האם יש מוצר שבדיעבד התחרטתם שלא רכשתם?


ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
האם קרה שהתחרטתם בדיעבד על מוצר אודיו שלא רכשתם כשיכולתם?

כאשר רוכשים רמקול או מגבר , חייבים לשים לב למה שחובר כולל הכבלים והמקור שכולם כמו תזמורת נותנים את התוצאה שבגינה נירכש הפריט הבודד .

גם אם לא אפשרי לרכוש את הכל בבת אחת , צריך לשים לב למחירי הרכיבים שהשתתפו בחגיגה , במטרה שבעתיד יהיה אפשרי לרכוש אותם , כי לא מעט תוצאות טובות שגרמו לפלוני לרכוש רמקולים לדוגמא , נבעו מהעובדה שהמגבר או הכבלים והמקור שהיה מחובר היה יקר ובכלל לא נלקחו בחשבון עתידית מפאת מחירם.

כעת , האם עם מגבר אחר או כבל או מקור אחר יהיה אפשרי לשחזר את התוצאה או אולי לשפר אותה ? התשובה היא כן , אבל לכו תמצאו אותם ........
ואז מתחיל סבב הניסוי ותהיה , שאני קורא לו יותר ניסוי ומכירה , עניין שלוקח הרבה מאד זמן , חודשים ושנים בהם קונים ומוכרים ובספק אם מגיעים לתוצאה שהיתה עם הרכיבים המקוריים ששמעו.

אז בטוח שלרבים זה קורה שהם התחרטו שלא רכשו מוצר שעבד יפה עם המערכת , אבל על מנת להימנע מטעויות ומעיצות אחיתופל החוכמה היא לרכוש אותו בעתיד ולהשלים את הסט הנאהב.

סיפרתי ללקוחות סיפור של לקוח שהתעסק בחייו בהחלפות כל שנה פעם של מגבר ופעם של רמקולים ולא הגיע לנחלה במשך שנים עד שיום אחד נחת אצלי לשמוע רמקולים ואחרי ההזנה אמר לי , זה מה שאני רוצה , ולתומי חשבתי שהוא
מדבר על הרמקולים , אולם הוא אמר לי : מה מחובר כאן שקיבלנו את התוצאה הזו ? אני רוצה לבצע טרייד אין על המערכת שלי ולקחת את כל מה ששמעתי קומפלט וכך היה , ועד היום שנה וחצי אחרי הוא מאד מרוצה מההחלטה.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
אתה לבד ציינת שה 700 לא היה מספיק חזק בשביל ה S3, הרמקול הזה אוהב כוח

זרם, לא כוח, ל 700 לא חסרים וואטים , ה 900 בסה"כ מיצר עוד כ 30 וואט בהתנגדות של 8 אום, אבל הזרם שונה, 1.25KV ב 900 והרבה פחות ב 700.
שוב, מעולם לא נתקלתי במחסור של כוח ב 900 גם כשאני מגביר את הווליום לעוצמה הרחוקה בעליל מסף השפיות, אולי אם חלל האזנה שלי היה גדול מהחלל הנוכחי היה טעם להוסיף מגבר.
במצב הנוכחי מונובלוקים של סדרה 900 יהיו נפלאים לאגו אבל בספק רב אם דבר ישפיע על איכות המוזיקה המתנגנת.
 

web

חבר משקיען
הודעות
770
מעורבות
488
נקודות
63
לא מבין במספרי הכח, הזרם והדאמפינג...
אני רק שמעתי את הרמקולים עם מגבר סטראו
וגם עם אותו מגבר בדיוק אבל בתצורת מונובלוקים....
הבנתי את הפרינציפ
ולא ששמעתי “חזק יותר״
שמעתי פשוט ״טוב ונכון יותר״

אבל אולי התבלבלתי
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,066
מעורבות
1,563
נקודות
113
זרם, לא כוח, ל 700 לא חסרים וואטים , ה 900 בסה"כ מיצר עוד כ 30 וואט בהתנגדות של 8 אום, אבל הזרם שונה, 1.25KV ב 900 והרבה פחות ב 700.
שוב, מעולם לא נתקלתי במחסור של כוח ב 900 גם כשאני מגביר את הווליום לעוצמה הרחוקה בעליל מסף השפיות, אולי אם חלל האזנה שלי היה גדול מהחלל הנוכחי היה טעם להוסיף מגבר.
במצב הנוכחי מונובלוקים של סדרה 900 יהיו נפלאים לאגו אבל בספק רב אם דבר ישפיע על איכות המוזיקה המתנגנת.
ישפיע, כפרה, ישפיע מאד. אתה אדם נבון ומאוזן; שים שניה את האגו והאינטואיציה בצד, והרשה לעצמך להשתעשע עם המחשבה. יש לך גם ערן - מה אכפת לך, תרים לו טלפון, שאל אותו מה עושה הוספת 900 למיקס שיש בו כבר 900 אחד. גם אם הרמקול שלך נציל, עצם העובדה שאתה מחלק קופסאות, שני ספקי כוח נפרדים, מרחיק אותם פיזית אחד מהשני, תעשה הרבה טוב לצליל.
כל זאת בהנחה שיש לך 30,000 שח ספייר בבית, ויכולת/רצון להגיע לאביעדי הביתה ולהתמקח איתו. וכמובן, זה בכלל לא ענייני מלכתחילה. אבל! במידה וכן תגיע, בהתראה של יום מראש אתה מוזמן גם לקפה. (אני 8 דקות ברגל מאביעד וכ- 2.5 דקות ברכב)
 

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,483
מעורבות
393
נקודות
83
פעם פורסם מבחן דרך במסלול מירוץ בין פרארי טסטה רוסה כמדומני לבין רחמנה ליצלן פיג׳ו 205 GTI נפח 1.9 ליטר. כל הדיוט יהמר שעל מסלול המירוצים לקומפקטית הצרפתית אין סיכוי ליד הסוס הגיזעי מאיטליה, טעות!

למרבה ההפתעה, או שלא, הצרפתי ניצח בענק את האצולה האיטלקית, בשל העובדה הפשוטה. המסלול האמור היה מפותל וההספק האדיר של הפרארי כלל לא בא לידי ביטוי, לעומת זאת השילדה הנפלאה והמאוזנת של פיג׳ו דווקא כן.

לאור האמור, אין לי מושג אם אין דבר כזה עודף כוח ברמקולים, אבל אם אתה מוכן לממן אני מבטיח לפנות מקום ב Rack. :)
אבל תחשוב מי נהנה יותר מהנסיעה ;) כי באנלוגיה לאודיו זה מה שחשוב.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
חברים, נחזור לשאלה המקורית, הדיון לא עוסק בי וברכישת ציוד אודיו נוסף על ידי, לו הייתי רוצה מגבר נוסף כבר היה אצלי.

למי שדואג שאכיר את אביעד, הסירו דאגה, אביעד ואני גילינו עם הזמן שאנו חולקים תחביב נוסף ואף חברים משותפים.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,370
מעורבות
460
נקודות
83
יש מצב שהתוצאה תהיה פחות טובה כי המגברים יעברו לעבוד בברידג (גם את זה עברתי), מגברי סטריאו שלא בנויים כמונו מלכתחילה, לא מתנהגים יפה במצב ברידג, מצד שני אם תחבר כל אחד לרמקול בבי-אמפינג אמיתי, כך שכל אלמנט מקבל הגברה נפרדת, התוצאה תשתפר וזה ב 100 אחוז, לא תוכל לחזור אחורה.
אם אין לך ביאמפ ברמקול, לא הייתי מוסיף עוד מגבר והופך אותם לברידג, קרוב לוודאי שהתוצאה לא תהיה חיובית, וגם אם משמיעה ראשונית זה כן, לטווח ארוך אתה תגלה שיש לא מעט חסרונות בחיבור שכזה.
עכשיו אם תעשה בי-אמפ, אז למה לזרוק 30 אלף על מגבר נוסף, את שלך תשאיר לגבוהים ותקנה משהו "אחר" שיניע לך את הנמוכים, ולא ב 30 אלף שופוני כי אין ממש הבדל, בקיצור, ניסוי ותהיה אין מנוס.
אם אתה מבסוט מהתוצאה, תברח כל עוד נפשך בך, חבל להיכנס לסחרור שלא תדע איך לצאת ממנו.
 
נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
אבל תחשוב מי נהנה יותר מהנסיעה ;) כי באנלוגיה לאודיו זה מה שחשוב.

בפרארי לא נהגתי, בלמבורגיני כן.
אי שם בתחילת שנות ה90 באו הונדה וטרפו את הקלפים, לא עם האופנוע הכי חזק, לא הכי גדול ובטח לא מפנק לעומת אופנועי ספורט או סופר ספורט שנעו בכביש באותם הימים.

ליצירה המוטורית קראו CBR900RR Fireblade, כמי שרכב על הדגם הראשון משנת 93 (את שלי הבאתי מארה״ב) האופנוע הזה עשה צחוק מכול מה שהכרנו בארץ לפני כן, לא בגלל כוח ולא בגלל מתלים אקזוטיים.... משקל נמוך איפשר לאופנוע לזנק מהר יותר מאופנועים חזקים ממנו, להיכנס לסיבוב מהר יותר ולבלום מאוחר יותר. בקיצור, כוח זה הרבה אבל רחוק מלהיות הכל.
 

נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
יש מצב שהתוצאה תהיה פחות טובה כי המגברים יעברו לעבוד בברידג (גם את זה עברתי), מגברי סטריאו שלא בנויים כמונו מלכתחילה, לא מתנהגים יפה במצב ברידג, מצד שני אם תחבר כל אחד לרמקול בבי-אמפינג אמיתי, כך שכל אלמנט מקבל הגברה נפרדת, התוצאה תשתפר וזה ב 100 אחוז, לא תוכל לחזור אחורה.
אם אין לך ביאמפ ברמקול, לא הייתי מוסיף עוד מגבר והופך אותם לברידג, מיותר.

למגיקו בדגמי S אין חיבור בי אמפ.
בתערוכות בד״כ רואים שני מגברים...אחד לכל רמקול, לי יש סלון ישראלי ולא חלל של תערוכה.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,370
מעורבות
460
נקודות
83
הרווחת, תברח.
זה סתאם לוויזואליות וכדיי שתשאף לרכוש 2.
אתה חושב שעם 2 תוכל להגביר יותר, אז זה בדיוק ההיפך, המגבר דוחף חזק כי הוא בברידג ואם תפתח בווליום אתה מעיף את הרמקול, במיוחד אם הרמקולים הם 4 אום אז בכלל חבל לך על הזמן (בחיבור ברידג המגבר כאילו רואה 2 אום).
 
נערך לאחרונה ב:

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,000
מעורבות
1,063
נקודות
113
יש מצב שהתוצאה תהיה פחות טובה כי המגברים יעברו לעבוד בברידג (גם את זה עברתי), מגברי סטריאו שלא בנויים כמונו מלכתחילה, לא מתנהגים יפה במצב ברידג, מצד שני אם תחבר כל אחד לרמקול בבי-אמפינג אמיתי, כך שכל אלמנט מקבל הגברה נפרדת, התוצאה תשתפר וזה ב 100 אחוז, לא תוכל לחזור אחורה.
אם אין לך ביאמפ ברמקול, לא הייתי מוסיף עוד מגבר והופך אותם לברידג, קרוב לוודאי שהתוצאה לא תהיה חיובית, וגם אם משמיעה ראשונית זה כן, לטווח ארוך אתה תגלה שיש לא מעט חסרונות בחיבור שכזה.
עכשיו אם תעשה בי-אמפ, אז למה לזרוק 30 אלף על מגבר נוסף, את שלך תשאיר לגבוהים ותקנה משהו "אחר" שיניע לך את הנמוכים, ולא ב 30 אלף שופוני כי אין ממש הבדל, בקיצור, ניסוי ותהיה אין מנוס.
אם אתה מבסוט מהתוצאה, תברח כל עוד נפשך בך, חבל להיכנס לסחרור שלא תדע איך לצאת ממנו.

לגבי בי אמפ, שוחחתי על כך עם יאיר, הוא לא מאמין בבי אמפ ולכן הרמקולים של מג׳יקו לא מגיעים עם טרמינל כפול.
לבצע בי אמפ עם שני מגברים שונים זה סיפור לא פשוט, שמצריך עוד אלמנטים במערכת בכדי לאזן את העוצמה שנשלחת לכל מגבר בניפרד. מאמץ לעיתים מיותר כי עדיף כבר להשקיע את האנרגיה לכוון קרוס אקטיבי אמיתי שפותר הרבה בעיות מול הפאסיבי.
שני מגברים זהים זו דרך יותר פשוטה ופרקטית לבצע בי אמפ.

לגבי לקסמנים בברידג׳, מניסיוני וניסיונם של אחרים, בד״כ בחדרים גדולים מהממוצע, נשמעים יותר טוב בשניים.
הדינמיות , המשקל, העומק והבמה משתפרים.
זה לא טרוויאלי, ושמעתי מגברים בברידג׳ שהצליל שלהם הופך שטוח וקשה
אך לא במקרה הנ״ל.
אתה לא מחבר מונובלוקים בכדי להגביר יותר, אלא בכדי לקבל יותר בטווח השמע הרגיל.
אם הרמקול יכול לקבל עוצמות של 400-500 וואט בחדר גדול - תוכל גם לשמוע יותר חזק .
ואכן, מגבר סטריאו שיורד ל2 אוהם בלבד , לא יצליח להזיז רמקול 4 אוהם בברידג׳, הוא יתאמץ מאוד. מגבר שיורד ל1 אוהם בסטריאו , ידחוף 4 אוהם בלי מאמץ.
 

נערך לאחרונה ב:

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,000
מעורבות
1,063
נקודות
113
בפרארי לא נהגתי, בלמבורגיני כן.
אי שם בתחילת שנות ה90 באו הונדה וטרפו את הקלפים, לא עם האופנוע הכי חזק, לא הכי גדול ובטח לא מפנק לעומת אופנועי ספורט או סופר ספורט שנעו בכביש באותם הימים.

ליצירה המוטורית קראו CBR900RR Fireblade, כמי שרכב על הדגם הראשון משנת 93 (את שלי הבאתי מארה״ב) האופנוע הזה עשה צחוק מכול מה שהכרנו בארץ לפני כן, לא בגלל כוח ולא בגלל מתלים אקזוטיים.... משקל נמוך איפשר לאופנוע לזנק מהר יותר מאופנועים חזקים ממנו, להיכנס לסיבוב מהר יותר ולבלום מאוחר יותר. בקיצור, כוח זה הרבה אבל רחוק מלהיות הכל.

כח זה הכל, הוא פשוט צריך להיות עם שליטה.
ברגע שכח יוצא משליטה עדיף פחות כח.
באנלוגיה לאודיו, אם יש לך רמקול קטן ונציל שלא יכול לעמוד בעומס, מגבר מנורות קטן יכול בקלות להישמע יותר טוב ממפלצת זרם
( משל ה205 GTi)
אבל אם אתה באוטובאן...
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
פעם פורסם מבחן דרך במסלול מירוץ בין פרארי טסטה רוסה כמדומני לבין רחמנה ליצלן פיג׳ו 205 GTI נפח 1.9 ליטר. כל הדיוט יהמר שעל מסלול המירוצים לקומפקטית הצרפתית אין סיכוי ליד הסוס הגיזעי מאיטליה, טעות!

למרבה ההפתעה, או שלא, הצרפתי ניצח בענק את האצולה האיטלקית, בשל העובדה הפשוטה. המסלול האמור היה מפותל וההספק האדיר של הפרארי כלל לא בא לידי ביטוי, לעומת זאת השילדה הנפלאה והמאוזנת של פיג׳ו דווקא כן.

לאור האמור, אין לי מושג אם אין דבר כזה עודף כוח ברמקולים, אבל אם אתה מוכן לממן אני מבטיח לפנות מקום ב Rack. :)

יותר כוח (ואיכותי כמובן) יותר טוב. מספיק כוח עם איכות לעומת זאת, עדיפה על המון כוח בלי איכות.

כלומר: המגבר שלך כיחידה בודדת יהיה עדיף על זוג מגברי מונו איכותיים פחות. לכן, ההמלצה היא או לעבור למונובלוקים כמו שלך או באותה רמה, אן להישאר כמו שאתה. ואם אתה שואל אותי? בניגוד לכמה מחברי המכובדים כאן, אין לך שום סיבה מוצדקת לעבור למונובלוקים. המגבר שלך ביחס לרמקול שלך לא נמצא בתת כוח.
 

web

חבר משקיען
הודעות
770
מעורבות
488
נקודות
63
אין שום ״צריך״ או ״מומלץ״
רק משחקים עם המחשבה של לעבור ממגבר סטראו למונובלוקים של אותה חברה בדיוק
(בעצם אותו מגבר בדיוק)
במקרה שמעתי את הרמקולים ב 2 הקונפיגורציות ולדעתי ההגברה עם תצורת ברידג׳
הייתה טובה יותר (מבחינת האיכות לא הווליום)
אני מניח שערן יוכל להבהיר או לתת את האינפוט שלו...

גילוי נאות: יש לי את אותם הרמקולים עם מגבר סטראו בודד
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,370
מעורבות
460
נקודות
83
לגבי חייב 2 מגברים זהים כמו שלך: זה לא מדוייק, ברור שזה נראה טוב יותר וזה סוג של "ללכת על בטוח"(עבורך), אבל מצד שני, במצב היפוטתי שלרמקול שלך כן יש חיבור לביאמפ, אם תיקח מגבר גמוט d200, לצורך העניין שיש לו נמוכים סוף (בדקתי), תשדך אותו לנמוכים, ואת הלקסמן לגבוהים, אני בטוח שהתוצאה תפתיע, והוא עולה כ-שליש/רבע, אם לא פחות(ויש מצב שהוא "יישב" יותר טוב מהלקסמן על הרמקול שלך צריך לנסות)
ואם לא נשמע טוב, אז מחזירים אחורה.
חלק נכבד מהתחום הזה זה ניסוי ותהיה ועניין של התאמה, זה שאתה בא ותוקע מגבר לרמקול וחי עם זה בשלום, לא אומר שאי אפשר להוציא יותר ברכיבים פחות יקרים, להיפך, אם אתה עובר כמה וכמה החלפות אתה צובר יידע ותובנות(בשלב מסויים אתה תעצור, תעשה חושבים ותגיע למסקנות שלך בעצמך), מה שלא תצבור בחיים עם מערכת במצב סטטי, תהיה יקרה ככל שתהיה.
בכל אופן לגבי העדיפות למגבר בברידג זה יהיה רק בווליום נמוך/סביר.
ברגע שפותחים המגבר מתאמץ מאוד, רמקול 4 אום, מגבר רואה 2 אום (גם אם הוא יורד ל 1 בספאק), זה פשוט נשמע אחרת ולא בטוח שתאהב איך שהמגבר+רמקול נשמעים כשהם על ה "קצה".(בחיבור שכזה מספיק יהיה לגעת במגבר אחרי שעה של ניגון בשביל להבין מה קורה שם בפנים).
 
נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
כח זה הכל, הוא פשוט צריך להיות עם שליטה.
ברגע שכח יוצא משליטה עדיף פחות כח.

( משל ה205 GTi)
אבל אם אתה באוטובאן...

אפרופו אוטובאן, לא מאחל לאיש לבלות בפקק של שעות על האוטובאן (חוויתי פקק של כ 4 שעות בין שטוטגארט לפרנקפורט כתוצאה מתאונת שרשרת ועבודות כביש) עם מכונית על...
מעבר לכך ש99.9% מהמכוניות האחרות יהיו נוחות ומרווחות יותר, בהגיעך ליעד כנראה תבקש לקבוע תור דחוף לכירופרקט :שתוי:
 
נערך לאחרונה ב:

new_old

חבר אתר
הודעות
34
מעורבות
1
נקודות
8
השאלה יש מוצר שקניתם ואחרי שבוע התחרטת
 

אפי ווגדן

אוהב את התחום
הודעות
204
מעורבות
72
נקודות
28
כאשר רוכשים רמקול או מגבר , חייבים לשים לב למה שחובר כולל הכבלים והמקור שכולם כמו תזמורת נותנים את התוצאה שבגינה נירכש הפריט הבודד .

גם אם לא אפשרי לרכוש את הכל בבת אחת , צריך לשים לב למחירי הרכיבים שהשתתפו בחגיגה , במטרה שבעתיד יהיה אפשרי לרכוש אותם , כי לא מעט תוצאות טובות שגרמו לפלוני לרכוש רמקולים לדוגמא , נבעו מהעובדה שהמגבר או הכבלים והמקור שהיה מחובר היה יקר ובכלל לא נלקחו בחשבון עתידית מפאת מחירם.

כעת , האם עם מגבר אחר או כבל או מקור אחר יהיה אפשרי לשחזר את התוצאה או אולי לשפר אותה ? התשובה היא כן , אבל לכו תמצאו אותם ........
ואז מתחיל סבב הניסוי ותהיה , שאני קורא לו יותר ניסוי ומכירה , עניין שלוקח הרבה מאד זמן , חודשים ושנים בהם קונים ומוכרים ובספק אם מגיעים לתוצאה שהיתה עם הרכיבים המקוריים ששמעו.

אז בטוח שלרבים זה קורה שהם התחרטו שלא רכשו מוצר שעבד יפה עם המערכת , אבל על מנת להימנע מטעויות ומעיצות אחיתופל החוכמה היא לרכוש אותו בעתיד ולהשלים את הסט הנאהב.

סיפרתי ללקוחות סיפור של לקוח שהתעסק בחייו בהחלפות כל שנה פעם של מגבר ופעם של רמקולים ולא הגיע לנחלה במשך שנים עד שיום אחד נחת אצלי לשמוע רמקולים ואחרי ההזנה אמר לי , זה מה שאני רוצה , ולתומי חשבתי שהוא
מדבר על הרמקולים , אולם הוא אמר לי : מה מחובר כאן שקיבלנו את התוצאה הזו ? אני רוצה לבצע טרייד אין על המערכת שלי ולקחת את כל מה ששמעתי קומפלט וכך היה , ועד היום שנה וחצי אחרי הוא מאד מרוצה מההחלטה.
שנה וחצי זה די הרבה זמן. כמעט נצח בחיי מדף של ציוד אודיופילי...
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור