הקשר בין הגיין של המכשירים לפני המגבר לאיכות הצליל והדינמיקה ?


שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,234
מעורבות
1,694
נקודות
113
יצא לי מספר פעמים להקשיב אצל רן דרך הCH שלו שהינו בעל אפשרות לכוון הדמפינג והגיין , דבר שלא נמצא ברוב המגברים , ומסתבר שיש לעניין משמעות רצינית באיכות הצליל בכיול הנכון (לטעמי בשונה מאחרים )
מכייון שאצלי המצב הוא שכמעט ולא ניתן להזיז החוגה של הקדם מעבר לשעה 9 בלי לשבור הבניין, גמלה בליבי החלטה לכייל את הגיין , ניסיתי עם קדם שנאים פסיבי להנחית את הגיים בקדם ומסתבר שהוא איננו הבעיה , הגיין החזק לפי הבדיקה נובע מהRC שבתורו מחובר למגבר שפופרות רגיש , טוב עברתי להנחתה של הRC הן באמצעות פרה פסיבי והן באמצעות הנחתה שנמצאת בתוך הRC ' , ובכן , הצלחתי ליצור מצב בו החוגה של הקדם בשעה 12 ,שזה לדעת מומחים המצב האפטימלי ,רק מה הבעיה , אני לא אוהב המצב הזה ,יש סיבה לעשות זאת באם אתה מתקשה לברור העוצמה הרצויה בין 6ל9 ,אבל לי לא קשה בכלל , לעומת זאת בגיין החזק ללא אטנוטישן הדינמיקה משופרת , הבס אימתני עוד הרבה ,מעניין אותי באם מישהו ניסה להקטין הגיין והדמפינג וככל שהנחית הצליל השתפר ?
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,234
מעורבות
1,694
נקודות
113
לפחות רן מבין למה הכוונה :cool:
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,234
מעורבות
1,694
נקודות
113
רן ,תבוא מחר עם החברה שלנו ,רוצה לשמוע דעתך , חצי דקה עבודה .המוזמנים יודעים (פורום הזונות של הסטריאו)(אגב בונה סופר טויטר )
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,234
מעורבות
1,694
נקודות
113
לא מבין למה נטול תגובות השרשור ,היום היו אצלי חברים שהדגמתי להם ההבדל , של הנחתה בגיין שיוצר בדיעבד צליל פחות לפנים ופחות תוקפני ולא פוגע בדינמיקה, ולא מדובר באנשים שלא מבינים הרבה יותר מהרוב כאן ,ההבדל ניכר גם לאוזניהם ואני חושב שאתם לא הגעתם למחוזות הללו של כיול , מקווה שתגיעו לשם מתי שהוא :confused:
 

omi

חבר משקיען
הודעות
874
מעורבות
417
נקודות
63
יצא לי מספר פעמים להקשיב אצל רן דרך הCH שלו שהינו בעל אפשרות לכוון הדמפינג והגיין , דבר שלא נמצא ברוב המגברים , ומסתבר שיש לעניין משמעות רצינית באיכות הצליל בכיול הנכון (לטעמי בשונה מאחרים )
מכייון שאצלי המצב הוא שכמעט ולא ניתן להזיז החוגה של הקדם מעבר לשעה 9 בלי לשבור הבניין, גמלה בליבי החלטה לכייל את הגיין , ניסיתי עם קדם שנאים פסיבי להנחית את הגיים בקדם ומסתבר שהוא איננו הבעיה , הגיין החזק לפי הבדיקה נובע מהRC שבתורו מחובר למגבר שפופרות רגיש , טוב עברתי להנחתה של הRC הן באמצעות פרה פסיבי והן באמצעות הנחתה שנמצאת בתוך הRC ' , ובכן , הצלחתי ליצור מצב בו החוגה של הקדם בשעה 12 ,שזה לדעת מומחים המצב האפטימלי ,רק מה הבעיה , אני לא אוהב המצב הזה ,יש סיבה לעשות זאת באם אתה מתקשה לברור העוצמה הרצויה בין 6ל9 ,אבל לי לא קשה בכלל , לעומת זאת בגיין החזק ללא אטנוטישן הדינמיקה משופרת , הבס אימתני עוד הרבה ,מעניין אותי באם מישהו ניסה להקטין הגיין והדמפינג וככל שהנחית הצליל השתפר ?


כמה פעמים ניסיתי לעבוד עם גיין נמוך של המקור, כמו עכשיו בלומין שיש אופציה לעבוד עם רבע גיין, או בדאק של תדי פארדו שם יש ווליום, ובסוף תמיד העדפתי שהמקור יוציא מקסימום אפילו אם הווליום בפרה נהיה רגיש מאוד (ביחוד במגברים של naim שם גם ככה שעה 9 זה ווליום חזק). בסופו של יום הגיין הנמוך במקור היה רדום מדי בשבילי.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,089
מעורבות
327
נקודות
83
יצא לי לשמוע אצל רן ואכן האופציה שאפשר ״לשחק״ עם הגיין והדמפינג נותנת עוד כלים להגיע לאיזה טיונינג שאתה בוחר עד כדי דרמה!
 

Juiced

חבר משקיען
הודעות
1,017
מעורבות
316
נקודות
83
כל כמה חודשים אני משחק עם זה ומחפש העדפה ובתקופה האחרונה אני מעדיף להוריד את הגיין במקור ( DAC ) ויותר לפתוח את המגבר המשולב.

בדאק של Weiss יש אפשרות לבחור:

עד לא מזמן שמעתי המון עם גיין
1.26Vrms +4.3dBu
המגבר על ״9-10״, אני מקבל צליל יותר שמן עם bloom שלא תמיד נעים לאוזן אבל נותן אשלייה של גודל.


המועדף אליי - 0.39Vrms -5.7dBu
המגבר על ״13:00״ הצליל יותר טבעי, ניואנסי ונעים לאוזן.
יותר צליל שפורפרתי של Kondo.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,838
מעורבות
2,566
נקודות
113
נושא הגיין קריטי, וזה בעיקר למי שעובד עם ציוד שונה,
בטל בשישים, כאשר עובדים עם פרה+פאואר מאותו יצרן ואותה הסדרה.

נושא הגיין וההתאמה נניח בממיר/מקור, נוכחתי לדעת בשנתיים האחרונות כמה הנושא דרמטי לתוצאה הכללית.
וכמה כל ממיר והתאמתו לסרבר שלי משנה עורה של התוצאה למצב קיצון, על אחת וכמה במערכות אולטרה שקופות.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
874
מעורבות
417
נקודות
63
בנוסף לעניין הווליום המשתנה שהפרה רואה, צריך לשים לב להתנגדות היציאה של המקור. במקור עם ווליום משתנה, יתכן שגם התנגדות היציאה לא אחידה.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,195
מעורבות
1,141
נקודות
113
יצא לי לשמוע אצל רן ואכן האופציה שאפשר ״לשחק״ עם הגיין והדמפינג נותנת עוד כלים להגיע לאיזה טיונינג שאתה בוחר עד כדי דרמה!
אהלן משה.

כן, זו אכן דרמה, אין מה להגיד.

ברגע שיש לך שני מוצרים, לא מאותו יצרן, בסבירות עד גבוהה כי לא תהיה התאמה חשמלית מושלמת בין שניהם. ככל שאין לך את האפשרות הטכנית לשחק בגיין החשמלי, אתה נתון לתוצאה מסוימת מאוד, לטוב או לרע.

ב-CH זה מאוד נוח כי זה מבוצע באפליקציה שלהם, עם טווח שליטה של +/- 12DB בקפיצות של 0.5 וכל קפיצה כזו היא אכן שמיעה.

מה שיותר מעניין זה דווקא המשחק ב Damping Factor וגם שם השליטה היא באמצעות האפליקציה.
זה בא לידי ביטוי באופן מובהק ושמיע בקטעים עמוסי באס, זה פתאום מרגיש פשוט משהו אחר.

קשה לתת לזה ציון של טוב יותר או פחות, כי יש כאן גם הרבה ענייני טעם וזה גם תלוי רמקולים מן הסתם, אבל מדובר בעוד 2 אופציות מעניינות לדייק עוד יותר את הסאונד לטעמך.

כאשר ביצעתי שווט אווט בזמנו של 7 מגברים, שחלקם עלו אף פי 2 ויותר מה CH, אתה נוכח מיידית, בחסרונות/יתרונות של התאמה חשמלית והשפעתה השמיעה על הסאונד.


רן
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
642
מעורבות
540
נקודות
93
רק רציתי להעיר (סורי אין לי זמן למעבר לזה כרגע): אין הרבה משמעות לדון בגיין של רכיב יחיד מבלי לתאר את הנתונים של כל השרשרת (במינימום 2 רכיבים צמודים).
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,066
מעורבות
3,075
נקודות
113
כמה פעמים ניסיתי לעבוד עם גיין נמוך של המקור, כמו עכשיו בלומין שיש אופציה לעבוד עם רבע גיין, או בדאק של תדי פארדו שם יש ווליום, ובסוף תמיד העדפתי שהמקור יוציא מקסימום אפילו אם הווליום בפרה נהיה רגיש מאוד (ביחוד במגברים של naim שם גם ככה שעה 9 זה ווליום חזק). בסופו של יום הגיין הנמוך במקור היה רדום מדי בשבילי.

שאלה, כשהגיין ביציאה של הדאק גבוה מזה שבכניסה בפרה אינך מרגיש שזה יוצר clipping ?
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,066
מעורבות
3,075
נקודות
113
ואני חושב שאתם לא הגעתם למחוזות הללו של כיול , מקווה שתגיעו לשם מתי שהוא :confused:

אפשרות אחרת לחוסר התגובות, בחירת רכיבים מיצרן אחד שבד"כ בנויים לעבוד אחד עם השני, או רכיבים שהגיין בינהם מותאם.
בכל מקרה, מסכים כי קיים ייתרון לרכיבים שנותנים גמישות בנושא.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
874
מעורבות
417
נקודות
63
שאלה, כשהגיין ביציאה של הדאק גבוה מזה שבכניסה בפרה אינך מרגיש שזה יוצר clipping ?
מתכוון כשמתח היציאה של הדאק גבוה מהרגישות של הפרה? לא חושב שהגעתי למצב הזה. אלה לא פרה-ים מלפני תקופת הדיסקים (אלגרי, NAIM שונים וDENSEN DM20) , והדאק הזה מוציא ב high שלו 2V אאל"ט, היו לי עוד דאקים בעבר עם אפשרות להוציא מתח נמוך יותר (parasound? CAL? לא זוכר) ו attenuator קבוע. לגבי התדי פארדו זה לא רלוונטי מה שכתבתי, חיברתי אותו ישירות למגבר.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,506
מעורבות
1,098
נקודות
113
חברים ,

גיין זה שרשרת .
זה לא העדפה אישית .

יש חוקים ברורים לגיין ויש דרך להתאים אותו בצורה מדויקת ויש דרך נכונה אחת בלבד . זה לא עניין של טעם או מצב רוח .

לרוב , יש פספוס וצריך לבדוק את הנתונים לפני הרכישה .

רגישות כניסה גבוהה במגבר על פרה שנוציא הרבה - לא תנצל את הטווח הדינמי של השרשרת ותשמע חריפה / עוקצת/ באס לא מפורט וכו וכו - כי פשוט אתה מגביר הרבה רעש ביחס לסיגנל.

רגישות כניסה נמוכה במגבר בפרה שלא מוצא מספיק - לא תדע לנצל את המגבר לפעמים גם לא 50 אחוז ממנו .
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,838
מעורבות
2,566
נקודות
113
כפי שרשמתי בעבר, השילובים שנשארו אצלי (הרבה) יותר,
היו שילובים או יותר נכון "סט" של אותו היצרן - בכל הקשור ל-פרה+פאואר, ככל הנראה הסטים עצמם היו מוצלחים ו/או השתלבו נכון יותר,
בעבר היה לי כוח להתנסויות בלי סוף, עם כל הציוד שעבר אצלי לאורך השנים, עם השנים הבנתי על בשרי, שהשילוב הכי מוצלח זה סט מוצלח של אותו היצרן,
או אפילו משולב ייעודי משובח.
once הבנו זאת,

הקושי או הטריקיות היא בשלב המקור/ממיר, וכל המשתמע בו, אצלי לפחות
שם זה הרבה יותר מורכב נושא ההתאמה.
ובמיוחד הרגשתי זאת בין הממיר לסרבר (אצלי),
once משתלב נכון - אז מתחיל "הקסם" באמת לעבוד.
 

robo7

אוהב את התחום
הודעות
452
מעורבות
86
נקודות
28
רק רציתי להעיר (סורי אין לי זמן למעבר לזה כרגע): אין הרבה משמעות לדון בגיין של רכיב יחיד מבלי לתאר את הנתונים של כל השרשרת (במינימום 2 רכיבים צמודים).
זה שלושה רכיבים.
הגברה (פרה+פאוור) ורגישות הרמקולים.
רב המקורות מספקים כ-2V.
יצרני הגברה מתכננים את המגברים עם גיין עודף מסויים ע"מ לאפשר התאמה בין החברות, ובעיקר התאמה לרגישות(נצילות) הרמקולים.
אם משתמשים בהגברה עם גיין גבוה יחסית + רמקולים נצילים
מקבלים כפתור ווליום בשעה 9. :)
...
שליטה בדמפינג פקטור היא תכונה נדירה מאוד. קשה להסתמך על DF כשמשווים שני מגברים שונים.
אבל שינוי DF במגבר ספציפי הוא שמיע ומדיד.
(ורד)
R
 
נערך לאחרונה ב:

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,234
מעורבות
1,694
נקודות
113
כפי שרשמתי בעבר, השילובים שנשארו אצלי (הרבה) יותר,
היו שילובים או יותר נכון "סט" של אותו היצרן - בכל הקשור ל-פרה+פאואר, ככל הנראה הסטים עצמם היו מוצלחים ו/או השתלבו נכון יותר,
בעבר היה לי כוח להתנסויות בלי סוף, עם כל הציוד שעבר אצלי לאורך השנים, עם השנים הבנתי על בשרי, שהשילוב הכי מוצלח זה סט מוצלח של אותו היצרן,
או אפילו משולב ייעודי משובח.
once הבנו זאת,

הקושי או הטריקיות היא בשלב המקור/ממיר, וכל המשתמע בו, אצלי לפחות
שם זה הרבה יותר מורכב נושא ההתאמה.
ובמיוחד הרגשתי זאת בין הממיר לסרבר (אצלי),
once משתלב נכון - אז מתחיל "הקסם" באמת לעבוד.
ומה עושה כשייש רומקורקשיין באמצע שתי המכשירים שיצרה לכאורה החברה ומותאמים לטעם בולגרי (גם אני משם )? הרי הכל שונה , ועם כיול נכון יותר טוב לידיעתך !, יכול לעטוף החדר בוילונות , לקנות מכשירים ורמקולים סופר יקרים , אבל רק התגובה בחדר קובעת !!!!!!
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,838
מעורבות
2,566
נקודות
113
ומה עושה כשייש רומקורקשיין באמצע שתי המכשירים שיצרה לכאורה החברה ומותאמים לטעם בולגרי (גם אני משם )? הרי הכל שונה , ועם כיול נכון יותר טוב לידיעתך !, יכול לעטוף החדר בוילונות , לקנות מכשירים ורמקולים סופר יקרים , אבל רק התגובה בחדר קובעת !!!!!!

כל חלל/חדר אופרה אחרת
כל תגובה אופרה בפני עצמה
כל ציוד והתאמתו תזמורת הרמונית.

אצלך אתה עובד עם כמה תחנות דבר שמגדיל משמעותית ומשנה דרמטית את המסלול/שרשרת, הדבר מצריך את ההתאמות גיין והמשחקים/ניסיונות שאתה עושה ומייצר.

מה שחשוב הוא
שאתה נהנה הן מהתהליך והן מהביצוע.

אשריך.
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
294
מעורבות
115
נקודות
43
כל כמה חודשים אני משחק עם זה ומחפש העדפה ובתקופה האחרונה אני מעדיף להוריד את הגיין במקור ( DAC ) ויותר לפתוח את המגבר המשולב.

בדאק של Weiss יש אפשרות לבחור:

עד לא מזמן שמעתי המון עם גיין
1.26Vrms +4.3dBu
המגבר על ״9-10״, אני מקבל צליל יותר שמן עם bloom שלא תמיד נעים לאוזן אבל נותן אשלייה של גודל.


המועדף אליי - 0.39Vrms -5.7dBu
המגבר על ״13:00״ הצליל יותר טבעי, ניואנסי ונעים לאוזן.
יותר צליל שפורפרתי של Kondo.
כנ״ל אצלי. ההגברה מושלמת כשהמגבר בווליום מסויים (על 10) והשליטה על העוצמה נעשית מהדאק. בנוסף, אני מבצע המרה לDSD 256 בRoon שכנראה, אבל אולי לא, מסייע לקבלת טווח דינאמי מלא לכל קובץ PCM (מקומי או מטידל), בלי קשר לביט שלו במקור.
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור