יפים ואופים: גאדג'טים בתערוכה - CES 2009

ליאור קורן
11-01-2009 00:07

חדשים בתערוכת CES: מצלמת פוקט באיכות וידאו HD, נגן וידאו אינטרנטי, מטען גאדג'טים אוניברסאלי ומחשב זעיר שמנגן סרטי Blu-ray.


מצלמת פוקט HD

דגם ה- Vado HD של Creative משמש כמצלמת פוקט וידאו HD שמצלמת באיכות 720p.

ה- Vado HD כולל זיכרון פנימי בנפח 8GB שמספיק לעד שתי שעות וידאו (באיכות המקסימלית), גם הסוללה תספיק לכ- 120 דקות והיא ניתנת להחלפה. המסך קטן למדי (2 אינטש), המצלמה כוללת יציאת HDMI (כבל כלול בערכה) וחיבור USB להעברת הקבצים למחשב ולהטענה.
מחיר ה- Vado HD עומד על 229$ בארה"ב.



בן חדש לסדרת EEE

המותג eee של אסוס ממשיך להוליד מוצרים חדשים, הפעם מדובר ב- ET1602 , זהו מחשב משולב מסך, הכולל מקלדת מעוצבת בנוסח Macbook של אפל ועכבר תואם, המסך, מסוג LCD בגודל 15.6 אינטש (יחס מסך 16:9) הינו מסך מגע המגיב באופן זריז למדי לפקודות האצבע, הרושם הראשוני חיובי מאוד, עם מסך נעים לצפיה וממשק מגע מוצלח.

המחיר צפוי להיות 599$, ההשקה בארה"ב תהיה בחודש פברואר.


קשיח וזריז - SSD של סאנדיסק

הבשורה החשובה ביותר מבית SanDisk השנה היא הכרזה על כונני פלאש (SSD) חדשים, הדגמים מגיעים בגודל 1.8" ו- 2.5", לטענת החברה, דגמים אלו מתגברים על החיסרון הגדול ביותר של כונני SSD וזריזות פעולתם במונחים מוכרים שווה ל- 40,000 RPM של כונן קשיח סטנדרטי.

בשורה נוספת הינה מחיר זול יחסית, בהשוואה לכונני SSD קיימים: מחיר דגם ה- 60GB עומד על 149$, דגם ה- 120GB ב- 249$ ודגם ה- 240GB ימכר ב- 499$.




החברה מייצרת גם כונני SSD עבור מחשבי מחברת Netbook, הם מגיעים בנפחים של 8GB-64GB ולטענת סאנדיסק, מהירות עבודתם מקבילה למהירות כונני קשיחים רגילים במהירות 7200.

אינטרנט כמאגר וידאו

ה- ITV2000 של Netgear הינו מוצר שמיועד להתחבר לטלויזיה, יעודו הוא יחיד: להפוך את האינטרנט לנגן וידאו, ניתן לבצע חיפוש חופשי של סרטוני וידאו בכל נושא ולהתחבר ישירות לאתרי וידאו כגון יוטיוב.

הנגן מתחבר ברשת אלחוטית לאינטרנט (ניתן לחבר דונגל WiFi דרך USB) ומסוגל להציג וידאו באיכות HD מקסימלית של 720p.
המחיר בארה"ב: 199$.


מטען כל המטענים

המוצר הבא IDAPT חוסך את הצורך בנשיאת אינספור מטענים טלפונים, נגנים ניידים, מצלמות ועוד. במקומם, ניתן לסחוב רק את ה- IDAPT, המאפשר לטעון במקביל שלושה מכשירים שונים.
ניתן להחליף בכל פעם את סוג השקע בעזרת מתאם, כל מתאם מיועד לסוג מכשיר שונה והוא מחליף מטען יעודי, כגון טלפון סלולרי של נוקיה או סוני אריקסון, מיני USB, נגן אייפוד או iphone ועוד.

המתאם אינו כולל רק מחבר מסוג מתאים, הוא גם מעביר את המתח הספציפי שנדרש במכשיר הנטען.

מחיר ה-IDAPT עומד על 60$ בארה"ב, בערכה מקבלים שישה מתאמים שונים, אם ברשותכם מכשיר שדורש מתאם שונה מזה הכלול בערכה, ניתן להשיג מגוון גדול של מתאמים נוספים עבור רוב הגאדג'טים שקיימים כיום בשוק (מחיר כל מתאם בנפרד עומד על 10$).



HAVA – מזרים וידאו מהטלויזיה לרשת ול- iPod

יש לכם נגן DVD או ממיר טלויזיה בסלון ואתם מבקשים לצפות בתוכן המשודר בכל מקום בבית, מעל גבי מסך מחשב או נגן וידאו נייד?

הסטרימר של HAVA מתחבר אל ממיר כבלים, לווין או כל מקור וידאו אחר ומעביר אל הרשת הביתית את הערוץ או התוכן המשודר, בעזרת התוכנה המצורפת, ניתן להקליט תוכניות על כל מחשב המחובר ברשת ולנגן את ההקלטות ממגוון רחב של נגנים, כולל אייפוד.

קיימים מספר דגמים של HAVA, באחד מהם הודגמה הזרמת וידאו מנגן Blu-ray אל מחשב נייד דרך חיבור רשת אלחוטי.

המחיר נע בין 100$-250$ בארה"ב.




פלטפורמת Ion של nVidia – מחשב מולטימדיה בגודל קופסת עוגיות

בתערוכה, הודגמה הפלטפורמה החדשה על מחשב זעיר (באמת) שכלל מעבד ATOM של אינטל, כרטיס מסך מדגם 9400 וכונן קשיח 2.5" בנפח 200GB, מחשב זעיר זה מאפשר לנגן סרטי Blu-ray באיכות 1080p ולהריץ משחקים כגון Call of Duty 4, מרשים בהחלט.

לוח האם תומך בזיכרון מסוג DDR2 או DDR3, מגוון החיבורים גדול וכולל 6 חיבורי USB, שני חיבורי ESATA לכוננים קשיחים, יציאת DVD, כמו גם HDMI ויציאות אודיו דיגיטליות.
המחשב שהציגה nVidia הינו מסוג אב טיפוס ונוצר על מנת להציג את פלטפורמת Ion, לוח האם זעיר עד כדי כך שניתן לשלבו בטלויזיות, מחשבי NETBOOK קטנטים, או לייצר מחשבי HTPC שישתלבו בנקל על המזנון בסלון ויעבדו באופן חרישי לחלוטין.


מעבר לתגובות בפורום