התלבטות בנוגע לרכישת מצלמה חדשה


trakl95

חבר אתר
הודעות
17
מעורבות
0
נקודות
1
שלום לכם,
אני מעוניין בהזדמנות להתחדש במצלמה חסרת מראה,בתקציב לא גבוה מדי,בסביבות ה- 2000 שקלים,
דפדפתי באתר של קאמרה וראיתי שם מספר אפשרויות,בטווח המחירים הזה:

מצלמה חסרת מראה סוני Sony Alpha A6000 with 16-50mm Lens
1999
מצלמה דיגיטלית סוני Sony CyberShot DSC-RX100
2079
מצלמה חסרת מראה פוג'י FUJI XA20 + 15-45- קיט
1699
מצלמה חסרת מראה פוג'י Fujifilm X-A10 Kit 16-50mm - קיט
1899
מצלמה חסרת מראה פוג'י FUJI X-A5 + 15-45mm - קיט
1899
מצלמה חסרת מראה פוג'י Fujifilm X-T100 + 15-45mm - קיט
2099
מצלמה חסרת מראה אולימפוס Olympus E-PL8 Kit (White) with M.ZUIKO 14-42mm EZ - קיט
1699


האם יש משהו מומלץ ברשימה הזו?
אני מעוניין במידת הפשר,בהתחשב במחיר הלא יותר מדי גבוה, במשהו עם יכולת צילום טובה או סבירה,בתאורה נמוכה,
או בפנים (בית/מוזיאון), או בחוץ בלילה/דמדומים/שחר.
עכשיו,האם אני מבין נכון שלמצלמות פוג'יפילם אין עדשות צד שלישי?
ולגבי האולימפוס כנ"ל ושהדשות שלהם יקרות מאוד?

האם כדאי חסרת-מראה מחברה אחרת,בטווח המחירים הזה?

ואני לא יודע אם אני זוכר נכון שדובר פה פעם,בפורום, על איזו מצלמה ,נדמה לי של פנסנוניק,שיש בה איזושהי אפשרות
של צילום בחשיפה ארוכה,ללא חצובה,האם קיים משהו כזה?

בתודה מראש.. :)
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
בגדול:התקציב נמוך מאוד ואני תמהה אם במסגרת הזו לא עדיף לצלם מהפלאפון.

מכל מקום: להבנתי אלה צעדיך הראשונים בעולם הצילום עם מצלמות ולהן עדשה מתחלפת. אם זה נכון אז הייתי מוותר על הסוני והולך לכיוון הפוג'י.

הסוני מצלמה מצויינת ומבין שאר המצלמות שציינת היא עולה על כולן באיכות התמונה ובשלל העדשות למצלמה הזו ולסוני בכלל,אבל עדשת הקיט שלה ממש לא טובה והתפעול שלה לא פשוט בגלל שסוני סיבכו,כמה שרק יכלו,את מפרטי השימוש במצלמה. אם התפריטים לא מפריעים לך ותרצה בעתיד הקרוב להשתדרג בעדשה אז ההמלצה שלי היא על הסוני משתנה ומשתנה לגמרי.

לגבי פוג'י: תפעול המצלמה שלהם הוא טוב מאוד וגם פה עדשות הקיט לא משהו. שלושת הפוג'י הראשונות שציינת הן ממש מצלמות כניסה ואין להן עינית אופטית. על פניו זה חיסרון גדול ובמחיר הזה כבר עדיף טלפון נייד. ה XT100 כבר חיה אחרת,יש לה עינית ואם וידאו לא מעניין אותך,כי היא ממש גרועה בוידאו,היא ההמלצה שלי מהמבחר שציינת ולמה שאתה רוצה לצלם.

מי אמר שלפוג'י אין עדשות צד ג'? יש להם אבל מעט. מעבר לזה לפוג'י מבחר עדשות לא רעות בכלל למצלמות שלהם ואם ההחלטה לקנות פוג'י או לא,תלוייה במבחר העדשות למצלמה אז הייתי מוריד את זה מהפרק כי יש לפוג'י מבחר די גדול של עדשות וטובות מאוד.

וכמה הערות ל"סדר":

צילום בתוך הבית הוא לא בעיה גדולה מידי אבל תלוי מה מצלמים. אם זה ילדודס שובבים ואפילו כלבלב תזזיתי אז עדשות הקיט לא שם. מעבר לזה הן תספקנה לעת עתה.

צילום עם שחר או עם ערב הוא לא בעיה בכלל להיפך משאת נפשו של כל מי שמצלם נוף וטבע......:)

צילום בחושך: זה כבר סיפור אחר לגמרי שלא לגמרי תלוי בעדשה,תלוי אבל לא אקוטי,אבל כן תלוי בגוף המצלמה ובעיקר תלוי בידע וביכולות של הצלם. ועוד משהו:שכח מצילום בחושך ללא חצובה זה אפשרי אבל לא עם המצלמות והעדשות שאתה מדבר עליהן ובכלל צילום בחושך מצריך ציוד קצת יותר איכותי ו....חצובה.

והארה אחרונה: גם אני שמעתי מתלהבים מבית פנסוניק שלא התביישו להתפאר ביכולת של גוף עם מיצב פנימי ועדשה מיוצבת לצלם בפרקי זמן ארוכים יחסית,דבר שלא אפשרי אם אין את השילוב של מיצב בגוף המצלמה והעדשה.

אז נעשה סדר:
לפנסוניק יתרון עצום במצלמות הכניסה,ובכלל,שלהם שכן הן מכילות מיצב בגוף המצלמה בעוד האחרים ממש לא והתכונה הזו שמורה לגופים יקרים יותר.
כן מיצב בעדשה ובגוף המצלמה מאפשר זמני חשיפה ארוכים יותר,כשהמצלמה מוחזקת בכף היד,מאשר מצלמות ללא השילוב הזה. מכאן ועד לצילום בתנאי חושך בלי חצובה,הדרך ארוכה מאוד ובעצם....:אין דרך. לצלם בחושך,צריך חצובה. ורצוי טובה ויקרה....

מנחם
 

trakl95

חבר אתר
הודעות
17
מעורבות
0
נקודות
1
תודה על התגובה והתשובה,אני אמנם חובב מוחלט,אבל אני מצלם כבר כמה שנים, היתה לי סוני קומפקטית שהתקלקלה, ובכל אופן ,על מה היית ממליץ, הסוני שציינתי,או ה-XT-100?
ואם הסוני, אז איזו עדשה היית ממליץ, במקום הקיט,שאתה אומר שהיא גרועה?

בתודה מראש.. :)
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
781
מעורבות
305
נקודות
63
בתקציב הזה הייתי שוקל ברצינות מצלמה מודרנית יד שנייה ממישהו/י שבא להם התיאבון והחליטו לשדרג מוקדם.
דוגמא מפייסבוק מרקט:

upload_2020-6-20_15-27-17.png
 

תמונות מצורפות

  • upload_2020-6-20_15-27-17.png
    upload_2020-6-20_15-27-17.png
    KB 443.9 · צפיות: 395

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
ואם הסוני, אז איזו עדשה היית ממליץ, במקום הקיט,שאתה אומר שהיא גרועה?
תראה: הסוני היא ברמה אחת מעל לשאר המצלמות שציינת כולל ה XT100 של פוג'י אבל...:כשמגיעים לעניין החלפת העדשה הסיפור מסתמך בגלל התקציב שציינת.

אתה רוצה צילומי לילה ותנאי תאורה עם מעט אור. זה אומר שאתה צריך עדשת זום עם טווח די צנוע שיאפשר לצלם את מה שציינת וגם לילה,שזה אומר עדשה עם מפתח צמצם מקסימלי של F2.8 וזה הופך את הסיפור ליקר מאוד כי עדשות של סוני בתנאים האלה מתחילות ב 4600 שקל... :(

אם חריגה מהתקציב באה בחשבון,הייתי מציע את הפוג'י XT-20 עם עדשת הקיט 18-55. זו אומנם עדשת קיט אבל היא עדשה מצויינת בטווח שיומשי לצרכים שלך וגם עם מפתח צמצם של F2.8 שילוב מצויין וטוב מאוד. המחיר הוא סביב ה 3500 ש"ח.

לאור ההבהרה שלך ובהנחה והתקציב קשיח ולא ניתן לשנוי אז אני,כן,ממליץ על הסט של סוני. גם עומד בתקציב וגם יתן תוצאות הרבה יותר טובות מהקומפקטית שהייתה לך.
אם אני מבין נכון אין לך כוונה להשתדרג בעתיד ובסט הקיט של סוני תקבל תוצאות,כאמור ברם:צילומי לילה יהיו בעיתיים וגם כך ללא חצובה הם דרישה שתאלץ להפרד ממנה.

אם בכל זאת בהזדמנות הזו האוכל הביא את התיאבון,קח בחשבון את הדברים הבאים:
עדשות הן דבר יקר מאוד. לא משנה באיזה גוף תבחר,סוני פוג'י וכו,עדשות שמוציאות מגוף המצלמה את המיטב ומאפשרות לצלם,לאדם שמאחורי המצלמה,להביע את עצמו ולהוציא תמונות ולא תצלומים של רגע - העדשות האלה יקרות ומדובר באלפי שקלים עם כמה יוצאים מן הכלל שלא מעידים על הכלל.

מנחם.
 

trakl95

חבר אתר
הודעות
17
מעורבות
0
נקודות
1
תודה על התשובות והתגובות, לגבי האפשרות של יד שנייה- לצערי,אני בוודאי שלא מבין מספיק בתחום כדי להבין אם מוכרים לי מצלמה/עדשה במצב טוב כמובטח,או חתול בשק,שלא לומר צפרדע בשק.
לגבי צילומי הלילה- קודם כל,דווקא יש לי חצובה,רק שהיא די כבדה ומסורבלת,ולפיכך אני לוקח אותה לצילום מחוץ לבית רק לעיתים רחוקות.
חוצמזה, אם אני מתפשר ומוותר על העניין של צילומי לילה, האם מה שברשימה שכתבתי פה בא בחשבון?
כלומר הסוני ללא מראה,אני מבין שטובה מאוד,מה לגבי עדשת הקיט המצורפת,האם היא אכן כה גרועה,ואם כן מומלצת אופציה אחרת,עם מורידים את העניין של צילומי לילה?
וה-XT100,שאמנם אני מבין שהיא פחות טובה מהסוני,יכולה לבוא גם כן בחשבון?
והאולימפוס שציינתי,אני מבין שכלל לא ראויה להילקח בחשבון?
ומה אתה אומר לגבי ה-RX100,שאמנם אני מבין שהיא קומפקטית,ולא ללא מראה ?,
לגבי השתדרגות בעתיד,אני מקווה שדווקא תהיה אפשרות לכך בעתיד.

טוב,מצטער על ה"מבול" ובתודה מראש.. :)
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
קודם כל: המבול מבורח ואפילו מאוד.

לגבי מצלמות Point And Shoot כלומר כאלה שנכנסות לכיס עם עדשה קבועה,בסיגנון זו שהתקלקלה לך,אני ממש לא הכתובת להמליץ עליהן. אני חושב שעדיף להשתמש בטלפון החכם צילום ולא איתן. יש שחושבים אחרת ממני והבמה,לעניין הזה ובכלל,היא שלהם.

אני רוצה לדבר על עדשת הקיט. בניגוד מוחלט לכל מה שאמרתי עד עכשיו,פה ובכלל,לגבי עדשות הקיט - ובמלי לפגוע בעובדה שהן עדשות ממש לא מהעפרונות המחודדים של היצרנים - הינה האמירה שלי:

אם הבנתי נכון,ןאם לא אשמח לתיקון,אתה מצלם לא כדי להתמקצע ביניין ואין לך כוונה להדפיס תמונות או לצאת למסעות צילום ואולי,בעתיד,אפילו להציג מהתמונות שלך בתערוכה. הכוונה היא לצלם ולהנציח רגעים שלך ושל המקורבים לך ולחלוק איתם את התוצר ופה,פחות או יותר,מסתיימות האספירציות שלך לגבי הפיכת הצילום לתחביב ועיסוק אומנותי.

משכך:תפעול המצלמה,עם עדשת הקיט,והפסקת הצילום במצב בית החרושת שבו המצלמה מחליטה מה טוב או מה לא - מצילום בתנאים כאלה אפשר בהחלט לקבל תוצרים משביעי רצון מעדשות הקיט. בדרך כלל,וזה עניין לגמרי אישי,כשמצלמים במצבים שלצלם יש לשיטה על הפרמטרים של המצלמה והעדשה,מגיעים לגבותות קצה היכולת של עדשת הקיט ואז מחליטים אם להוסיף עדשה או לא.

כן אפשר להוציא מעדשות הקיט תמונות משביעות רצון. זה נכון במיחד למי שאין שום אספירציות להפוך את הצילום לתחביב שבו יש התעסקות בתחום אומנות הצילום שזה משהו אחר לגמרי:מצילום כפי שהוגדר בראשית הפוסט על ידי פותח הפוסט.

בתנאים האלה אני חושב שעדשת הקיט,עך אף המגרעות שלה, היא מספיק בהחלט - וברמה האישית הייתי הולך על הסט של סוני אבל זו - רק דעתי.

מנחם.
 

trakl95

חבר אתר
הודעות
17
מעורבות
0
נקודות
1
תודה על התגובה, כלומר,אני מבין שההמלצה שלך היא שאם אני חושב להשתדרג בעתיד,אז אפשר עכשיו להסתפק בעדשת קיט, ובעתיד לרכוש עדשה/עדשות מוצלחות/טובות יותר.
אגב,הסוני שהיתה לי היו בה בהחלט אפשרויות,במידה והצלם מעוניין,להגדיר צמצם,תריס,מצבי תיאורה,הגדרות צבע,איזון לבן,ISO וכד',כלומר זו לא היתה רק מצלמה מההכי פשוטות,שאתה רק מכוון ומצלם באמת, ואגב סוני,האמת שיש לי קצת התלבטות, כי במהלך תקופת האחריות השירות שלהם,של ישפאר,לא היה בדיוק מי יודע מה מוצלח. קודם כל,לא יודע אם זו היתה בעייה ספציפית במצלמה שלי,אומה אבל בתקופת האחריות של שלוש השנים,המצלמה נצרכה להגיע למעבדה לתיקונים,לפחות שלשו פעמים,והיא עשתה לי רושם שהיא קצת "פציעה"אם לקחת מושג מתחום הספורט,גם אם באחת הפעמים זה היה באשמתי,כי המצלמה נפלה לי,עדיין..
וכשהמצלמה צריכה תיקון אצל ישפאר זה לקוח המון זמן עד שיהא נשלחת וחוזרת מהתיקון,היתה גם איזו בעייה מציקה שהפריעה לצילום והם אף פעם לא טיפלו בה,ובפעם האחרונה, אם המוכר מקאמרה,לא היה מתערב ומתווכח עם המעבדה,הם בכלל לא רצו לתקן,בקיצור-שירות ממש בעייתי,כך שאני קצת חושש/מתלבט לגבי מוצרים של סוני/ישפאר, לא יודע,אולי לי היה פשוט,במקרה, נסיון גרוע איתם?
לגבי הדפסת תמונות,אני דווקא מגדיל מדי פעם תמונות בפורמט קאפה (כלומר,כמובן,לא הדפסה במדפסת הביתית) ולפני כמה שנים,במקום העבודה הקודם שלי,תלו כמה תמונות שלי לקישוט,כמובן שהיה פשוט מדובר בתמונות של פרחים..

בתודה מראש.. :)
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
כמה הערות שלי, סוני A6000 כבר דגם מיושן זה אומר חיישן שהוא לא ברמה של החיישנים החדשים.
המצלמות החדשות של פוג'י בעלות חיישן מוצלח יותר גם בגרסאות הכניסה שלהם - יותר מכך אין היום מצלמה שמוציאה תמונה מהמצלמה ללא עיבוד חיצוני שהיא טובה יותר מהפלט של פוג'י.
נכון ש A6000 יש מערכת פוקוס מוצלחת שהיא ברמה טובה גם יחסית למה שמצלמות אחרות בשוק מספקות היום וכן היא טובה יותר מזו של הפוג'י X-T100 שמערכת הפוקוס שלה טובה, אבל לא יותר מכך.

כך שקשה לי להבין את מה שמנחם אמר - יותר מכך עדשות הקיט של פוג'י כלל לא רעות והן ברמה גבוהה יותר מהקיט של סוני ללא ספק כלל.

אני מאוד אוהב את המצלמות של פנסוניק ואולימפוס, אבל יש להן חיישן קצת קטן יותר והוא פחות מתאים לצילום בתאורה חלשה, כך שהם מחוץ למשואה עבורך.

באמת שבתקציב של 2000 ש"ח קשה למצוא מצלמה מוצלחת וקצת קשה לי להמליץ על סוני A6000 היות והיא כבר דגם מיושן - אם אפשר לחיות מערכת פוקוס של הפוג'י אז היא מספקת איכות תמונה מעולה והיא יכולה להיות פתרון מוצלח
ראה סיקור על המצלמה

אם אפשר לעלות בתקציב אז פוג'י X-T20 זה כבר סיפור הרבה יותר מוצלח - אבל זה קצת יקר יותר.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
כשדיברתי על הסט של סוני אמרתי מפורשות:

וברמה האישית הייתי הולך על הסט של סוני אבל זו - רק דעתי.
.

לגבי עדשת הקיט דיברתי על עדשות הקיט באופן כללי ואכן אלה של פוג'י עולות על אלה של סוני וגם של קנון אם כבר מדברים.

לגבי הדפסת תמונות,אני דווקא מגדיל מדי פעם תמונות בפורמט קאפה (כלומר,כמובן,לא הדפסה במדפסת הביתית) ולפני כמה שנים,במקום העבודה הקודם שלי,תלו כמה תמונות שלי לקישוט,כמובן שהיה פשוט מדובר בתמונות של פרחים..

עם עובדות אני לא מתווכח אבל כשדברתי על הדפסת תמונות התכוונתי למשהו אחר לגמרי:לתמונות שמודפסות במדפסת יעודית,לא ביתית העליל,על נייר יעודי ושעוברות פיתוח יעודי לצורך הדפסה גם במדפסת וגם בנייר שמכניסים לתוכה. הדפסה כזו הסט של פוג'י ו/או וגם של סוני רחוקות מאוד מהיעד.

אולי,וזה רק אולי,פותח הפוסט צריך לעצור ולעשות קצת חושבים בעיקר בתחום של כמה מוכן להשקיע בעולם הצילום.

כפי שמסתבר,לפותח הפוסט יש חצובה,יש ידע בתפעול מצלמה ויש צורך בהדפסת תמונות - אולי,ושוב זו רק דעתי ואין כופין,כדאי לחשוב על תקציב גדול יותר ועל סט קצת יותר יקר ועם תוצאות שנמצאות מעל לצילום של תמונות פה ושם....

מנחם.
 

trakl95

חבר אתר
הודעות
17
מעורבות
0
נקודות
1
תודה על התגובות ועל העזרה,לגבי הפנסוניק שהוצעה כאן,אז יש לי קומפקטית של פנסוניק,אמנם,כנראה,פחות מוצלחת מזו המוצעת כאן (TZ80), לגבי הגדלה אפשרית של התקציב,כרגע לא כ"כ יש לי אפשרות לזה, ובכל אופן,אכן שכחתי/לא חשבתי לציין שהמצלמה שאני מתעניין בקנייתה לאתהיה/אמורה להיות המצלמה היחידה, ובהתחשב בכך אולי אפשר,כרגע,להסתפק במשהו מהסטים הצנועים למדי שפירטתי כאן, ואני מתלבט בין הסוני המדוברת לפוג'י XT100, אני מבין שהפוג'י חדשה יותר?


בתודה.. :)
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
אין קשר בין הקומפקטית שיש לך לבין ה lx100.

לlx100 יש חיישן שלושת רבעי, כמו במצלמות הdslr של פנסוניק ושל אולימפוס. ויש לה עדשה מדהימה של לייקה.

לטעמי תקבל תוצאות לא פחות טובות ממה שהזכרת פה, ועם הרבה פחות באלגן. מאז שאשתי עם הפנסוניק, היא משאירה בבית את הניקון עם כל סט העדשות שלה.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אם אתה לא הולך לצלם אוביקטים שזזים מהר ומערכת פוקוס קצת פחות מהירה תספק אותך, אז ה X-T100 חדשה יותר ולדעתי גם מוצלחת יותר וברור שהעדשה הקיט שלה טובה.
 

trakl95

חבר אתר
הודעות
17
מעורבות
0
נקודות
1
תודה למגיבים ולכל העוזרים, הלכתי לקאמרה בשבוע שעבר,והתברר לי שאין להם כבר את ה-XT-100,אלא גירסה חדשה יותר,XT-200, ניסו לעניין אותי גם ב-M50,אבל לא התלהבתי, ובסופו של דבר רכשתי את הפוג'י,בינתיים עם עדשת הקיט, 15-45, בקאמרה ציינו במיוחד את הצבעים והחדות של הנ"ל,חוץ מכמה נסיונות בבית,רק לפני כיומיים יצא לי לנסות את המצלמה בחוץ,ואכן הצבעים מאוד יפים,לא בקטע של צבעים מאוד רוויים,אלא צבעי טבעי ויפה, יש גם כמה אפקטים מעניינים מאוד, כמו עין הדג, HDR בגוונים בהחלט יפים, וכן- הפתעה נעימה- משהו שנקרא "צילום מרובה", שהתברר שהוא איזשהו סוג של חשיפה כפולה,עושה רושם,כאמור,בינתיים כחביב מאוד, בעתיד כשאאסוף עוד פעם כסף,אלך על איזו עדשת טלפוטו,ובכל אופן,תודה לכל העוזרים והממליצים.. :)
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
תתחדש אני גם מאוד אוהב את התמונות של הפוג׳י.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור