ב-14 לאפריל החורף חוזר לחיינו בפעם האחרונה


Anton

אוהב את התחום
צוות האתר
הודעות
433
מעורבות
222
נקודות
43
פתחו את היומנים וציירו דרקון גדול ליד ה-14 באפריל. משחקי הכס חוזרת לעונה השמינית והאחרונה שלה. העונה יהיו 6 פרקים בלבד, כאשר הפרק האחרון ישודר ב-19 למאי.


[ספויילרים לעונות 1-7 בהמשך]

כחלק מההכנה לעונה החדשה, כבר מספר שבועות אני ואשתי עושים מרתון של כל העונות (אנחנו כרגע באמצע עונה 6). מכיוון שנזכרנו מעט מאוחר ובגלל שצפינו בעבר פעמיים בעונה הראשונה, התחלנו מהעונה השנייה. הדבר הראשון שהפתיע אותי זה שלא זכרתי כמה הרבה דברים קרו כבר בעונה ה-1, שעד עכשיו זכורה לי כטובה ביותר.

מלבד העונה הראשונה צפינו בכל העונות בצמוד לשידור בארה"ב, כלומר פרק בשבוע. אני זוכר שברוב העונות הייתי דיי מתוסכל מהקצב האיטי של האירועים, שנבע בעיקר בגלל ריבוי קווי העלילה השונים. אני חייב לומר שבצפייה שנייה כאשר עושים צפיית בינג', זה ממש לא מרגיש ככה. יש המון אירועים ובאמת שיש מקום לכל סצנה באפוס המרהיב הזה. העונה היחידה שהרגישה לי מעט אטית היא עונה 4. אבל באותה עונה בפרק 9, יש את הפרק הראשון (ואולי היחיד, אני לא זוכר) במשחקי הכס שכולו סיפור רציף, מדובר על הקרב האדיר על החומה בין שומרי הלילה והפראיים בהנהגתו של מאנס ריידר, אז הכול נסלח.

מכיוון שבמידה ועדיין לא התחלתם, רוב הסיכוי שלא תוכלו להשלים את המרתון בעצמכם, רציתי לעזור לכם להתכונן בעזרת סיכומי העונות שיש ביוטיוב.

אז בואו נתחיל!

אופציה ראשונה: סיכומים של כל עונה בנפרד:

רשת IGN הכינה סיכומים של העונות 1-5 כאשר כל סיכום הוא עד 5 דקות והקריינות תמציתית ומשעשעת (כמובן באנגלית):

עונה 1:


עונה 2:


עונה 3:


עונה 4:


עונה 5:


עבור עונות 6 ו-7 לא מצאתי סיכומים כל כך קצרים, אז הנה שני סיכומים באורך כ-10 דקות על אחד:

עונה 6:

https://youtu.be/yKWoRPerORY

עונה 7:

https://www.youtube.com/4jyYDZDyUe0

אופציה נוספת היא הסיכום הרשמי של עונות 1-7, כאן לא מדובר בקריינות עם הסברים אלא פשוט אוסף מהיר של הסצנות החשובות (כולל כתוביות באנגלית):

https://www.youtube.com/aIHF4S9wMfI&t=192s


עכשיו, אחרי שכולנו נזכרנו, אני רוצה לשתף אתכם בכמה מחשבות שלי על הסדרה. פחות או יותר מאז שר הטבעות, חיכיתי לעוד סרט\סדרת פנטזיה ראויים. משהו שיכיל מפלצות, חרבות ואבירים (וכמובן בונוס על דרקונים) ועדיין לא יהיה שטות רדודה. כשמשחקי הכס התחילה, הייתי פשוט בשוק מהרמה המדהימה שהסדרה הציגה. בעונה הראשונה, הוויזואליות של הסדרה עדיין לא הייתה ברמה הגבוהה של העונות הבאות, התקציבים של הסדרה הלכו וגדלו עם כל עונה וכך גם הנראות המשגעת שלה.

האומץ של הסדרה להרוג את הגיבור הראשי והכוכב הגדול כבר בעונה הראשונה (ואפילו לא בפרק האחרון), זה משהו שלא מוכר לי משום סדרה, וכל סדרה שתעשה את זה בעתיד, מיד תגרור השוואה למשחקי הכס.

דבר נוסף שמאוד בולט במשחקי הכס זו רמת האכזריות והאלימות הסדיסטית ממש של דמויות רבות. מצד אחד זה מרגיש מוגזם, אבל מצד שני זה מאוד מתאים לעולם הפנטזיה שג'ורג' ר. ר. מרטין יצר. בעולם הקר והאכזר של משחקי הכס ההתנהגות של הדמויות הגיונית מאוד ומרגישה עד כמה שזה לא נשמע אבסורד – טבעית. תנו לילד חובב אלימות כמו ג'ופרי להיות מלך, וזה הגיוני לחלוטין מבחנתי, שזה רק יתן לו לגיטימציה להגביר את העוצמה של תחביבו.

אני מניח שחלק מהאנשים חושבים שהסדרה השתמשה באלימות ובסקס רק על מנת למשוך את הקהל, ואולי פה ושם זה היה קצת מוגזם (ריסוק גולגולתו של הנסיך אוברין על ידי ההר למשל), אבל לטעמי זו סדרה לא מתחנפת שהולכת עד הסוף עם העולם הפנטזי שהיא יצרה. סיפור בוגר בו לא תמיד הטובים מנצחים, ובו גם לרעים יש רגעי חולשה שגורמים לנו להיות בעדם.

יש המון קווי עלילה במשחקי הכס, אז כמובן שחלקם קצת פחות טובים, או לפחות פחות מעניינים, אבל כולם שזורים אחד בשני ויוצרים יחד את הסיפור של העולם הפנטזי הרחב והמרתק הזה.

אז האם זוהי סדרת הפנטזיה הגדולה בכל הזמנים? לטעמי לא באמת יש פה תחרות בכלל, אני אישית לא מכיר אף סדרת פנטזיה עם רמת משחק, צילום או עלילה שהם אפילו חצי מהרמה של משחקי הכס. אז מבחנתי אין פה שאלה, משחקי הכס היא סדרת הפנטזיה הטובה בכל הזמנים מבחנתי.

זה כמובן מוביל לשאלה הבאה האם זוהי הסדרה הטובה אי פעם, נקודה? אני מניח שיותר הגיוני יהיה לדון בשאלה הזו לאחר סיום העונה האחרונה.

מבחנתי הסדרות הטובות ביותר הן: סופרנוס, שובר שורות, אחים לנשק (המיני סדרה של ספילברג והנקס על מלחמת העולם השנייה), הסמויה, אלו דיי מוסכמים על כולם. מבחנתי גם העונה הראשונה של בלש אמתי (כיוון שכל עונה היא סיפור אחר, אני מרשה להפריד) והסדרה הקומית משפחה מודרנית ראויים להיות ברשימה.

אז אסיים את הדיון בכך: מבחינת רמת המשחק, הצילומים הקולנועיים, קווי העלילה הרבים, הדיאלוגים, קטעי האקשן, האפקטים, הבגרות והמורכבות של הסיפור והדמויות, הסצנות הבלתי נשכחות, התחושות העזות שהסדרה מעוררות אצל הצופה, לא חושב שמשחקי הכס נופלת מאף אחת מהסדרות שהזכרתי.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
יפוי של סיכום, אבל כמו שכתבת קצת מוקדם לסיכומים יש לנו עוד עונה, קצרה אבל עדיין קצת מוקדם לסיכומים.
 

ni-ro

חבר משקיען
הודעות
1,325
מעורבות
689
נקודות
113
כרמי לא כל כך קצרה, להבנתי כל פרק 90 דק' לערך
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
כרמי לא כל כך קצרה, להבנתי כל פרק 90 דק' לערך

יותר כיף :)
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
תודה על "עבודת הסיכום" אנטון, נהניתי לקרוא
 

ayal30

חבר משקיען
הודעות
3,072
מעורבות
906
נקודות
113
תודה אנתון תמיד כייף לראות את מה שאתה מפרסם :כל-הכבוד:
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
האם רק אני מרגיש שהעונה הזאת - לא עונה על הציפיות שלי מהסדרה הטובה ביותר שיש (שהיא לא סדרת טבע).

הקרב שכל העונות מביאות עליו, בפרק 3 ששודר השבוע, לא מספק, הוא לא היה רע, אבל הוא לא ברמה שציפתי וקוויתי. אני לא עוקב אחרי הסדרה הזו וממתין שנים (כן כבר כמה עונות) לקרב הזה כדי שיהיה פרק רק לא רע.
(שלא לדבר על הטקסטים בפרק שחלקם ממש, אבל ממש באנלים).

בנוסף לכך שני הפרקים הקודמים שאולי סוגרים כמה מעגלים, אבל לדעתי מבחינת איכות הפרקים היו יבשים - נכון מספקים הרבה מידע, אבל יבשים ולא מספקים.
 

Anton

אוהב את התחום
צוות האתר
הודעות
433
מעורבות
222
נקודות
43
האם רק אני מרגיש שהעונה הזאת - לא עונה על הציפיות שלי מהסדרה הטובה ביותר שיש (שהיא לא סדרת טבע).

הקרב שכל העונות מביאות עליו, בפרק 3 ששודר השבוע, לא מספק, הוא לא היה רע, אבל הוא לא ברמה שציפתי וכוויתי. אני לא עוקב אחרי הסדרה הזו וממתין שנים (כן כבר כמה עונות) לקרב הזה כדי שיהיה פרק רק לא רע.
(שלא לדבר על הטסטים בפרק שחלקם ממש, אבל ממש בנלים).

בנוסף לכך שני הפרקים הקודמים שאולי סוגרים כמה מעגלים, אבל לדעתי מבחינת איכות הפרקים היו יבשים - נכון מספקים הרבה מידע, אבל יבשים ולא מספקים.

דיי מסכים. הפרק השני לטעמי היה הפרק המתסכל ביותר של משחקי הכס. כן אנחנו מכירים את הדמויות והן חשובות לנו, אבל לראות את המינגלינג הזה שלהם מסביב לאח במשך כחצי פרק זה ממש יותר מידי.

הפרק השלישי, היה בעיקר בעייתי ויזואלית, צפיתי בו במקרן מסלקום TV וכמות הפיקסליזציה והרעשים בכל הקטעים השחורים היו ממש קשים לצפייה.
מצד שני, היו לא מעט סצנות מרהיבות ממש מבחינה קולנועית. האש של הדות'ראקים שנעלמים בחשכה. הדרקונים, הלם הקרב של הדמויות. הקטע עם ג'ון שלג והדרקון המת, שג'ון כל פעם תופס מחסה.

אני כן חושב ששני פרקי הקרבות: הקרב על החומה (עונה 4) והקרב כשג'ון הפליג לגייס את הפראיים (נדמה לי עונה 5) היו טובים יותר, אבל מבחינה קולנועית וויזואלית היו דברים מאוד מרשימים בפרק הזה. וגם חלק מהקטעים שהמצלמה רועדת היו מרגיזים.

כמובן שהסיום של הפרק הוא משהו מפתיע אבל כל כך אנטי-קלימקס, כאילו בא משום מקום לגמרי, אני עדיין לא ממש מעכל את זה.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור