המלצה למצלמה, עדשה, פלאש לצילום אירועי שטיח אדום/פורטרייט


Yestakman

חבר מתחיל
הודעות
2
מעורבות
0
נקודות
1
שלום!
אני מחפש להתחיל לצלם באירועי שטיח אדום/פורטרייט - אבא שלי הוא אמרגן אירועים ורציתי להיות צלם במשך תקופה ארוכה.
אני מבקש את עזרתכם לעזור לי לבחור גוף, עדשה, פלאש וחצובה בסיסית קלה לנשיאה.

מקווה שזה לא נשמע מטופש, אבל בסופו של דבר הייתי רוצה שהמצלמה תוכל לצלם תמונות כאלה (גם אני עושה עריכה מקצועית)

http://imgur.com/a/yACJZAU

* רוב התמונות יועלו לאינסטגרם, כך שלא בטוח אם ל full frame יהיה יתרון גדול.

* אני אצטרך לצלם וידאו ראיונות קצרים/סרטונים לאינסטגרם ויוטיוב, אז אשמח אם הוידאו יהיה סבבה גם כן.

** התקציב שלי הוא $ 1000- $ 3000 ** אבל אוכל לחרוג אם אין משהו לדעתכם בתקציב הזה.

שמתי לב שהצבעים של פוג'י הם יותר לטעמי, והנטיה הטבעית שלי הולכת לשם. אך אל תהססו לייעץ לי מה לדעתכם יתאים יותר לצרכים שלי.

תודה רבה לכולם
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
ראשית גלוי נאות: אני מתאב בני אדם בתמונות שלי,ואם כבר זה קורה אני משתדל שזו תהייה תמונה עם סיפור שדמות האדם תוסיף לו,ועדיין:משתדל מאוד מאוד שלא יהיו בני אדם בתמונות שלי.

ומשזה נאמר - עוד משהו מתודי וחשוב: יתכן והפוסט הזה ישמע קצת ציני ומתנשא אבל הכוונה כולה מיועדת למטרה אחת:חומר למחשבה וזה בלבד.

ההערה הראשונה שלי היא די פשוטה: מצלמה לא מצלמת תמונות הצלם,יחד עם העדשה הגוף שהיא מחוברת אליו והבנה של עולם הצילום והטכנולוגיה שהמצלמה מציעה ואיכות העדשה,הם אלה שמיצרים תמונה.

והשנייה: אם המטרה להעלות תמונות לאינסטגרם אז כדאי לחשוב על צילום בטלפון הנייד. הניידים של היום מציעים לא מעט שליטה בפרמטרים של הצילום ולהתעללות של אינסטגרם בתמונות ממצלמה דיגיטלית באכה 2021 זה מספיק.

צילום הוא הרבה יותר מהלכניס למסגרת העינית את האוביקט המצולם ללחוץ על כפתור ולקוות שמצלמה+העדשה יעשו את העבודה,הן לא תעשנה את העבודה.

צילום אנשים באירוע/שטיח אדום ובדומיו הוא תחום התמחות שדורש לא מעט ידע,כישרון ויכולת לבוא לידי בטוי בצד האומנותי של הצילום - אחרת קח פלאפון צלם והעלה לאינסטוש.

צילום סלב על השטיח האדום,או בסביבה שכזו דורש התמודדות עם סביבת צילום מאוד לא ידידותית לצלם,לעדשה ומצלמה. האור איננו טיבעי ודורש ידע בכיול סט הצליום כך שיימטב את הסטואציה. האוביקטים,בני האדם/סלבס וכו וגו' הם ממש לא העצם הכי נוח לשימוש - וזה בלשון המעטה וגם לא ממש מעונינים לשתף פעולה.

לצלם אדם במרחב הציבורי מותר. לפרסם את התמונה המרחב הציבורי? לא ממש מותר ובמיוחד עם מדובר בסלב כלשהו וצריך גם להיות בקיא בצד החוקי של הסוגה הזו ולקבל את ההסכמות הנדרשות אלא - אם בא לך לעבוד אצל איזה אוביקט צילום ולשלם לו עבור פרסום תמונה לא מחמיאה במדיום בציבורי - והאינסטוש הוא מדיום ציבורי.

צילום בסוגה המדוברת דורש לקחת המון תמונות,מאות ואולי אלפים באירוע ואחר כך לשבת לברור את המוץ מן התבן ולבסוף,את התבן לעבד בתוכנת פיתוח במחשב - וכן:התמונות שהצגת עבורו פיתוח בעזרת מחשב הן לא ישר מהמצלמה.

השאלה היא לא איזה עדשה ומצלמה יוציאו אילו תמונות אלא איפה המידע והידע הנדרש על מנת לצלם תמונות שהן אומנות,ולא סתם תפיסת רגע,בסוגה הזו שאליה מכוון הפוסט והמידע הזה קיים במרחבי הרשת,באי אילו בתי ספר לצילום ובהרבה ניסיון שרובו כישלון אחר כישלון.

בסוף,אלנקק לסקירה שכדאי לך,פותח הפוסט,לראות מהתחלה ועד לסוף ולהתמקד בדברי הביקורת על תמונות פורטריט ו/או תמונות שצולמו באירוע של מצעד גאווה שדומה מאוד לסוגה שאליה אתה מכוון - אני מניח שאחרי שתשמע ותראה את ההערות תבין למה אני מכוון באמירה שלפני איזו עדשה/מצלמה יכנסו ב 3000 דולר צריך לשאול,ולענות,על השאלה איפה המידע והידע הדרושים לסוגה כזו של צילום ואיך מתנסים בה כדי לערבב בשלל הכשלונות שבדרך ליצירת אומנות - בסוגת הצילום הזו.

והוידאו שעליו דיברתי.

מנחם
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
פוג'י מצלמות מעולות מביאות יופי של תמונה ואם אתה רוצה גם וידאו כדי שיהיה למצלמה מייצב ואז אנחנו מדברים על X-T4 שעולה 6000 ש"ח שזה כבר מחיר של מצלמת FF. אם אתה מוכן לוותר על מייצב תמונה שלדעתי זה חושב אפשר לדבר על דגם קודם X-T3 שעולה כ 4100 ואז יש מה לדבר בתקציב שלך (אבל כאמור ללא מייצב).

כך שאני מתקשה להמליץ לך על פוג'י עבורך.
בכל מקרה אם אתה כן רוצה פוג'י אז עדשת 16-55 F2.8 היא עדשה מעולה
https://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=897632


בנושא וידאו הייתי בוחר מצלמות של סוני, או ניקון, הבעיה שמצלמות אלו יהיו כבר FF היות וסוני יותר זמן בשוק אז הייתי הולך על מצלמת סוני - כן אני זורק אותך למגרש של הגדולים עם מצלמת FF
סוני A7 III עם עדשת סוני 24-70 F2.8 סט מדהים לא זול כלל ולא קל כלל, אבל איכותי מאוד הן בוידאו והן הסטיללס, גוון התמונה מהמצלמה לא יהיה יפה כמו של פוג'י אבל אחרי עריכה אתה יכול להגיע לכיוון שאתה רוצה.

https://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=979679
https://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=917766

אפשר להוריד קצת את העלות עם עדשת טמרון 28-75 F2.8 https://www.zap.co.il/model.aspx?mo...zadx60faoIw5HRLHm-ECVT8hUbZJWGt8aApQoEALw_wcB

אני מקווה שאני בכיוון - אם אני לא או שאתה רוצה חידוד נוסף תן סימן
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור