Netflix – שירות צפיה בסרטים דרך האינטרנט גם מחוץ לארה";ב

ליאור קורן
25-10-2009 09:06

שירות הסרטים מארה"ב פותח שעריו למדינות נוספות, במודל של הזרמה דרך אינטרנט בלבד, כיצד זה ישפיע על צריכת כותרי DVD?


חברת Netflix מכריזה על כוונתה, להרחיב בפעם הראשונה את שירות השכרת הסרטים גם מחוץ לגבולות ארה"ב.

השירות, שמבוסס במקור על השכרת סרטי DVD וקבלתם דרך הדואר, יהיה במדינות מחוץ לארה"ב במתכונת של צפיה דרך האינטרנט בלבד, לא תתאפשר הזמנת דיסקים פיזיים במעטפה דרך הדואר.
בארה"ב, מנויי החברה מחויבים להזמין סרטים דרך הדואר ואינם יכולים להפריד את שירות הצפיה דרך האינטרנט בלבד (VOD) משירות הזמנת הדיסקים.

נראה כי הסיבה בגינה מציעה החברה רק שירות צפיה דרך האינטרנט לא מגיע רק בגלל רצונה לקדם שיטה הזו אלא בגלל חוסר אמונתם במידת היעילות של שירותי הדואר מחוץ לארה"ב.

נציגי נטפליקס לא גילו עדיין באילו מדינות מחוץ לארה"ב יוצא השירות, אך הכוונה היא להתחיל בתצורה של ניסוי באחת המדינות, בדיקת יעילות השירות ורווחיות המודל ואז הפצה שלו למדינות נוספות.

האם כולם רוצים רק דיסקים של DVD ?

מעניין לקרוא את הצהרת החברה לפיה אין בארה"ב דרישה מספקת לשירות הזמנת סרטים דרך האינטרנט בלבד, ללא האפשרות להזמנת סרטי DVD דרך הדואר.
נציגי Netflix טענו כי נכון להיום, "כולם רוצים להשתמש בדיסקים של DVD", זאת בגלל העובדה ש- "כל הסרטים החדשים מגיעים בפורמט DVD ומבחר הסרטים הגדול ביותר מגיע בפורמט הזה".

אבל, נשאלת השאלה, האם טענה זו מייצגת נאמנה את דרישות ציבור הצרכנים או שהיא הולכת בקנה מידה אחד עם תפיסת העולם של אולפני הסרטים בהוליווד שמסרבים הלכה למעשה לאפשר לצרכנים לצפות בסרטים דרך אינטרנט?
נכון להיום, האולפנים מחייבים את מפיצי הסרטים (בינהם Netflix) להגיע לכמות מכירות / רווח מסוימת על דיסקים של כותרי סרטים חדשים ורק לאחר מכן מאפשרים שחרור הכותר לצפיה דרך אינטרנט.

אך, בפועל, נתוני חברת Netflix מצביעים על הכפלה של מספר הלקוחות שצפו לפחות פעם אחת (מינימום של 15 דקות) בתוכן מוזרם מהאינטרנט, זאת ברבעון האחרון בהשוואה לשנה שעברה, מה שמראה מגמה ברורה מאוד של מעבר ממודל של השכרת דיסקים אל צפיה דרך אינטרנט.

אולפני הסרטים משפיעים על אופן הצריכה

כל עוד, אולפני הסרטים שולטים באופן הפצת המדיה, תוך שהם חוסמים בתחילת חייו של כל כותר חדש את האפשרות לצפות בו דרך אינטרנט, הסטטיסטיקות יראו כי הרגלי צריכת הציבור נוטים לטובת כותרי DVD על דיסקים, כשלמעשה, הרצון האמיתי של ציבור הצרכנים הינו לצרוך תכנים דרך האינטרנט.

הצלחה של הרחבת שירות Netflix לארצות חדשות, במתכונת של הורדת סרטים ותוכניות טלויזיה בתשלום דרך האינטרנט, תהווה מבחן ומדד חדש לרצון האמיתי של ציבור צרכני המדיה.

מקור

מעבר לתגובות בפורום