כשלא מקשיבים למומחים אסור לבוא בטענות


אדר

אוהב את התחום
הודעות
383
מעורבות
7
נקודות
18
אז אני לא בא בטענות.

בשרשור להלן התלבטתי מה לעשות עם המוסיקה שלי ב"מעבר" לאוטו. העצות שקיבלתי היו יקרות מפז, בחרתי מה לאמץ ומה לא, וזה מאד עזר:
http://www.dtown.co.il/forum/threads/איך-מעבירים-1tb-של-מוסיקה-לאוטו.55127/

בין השאר, קניתי כרטיס זכרון מקסימלי לטלפון, כחצי טרה, העברתי אליו כמה מאות ג'יגה של מוסיקה, ואני עובד בהצלחה ובהנאה עם AA.

אחת הטענות החזקות של אורי בשרשור לעיל היתה (במילים טיפה אחרות) שה-DAC ב-Head Unit בד"כ לא יהיה מספיק טוב, ואם אני רוצה לשמוע מוסיקה באיכות טובה, אני חייב להשתמש ב-DAC חיצוני שמחובר לטלפון שלי (או מכשיר דומה), או לפחות להתאמץ ולקחת Head Unit עם DAC מומלץ (ספציפית המליץ על אלפיין).
האלפיין שהתאים לי היה יקר פי 3 בערך מפיוניר מקביל. בכל הביקורות והכתבות שקראתי היללו ושיבחו את הסאונד של פיוניר, לפחות כמו את הסאונד של אלפיין למיניו, הרבה פעמים אפילו יותר. ובשניהם DAC שתומך ב-24 ביט. הלכתי כנגד ההמלצה, על מנת לחסוך כמה אלפי שקלים, שלא היו לי, וקניתי פיוניר. אמרתי - הכי הרבה, יישמע קצת פחות טוב.
יופי של HU, אני חייב לציין. הכל טוב; בשבוע הראשון קינפגתי את האקולייזר כך שידגיש את הבס כי זה היה קצת חסר, אבל חוץ מזה - פגז.

לפני כמה חודשים הקשבתי במקרה לרדיו, דבר שאני בד"כ לא עושה. שמתי לב למספר דברים:
1. הבס מוגזם בטירוף, אז איפסתי את האקולייזר. גם בשמיעת המוסיקה הדיגיטלית שלי. וזה באמת נשמע יותר טוב.
2. האיכות של הרדיו טובה משמעותית מהמוסיקה הדיגיטלית (FLAC, שימוש ב-AA) - במה רחבה יותר, בס עמוק ופאנצ'י יותר, בהירות וחדות רבה יותר. זה לא בכל השירים, אבל בולט בעיקר כאשר ספקטרום הצלילים רחב. כולל בסים, תופים, תזמורת גדולה...
פתאום הפסקתי ליהנות מהדיגיטל. הוא עדיין היה מצוין, אבל פתאום נשמע קצת מלאכותי לפעמים, בלי במה. פחות מלהיב. ועל מנת לשמוע דקויות הייתי צריך לחזק את הווליום.

לא רציתי לקנות דרגונפליי רק בשביל לאשש את הטענות של אורי (ולחזק את מה ששמעתי עד עכשיו), כי בכל מקרה אני זקוק ל-AA לשימוש שוטף, ואין כנראה מצב שאקשיב למוסיקה מהטלפון דרך ה-AUX.
ניסיתי להשות בין AA לבין bluetooth - האיכות זהה לטעמי. אבל זה לא עזר לי בשום דבר.
גם השוואה לנגינה דרך יציאת האוזניות של הטלפון - פשוט אותה איכות.

לפני כמה ימים נזכרתי שיש לי NuForce uDAC3 מצוין שמשמש אותי בחיבור הלפטופ למערכת. הייתי חייב לבדוק, אז הבוקר ירדתי לבצע השוואה בין הטלפון שלי (יציאת USB) עם uDAC לבין הטלפון שלי מחובר ב-AA. והתשובה - אורי צדק, אני טעיתי. ההתרגשות חוזרת למוסיקה לפחות בחלק גדול מהמוסיקה.

אז קודם כל רציתי לשתף - גם שכולם יידעו, וגם להזכיר, בעיקר לי, שאם אני שואל מומחה, כנראה הוא יודע יותר ממני. לא שהיה לי ספק, אבל לא חשבתי שזה באמת יהיה משמעותי.

אז עכשיו שאני יודע איפה אני עומד, אני מתלבט אם לעשות משהו.

* אפשר להחליף HU, אבל אני לא יכול להיות בטוח שאחר ייתן לי DAC יותר איכותי.
* אפשר להשתמש ב-AUX, אבל אני פשוט לא רוצה. אני זקוק ל-AA לעבודה נוחה ובטוחה עם המערכת (למרות שהעברית שם על הפנים).
* אפשר אולי לנסות להחליף את ה-DAC ב-HU. הבנתי שאנשים בעולם עשו דברים כאלה, אבל זה מוגבל ואין לי מושג אם זה אפשרי עם המערכת שלי, ואם יש מישהו בארץ שיכול לעשות כזה דבר ואם זה בכלל כלכלי. אבל זו נשמעת כמו הרפתקה כיפית שאשמח לבחון.
* ואפשר להישאר וליהנות ממה שיש... ובהחלט יש ממה ליהנות :)

אשמח לשמוע התייחסויות והמלצות, אבל גם אם אין - שמחתי לשתף, ושוב תודה לכל מי שעזר לי עד כה. בעיקר לאורי...
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור