המדריך להרחבת אחריות מק - Mack


Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
מק http://www.mackcam.com/ היא חברה מארה"ב המספקת שירותי הרחבת אחריות לציוד צילום – מצלמות ועדשות למיניהן וכן לכמה סוגי ציוד אלקטרוני אחר. למעשה, מה שחברת מק מציעה זה חוזה שירות.

חוזה השירות, או האחריות של מק מכסה תקלות מכל הסוגים – אבל אך ורק תקלות שנבעו משימוש רגיל בציוד – האחריות אינה מכסה תקלות שנבעו מנפילה או מכה וכן היא אינה כוללת ביטוח בפני גניבה או אבדן.

במקור האחריות נועדה רק לגבי ציוד אלקטרוני, כולל גם מצלמות ועדשות חדשות, שנקנו דרך משווקים מורשים, עם חשבונית קנייה.

חשוב.
בקנייה דרך אתר eBay , במרבית המקרים לא מדובר במשווקים מורשים וכן לא מקבלים חשבונית רשמית של משווק מורשה. לכן, לא ניתן להפעיל את אחריות מק לגבי מרבית הציוד שנקנה דרך אתר eBay .
לא ניתן לרכוש ולממש אחריות מק לציוד שהוצא מהאריזה המקורית שלו בטרם הקנייה, כמו ציוד ששימש להדגמה – לא כאשר הוא מוגדר כציוד חדש.
בנוסף לציוד חדש, ניתן לממש את אחריות מק גם לגבי ציוד צילום מחודש. הכוונה לציוד מחודש לפי הגדרתו בארה"ב – שם הוא מחודש על-ידי היצרן, או הנציג האמריקאי של היצרן וניתנת לו אחריות של היצרן ל- 90 יום.

לגבי ציוד הנמכר כמחודש בארץ המצב לא ברור לי. פניתי למק בשאלה דרך דואר אלקטרוני והם לא ענו לי.

לאחרונה התווספה אפשרות להחיל את הרחבת אחריות מק גם על מצלמות משומשות, בכפוף לבדיקת מעבדה מורשית שהמצלמה תקינה לחלוטין. העניין הוא שהרחבת האחריות למצלמות משומשות היא יקרה מאד, בסביבות העלות של החלפת תריס במצלמה – לכן היא אינה כדאית.

האחריות היא בינלאומית וניתנת למימוש בארצות רבות, כולל ישראל.

את תעודת האחריות של מק ניתן לרכוש במקומות רבים בעולם, גם בישראל וגם דרך אתר eBay .
אין כל קשר בין מקום קניית ציוד הצילום ומקום קניית תעודת האחריות של מק. כמו כן, אין כל קשר בין מקום קניית ציוד הצילום ומקום ביצוע התיקונים. כך, ניתן לתקן בארץ ציוד שנקנה בחו"ל וכן ניתן לתקן בחו"ל ציוד שנקנה בארץ.

קיימים מספר סוגי תעודות אחריות:
אחריות למצלמה ל- 3 שנים;
אחריות למצלמה ל- 5 שנים;
אחריות למצלמה ל- 7 שנים;
אחריות לעדשה ל- 7 שנים.
כמו כן, ניתן להכליל בתעודת אחריות אחת שילוב של מצלמה ועדשה, כאשר הן נקנו יחד, בחשבונית אחת.
בנוסף, יש תעודות אחריות למצלמות ווידיאו, המופיעות בקטגוריה נפרדת.
תעודות האחריות מתפלגות לפי ערך הציוד וכן קיימות תעודות אחריות לשימוש חובבים או לשימוש מקצועי.
כמו כן, יש תעודות אחריות הנכנסות לתוקף לאחר פקיעת אחריות היצרן (בדרך כלל שנה) וכן יש תעודות אחריות הנכנסות לתוקף לאחר 30 יום מיום קניית הציוד. כאשר קונים ציוד צילום מחו"ל, קשה מאד לממש בארץ אחריות יצרן התקפה רק בארה"ב, למשל. לכן, לשם מימוש האחריות בארץ, חשוב להקפיד לרכוש תעודת אחריות הנכנסת לתוקף לאחר 30 יום מיום קניית הציוד.

בקניית ציוד צילום בארץ, אחריות יצרן קיימת רק לציוד הנקנה עם אחריות היבואן הרשמי של הציוד בארץ, למשל, אחריות "קרט" לציוד מתוצרת קנון, או אחריות של "הדר" לציוד מתוצרת ניקון. לכן, כאשר רוכשים ציוד צילום שאינו באחריות היבואן הרשמי בארץ, אין לציוד זה אחריות יצרן וחשוב להקפיד לרכוש תעודת אחריות הנכנסת לתוקף לאחר 30 יום מיום קניית הציוד.

חובה לרשום את האחריות באתר האינטרנט של מק תוך 30 יום מיום קניית הציוד. אם מסיבה כלשהי לא בוצעה הרשמה במועד הנקוב, האחריות אינה תקפה ותעודת האחריות הלכה לאבדון.

ניתן לבצע העברת האחריות מאדם אחד לאחר, תמורת עמלה של $20 .

בארץ, בעיקרון, ניתן לבצע את תיקון הציוד בכל מעבדה מורשית.
בפועל, ציוד של קנון ניתן לתקן תחת אחריות מק גם במעבדת היבואן הרשמי, שהיא "בית הצילום", אבל ציוד של ניקון, ככל הידוע לי, לא ניתן לתקן במעבדת היבואן הרשמי, שהיא "הדר".
בכל מקרה, ניתן לתקן את הציוד במעבדות מקצועיות פרטיות, שאינן קשורות ליבואן מסוים, כמו "ארליך מעבדות".

אופן מימוש האחריות בארץ הוא זה:
מוסרים את ציוד הצילום למעבדה ומבקשים הערכת מחיר בכתב לתיקון.
את צילום הערכת המחיר שולחים למק (אפשר בדואר, בפקס, או בדואר אלקטרוני).
ממתינים לאישור של מק על התיקון.
לאחר קבלת האישור ממק, נותנים למעבדה אישור לתיקון הציוד.
בתום התיקון משלמים למעבדה.
שולחים למק את צילום החשבונית על התיקון.
מק שולחים בדואר לאחר זמן מה שיק עם הסכום המלא של התיקון (כולל מע"מ).

הנוהל הוא קצר יותר ופשוט יותר כאשר מתקנים אצל "ארליך מעבדות". מאחר ומעבדה זאת מוכרת על ידי מק, בעצם לא משלמים למעבדה עבור התיקון – המעבדה מתחשבנת בעצמה עם מק.

הערות אישיות:
1. כאשר מדובר בציוד של קנון, אישית הייתי מעדיף לתקן אותו במעבדת היבואן הרשמי, למרות הנוהל המסורבל יותר.
2. קיימת בארץ גם מעבדה בשם "טלרם" המתקנת ציוד צילום תחת אחריות מק. מאחר ואין לי מושג מהי מידת הניסיון והמיומנות שלהם בתיקון מצלמות DSLR , אישית לא הייתי מוסר מצלמה שלי לתיקון אצלם. נראה לי שהם מנוסים יותר בתיקון מצלמות ווידיאו.
 

hbs

חבר משקיען
הודעות
971
מעורבות
9
נקודות
18
תודה על האינפורמציה , איפה אפשר לרכוש כזה ביטוח בחנויות בישראל?
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
תודה על האינפורמציה , איפה אפשר לרכוש כזה ביטוח בחנויות בישראל?

אפשר במספר מקומות, ביניהם פוטופילם, ארליך מעבדות ומעבדת טלרם.
 

dansany

אוהב את התחום
הודעות
218
מעורבות
0
נקודות
0
אינפורמציה בהחלט מועילה - תודה
 

Novaring

חבר מתחיל
הודעות
2
מעורבות
0
נקודות
0
הודעה חשובה לכל מחזיקי אחריות ביטוח MACK (מאק / מק):
בתחילת חודש יוני 2010 הפסיקה חברת הביטוח MACK (מאק / מק) העולמית את ההסכם שהיה לה עם מעבדת טלרם / עמית. הגב' שריל ממחלקת השירות הבינלאומי של חברת MACK אישרה את הדברים השבוע. לדבריה, חוזה ההסדר בוטל לאלתר ביום 3 ביוני 2010. על אף שבמעבדת טלרם ממשיכים להבטיח ללקוחות כי לאחר שישלמו למעבדה עבור התיקון, יקבלו הלקוחות כיסוי ביטוחי של MACK - טוענת הגב' שריל כי לא היו דברים מעולם, וכי הקשר בינם לבין טלרם הופסק לחלוטין. אני יכול רק לנחש כי ההתנהלות של מעבדת טלרם, המתבטאת באופן שבה היתה מכינה ושולחת הצעות מחיר לתיקון, העלתה חשד בצד של חברת MACK, וייתכן כי התביעות הביטוחיות שנשלחו מטעם טלרם היו מופרזות ומנופחות במיוחד, על מנת לנצל את הכיסוי הביטוחי של חברת MACK. בתגובה לדברים מיהר מנהל טלרם אורי לברן להכחיש את הטענות, ורק ביקש להודיע כי "ההסכם עם חברת MACK הסתיים עקב מחלוקות פיננסיות". בעקבות כך ממליצה הגב' שריל שלא להכניס מוצרים לתיקון במעבדת טלרם, ובמקום זאת להשתמש בשירותי התיקונים של "ארליך", המעבדה הרשמית המוכרת על ידי הביטוח של MACK.
 

aloni24

חבר מתחיל
הודעות
2
מעורבות
0
נקודות
1
מידע מועיל, תודה רבה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני נוטה לסמוך על ארליך בעיניים עצומות. מה שהם מפרסמים הוא כנראה נבדק היטב.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
בהצלחה.
 

פלוני

חבר מתחיל
הודעות
1
מעורבות
0
נקודות
1
קניתי מצלמה בחול ( canon 77d + 18-135) ואני קצת מתלבט אם כדאי לרכוש לה אחריות בינלאומית של mack. קראתי קצת בפורום ונראה לי שהכי מתאימה לי זו האחריות של Mack Diamond-1810 - גם לעדשה וגם למצלמה.
רציתי לוודא שאני מבין נכון וזו באמת האחריות הנדרשת. בנוסף, כמה באמת מצלמות נוטות להתקלקל? האם שווה לקחת את הסיכון ולא לרכוש אחריות ?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
Mack Diamond זה לא אחריות זה ביטוח וה Diamond אם אני זוכר נכון כולל גם נזק של שבר שזה הרבה יותר מאחריות - אם זה משתלם זה שאלה אישית.
 

אריאל כהן סקלי

חבר מתחיל
הודעות
3
מעורבות
0
נקודות
1
אני רואה שזה שרשור ישן אבל מניח שנושא Mack ו Mack Diamond אקטואלי תמיד.
חייב לשתף בחוויה האחרונה שהיתה לי איתם.
אמ;לק - מאוד לא מומלץ, לא שווה את הכסף בעיקר לצלמים מקצועיים.

אני צלם וידאו ויש ברשותי שתי מצלמות מירורלס (gh4 ו gh5s) ומצלמת וידאו panasonic ux180
רכשתי בעבר ביטוח Diamond ל GH4 , לעדשה שקניתי וכן למצלמת הוידאו UX180.
לפני כשלושה חודשים קרתה תקלה והעדשה של UX180 לא הגיעה לקצה הזום, שלחתי לחנות שממנה קניתי ושם אמרו שהעדשה חטפה מכה ולכן כיסוי האחריות לא רלוונטי וצריך להפעיל את MACK. בעל החנות שלי שלח את המצלמה לארליך, שהם נותן השירות של MACK בארץ. אם לקצר, המצלמה הגיעה רק אתמול בחזרה אל בעל החנות שלי. שלושה חודשים אחרי ששלחתי אותה, חודשיים אחרי שארליך טוענים שהגיעה אליהם מבעל החנות (שזה גם עיוות של האמת). בזמן הזה פניתי לארליך בהתחלה דרך בעל החנות ואחר כך דיברתי איתם ישירות. מנהל המעבדה שדיבר איתי היה מאוד (מאוד) לא נעים. לא גס או משהו פשוט מאלה שלא מקשיבים ללקוח אלא רק אומרים את שלהם.
בכל אופן, פניתי גם ישירות ל MACK שאמנם ע הגיבו מהר בתכתובות אבל לא באמת עשו משהו פרט ללהתנער מארליך ולטעון שזו אשמתם כנראה (למרות שארליך הוא נותן השירות הרשמי והיחיד של MACK בארץ)
כמובן שבזמן הזה הייתי צריך לשכור מצלמות, להלוות מקולגות מדי פעם, להתפשר על מצלמה לא נכונה.
ארליך מצידם הראו שירות רע ביותר, אולי אפילו מונופוליסטי. אני מצטער שקניתי אצלם את העדשה והאחריות של MACK לעדשה (לפני המקרה הזה) ובטוח לא ארכוש יותר את הביטוח הנ"ל, זה לא שווה את הכסף של התיקון.
לדעתי ומנסיוני (הפרטי), שירות MACK אינו שווה בארץ. אולי בחו"ל כן, אבל פה, בטח כשארליך הם נותן השירות. זה לא שווה את זה.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
אם אני מבין בעצם שקיבלת את הציוד מתוקן, התלונות שלך הם לזמן התיקון ושרות לא נעים?
 

אריאל כהן סקלי

חבר מתחיל
הודעות
3
מעורבות
0
נקודות
1
הציוד הגיע אתמול בלילה לבעל החנות שדרכו קניתי את המצלמה והאחריות, עדיין לא אליי.
אבל כן, לשאלתך, מאוד. אל ששרות לא נעים זה ממש אנדרסטייטמנט. אחראי המעבדה שלהם, לפני שידע שדיברתי ישירות עם MACK וקיבלתי מהם פרטים מלאים, פשוט שיקר לי בטלפון. שיקר.
קשה להעביר יחס לא נעים במלים, בעיקר כשהוא נעשה באופן עדין, לא בצעקות או גסות אלא דווקא באדישות שנובעת מתחושה של "לא באמת אכפת לי" או אולי "זה לא שיש לך ברירה".

אז כן, בתור צלם שרכש אחריות מקצועית לציוד, אני חושב שמעל לחודשיים לתיקון שמוצהר כ- עד שלושים יום, בתוספת יחס מאוד מאוד יהיר ולא נעים. זה מספיק כדי שאני ארגיש מאוכזב, כועס וגו...
ובאמת שבחישוב לאחור, תיקון עצמאי היה עולה לי פחות ומדובר פה על ביטוח שעולה למעלה מ 1,000 ש"ח
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור