המערכת של סרגיי (סטריאו) פוסט חדש עמוד 5. (09.05.21)


SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
742
נקודות
113
אין מה להוסיף אם אתה שומע את אל טרובטורה ולה בוהם מה אומר לך דוקטור זה בא לי עכשו
 

אוהד11

צוות האתר
הודעות
521
מעורבות
245
נקודות
43
שלום לחברי הפורום היום אני יעלה פוסט טיפה שונה.
כמה אנשים שאלו פה על שיפוץ ושיחזור דרייברים ורמקולים היום אני יספר לכם על רמקול מאוד ישן של חברת JBL דגם c50.
הרמקול הזה התחיל את הדרך שלו באמצע שנות ה60 זה רמקול 3way, שהיחידת באס שלו היא מדגם le15 בגודל 15אינץ הדגם של הוופר הזה כבר מזמן הפך להיות מוצר אספנות מאוד נדיר זהו אחד מהוופרים הטובים ביותר שהחברה יצרה עד היום הזה יש לו סאונד וינטאג' נעים במיוחד עם מהירות ודינמיות שלא כול רמקול עכשיוי יכול לספק.
המיד שלו הוא כמו של כול סדרות הדגל ההבאות של החברה,דגם375 דרייבר בגודל של שתי אניץ עם שופר קצר ותוספת של עדשת פיזור שנותן למיד סאונד מהיר במיוחד ובמה ריאליסטית מאוד, אני מאוד אוהב את הדרייבר הזה.
וסופר טוייטר מדגם 2405 שגם הוא נחשב לאחד מהטוויטרים הטובים של JBL.
הרמקולים האלה הגיעו אליי במצב לא שמור במיוחד כול הגימור של הרמקול היה שבור ומשופשף הפינות מעוכות הצבע של הפאנל הקדמי היה דהוי המראה שלו לא היה מזמין במיוחד.
ברמקול הוחלף הגימור לעץ אגוז ועליו נעשה גימור בלקה מיוחדת מסוג (שהלק) זה הגימור שלוקח הרבה זמן מכיון שהוא נעשה בטכנולוגיה מאוד ישנה ובשיטה ידנית בלבד.
הגימור של העץ נעשה בהרבה שכבות דקות בהפסקות בין שכבה לשכבה עד שמגיעים לתוצאה הרצוייה.
הלקה הזאות הכי טובה לעץ מכיוון שהיא לא מטשטשת את הציור של העץ ולהפך היא מחזקת ומבהירה אותו.
ללקה הזאות יש עוד שתי תכונה מאוד חשובה היא מאוד מאוד קשה שזה נותן שכבת מגן לעץ והלקה לא תאבד את האפקט שלה עם הזמן עושים פוליש ידני קטן עם מתלית והוא ניראה יותר טוב מחדש.
החלתתי לתת לרמקול גוון טיפה יותר בהיר מהמקורי.
נעשו גם חיזוקים לקופסה המקורית הוספה של צלעות חיזוק בשיטה שאני יצרתי ופיתחתי עם השנים, נעשה גם איטום וספוג אקוסטי חדש.
הדרייברים של הבאס עברו reconning מקורי ועוד כמה פיצ'רים שלי שיעזרו לו לנגן יותר טוב .
אני מאוד אוהב רמקולים בקונספט מיד עם שופר כמו ש JBL ועוד חברות כמו Pionner tad, Vestlak Audio ועוד...
למה כול כך טוב המיד השופרי, נתחיל מהבנייה דיאפרגמה בגודל של 2אינץ מישקלה הנמוך מאפשרת לרמקול להוציא את כול הפריטים הקטנים במהירות ודינמיות שלא פוגעת בשאר התדרים ולא מעמיסה על הדרייבר.
עוד חלק מאוד חשוב זה יחידת המגנט בדרך כלל המישקל המינימלי לדרייבר קמפריסיוני הוא בערך 5קילו הדרייברים היותר טובים מגיעים עד 10 קילו רק המגנט, וזה נותן כוח דחיקה ומשיחה מאוד חזק שמגביר את המיקרו דינמיקה למהירות מטורפת.
והחלק החשוב ביותר השופר עצמו יש כול מיני סוגים של שופרים היו אצלי את רוב הקונספטים של שופרים ובכול הגדלים מהכי קטנים להכי גדולים.
השופר נותן לך אפשרות לעשות את החיתוך מאוד נמוך יחסית לגודל הדרייבר ועל כך להקל על יחידת הבאס לנגן תדרים גבוהים יותר.
דרייבר הקומריסיוני הזה הוא באזור ה110 DB וזה נותן אופציה להוציא את מיטב הדריב והדינמיקה ממגבר עם הספק קטן יותר
ובכללי הסאונד ששופר נותן זה סאונד מאוד מיוחד במה מאוד קרובה וענקית עם דיוק וראליזם מקסימלי.
החלתתי לשנות את הקונספט טיפה להחליף את המיד המקורי 375 עם שופר
קטן וקצר לשופר גדול מדגם 2397 של חברת JBL.
לפי דעתי זה השופר הכי מוצלח שיצא לחברת JBL מכול הרמקולים בעלי מיד שופרי אומנם זה השופר עם המראה הכי לא רשמי שיש הוא רחב מאוד באזור ה66 ס''מ הוא מאוד נמוך שזה לא מאפשר לראות את הצלעות בפנים והוא פשוט צבוע בצבע אפור
אבל הסאונד שהוא מעניק זה משהו אחר לגמרי אני מעמיד אותו בטופ 3 שלי עד היום.
בוצע גם עבודות עם הקרוסאובר ,החלפת חלקים וכיוון מחדש עם חיתוכים אחרים ביגלל החלפת השופר לגדול יותר , כול החיווט הפנימי הוחלף לחדש הכיניסות הוחלפו לכניסות יותר מודרניות ובאיכות יותר גבוה.
נעשה הרבה מאוד עבודה עם הרמוקול הזה הקושי האמיתי הוא לשמר את הקופסא המקורית שגילה קרוב ל60 שנה.
העבודה עם השופר שהוספתי ושינוי החיתוכים בקרוסאובר ההיתה מהנה ביותר לא היה יותר מידי בלאגן באיזון והכיוון בין הבאס למיד.
בסופו של דבר יצא רמקול עם סאונד מדהים שלא כול רמקול יכול להגיע לזה
השופר שהוספתי לפה נתן לי את האפשרות להגיע לחיתוך יותר נמוך של הבאס וחיתוך יותר גבוה בטוויטר ובידיוק בתדרים האלה שום דבר לא יכול לנגן כמו שופר גודל התמונה שהוא מעניק וציור במה מדויק ביותר בגלל הפיזור שהוא מעניק יש במה יותר מפותחת ויציבה
הבאס מאוד מדוייק ונמוך אחריי חיזוק הקופסא ניהיה באס הדוק יותר ולא מרוח כמו פעם
צפה בקובץ המצורף 48686 צפה בקובץ המצורף 48688 צפה בקובץ המצורף 48687 צפה בקובץ המצורף 48689 צפה בקובץ המצורף 48685
אני מאוד נהניתי מהרמקול הזה גם לשפץ וגם לישמוע אותו ואני מקווה שעזרתי לחתיכת היסטוריה להישאר עוד כמה שנים בעולם שלנו
תודה רבה ובריאות לכולם
אומן בחסד
 

sergey

אוהב את התחום
הודעות
53
מעורבות
82
נקודות
18
שלום לחבריי הפורום היום אני יעלה עוד סט אפ שהיה לי ליפני כמה שנים
אני מאוד אוהב להחליף משהו בסט אפ שלי ואני מנסה לבנות פרוייקט אחד של רמקולים כול שנה.
כדי שאני יוכל ללמוד עליו הכול מבניית התייבה ועד החיזוק של הבורג האחרון
אבל לא תמיד זה יוצא לפועל .
והיום אני יספר לכם בדיוק על פרוייקט כזה, זה פרוייקט שעבדתי עליו קרוב לשנתיים ועד היום אני חושב לשחזר אותו.
באמצע שנות ה20 חברת וסטרן אלקטריק האגדית בנתה פרוייקט מאוד גדול זה 3 WAY שבנוי מ3 חלקים ניפרדים.
יצרו את הפרוייקט הזה כדי להגביר מופעים שונים ובהמשך גם בבתי קולנוע בארצות הברית.
נתחיל מייחידת הבאס
זה סאב H-FRAME 7331 של חברת ווסטרן אלקטריק הדרייבר המקורי הוא בגודל של 14 אינץ עם אלקטרומגנט
כול המעניין זה התייבה שלו היא פתוחה משני הצדדים בגדול הוא בנוי משתי תייבות מחוברות
הצד הקידמי הוא פתוח לגמריי וגודלה הוא 80 סמ אבל הצד האחורי סגור בטריסים שבעזרתם אפשר לכוון את זרימת הגלים הנמוכים שיגיעו למקומות הנכונים ולא יעלמו בדרך או יותר גרוע יפריעו בהרגשה של הד
הסאב הזה עובד על זרימת גלי קול נמוכים ככול שנגדיל את התיבה האחורית נוכל להוציא תדרים נמוכים יותר ממה שדרייבר מסוגל
ככה זה נראה

סרטוט.gif


אני החלתתי לשנות טיפה את המידות בגלל שאני משתמש בדרייבר של JBL 2242H בגודל 18 אניץ
נעשו חיזוקים נוספים לתייבות כדי לתת חוזק ומשקל כדי להוריד ויברציות לא רצויות
המיד של הרמקול הזה זה מה שהניע אותי ליבנות פרוייקט כזה
במקור זה שופר של חברת western electric 22A השופר הזה הוא באורך כולל של 190 סמ והפתיחה שלו זה 70x70 סמ
במקור שמים שם דרייבר מאוד מאוד נדיר של western electric 555 זה דרייברים משנות ה20 כן כן זה 100 שנה.
לצערי זה דרייבר שכבר אי אפשר למצא אותו בחיפוש הרחב ורק אצל אספנים בודדים בעולם.
אני החלתתי להשתמש בדרייבר של חברת altec דגם 288 ולהגדיל טיפה את המידות
יצא לי שופר באורך של 2 מטר ויציאה 80x80 שהתאים בידיוק לדרייבר שלי
והטוייטר
במקור החברה משטמשת בדרריבר שלה מדגם 597
ואני החלפתי אותו בדרייבר של jbl מדגם le85
ככה זה היה ניראה בשנת 1936
SAVE_20200502_141033.jpg





אחריי שהרכבתי את הכול נשאר החלק הקשה ביותר זה הכיוון זה סט אפ אחר ממה שהיה אצלי בבית
זה רמקולים מקצועיי שהיו מגבירים איתו מופעים והופעות להכניס את כול זה לחדר קטן זה לא פשוט בכלל
הדבר שהדהים אותי ישר זה הבאס הגל נמוך הזה ששתי סאבים 18 מעניקים שום דבר לא יכול להשתוות לזה
אחריי שלמדתי להשתמש בטריסים האחוריים ומה זה נותן ועל מה זה משפיע הגעתי לתדרים מאוד נמוכים מבלי לשנות דרייבר בזה הסאבים האלה טובים
בדיאגרמה רואים שהם מנגנים 25 הרץ -3 db שזה מאוד מאוד נמוך וב 300 הרץ הוא יורד לבד בלי חיתוכים מיותרים
אחריי עבודה קצרה עם המיד הוא ישתלב עם הסאב בחיתוך 6db/oct שזה הדבר הכי חשוב להשתמש בכמה שפחות חלקים בקרוס,זה משאיר את הדינמיקה של הבאס ולא פוגע בו .
גודל הדיאפרגמה בדרייבר של המיד היא 3 אינץ ו משקלה כמה גרמים בודדים המגנט שוקל 14 קילו
יש לו כוח להזיז גם מישקלים אחרים לגמריי ובזכות השופר הארוך הוא מוציא ממנו תדרים מאוד נמוכים לגודל הדיאפרגמה
השופר מתחיל מ300 הרץ ומנגן כימעט עד הסוף 7k
הטוויטר נכנס רק לסוף כדי להדגיש את הגבוהים ולהוסיף צליל יותר מודרני וצלול
בסופו של דבר יצא לי רמקול שמנגן מ25 הרץ ועד הסוף עם כמה חלקים בודדים בקרוסאובר
הרמקול הזה מעניק סאונד מאוד מאוד מיוחד המיד שלו זה כמה רמות מעל כול מה ששמעתי
הגודל והמציאות שלו הם לא הגיוניות השופר הוא לא רק מעביר צליל הוא מעביר את החוויה הוא מדגיש דברים
שרמקולים לא יכולים להדגיש אותם ובולעים אותם בגלל המשקל הקל שלה היא לא מעגלת פינות
הבאס של הרמקול הזה זה משהו שונה לגמריי עד היום לא הגעתי לבאס כזה נמוך וצלול לא שומעים באס רק מרגישים אותו
זה באמת אחד הפרוייקטים הגדולים והמסובכים שבניתי זה פרוייקט ששמעתי פרק זמן ארוך ותמיד היה משהו לשפר בו
SAVE_20200502_141126.jpg




SAVE_20200502_141110.jpg




תודה רבה לכולם
 

תמונות מצורפות

  • סרטוט.gif
    סרטוט.gif
    KB 5.6 · צפיות: 912
  • SAVE_20200502_141033.jpg
    SAVE_20200502_141033.jpg
    KB 122.7 · צפיות: 934
  • SAVE_20200502_141110.jpg
    SAVE_20200502_141110.jpg
    KB 75.4 · צפיות: 939
  • SAVE_20200502_141126.jpg
    SAVE_20200502_141126.jpg
    KB 71.3 · צפיות: 925

Noam Gueta

חבר מתחיל
הודעות
1
מעורבות
0
נקודות
1
הי סרגיי,
הרמקולים האלו שלך?
IMG_2206.jpg
 

תמונות מצורפות

  • IMG_2206.jpg
    IMG_2206.jpg
    KB 90.1 · צפיות: 931

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
19,947
מעורבות
3,991
נקודות
113
מדהים סרגיי. תמשיך כך, אני עוקב ונהנה.
 

sergey

אוהב את התחום
הודעות
53
מעורבות
82
נקודות
18
שלום לחבריי הפורום
היום אני יעלה פוסט שנוגע לרמקולים שעומדים אצלי עכשיו בסט אפ שלי מדובר ברמקול JBL4344MK2
אחריי זמן רב של עבודת כיוונים הגעתי למה שחיפשתי .
הגיע הזמן לסיים את המראה של הרמקול עד עכשיו הרמקולים עמדו על בולים קטנים של עץ מבודדים משני הצדדים למניעת ויברציות לא רצויות התחלתי לחפש סטנדים מיוחדים לרמקולים האלה.
מהחברה הרמקולים האלה היו נמכרים בלי סטנדים ולכן בשוק אין סטנדים מקוריים לרמקולים מהסדרה הזאת
ראיתי כול מיני פתרונות של אנשים שיש ברשותם רמקולים כאלה בדרך כלל משתמשים בסטנד של חברת KENRIK AUDIO.
חיפשתי סטנדים כאלה בחנויות באינטרנט מחיר של זוג סטנדים כאלה נע באזור ה3-4 אלף יורו! וקשה מאוד למצוא משהו שמוכר שהוא לא מיפן והמסים שמשלמים האזרחים על יצוא של דברים הוא מאוד גבוה ולכן מחיר של זוג סטנדים כאלה יעלה בארץ אחריי כול המסים ומשלוח באזור 15 אלף שקל.
החלטתי שאני רוצה סטנדים כאלה זה בדיוק מה שהיה חסר כדי להשלים את המראה הסופי של הרמקולים
הוצאתי מידות על הרמקול שלי ובניתי סטנדים שיצאו בדיוק כמו שרציתי

IMG_83041.png




ונשאר לי דבר אחרון הלב של הרמקול הקרוסאובר כול היחידה יצאה דיי גדולה אז ההיתי צריך לסדר לזה קופסא יפה שתשלים את המראה של הרמקול ותשאיר לי אופציה לסדר את כול הרכיבים בפנים בסדר ובמיקום הנכון

VZLY6716.JPG




JCOQ4582.JPG


היום הגעתי לסוף הסיפוק שהרמקול הזה נותן לי אי אפשר להסביר את זה
אני מאוד מרוצה מהמראה שלו ועוד יותר מרוצה מהסאונד.
תודה לכולם לכול מי שעקב אחריי הפרוייקט הזה תודה רבה על הפירגונים שאתם רושמים לי פה
אמשיך לעדכן ולעלות פרוייקטים אחרים שלי.

IMG_8279.JPG


תודה רבה !
 

תמונות מצורפות

  • IMG_83041.png
    IMG_83041.png
    KB 513.6 · צפיות: 753
  • VZLY6716.JPG
    VZLY6716.JPG
    KB 77.3 · צפיות: 737
  • JCOQ4582.JPG
    JCOQ4582.JPG
    KB 54.2 · צפיות: 717
  • IMG_8279.JPG
    IMG_8279.JPG
    KB 200.7 · צפיות: 773

moshem74

חבר משקיען
הודעות
919
מעורבות
239
נקודות
43
וואו כמה שזה יפה ו עושה תיאבון, אהבתי במיוחד את הקופסאות עם הקרוסאוברים, מלאכת אומן, תהנה ממוסיקה טובה ואיכותית.
 

עמית

חבר משקיען
הודעות
1,633
מעורבות
189
נקודות
63
יש סרגיי אחד מנצרת עלית
זה אתה?
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
349
נקודות
83
כל הכבוד על ההשקעה, נראה מדהים!
 

Bear

חבר מתחיל
הודעות
2
מעורבות
0
נקודות
1
מאוד מרשים, מאוד מאוד יפה, עושה חשק לשמוע. אם היה לך איך , אתה חושב שהיית מנסה לבנות את התבה של הרמקולים מעץ גושני במקום מלוחות לביד? מישהו ניסה את זה פעם? (חוץ מסונוס פאבר ודומיהם)
 

sergeit

חבר אתר
הודעות
34
מעורבות
1
נקודות
8
שמעתי אותם אתמול. מדהים, אין לי מילה אחרת. יצא לי לשמוע L300 מקוריים במערכת מאוד מאוד רצינית, היה אחלא, אבל מה ששמעתי אתמול...זה היה פשוט רמה אחרת.
כל הכבוד גבר, רמה של KENRICK , בלי הגזמה
 

sergey

אוהב את התחום
הודעות
53
מעורבות
82
נקודות
18
היום אני יספר על רמקול מאוד מיוחד של חברת JBL כמו ששמתם לב אני אוהב את החברה הזאת יותר נכון אני אוהב את הקונספט שלהם והפתרונות שהם מייצרים כדי להוציא סאונד עוד יותר טוב מהדגמים היותר ישנים.
עם נסתכל על ההיסטוריה של JBL רוב הסדרות וצרו שנים בודדות בממוצע עד 4 שנים שזה בסדר החברה תמיד צריכה לחדש את המוצרים שלה ולהציע ללקוח פתרונות ועיצובים מיוחדים מתחום הסאונד.
אבל היה גם כמה סדרות יוצאות מן הכלל הזה והיום אני יספר על אחד מהסדרות האלה סדרה ה44 שזה 4430 4435
ו4435 זה אותו דגם רק שהוא בעל שתי דרייבירם בבאס.
שתי הדגמים האלה יוצרו17 שנה זאת באמת סדרה יוצאת מן הכללים של החברה
4430 זה רמקול 2WAY עם דרייברים הכי טובים שהיה לחברה הזאת להציע וופר בגודל 15 אניץ מדגם2235 ודרייבר 1אינץ 2425 עם שופר מדגם2344A.
בסדרה הזאת JBL כנראה אספה את כול מהנדסי הסאונד הכי טובים ונתנו להם משימה בלתי אפשרית צריך לייצר שופר שלא היה לו סאונד שופרי ולפי דעתי הם הצליחו ובגדול.
הם יצרו שופר קצר ביותר ובעל יכול פיזור של מאה על מאה מעלות לא כול שופר רגיל יכול להשתוות אליו בשדה הפיזור השופר הזה בהחלט היה קצה היכולת של החברה.
דווקא הסדרה הזאת הצליחה מאוד לעניין אותי לא סתם חברה מחליטה לייצר דגם 17 שנה בלי שינוי אחד והחלטתי לשחזר רמקול כזה.
התחלתי לחפש חלקים זה חלק הכי מסובך בכול בנייה של פרוייקט קודם כול מחיר של הדרייבים הוא מאוד יקר בארץ קשה מאוד למצוא דרייברים ראויים לרוב זה הזמנות מחול ופה צריך להיות מאוד ערניים אני תמיד מנסה להזמין דרייברים מקוריים
אני כבר שנים משפץ ומשפר דרייברים ולכן אני יכול לראות בתמונות כול עבודת תיקון או שיפוץ שעבר הדרייבר
מצאתי דרייברים מקוריים שראויים לפרוייקט כזה
התחלתי לעבוד על הקופסאות כמו שמתם לב בפרוייקטים אחרים שלי אני בונה את הקופסאות מחומרים עבים ואיכותיים יותר עם חיזוקים שיתנו תמיכה ויעלימו לגמריי רסוננסים לא רצויים .
בחרתי לעשות את הגימור של הרמקול מעץ אגוז אמריקאי דרך אגב בחברה זה הגימור היחיד שהיה .
זה רמקול מאוד פשוט בעיצוב שלו ולכן צריך לשים לב לכול הפרטים הקטנים כדי שהרמקול יקבל מראה שיכול למשוך קהל ולהיות מיוצר בפס יוצר יותר מ15 שנה
בגלל שמאוד עניין אותי הזמן הארוך שיוצר הדגם הזה קיבלתי החלטה לבנות קרוס מקורי מאוד דאגתי בקשר לזה למה JBL הם משתמשים עד היום בשופרים, למיד ולשופר יש סאונד שופרי שאי אפשר להסביר אותו רק להתרגל וברגע שמתרגלים לא יכולים לוותר על שופר.
IMG_8359.JPG



IMG_8361.JPG


IMG_8360.JPG



IMG_8377.JPG



הקרוסאובר המקורי לא תמיד מתאים לתנאים של בית ובמיוחד לחדרי שמיעה קטנים ברגע שחיברתי אותם ישר הבנתי את הפוטנציאל של השופר הזה, זה שופר ממש ממש שופר אבל בלי סאונד שופרי בכלל בשוני משאר השופרים הוא רך ונעים בסאונד אין לו חדות מיותרת הוא בידוק כמו שצריך כדי לנגן את כול סוגי המוזיקה בדינמיות ולחץ שמעבירה את האווירה של היצירה על הצד הטוב ביותר.
והבאס קודם כול שום דבר לא יכול להשתוות לדרייבר בגודל 15 אינץ ששוקל 15 קילו.
נמוך ומהיר אני מאוד אוהב את הרמקול הזה ויותר מזה אני מאוהב בשופר הזה הוא הפתיע אותי לטובה ועכשיו אני מבין למה יצרו את הדגם הזה 17 שנה עד היום רמקולים מהסדרה הזאת עומדים בסטודיים הכי טובים בעולם וגם בארץ המון פרודיוסרים וסאונד דיזינרים עובדים איתו
זה רמקול שהרוויח את השם שלו במלואו המידה אני מאוד שמח שיש ברשותי דגם כזה
תודה רבה לכם על התגובות אמשיך לפרסם ולעדכן
 

תמונות מצורפות

  • IMG_8359.JPG
    IMG_8359.JPG
    KB 163.2 · צפיות: 514
  • IMG_8361.JPG
    IMG_8361.JPG
    KB 151 · צפיות: 508
  • IMG_8360.JPG
    IMG_8360.JPG
    KB 156.9 · צפיות: 506
  • IMG_8377.JPG
    IMG_8377.JPG
    KB 101.5 · צפיות: 519

sergey

אוהב את התחום
הודעות
53
מעורבות
82
נקודות
18
שלום לכול חבריי הפורום הרבה זמן כבר לא העלתי פרוייקטים שלי
היום אני רוצה להראות לכם איך אני אוסף דרייברים לבנייה עתידית של רמקולים לרוב אני בונה רמקולים על בסיס jbl ,altec, gauss וכו' מהדגמים הישנים שלהם אני מאוד אוהב את הדרייברים שלהם הבנייה של הדרייבר היא מאוד טובה גוף מברזל עמיד ומאסיבי, מגנט גדול וחזק לרוב עובר את ה10-12 ק''ג אבל קשה מאוד למצוא דרייברים במצב טוב בשנים שלנו.
אני מחפש דרייברים לפני שאני מתחיל בבניה של התיבה בגלל שאני משפץ את כול מכלולי הדרייבר.
קודם כול אני מפרק את הדרייבר ומוצאי את כול המכלולים שלו על השולחן עבודה שלי ועושה לו כמה בדיקות
מתחיל במגנט בודק את עייפות המגנט לרוב העייפות לא עולה מעל 5-10% שזה יפה מאוד לדרייבר בן 25-35 שנה על זה דיברתי לפני , שהדרייברים של החברות האלה היו מיוצרים מחלקים מאוד איכותיים
אבל עדיין אני מטעין את המגנט כמובן שלא למצב חדש אבל עייפות של 2-3-5 % לא באמת פוגעת בכוח של המגנט.
אחר כך אני עובר לבית הסליל ,שם אני מנקה את הכול החלל, מודד את המרווח בין הקירות כדי לדעת עם ההיתה נפילה בעבר או שהוא עבר שימוש חורג כלשהו, בודק את מעברי החום, ורק לאחר שכול הבדיקות בוצעו בהצלחה ואין שום פגיעה בבית הסליל אני עובר לטפל בגוף של הרמקול.
הגוף עובר שיוף לניקוי יסודי לאחר מכן הוא עובר צביעה לרוב אני בוחר בצבע המקורי של הדרייבר הזה.
עכשיו אני יתחיל עם השינויים שאני עושה לרמקול הזה ואלה שינויים משמעותיים ביותר לשיפור הסאונד.
קודם כול אני מייצר ספיידר ביצור עצמאי הספיידר בנוי מעץ מיוחד שבעובי מאוד דק הוא מאוד קשיח אבל עם יכולת משחק מאוד טובה שגורמת לדיאפרגמה לצאת ולחזור לנקודת 0 מהר מאוד ובלי הפסדים מיותרים ועל כך לא מעמיסה על הדרייבר לנגן מוזיקה מאוד מורכבת ובתדרים הנמוכים אין ויברציות מיותרות .
1002.jpg

LPWP1000.jpg

1001.jpg


לאחר מכן אני מחליף דיאפרגמות לצערי כבר אין ברחבי העולם דרייברים מקוריים לחלוטין ועם יש המחיר שלהם מאוד גבוה ונחשב מוצר של אספנים.
אני משתמש בדיאפרגמות AFTER MARKET איכותיות ולפעמים מקוריות.

1004.jpg


1003.jpg


דיאפרגמות איכותיות של חברות טובות מיוצרות לפי סטנדרטים מאוד גבוהים וההבדל בסאונד הוא מזערי ולא תמיד לטובת המקורי.

אחר כך הדיאפרגמה עוברת הרכבה של הספיידר והסליל, והכנת תושבות בבסיס.
1005.jpg


ואז הדרייבר עובר הכבה סופית תוך כדי שמירה על המרווחים המקוריים בבית הסליל ואיזון סופי.

תוצאה סופית.
Screenshot_2020-11-22-17-42-23-419_com.whatsapp.jpg


אחר כך אני מתחיל עם הטוויטרים והמידים כאן אני משתמש בדיאפרגמות של radian, ולפעמים מקורי, מפרק אותו לגורמים והם עוברים את אותו התהליך מהמדידה של המגנט,בית הסליל,וכו'
Screenshot_2020-12-06-12-34-24-038_com.whatsapp.jpg


Screenshot_2020-12-06-12-34-30-867_com.whatsapp.jpg



ברגע שיש למיד שופר גם השופר עובר שיפוץ יסודי שיוף ניקוי תיקון של בית הדרייבר עם יש צורך וצביעה, (בפרויקט הזה היה שופר גדול שאני בונה אותו בהמשך יעלו תמונות שלו.)
גם המפזר של הסופר טוויטרים עוברים שיוף ופוליש מיוחד לאלומיניום כדי להביא לו ברק מראה יותר חדיש
IMG_20201206_122902.jpg


המשך יבוא...
 

תמונות מצורפות

  • 1002.jpg
    1002.jpg
    KB 52.9 · צפיות: 332
  • LPWP1000.jpg
    LPWP1000.jpg
    KB 54.3 · צפיות: 315
  • 1001.jpg
    1001.jpg
    KB 42.4 · צפיות: 313
  • 1004.jpg
    1004.jpg
    KB 67.1 · צפיות: 330
  • 1003.jpg
    1003.jpg
    KB 60.6 · צפיות: 315
  • 1005.jpg
    1005.jpg
    KB 50.7 · צפיות: 317
  • Screenshot_2020-11-22-17-42-23-419_com.whatsapp.jpg
    Screenshot_2020-11-22-17-42-23-419_com.whatsapp.jpg
    KB 172.7 · צפיות: 326
  • Screenshot_2020-12-06-12-34-24-038_com.whatsapp.jpg
    Screenshot_2020-12-06-12-34-24-038_com.whatsapp.jpg
    KB 186.6 · צפיות: 322
  • Screenshot_2020-12-06-12-34-30-867_com.whatsapp.jpg
    Screenshot_2020-12-06-12-34-30-867_com.whatsapp.jpg
    KB 132 · צפיות: 321
  • IMG_20201206_122902.jpg
    IMG_20201206_122902.jpg
    KB 132 · צפיות: 318

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,020
מעורבות
983
נקודות
113
מדהים!!!!
 

לני

חבר משקיען
הודעות
546
מעורבות
210
נקודות
43
הי סרגיי
פשוט מרתק....
לא ידעתי שאפשר לטעון מחדש מגנטים
אתה יכול להסביר איך עושים זאת?
 

למעלה