כתב הגנה לאודיופילים...


tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
...נכתב ע"י פרד קפלן:
http://www.slate.com/id/2179093/nav/tap3/
 

efib

חבר משקיען
הודעות
788
מעורבות
0
נקודות
0
לא חושב שיש מה להגן על המופרעים האלה ...
 

Vandoren

אוהב את התחום
הודעות
233
מעורבות
0
נקודות
0
"?Given that recordings are approximations, the question remains: How proximate do you want to get"​
מצויין, המשפט הזה הוא התיאור הקולע ביותר למילכוד האודיופילי של כל אחד מאיתנו.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
חיים רק פעם אחת. בשביל מה להמתין לגיל 50 כדי לקנות ציוד יקר בעוד השמיעה נפגעת.
בתכלס- גם אובדן שמיעה בתדרים הגבוהים עדיין מאפשרת להנות מציוד היי אנד מבחינת הצליל.

אותי מעניין הנושא הבאה בהקשר זה- היכן הייתה קפיצת דרך גדולה יותר מבחינת איכוסת הסאונד- בציוד סטראו לציבור הרחב שנמכר בשקם אלקטריק ודומיו או בציוד הקצה.
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
בפורום הכחול כתבתי אתמול תרד עם שאלה אם כולנו פראיירים . השאלה הייתה לאור העובדה שאני משוטט בפורומים של אוזניות ונגנים ומוסיקה ממחשב , ואנשים מוצייאים סכומי כסף די גדולים ושומעים MP3 ועוד בביטרייט של 192 . ואני אישית לא מצליח להבין , אדם צוחק שם על הזנהייזר CX300 , אבל מעיז לומר שרוב המוסיקה שלו היא ב192 . איך בדיוק אתה ושמע הבדלים בין אוזניה של 500 דולר ובין אוזניה של 40 כשאתה שומע בביטרייט כזה נמוך ?!!! ובשביל מה בדיוק זרקת את הכסף ? כדי לגרום לי להזיל ריר על הציוד שלך ? , כי כרגע ברור לי שאני שומע יותר טוב ממך עם הCX300 שלי כי אני שומע רק לוסלסס .
דרך אגב אם קונים DAC טוב ו/או כרטיס קול טוב מאוד (בסביבות ה700-1200 דולר ), המחשב יכול להיות נגן יותר טוב מCDP באותן רמות מחיר ואפילו יותר
תומר אני מקווה שלא אכפת לך שאני אוסיף את הקישור הזה לתרד' שלי בפורום הכחול (כמובן שאני אציין אותך בתור המקור שממנו שמעתי את זה )
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
למה היודעים צריכים כתב הגנה ובפני מי

לפני הרבה הרבה שנים (המון, למעשה), כשהייתי בכיתה ח', קנינו פטיפון בתוך ארגז שהיה בו גם אמפליפייר. עשרים תקליטים של יצירות מופת בביצועים דגולים (ואולי היה זה ההיפך, זה היה מזמן:מבולבל:) הצטרפו - וזה היה בסיס לחגיגה: יש מוזיקה בבית. באותו זמן הלכתי להרבה קונצרטים, אבל לא הייתה עם זה בעיה. הדבר האמיתי בקונצרט, כמו החיים; ההעתק - כמו צילום שחור-לבן קטן של הרי האלפים - בבית. חצוצרות יום הדין של טוסקניני ברקוויאם של וורדי (מונו, הקלטה פומבית, הדפסה ישראלית) היו מצמררות גם בסידור הזה.
בתיכון, בעקבות אירוע מסוים, הוזמנתי עם עוד שני חברים לביתו של המחנך הדגול יוסף ברוקר. השנה 1966, ומה שיש לו בחדר - לפני ארבע מאות התקליטים כולל ביצועים שונים לאותה יצירה(?) זה הסט הבא: קווד ESL, הגברה של הנ"ל, ת'ורנס 124, SME, ראש של שור.
הצליל שבקע מהרמקולים היה משהו לא ידוע: המון כלים, צליל דומה למקור, פיזור כלים במרחב ועוד כמה דברים לא מוכרים. זה היה בחלק הראשון של הפרק הרביעי של התשיעי של בטהובן. זה היה מרשים, מדהים, חוויה לא ידועה - ככה אפשר לשמוע בבית, בחדר? ואז פתח הבס את פיו - והסנטר שלנו עשה גלינג כשפגע ברצפה. הקול היה בחדר. וזה היה לפני המון זמן, כאמור.
היום זה אותו דבר, רק הרבה הרבה יותר טוב.
מה השאלה?
 

ס. ריכטר

אוהב את התחום
הודעות
336
מעורבות
0
נקודות
16
[ שלום לכולם ]

לפני הרבה הרבה שנים (המון, למעשה), כשהייתי בכיתה ח', קנינו פטיפון בתוך ארגז שהיה בו גם אמפליפייר. עשרים תקליטים של יצירות מופת בביצועים דגולים (ואולי היה זה ההיפך, זה היה מזמן:מבולבל:) הצטרפו - וזה היה בסיס לחגיגה: יש מוזיקה בבית. באותו זמן הלכתי להרבה קונצרטים, אבל לא הייתה עם זה בעיה. הדבר האמיתי בקונצרט, כמו החיים; ההעתק - כמו צילום שחור-לבן קטן של הרי האלפים - בבית. חצוצרות יום הדין של טוסקניני ברקוויאם של וורדי (מונו, הקלטה פומבית, הדפסה ישראלית) היו מצמררות גם בסידור הזה.
בתיכון, בעקבות אירוע מסוים, הוזמנתי עם עוד שני חברים לביתו של המחנך הדגול יוסף ברוקר. השנה 1966, ומה שיש לו בחדר - לפני ארבע מאות התקליטים כולל ביצועים שונים לאותה יצירה(?) זה הסט הבא: קווד ESL, הגברה של הנ"ל, ת'ורנס 124, SME, ראש של שור.
הצליל שבקע מהרמקולים היה משהו לא ידוע: המון כלים, צליל דומה למקור, פיזור כלים במרחב ועוד כמה דברים לא מוכרים. זה היה בחלק הראשון של הפרק הרביעי של התשיעי של בטהובן. זה היה מרשים, מדהים, חוויה לא ידועה - ככה אפשר לשמוע בבית, בחדר? ואז פתח הבס את פיו - והסנטר שלנו עשה גלינג כשפגע ברצפה. הקול היה בחדר. וזה היה לפני המון זמן, כאמור.
היום זה אותו דבר, רק הרבה הרבה יותר טוב.
מה השאלה?

נרשמתי לפורום במיוחד כדי להגיב להודעה הזו. אני לא יודע מה זה 'ראש של שור', אבל החוויה והתיאור שלה עדיין 'נשמעים' נהדר.

אצלי זה היה שונה, מתישהו בסוף שנות ה-70 תחילת 80 אבא שלי קנה מגבר JVC [ שלפחות שקל הרבה ] וזוג רמקולים גדולים של 'סקאנדיאן אקוסטיק' [ יש מצב שאני טועה בשם שלהם, אבל ה'סקאנדיאן' לדעתי נכון]. הוא שם תקליט של 'מלחמת העולמות' והטיס אותי לחלל.

אגב, מדי פעם שווה להשקיע גם בשדרוג התודעה [ או הרחבתה לזמן מוגבל ] במקביל להשקעה בציוד.
 

ramkol

אוהב את התחום
הודעות
477
מעורבות
0
נקודות
0
שלום ריכטר וברוך הבא,

אכן, הפוסט הזה של יואל הוא מהפנינים של האתר...


.
 

Vandoren

אוהב את התחום
הודעות
233
מעורבות
0
נקודות
0
ברוך בואך, סביאטוסלב ר. ;)
 

z.y

אוהב את התחום
הודעות
291
מעורבות
0
נקודות
0
ראש של שור

למען לא יחשוב החבר ריכטר שיואל צימח קרנים למשמע הסימפוניה התשיעית.

"ראש של שור"= Shure phonograph cartridges

(יואל תאר את הסט אפ לפרטיו מהגדול לקטן...)

אכן, גם אני נהנתי מהפוסט של יואל (מזכיר לי מישהו שנהג לומר- "התשובה לא- מה השאלה?") :)
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
לבקשת רבים, להלן מערכת הייאנד (אז לא קראו לה כך), בישראל של אמצע שנות השישים. להלן המערכת של יוסף ברוקר, מורה מופלא למתמטיקה ומחנך דגול.
פטפון: THORENS 124
זרוע: SME 3012
ראש: SHURE V15
טיונרים: QUAD AM, FM
הגברה: QUAD PRE&POWER
רמקולים:QUAD ESL
מעבר למיסוי המטורף אז, עצם הרעיון של השקעה בתחום כזה היה משהו ששייך למדע בדיוני. בנוסף, הידע היחיד והפעילות בתחום היו בחו"ל - משהו רחוק מאוד מכאן כמעט כמו הירח, גם מעשית גם מושגית. איסוף תקליטים בכלל עם הקפדה על הקלטה, איכות ביצוע והוספת ביצועים ליצירה נתונה בגלל פרשנות שונה היה אף הוא משהו לא מובן אז. מגזינים הביאו משהו מחו"ל, והבריטיים השפיעו הרבה מאוד, גם בתחום הצליל, גם בעניין התקליטים/ביצועים
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
מדליה ליואל על פוסט השנה בפורום אודיו (לא הגיע הזמן לפרס כזה?)
תענוג לקרוא.

(Y)(Y)(Y)
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור