או ביחס להגדלה של 4 מ'ר בתערוכת היחיד (הראשונה) שלך ב-moma?

למעשה (ושוב , לא למען חדוות הויכוח) זהו (ה-12 MP) קובץ קטן למדי ולא מספק לחלוטין על פי סטנדרטים מסויימים (ע'ע תערוכת היחיד שלך ב-moma-אם חדות היא פקטור רלוונטי בעבודותיך)

פרמטר זה(כמות הפיקסלים,רזולוציה) הוא מכני , ומשום הטכנולוגיה ההופכת זמינה וזולה בסדרי גודל- בוא נניח שעניין (משני זה) הוא זמני.(כלומר בר תיקון)

מה גם שלמען ההגינות יש לציין שקיימים תהליכי המרה שונים ומשונים ההולכים ומשתפרים.

עדיין ,ועל מנת לסבר את האוזן, אין היום דרך (הידועה לי, לפחות)של צילום דיגיטלי ישיר המאפשרת קבלת איכות שוות ערך (whatever that may be) לאיכות הפוטנציאלית של פלטת (זה המונח המקצועי) 8x10 העשויה היטב.
(גם לא המצלמות שמאזכר תומרצין לעיתים.)

2. זה כבר עניין רציני יותר:

מדבריך "12 מגה ומעלה נחשב לתחום מספק מקצועית - הסיפור "האנלוגי" בצילום נגמר" עולה עניין מהותי יותר (כלומר, עזבנו את המשני, את הפריפריאלי, את דקדוקי הלשון)-וכאן, משום הקונטקסט בו הדברים נכתבים אשתמש בדוגמא, על אף ידיעותיי הבסיסיות , מתחום האודיו(ברשותך):
אם רמקול x (נאמר אלקטרוסטאטי) ורמקול y (נאמר דינמי) מסוגלים לייצר נתונים דומים נאמר טווח תדרים של 40 ל-40k הרץ,בגרף דומה- הרי שאין הדבר מעיד על זהות סונית .
(כך גם מגבר , כך גם שטיחים אדומים)

ומכאן ,שעל אך שיתכן שצילום דיגיטלי יכול להגיע לאיכויות אולטרה-גבוהות (והוא אכן יכול)
הרי שכמו שנהג לומר, השכם והערב, דן חלוץ :" זו לא חזות הכל"

כאן יואל , ואני באמת סבור שאתה מאלו שעשויים להבין היטב את כוונתי , יש פרמטרים נוספים הקשורים לאופי ולאותם דברים חמקמקים המצריכים ראייה משוכללת הנסמכת על ידע.
(כלומר ,פרמטרים הכוללים נסיון התבוננות ,טעם , עמדה, עידון, ידע הנסמך על רפרנס רחב,רגישות, שימת לב לפרטים,אנינות! וכיו'ב)
וכשזה מגיע לפרמטרים אלו (הכל כך מורכבים לכימות) -זה בפירוש לא סוף הסיפור האנלוגי.

שוב, אין בכוונתי לומר שהדיגיטלי הוא פחות (מתחרז עם חוט), אלא שהוא שונה,
ובאמתחתו של הצילום הדיגיטלי מסתתרות סוגיות הנעות על פני רגיסטר רחב הנע ממומנטים פנומנליים של זמינות, גמישות ,מהירות , ועד שאלות אתיות הצצות משום היכולת האימננטית של הפרקטיקה הזו בהטייה (מניפולציה) טכנית ותכנית.

קווי המתאר הגסים שאני טווה פה , הם דחיסה מפלצתית של שאלות עמוקות ,דיונים ומאמרים , הרהורים פילוסופיים וכיו'ב-אני מתנצל על המבנה האורירי שטוויתי פה , משום הפורמט.

אגב, אני מניח שזה דומה, אולי, להשוואת מגברים דיגיטליים אל מול אנלוגיים
וגם מתוך המחשבה שאולי באמת עתיד ההגברה כדוגמא, הוא דיגיטלי בעליל.

בבניין ציון ננוחם

רם
 
נערך לאחרונה ב:

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
במה עסקינן?
בכלל אצבע שנעשה למען נוחות והפך להיות בסיס לדיון מעמיק. וגם זה מסימני הזמן והמקום.
מה שלא ציינתי - והייתי חייב, בדיעבד, חייב מאוד - הוא לציין כי נקודת המוצא לאותו כלל אצבע גס (אגודל? בוהן?) היא פורמט 35 מ"מ. שהרי חיישן בגודל מלא כמו ב-EOS D5, למשל ואותם 12.7 מגה שלו מספק סחורה ברמת גבוהה מאוד בהתייחס לדרישות מפורמט זה. מול כמה יתרונות שיש לפילם, מציע ה-CMOS הנ"ל למשל "רמת רעש" נמוכה. ממש לא התכוונתי כי הנ"ל, למשל, יכול לבוא בדברים עם סינאר 8x10, למשל. 4x4 מ' הוא לא משהו שאמור לצאת מ-35 מ"מ.
אבל אם הקנון הנ"ל לא מספקת אותך, אל תעצור את עצמך: לך על EOS Ds 1 Mk III. אם זה מספק אותך ביחס ל-35 מ"מ - מה טוב. אם לא, לא נורא, 30 מגה יגיעו גם.
אם אני לא טועה, וכאן בהחלט ייתכן ואני טועה, סרט 100 איסו שיקופיות מקביל פחות או יותר לחיישן 12 מגה בגודל מלא.
אם זה נכון - נאמר אמן. אם שגגה בידי -תקן חיש קל.
שא ברכה, רם ברכה (ואף חרוז הוא)
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
ועכשיו למהות

לגבי אופי התוצאה ומרכיביה - אכן אתה צודק. להבדיל, סרטי שחור-לבן לא פסו מהעולם, וגם כיום הם זמינים על אופיים המיוחד. אלא שכאן - וגם בסרט הצבעוני הרגיל והמצלמה האנלוגית - אם אלו יישארו, מדובר במשהו שהוא על הגבול בין האזוטריה והאיין.
לגבי ההשוואה לאודיו, אני חושב שהמצב שונה. המהות הפיקסלית של הצילום קיימת הרי גם בסרט, כך שכאן אין העברת "אופי".
 

ram_bra

אוהב את התחום
הודעות
314
מעורבות
0
נקודות
0
הו יואל

לגבי אופי התוצאה ומרכיביה - אכן אתה צודק. להבדיל, סרטי שחור-לבן לא פסו מהעולם, וגם כיום הם זמינים על אופיים המיוחד. אלא שכאן - וגם בסרט הצבעוני הרגיל והמצלמה האנלוגית - אם אלו יישארו, מדובר במשהו שהוא על הגבול בין האזוטריה והאיין.

יואל ידידי

כאן, למרבית הצער , אתה צודק ולכן אין לי אלא להסכים אתך .
(מהכרותך העמוקה איתי, אתה יכול להניח שעניין זה אינו קל עבורי)

כל טוב

רם ברכה, יפו
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
למה לא קל? אתה הרי יודע את זה זה הרבה זמן. וגם אני לא אהבתי לאפסן את שני ה-EOS 1N (אין טעם אפילו למכור) לטובת 30D. והתוצאה לא ברמה שלהן, אבל אתה יודע, הזמנים משתנים ואנחנו משתנים עם הזמנים.
אבל לא נורא, אני חוזר להתנחם עם הגברת קאלאס, האדון גובי והספר מסביליה. שפתיים יישק.
סלה.
 

shmulikc

חבר מתחיל
הודעות
3
מעורבות
0
נקודות
0
איפה אפשר להשיג מצלמה כזו ומה המחיר שלה?
 

shmulikc

חבר מתחיל
הודעות
3
מעורבות
0
נקודות
0
מי יודע איפה קונים מצלמת Hasselblad כזו ומה המחיר שלה?
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,853
מעורבות
663
נקודות
113
אם אתה שואל, אז זו לא המצלמה בשבילך :)
היא הרבה יותר יקרה מניקון D90 ששאלת עליה בשרשור אחר...
 

למעלה