tomertsin
מושעה
- הודעות
- 12,603
- מעורבות
- 2,203
- נקודות
- 113
...נכתב ע"י פרד קפלן:
http://www.slate.com/id/2179093/nav/tap3/
http://www.slate.com/id/2179093/nav/tap3/
תומר אני מקווה שלא אכפת לך שאני אוסיף את הקישור הזה לתרד' שלי בפורום הכחול
לפני הרבה הרבה שנים (המון, למעשה), כשהייתי בכיתה ח', קנינו פטיפון בתוך ארגז שהיה בו גם אמפליפייר. עשרים תקליטים של יצירות מופת בביצועים דגולים (ואולי היה זה ההיפך, זה היה מזמן) הצטרפו - וזה היה בסיס לחגיגה: יש מוזיקה בבית. באותו זמן הלכתי להרבה קונצרטים, אבל לא הייתה עם זה בעיה. הדבר האמיתי בקונצרט, כמו החיים; ההעתק - כמו צילום שחור-לבן קטן של הרי האלפים - בבית. חצוצרות יום הדין של טוסקניני ברקוויאם של וורדי (מונו, הקלטה פומבית, הדפסה ישראלית) היו מצמררות גם בסידור הזה.
בתיכון, בעקבות אירוע מסוים, הוזמנתי עם עוד שני חברים לביתו של המחנך הדגול יוסף ברוקר. השנה 1966, ומה שיש לו בחדר - לפני ארבע מאות התקליטים כולל ביצועים שונים לאותה יצירה(?) זה הסט הבא: קווד ESL, הגברה של הנ"ל, ת'ורנס 124, SME, ראש של שור.
הצליל שבקע מהרמקולים היה משהו לא ידוע: המון כלים, צליל דומה למקור, פיזור כלים במרחב ועוד כמה דברים לא מוכרים. זה היה בחלק הראשון של הפרק הרביעי של התשיעי של בטהובן. זה היה מרשים, מדהים, חוויה לא ידועה - ככה אפשר לשמוע בבית, בחדר? ואז פתח הבס את פיו - והסנטר שלנו עשה גלינג כשפגע ברצפה. הקול היה בחדר. וזה היה לפני המון זמן, כאמור.
היום זה אותו דבר, רק הרבה הרבה יותר טוב.
מה השאלה?