מה הייתה התפתחות הטעם אצלכם בסאונד, האם בחלוף הזמן שניתם דעה/העדפה מסאונד אחד לאחר?


exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
יש מי שמחפשים מערכת שתשאף ככול היותר לצלילים מציאותיים בעוד אחרים שואפים למצוא סאונד מלא ברגש ומוזיקליות ויש מי שמבקשים להשיג דגש על תחום מסוים לדוגמה יתר פירוט או תחום תחתון מרסק עצמות.

אם אסקור את השנים העיקריות שלי בתחום האודיו אז אי שם בשנות במחצית הראשונה של שנות ה 90 התחלתי עם מערכת שהתמקדה בק"ב, מה שעניין אותי יותר מהכול היו האפקטים והדיאלוג, אלה אופיינו בפירוט יתר ותחום תחתון למכביר.

במחצית הראשונה של העשור הראשון של שנות ה 2000 שיניתי טעם למשהו הרבה מעודן וחמים, פחות אפקטים והרבה יותר רגש.

לפני כשנתיים וחצי שוב מהפך, הפעם שאפתי להרכיב מערכת שתשמע מציאותית עם סאונד מאוזן (צליל לא מגיע על חשבון צליל אחר) אבל לא על חשבון מוזיקליות כך שאוכל להקשיב שעות על גבי שעות למוזיקה מבלי להתעייף.
 

ayal30

חבר משקיען
הודעות
3,070
מעורבות
906
נקודות
113
טוב .. אצלי בתחילת 2000 קניתי ציוד רק לקולנוע בתי אבל קנתי המון ציוד שהתחלף עם הזמן
וזאת הייתה שגיאה זה לא היה נישמע כמו שרציתי
ב 2010 התחלתי לעבוד עם ציוד וונטג' היו לי לפחות 5 רסיוורים סטראו אבל לשפץ אותם חלקית
הובילו אותי להוצאות רבות והפסדים . לפני 3 שנים קניתי את 9090 די בי שהוא מבחינת סאונד
חבל על הזמן אבל הייתי זקוק לכסף וגם לא מצאתי טכנאי שיעשה את העבודה נאמנה בשיפוץ
אז הלחץ למכור אותו גבר ומכרתי אותו ואז הבאתי מגבר סטראו שענה על הצרכים שלי וגם קניתי
סטרימר טוב וגם רמקולים איכותים ופטיפון טורנס וברוך השם הציוד שלי מספק אותי אבל תמיד
יש מען דיגדוג לשדרג משהו אבל כל דבר בזמנו
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
טוב .. אצלי בתחילת 2000 קניתי ציוד רק לקולנוע בתי אבל קנתי המון ציוד שהתחלף עם הזמן
וזאת הייתה שגיאה זה לא היה נישמע כמו שרציתי
ב 2010 התחלתי לעבוד עם ציוד וונטג' היו לי לפחות 5 רסיוורים סטראו אבל לשפץ אותם חלקית
הובילו אותי להוצאות רבות והפסדים . לפני 3 שנים קניתי את 9090 די בי שהוא מבחינת סאונד
חבל על הזמן אבל הייתי זקוק לכסף וגם לא מצאתי טכנאי שיעשה את העבודה נאמנה בשיפוץ
אז הלחץ למכור אותו גבר ומכרתי אותו ואז הבאתי מגבר סטראו שענה על הצרכים שלי וגם קניתי
סטרימר טוב וגם רמקולים איכותים ופטיפון טורנס וברוך השם הציוד שלי מספק אותי אבל תמיד
יש מען דיגדוג לשדרג משהו אבל כל דבר בזמנו


זה כנראה טבע האדם להמשיך לחפש דבר מה נוסף גם אצל אלה שיש להם מערכות יקרות.
לדעתי לדעת מתי הזמן לעצור וליהנות מהמוזיקה (במידה ומדובר ברכיבים עם סינרגיה) זה סוג של בגרות/בשלות. זה לא אומר שבשלב מסוים לא תשדרג או תחליף רכיבים, זה פשוט לא רודף אותך יותר.
 

ayal30

חבר משקיען
הודעות
3,070
מעורבות
906
נקודות
113
זה כנראה טבע האדם להמשיך לחפש דבר מה נוסף גם אצל אלה שיש להם מערכות יקרות.
לדעתי לדעת מתי הזמן לעצור וליהנות מהמוזיקה (במידה ומדובר ברכיבים עם סינרגיה) זה סוג של בגרות/בשלות. זה לא אומר שבשלב מסוים לא תשדרג או תחליף רכיבים, זה פשוט לא רודף אותך יותר.
אכן כן.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
חייבים להתייחס לרמת המחיר, בכל רמה הפרמטרים שונים וגם יותר קשים לסינרגיה אבל, וכאן תצחקו עליי, היו לי כל מיני הגברות יקרות בבית ולאחרונה שמעתי משולב של קיימבריג' אודיו דגם אחרון ופתאום הבנתי שהוא הכי מענג אותי אפילו שבז'אנרים מסוימים הוא קצת מסתבך ואולי לא הכי "טהור" אבל עושה את הדברים הבסיסיים שגורמים לרצות לשמוע בלי הפסקה: הפרדה ואוויר בין כלים, הרגשה של זמר וסולן כלי בתוך החדר, הדמיה שמשתנה מקטע לקטע לפי רצון ההפקה, דינמיות והמחיר בדיחה.
 

למה

חבר משקיען
הודעות
1,284
מעורבות
775
נקודות
113
היי גיא. לדעתי צריך להתמקד גם בשינויים בטעם המוסיקלי,שבדרך כלל מתפתח עם השנים וגורר אחריוו שינויים בלתי נמנעים בדרישות למערכת. אני התחלתי באמצע שנות ה80 עם הרבה "גל חדש" המערכת היית טייפ סלילים,מגבר ורמקולים מדפיים הכל תוצרת ברית המועצות,כאשר הטרייבל הייתי מסובב עד בסוף והבאס לשעה אחת. עם עלייתי לישראל ב91 קניתי ממיטב כספי המועט רסיבר סטריאו+דאבל טייפ+קומפקט דיסק+אקולייזר+זוג רצפתיים,כאשר באקולייזר הייתי בונה פרבולה עם הדגשת הקצבות ורוב המוסיקה המנוגנת היית רוק. בתחילת שנות ה2000 נטשתי לטובת הקולנוע ביתי,אבל דיי מהר חזרתי לסטריאו. החזרה לסטריאו היית עם Rega Planet+Pioneer SA-9800+Jamo E680 ודגש המוסיקלי על מטאל וג'ז,כאשר במגבר הכל במצב flat. כרגע הדגש עבר למוסיקה קלאסית והמערכת Roksan Caspian M-1+Arcam A85+ASW Genius 310.האינטרקונקט XLO, הרמקולים בביוויירינג עם שני כבלים של Analysis Plus בחדר שינה טיפוסי בשטח 12מ"ר. פשוט שומע מוסיקה ובעתיד הקרוב לא רוצה לשנות כלום. נכון לכרגע אוהב צליל מדויק ולא צבוע,אבל לא אנליטי.
 

ni-ro

חבר משקיען
הודעות
1,325
מעורבות
689
נקודות
113
אחלק את התשובתי ל- 3 חלקים:
1. טרום עידן הסטראו:
גם אני התחלתי עם מערכת רב ערוצית, שהשתדרגה עם השנים ובשיאה הגיעה ל5.1 של jamo סידרה 800 (אחד לפני הטופ), עם הגברה של דנון.
המהפך החל, עם השוואה ראש בראש של הגברה של PASS (שיגאל לסרי) הגיע אלי עם הגברה מפלצתית של ה AX350 ופרה של XP10, שממש הוציאה לי את החשק להמשיך להאזין לסטראו עם הJAMO והדנון.
2. עידן הדו-ערוצי והסטראו (להנות מ-2 העולמות):
ההגברה היי-אנד הראשונה שלי לבסוף היתה מגבר INTEGRATED של PASS INT30A CLASS A. עם רמקולים של LIVIG VOICE מערן אודיופריק.
נהנתי משני העולמות, הקדמיים שורשרו לרב ערוצי של דנון, ונהנתי מסטראו משובח וגם מקולנוע ביתי. אבל חששתי שהאפקטים של הקולנוע (בעוצמות שנהגתי לצפות בסרטים), יפגעו בLV, אז החלטתי להפריד בין הקולנוע לסטראו.
3. סטראו תחילה, קולנוע אח"כ:
מאז ועד היום, ההחלטה להשקיע בסטראו על חשבון הקולנוע (סביר פלוס), המערכת עברה מספר גלגולים, אם כי יחסית לא רבים, כי אני לא משדרג סדרתי (פעמיים רמקולים והגברה 3 פעמים, שכללה הגברת מנורות ו- class AB)...
בכל אחד מהגילגולים, אהבתי את התוצאה. ההחלפה היתה יותר מסקרנות, או שדרוג כלפי מעלה (שהזדמן לי לשדרג להגברה מאותו יצרן, אולם איכותית יותר...)
הדבר המעניין, שכיום המערכת הנוכחית (אפרופו טעם ובגרות אישית) חזרה ל-
PASS (פרה 2 חלקים XP22 ופאוור XA25 CLASS A). מאוד מזכירה את הגלגול הראשון של המערכת שלי, אם כי איכותי יותר. הבנתי, שזה הצליל שאני הכי אוהב (מעין חזרה לאהבה ישנה)... האם אשאר עם המערכת הנוכחית לשנים רבות, רק הזמן יקבע (לדוגמא: בא לי דווקא אחרי 6 שנים להחליף את הרמקול)...
לסיכום: בעשור וחצי האחרונים, עברתי גילגולים שהחזירו אותי לנקודת הפתיחה (אם כי בתוצאה טובה משמעותית מקודם). האם היה שווה לעבור את כל המסע, רק כדי לחזור לנק' הפתיחה ב ט ח ! ! !
אחלה פוסט, שבת שלום וחג סוכות שמח
 

ni-ro

חבר משקיען
הודעות
1,325
מעורבות
689
נקודות
113
זה כנראה טבע האדם להמשיך לחפש דבר מה נוסף גם אצל אלה שיש להם מערכות יקרות.
לדעתי לדעת מתי הזמן לעצור וליהנות מהמוזיקה (במידה ומדובר ברכיבים עם סינרגיה) זה סוג של בגרות/בשלות. זה לא אומר שבשלב מסוים לא תשדרג או תחליף רכיבים, זה פשוט לא רודף אותך יותר.
מסכים 100%.
אפרופו בפורום המקביל יש מספר שרשורים שעוסקים רק במוזיקה (לא מה אתה מאזין, שאני מאוד אוהב אצלנו), אלא יותר BLUE NOTE וכאלה...
ישנם שם מספר חברים עם מערכות סבבה +++++
אבל כל הזמן חותרים להגדלת אוסף המוזיקה, ומשתפים את החברים בהוצאות חדשות ו/ או איכותיות יותר, וזה ממש כיף לקרוא (אפילו טיפה מקנא, לחיוב) שבנאדם מתרגש מזה שהזמין הדפסה של אומן X שמחכה להוצאה הזו ככה וככה שנים, וקרא בפורומים בחול שההוצאה מאוד איכותית, ולא עסוק כל היום בשדרוג כבל X (לא שיש משהו פסול בחתירה לטוב ביותר)...
פשוט, אם צריך לבחור קבוצה, הייתי מעדיף להיות עם מערכת סבבה ואובססיה (חיובית) למוזיקה, על חשבון החלופה השנייה. לדוגמא עד לפני שנתיים (ששדרתי משמעותית את הסטרימר שלי), השתדלתי לרכוש 2-3 דסקים בחודש.
כמובן שיש גם את אלה שנהנים מ-2 העולמות (מכיר כמה כאלה)... ושמח בחלקם.
ניר(ו)
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
חייבים להתייחס לרמת המחיר, בכל רמה הפרמטרים שונים וגם יותר קשים לסינרגיה אבל, וכאן תצחקו עליי, היו לי כל מיני הגברות יקרות בבית ולאחרונה שמעתי משולב של קיימבריג' אודיו דגם אחרון ופתאום הבנתי שהוא הכי מענג אותי אפילו שבז'אנרים מסוימים הוא קצת מסתבך ואולי לא הכי "טהור" אבל עושה את הדברים הבסיסיים שגורמים לרצות לשמוע בלי הפסקה: הפרדה ואוויר בין כלים, הרגשה של זמר וסולן כלי בתוך החדר, הדמיה שמשתנה מקטע לקטע לפי רצון ההפקה, דינמיות והמחיר בדיחה.


אני מניח שבכול רמת מחיר ניתן למצוא רכיבים שפונים לגוון סאונד או טעם מסוים.
יקר יותר לא שווה טוב יותר, בטח אם אינו לטעם הסאונד שאתה אוהב.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
היי גיא. לדעתי צריך להתמקד גם בשינויים בטעם המוסיקלי,שבדרך כלל מתפתח עם השנים וגורר אחריוו שינויים בלתי נמנעים בדרישות למערכת. אני התחלתי באמצע שנות ה80 עם הרבה "גל חדש" המערכת היית טייפ סלילים,מגבר ורמקולים מדפיים הכל תוצרת ברית המועצות,כאשר הטרייבל הייתי מסובב עד בסוף והבאס לשעה אחת. עם עלייתי לישראל ב91 קניתי ממיטב כספי המועט רסיבר סטריאו+דאבל טייפ+קומפקט דיסק+אקולייזר+זוג רצפתיים,כאשר באקולייזר הייתי בונה פרבולה עם הדגשת הקצבות ורוב המוסיקה המנוגנת היית רוק. בתחילת שנות ה2000 נטשתי לטובת הקולנוע ביתי,אבל דיי מהר חזרתי לסטריאו. החזרה לסטריאו היית עם Rega Planet+Pioneer SA-9800+Jamo E680 ודגש המוסיקלי על מטאל וג'ז,כאשר במגבר הכל במצב flat. כרגע הדגש עבר למוסיקה קלאסית והמערכת Roksan Caspian M-1+Arcam A85+ASW Genius 310.האינטרקונקט XLO, הרמקולים בביוויירינג עם שני כבלים של Analysis Plus בחדר שינה טיפוסי בשטח 12מ"ר. פשוט שומע מוסיקה ובעתיד הקרוב לא רוצה לשנות כלום. נכון לכרגע אוהב צליל מדויק ולא צבוע,אבל לא אנליטי.


ראשית, צודק, טעם מוזיקלי משפיע על בחירת רכיבים.
בכל מקרה לא הלכתי רחוק כמוך לשנות השמונים, כנער מתבגר באותם השנים גם אני הייתי חסיד ניו וויב ומוזיקת פופ של אותם הימים (יאזו, ניו אורדר, ריק אסטלי ואפילו מדונה), שכנער מתבגר שחי בחדר לא החזקתי מערכת גדולה. מגבר לקסמן, קומפקט של סוני, סטיליטים וסאב של jarmo וכמו אצלך, האיקולייזר היה מכוון מטרה.
כמובן שמאז הטעם המוזיקלי התפתח והשתנה והיום המנעד רחב ומגוון ממוזיקה קלאסית, דרך רוק, פורוג, ג’אז, ישראלי ולמעשה כמעט כל סגנון.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
אחלק את התשובתי ל- 3 חלקים:
1. טרום עידן הסטראו:
גם אני התחלתי עם מערכת רב ערוצית, שהשתדרגה עם השנים ובשיאה הגיעה ל5.1 של jamo סידרה 800 (אחד לפני הטופ), עם הגברה של דנון.
המהפך החל, עם השוואה ראש בראש של הגברה של PASS (שיגאל לסרי) הגיע אלי עם הגברה מפלצתית של ה AX350 ופרה של XP10, שממש הוציאה לי את החשק להמשיך להאזין לסטראו עם הJAMO והדנון.
2. עידן הדו-ערוצי והסטראו (להנות מ-2 העולמות):
ההגברה היי-אנד הראשונה שלי לבסוף היתה מגבר INTEGRATED של PASS INT30A CLASS A. עם רמקולים של LIVIG VOICE מערן אודיופריק.
נהנתי משני העולמות, הקדמיים שורשרו לרב ערוצי של דנון, ונהנתי מסטראו משובח וגם מקולנוע ביתי. אבל חששתי שהאפקטים של הקולנוע (בעוצמות שנהגתי לצפות בסרטים), יפגעו בLV, אז החלטתי להפריד בין הקולנוע לסטראו.
3. סטראו תחילה, קולנוע אח"כ:
מאז ועד היום, ההחלטה להשקיע בסטראו על חשבון הקולנוע (סביר פלוס), המערכת עברה מספר גלגולים, אם כי יחסית לא רבים, כי אני לא משדרג סדרתי (פעמיים רמקולים והגברה 3 פעמים, שכללה הגברת מנורות ו- class AB)...
בכל אחד מהגילגולים, אהבתי את התוצאה. ההחלפה היתה יותר מסקרנות, או שדרוג כלפי מעלה (שהזדמן לי לשדרג להגברה מאותו יצרן, אולם איכותית יותר...)
הדבר המעניין, שכיום המערכת הנוכחית (אפרופו טעם ובגרות אישית) חזרה ל-
PASS (פרה 2 חלקים XP22 ופאוור XA25 CLASS A). מאוד מזכירה את הגלגול הראשון של המערכת שלי, אם כי איכותי יותר. הבנתי, שזה הצליל שאני הכי אוהב (מעין חזרה לאהבה ישנה)... האם אשאר עם המערכת הנוכחית לשנים רבות, רק הזמן יקבע (לדוגמא: בא לי דווקא אחרי 6 שנים להחליף את הרמקול)...
לסיכום: בעשור וחצי האחרונים, עברתי גילגולים שהחזירו אותי לנקודת הפתיחה (אם כי בתוצאה טובה משמעותית מקודם). האם היה שווה לעבור את כל המסע, רק כדי לחזור לנק' הפתיחה ב ט ח ! ! !
אחלה פוסט, שבת שלום וחג סוכות שמח


אצלי בשל מגבלת מקום (כמה אלקטרוניקה ניתן להחזיק בחלל מגורים) ירדתי מק״ב ומקרן חלקם העברתי אחר כבוד לזוגתי והמרתי רחמנא ליצלן בסאונד בר ומסך טלוויזיה.
 
נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
מסכים 100%.
אפרופו בפורום המקביל יש מספר שרשורים שעוסקים רק במוזיקה (לא מה אתה מאזין, שאני מאוד אוהב אצלנו), אלא יותר BLUE NOTE וכאלה...
ישנם שם מספר חברים עם מערכות סבבה +++++
אבל כל הזמן חותרים להגדלת אוסף המוזיקה, ומשתפים את החברים בהוצאות חדשות ו/ או איכותיות יותר, וזה ממש כיף לקרוא (אפילו טיפה מקנא, לחיוב) שבנאדם מתרגש מזה שהזמין הדפסה של אומן X שמחכה להוצאה הזו ככה וככה שנים, וקרא בפורומים בחול שההוצאה מאוד איכותית, ולא עסוק כל היום בשדרוג כבל X (לא שיש משהו פסול בחתירה לטוב ביותר)...
פשוט, אם צריך לבחור קבוצה, הייתי מעדיף להיות עם מערכת סבבה ואובססיה (חיובית) למוזיקה, על חשבון החלופה השנייה. לדוגמא עד לפני שנתיים (ששדרתי משמעותית את הסטרימר שלי), השתדלתי לרכוש 2-3 דסקים בחודש.
כמובן שיש גם את אלה שנהנים מ-2 העולמות (מכיר כמה כאלה)... ושמח בחלקם.
ניר(ו)


השנה אני יכול להתגאות שלא שידרתי דבר, למעט בסיס HRS של ברינקמן עבור הפטיפון.
את הכסף לשדרוגים הוצאתי על תקליטים, תקליטים ועוד תקליטים…בסוף עיקר התחביב אמור מבחינתי לגעת במוזיקה ופחות בתשתית.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,870
מעורבות
1,864
נקודות
113
חייב לומר שהטעם שלי לא התפתח בכלל, למרות שהחלפתי הרבה מערכות וקומפוננטים בחלוף השנים.
תמיד העדפתי סאונד שהוא פחות וואו אקסטרווגנטי ו״הצגה״ ויותר סאונד שנועד לשרת את המטרה לשמה בניתי את המערכת, להיות מסוגל להאזין 6 שעות רצוף בנעימים.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
חייב לומר שהטעם שלי לא התפתח בכלל, למרות שהחלפתי הרבה מערכות וקומפוננטים בחלוף השנים.
תמיד העדפתי סאונד שהוא פחות וואו אקסטרווגנטי ו״הצגה״ ויותר סאונד שנועד לשרת את המטרה לשמה בניתי את המערכת, להיות מסוגל להאזין 6 שעות רצוף בנעימים.

זה מעניין, אני לא מכיר הרבה אנשים שדבקים בטעם הראשוני שלהם מאז ועד היום.
ידעת טוב מה אתה מחפש והצלחת לעמוד בזה הגם שהחלפת קומפוננטים. כמה שנים הסטאפ הנוכחי מלווה אותך ?
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,870
מעורבות
1,864
נקודות
113
זה מעניין, אני לא מכיר הרבה אנשים שדבקים בטעם הראשוני שלהם מאז ועד היום.
ידעת טוב מה אתה מחפש והצלחת לעמוד בזה הגם שהחלפת קומפוננטים. כמה שנים הסטאפ הנוכחי מלווה אותך ?
לא יכול להתיימר לומר ש״ידעתי טוב מה אני מחפש״ אבל בכל החלפה שעשיתי נמשכתי מחדש לאותו כיוון ונשארתי עם אותו טעם אודיופילי. כמובן שהאיכות השתפרה דרמטית עם ההחלפות והשידרוגים אבל הטעם נשאר כשהיה.
הסטאפ בתצורה הנוכחית שלו הוא בן בערך שנתיים.
 

אפי ווגדן

אוהב את התחום
הודעות
204
מעורבות
72
נקודות
28
בגיל 13 באמצע שנות השבעים, אחי הגדול קנה לי מערכת טושיבה קטנה. המותג הזה היה חדש בארץ ולמעט סוני לא היו מותגים יפאניים נפוצים. הטושיבה הייתה מגבר טרנזיסטורי 14w משולב רדיו פטיפון עם כפתור hi - low במקום באס וטרבל והפיקה צליל די בסיסי, אבל נשמע צלול יותר מהמערכות הכבדות שהיו נפוצות אז - מגבר מנורות רדיו ופטיפון בתוך מזנון חום עם רמקולים מובנים בצדדים. בדרך כלל תוצרת פיליפס.
וכל הכיתה הייתה מגיעה לחדר שלי להקשיב לפלא החדש.
באותה התקופה שמענו הרבה ביטלס סטונס פינק פלויד סגול כהה אוריה היפ בוב דילן סטיבי וונדר קט סטיבנס ג'נסיס אמרסון.... ועוד ועוד.
מה שהיה חסר לי במערכת היה באס. שהיה חלש מאוד במערכת הקטנה שלי.
הפכתי לחולה באס.
כל מערכת ששמעתי נבחנה לפי יכולתה להפיק באסים כבדים. פרמטרים אחרים נזרקו לשוליים.
אבל זה מעולם לא השפיע על בחירת המוסיקה. כל התקליטים שקניתי היו אך ורק לפי מה שאהבתי לשמוע. ואם הייתה הקלטה איכותית שהפיקה באסים טובים - זה היה בונוס.
המערכות הבאות שבניתי או קניתי נבחנו לפי יכולות הבאס שלהן והכוכבים הגדולים היו צמד רמקולים BOSE 901 מחוברים לסנסוי G7500.
המוסיקה המועדפת לא השתנתה אבל קיבלה תוספת מבורכת של בלוז... רוי ביוקנן מקלאפלין לד זפלין קלפטון הנדריקס גוני ווינטר אוטיס רדינג... ועוד רבים וטובים.
בשנות השמונים הייתי סטודנט באונ' תא ועבדתי כדי ג'יי במועדון 'פוקוס' של האוניברסיטה וגם בכמה מועדונים נחשבים ברחוב אלנבי והירקון.
הייתי חייב להחליף פאזה.... התקליטים שקניתי היו לעבודה. המון דיסקו וגל חדש - סופט סל דוראן דוראן הליגה האנושית U2 הפריטנדרס ... ולעיתים לפי דרישות הקהל חטאתי במייקל גקסון מדונה ואפילו רחמנא ליצלן modern talking.
אבל (!) את המוסיקה הזו לא שמעתי בבית והגדלתי את אוסף הבלוזים שלי ותיבלתי גם בג'אז.
משנות השלושים שלי ואילך עד היום הסטים שקניתי נבחנו רק על ידי פרמטר אחד - האוזן.
קניתי רק מערכות שנשמעו לי טוב וביצעו היטב את המוסיקה המועדפת עלי.
אפשר לומר שהטעם במוסיקה נשאר יציב בלוז גאז. וכל מוסיקה איכותית אחרת כולל קלאסית וראפ - מתקבלות בברכה.
בבחירת הסט הנוכחי ניסיתי להבין מה אני באמת אוהב.
נכון שפירוט ובמה ומרווחים בין כלים ובאסים הדוקים... וכו' הם פרמטרים נחשבים וחשובים אבל מה שקבע הוא שניים - האם הסאונד אהוב עלי והאם הוא מהווה שיפור לסט הקיים.
לצערי... אם אפשר לומר - בבחירה באמצעות מבחן האוזן תמיד נפלתי על הציוד היקר...
מאחל שנת מוסיקה טובה לכולם.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
פעם הייתי מחפש את החמימות, הצבע. אבל בעשור האחרון, הדברים שהכי חשובים לי הם: רזולוציה ושקיפות, דינמיקה ופרטים. וכל זה מוכרח להגיע באיזון מוחלט. מנסיוני מערכות כאלה הן הקרובות ביותר למציאות.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
… בבחירה באמצעות מבחן האוזן תמיד נפלתי על הציוד היקר...
מאחל שנת מוסיקה טובה לכולם.

תודה על השיתוף אפי, סיפור מעניין כולל הוידוי על מה שנאלצת לעבור בשביל הקהל.
שנה טובה והרבה מוזיקה טובה.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
פעם הייתי מחפש את החמימות, הצבע. אבל בעשור האחרון, הדברים שהכי חשובים לי הם: רזולוציה ושקיפות, דינמיקה ופרטים. וכל זה מוכרח להגיע באיזון מוחלט. מנסיוני מערכות כאלה הן הקרובות ביותר למציאות.

ראשית, תודה שאתה משתתף בשרשור.
קצת קשה לי עם הביטוי מציאות משום שאנחנו שומעים הקלטה שהיא נגזרת מאסטר עריכה וכו…
חושב שבשלב מסויים ״תתעייף״ מהסגנון הנוכחי ותרצה לשנות כיוון?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
ראשית, תודה שאתה משתתף בשרשור.
קצת קשה לי עם הביטוי מציאות משום שאנחנו שומעים הקלטה שהיא נגזרת מאסטר עריכה וכו…
חושב שבשלב מסויים ״תתעייף״ מהסגנון הנוכחי ותרצה לשנות כיוון?

לכל כלי נגינה ישנם מאפיינים המייחדים אותו. מערכות שאינן שקופות מספיק, אינן רזולטיביות מפספסות את המאפיינים הללו. ולגבי הקלטות או סאונד בכלל. הטענה הזו חוזרת על עצמה הרבה פעמים (הקלטה, מאסטר). לכל כלי נגינה יש טכניקות הקלטה דומות מאוד בכל אולפן או הופעה חיה. למשל מיקרופון תוף רגל. הפער בסאונד בין ה-שור ל-אודיקס הוא לא גדול. גם בין מיקסר דיגיקו או ימהה. בסופו של דבר להקליט כלי באולפן כזה או אחר, כל עוד הטכנאי מבין מה שהוא עושה, הוא ישתמש בערך באותו קומפרסור, אותו מיקרופון (למשל shure sm 81 ל-h.h). כלי נשיפה מקליטים עם אודיו טכניקה pro 35 והמשקיענים יקליטו על dpa. יש לי את שניהם, הפערים לא היסטרים. וההקלטות, מפני שיש סטנדרט של איך מקליטים כל כלי, מאוד קרובות למציאות. אף אחד לא רוצה לשנות את האופי הבסיסי שלו. וזה ניכר במערכת שקופה. ביננו, רובו המוחלט של חברי הפורום מעולם לא החזיקו מיקרופון ביד, בטח לא חיברו כזה, או אי פעם נגעו במיקסר. אני לעומת זאת, חי את התחום הזה כבר 23 שנה, יום יום, שעה שעה. להקליט נאמן למקור זה לא משהו מסובך.

לגבי ה״מתעייף״. בדיוק הפוך. איך אפשר להתעייף כשהמערכת כל כך עשירה בפרטים, בניואנסים. איך אפשר להתעייף מול מערכת דינמית, מפתיעה, שקופה כמו זכוכית. מאידך, מערכות ״חמות״ שמשום מה קיבלו את השם המכובס ״מוסיקליות״ יכולות לשעמם אותי עד מוות.

אני מכוון לשם כבר עשור. ואפילו קצת יותר. מהקרמי הראשון שלו. מחליף מעט מאוד פעמים ציוד משום שאני מקפיד לקנות באמת מה מה שמתאים לי. על מנת להבין את המצב. את הרמקולים הקרמים הראשונים שלי רכשתי ב-2010. מהרגע ששמעתי מזה שקיפות, רזולוציה וטבעיות נישארתי שם. ועד היום, 11 שנה (עוד מעט 12), החלפתי רמקול אחד, שלושה מגברים, שני קדמגברים ופטיפון אחד. בכל החלפה דאגתי שהשיפור יהיה אבסולוטי בדיוק בפרמטרים הללו. והשידרוג הבא, שהיה אמור להתרחש כבר אבל נעצר בגלל הקורונה, הוא לטפס בעוד צעד בגזרה הזו. ואני יודע בדיוק כיצד לעשות את זה.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור