רמקול אלחוטי D12 מבית EDIFIER במבחן

טל גורן
10-04-2024 18:45

האם EDIFIER הצליחה גם הפעם? מוזמנים לקרוא ולגלות

מה כבר אפשר להגיד על חברת EDIFIER שלא אמרתי בסקירות הקודמות? יש לה הרבה דגמים שונים (חלקם אף משונים) בתחומי האודיו ובמגוון רחב של תחומים ומחירים.

החברה אמנם ממוקמת בסין (ומן הסתם גם כל המוצרים מיוצרים שם), אך זה לא בהכרח דבר רע. בזמן האחרון, קטגוריית ה-CHI-FI (משחק מילים - כשמחליפים HI עם CHI, שהוא קיצור ל-Chinese) פורחת וניתן לראות הרבה (מאוד) מוצרי אודיו שונים בקטגוריה זו, המציבים רף מאוד גבוה במחירים מאוד נמוכים.

הרמקול עליו נסתכל היום הוא עוף מוזר. הוא יחידה אחת אך החברה מצאה לנכון להצהיר עליו כמערכת 2.1 (כשמערכת סטנדרטית כזאת תכלול שתי יחידות רמקולים בנוסף ליחידת סאב וופר). איך זה הגיוני? אסביר במהלך הכתבה.

אך לפני כן, המפרט:

  • דרייברים:
    • סוג:
      • וופר: שניים
        • גודל: 4 אינץ'
        • עוצמה: 20W
      • טוויטר: שניים
        • גודל: ¾ אינץ'
        • עוצמה: 15W
      • רדיאטור: שניים
    • טווח תדרים: 54 ~ 20,000 הרץ
    • רגישות:
      • RCA: 700±50mV
      • AUX: 500±50mV
    • SNR: ≥85dB(A)
    • בלוטות':
      • גרסה: 5.0
      • קודק: SBC
    • ממדים:
      • רוחב: 359 מ"מ
      • גובה: 159 מ"מ
      • עומק: 203.5 מ"מ

מה בקופסא?

  • הרמקול

  • כבלים:

    • RCA ל-RCA

    • RCA ל-AUX

  • שלט

  • מדריך

מה באריזה

עיצוב

ה-D12 לטעמי נראה טוב, במיוחד כשמורידים את הגריל החושף את הדרייברים.

ה-D12 ללא הגריל

לעומת רוב הרמקולים שסקרתי של החברה, ה-D12 ממקם את השליטה על הווליום, הטרבל והבאס קרובה אליכם לשינוי קל ונוח.

בצד האחורי, אין הרבה דברים מעניינים, רק שתי אפשרויות לכניסה של אודיו ואחת ליציאה בנוסף למתג כיבוי / הפעלה.

הצד האחורי של הרמקול

במידה וצבע לבן לא לטעמכם, יש אפשרות לרכוש את הרמקול עם גימור עץ בצבע חום כהה וגוף שחור.

הרמקול עם גימור עץ בצבע חום כהה וגוף שחור

איכות בנייה

הרמקול כבד ומרגיש עמיד הודות לשימוש בעץ MDF במעטפת, דבר שלא רואים כלל בטווח מחירים זה. אין כאן הגנה מפני מים, כמו בערך בכל רמקול מסוג זה.

סאונד

לפני שאסביר על איכות השמע, חשוב לי להתייחס להצהרה של החברה על כך שהרמקול היחיד הזה הוא בתצורת 2.1. ובכן, כפי שהזכרתי בהקדמה, במידה ורשום שמערכת היא 2.1, הכוונה לכך היא שיש שני רמקולים שאמורים להיות על השולחן בצדדים, בנוסף ליחידת סאב וופר (שהיא 0.1) מתחת לשולחן.

מערכת כזאת יכולה לתפוס די הרבה מקום כך שגם פה יש יתרונות וחסרונות. יש גם מערכות גדולות יותר אך לא אמשיך לפרט עליהן בכתבה זו.

אומנם ה-D12 הוא רמקול אחד בודד, אך הוא משלב את כל הדברים המגדירים מערכת 2.1. אם נסתכל שוב על התמונה של הרמקול ללא הגריל, תוכלו לראות שהוא בנוי באופן סימטרי עם וופר, טוויטר ורדיאטור בכל צד.

ה-D12 ללא הגריל בנוי באופן סימטרי

אז בוודאי אתם שואלים את עצמכם, אם זה כל כך קל, למה לא עוד חברות מיישמות את הרעיון הזה? יש מספר סיבות אך העיקרית שביניהן היא, שהצליל מגיע מהמרכז ולא מהצדדים. ניתן למקם מערכת 2.1 רגילה מהצדדים ובכך לקבל סאונד יותר מרחבי. כאן, אי אפשר. ובעוד שזה חוסך מקום, הסאונד לא נשמע מרחבי.

מאחר ויש כאן שתי דרכים שונות להתחבר לרמקול אפרט על כל דרך בנפרד. יש כאן פרופיל V בכוונון (כלומר הגברה בבאס והטרבל והנמכה במיד).

אל-חוטי

בלוטות' 5.0 עם קודק SBC

אכן מרגישים בפרופיל V בסאונד. יש כאן הגברה קלה בבאס, הגברה יותר גבוהה בטרבל והמיד קצת נמוך. עם רוב השירים שלי, הרמקול ביצע באופן די טוב ואני בטוח שלאדם הממוצע הרמקול הזה הוא די והותר. אך לצערי, לא הכל ורוד. בווליום גבוה יותר, הרמקול התחיל לצרום. היו שירים בהם הצרימה הייתה פחות או יותר מורגשת, אך בווליום נמוך יותר בכלל לא הייתה צרימה ללא קשר לשיר.

בנוסף, מאחר ומדובר בקודק הבסיסי ביותר, יש כאן איבוד של פירוט (אמנם לא הכי ברור, אך לאנשים עם אוזן מנוסה, זה מורגש).

חוטי

טלפון עם מתאם פשוט מ-USB C ל-AUX שעלה 5$ על מנת שלא ישפיע יותר מדי על האיכות של הרמקול.

אין שינוי לפרופיל הסאונד, גם כאן הוא מבוצע עם פרופיל V. עם זאת, מאחר ועברתי מהחיבור האל-חוטי הבסיסי ביותר, לחיבור קווי ללא שום איבוד מהאיכות, השירים נשמעו יותר ברורים ויותר מפורטים. לצערי, גם כאן הרמקול צרם אך באופן יותר מתון בווליום הגבוה יותר. כלומר ניתן להגיע לווליום יותר חזק באופן חוטי לפני שהצרימה מתחילה להיות בלתי נסבלת.

ובאופן כללי

לחובבי EQ, בשירים בהם הסאונד קצת צרם, ניתן להוריד מהטרבל על ידי הגלגל ברמקול אך מאחר והמיד נפגע עוד יותר, הבעיה עם הטרבל נפתרה אך נוצרה בעיה חדשה עם המיד. הבאס לעומת זאת, מיוצר בצורה טובה עם הגברה קלה גם בשירים עם הרבה באס. מאחר ויש לי אפשרות לשינויי EQ דרך הטלפון, השתמשתי בה למען הורדת הטרבל באופן מדויק יותר שלא יפגע במיד והעליתי גם את המיד לסאונד מאוזן יותר.

הייתי אומר שהרמקול מעולה בשמיעה עד ווליום בינוני. הוא יעבוד הכי טוב בתור רמקול למוזיקת רקע או בווליום מעט חזק יותר במידה ואתם רוצים לעשות משהו תוך כדי כמו לבשל, לסדר או לנקות (או סתם לשמוע מוזיקה).

מאחר והוא מתחיל לצרום בווליום הגבוה יותר, לא הייתי ממליץ עליו כרמקול למסיבות רועשות, אם כי גילוי נאות, רוב הרמקולים בטווח הזה של המחירים לא יתאימו.

במידה ויש לכם רמקול נוסף, תוכלו לחברו באמצעות יציאת ה-LINE OUT בצד האחורי וכך להשתמש בשני רמקולים בו זמנית כשה-D12 שולט על הווליום של הרמקול השני. תוכלו אחר כך גם למקם את הרמקולים בצדדים. אך שימו לב, מאחר וכל רמקול הוא יחיד ומיוחד, הסאונד יהיה שונה מכל צד מה שיכול לגרום לבעיות אחרות. כמובן, במידה ויחידה אחת לא תגמור את התקציב שלכם, תוכלו לקנות עוד רמקול כזה ולחברם ביחד.

אין תשובה רשמית של החברה אם ניתן לחבר גם לרמקול השני רמקול נוסף.

חוויה אישית

הדבר שהכי הפריע לי כאן, הוא הבלוטות'. ל-D12 יש גרסה די ישנה והקודק הכי בסיסי. זה אומר שבחיבור אל-חוטי, הרמקול יבצע ברמה נמוכה יותר מאשר בחיבור חוטי. אומנם זה נכון ברוב המקרים עם בלוטות', אך כאן ההבדל יותר ניכר. ואם כבר הזכרתי חיבורים, אין אפשרות לחיבורים דיגיטליים.

מבחינת הכיוונון, הוא לא לכולם ובעוד שהוא כן יכול להגיע לווליום גבוה יותר, צריכים להיות זהירים עם הווליום והשיר כך שיכולים להיות פעמים שהוא יהיה צורם.

לעומת זאת, יש כאן הרבה דברים טובים. הרמקול מרגיש איכותי הודות לכובד והגודל שלו. הוא מבצע בצורה טובה מבחינת הסאונד במידה ואתם שומעים אותו ברקע או עושים דברים תוך כדי.

יש אפשרויות לשליטה על הווליום, הבאס והטרבל בנוסף לשלט מיוחד לשליטה על המעבר בין החיבורים השונים.

בסופו של דבר, גם כאן יש הרבה יתרונות וחסרונות. הייתי אומר שהיתרון הכי גדול פה הוא התמורה למחיר, יש כאן הרבה דברים טובים בשביל מחיר די נמוך. אך החיסרון הגדול ביותר, הוא חוסר גמישות. הרמקול די מוגבל בשימושים שלו.

לסיכום

רמקול מעולה למטבח או לסלון בווליום חלש עד בינוני עם תגובת באס טובה.

מחיר: 419 ש"ח

אחריות: למשך שנה על ידי היבואן C.D.LOG העובד עם החנות TMS

 

מעבר לתגובות בפורום