פנסוניק - פלזמות דקות, חסכוניות ואלחוטיות

ליאור קורן
08-01-2009 02:44

CES 2009 - פנסוניק מציגה פלזמה בעובי 2.54 ס"מ הקולטת HD אלחוטי, כמו גם נגן Blu-ray אלחוטי ומצלמת וידאו בעלת זום אופטי X70.

פנסוניק החליטה: השלב הבא בהתפתחות הוידאו, לאחר מהפיכת ה- HD יהיה מעבר ל- 3D, זו הבשורה העיקרית אותה מביא החברה היפנית ב- CES.
פנסוניק מבקשת להחדיר את עולם תלת המימד כבר בעתיד הקרוב, לכן היא דוחפת רבות ליצירת תקן 3D אחיד בתעשייה, זאת בעזרת שיחות עם חברות מקבילות ועם אולפני הסרטים בהוליווד, המטרה היא ליצור תקן סופי כבר השנה, כך שמוצרים ראשונים ביצור מסחרי יצאו בשנת 2010.
סנונית ראשונה לשיתוף הפעולה של פנסוניק עם הוליווד תהיה הסרט הבא של הבימאי ג'יימס קמרון Avatar שיצא בתלת מימד למסכים, בשאיפה גם לבית.

החברה הדגימה מסך המציג סרטים בטכנולוגיית תלת מימד, הצפיה מצריכה משקפיים מיוחדים.


פלזמה NEO PDP Z1 - דקה

דגם העל החדש של Panasonic בסדרת הפלזמות, מכונה Viera Z1, הוא יגיע בגודל חדש של 54", עובי המסך עומד על 2.54 ס"מ בלבד ואכן המסך נראה דק מאוד במציאות.

עקב עובי המסך, קופסת החיבורים (Setup Box) הינה מופרדת ממנו, שידור הוידאו מבוצע באופן אלחוטי, עד לרמת Full HD 1080P, זהו המסך האלחוטי השני שהוצג השנה (לאחר של סוני) והוא פועל בטכנולוגיית אלחוט בתדר 60Ghz שהינה שונה מזו בה משתמשת סוני.
ל- Z1, ישנה ניגודיות פנל טבעית גבוהה של 40,000:1, טכנולוגיית החלקת תנועה בתדר 600Hz שעוזרת לשמור על רזולוציה מלאה של גופים שנעים במהירות על המסך.
 

 
ה- Z1 כוללת גם את תכונת CAST – קישוריות לרשת האינטרנט עם אפשרות צפיה ישירה בסרטי וידאו מתוך אתרים כגון YouTube, Amazon Video וגישה לאתרים נוספים כגון האתר הכלכלי בלומברג ואתר התמונות פיקסה.



חיסכון באנרגיה – NEO PDP

 במסורת השנים האחרונות, גם פנסוניק מנסה להראות את תרומתה לעולם ירוק יותר, החל בפרוייקט מחזור אותו היא מריצה ברחבי ארה"ב וכלה ביצור מסכים חסכניים יותר באנרגיה: פלזמה מדור 2009 צורכת חצי מכמות החשמל בהשוואה לפלזמה מדור שנת 2007, פנסוניק מצהירה גם כי מסך ה- LCD החדש בגודל 37" יהיה החסכוני ביותר בגודל זה ויהיה מבוסס על תאורה אחורית מסוג LED.

נגן Blu-ray נייד

סדרת נגני הבלוריי החדשה תכלול שלושה דגמים התומכים בגישה ישירה לאינטרנט – שירות CAST ו- Bonus View המאפשר להוריד תכנים הקשורים לסרטי Blu-ray המתנגנים במכשיר.
החברה הכריזה גם על נגן ה- Blu-ray הנייד הראשון מדגם DMP-B15 שמסוגל לנגן סרטים באיכות 1080p.



בתערוכה, הוצג גם קו חדש של מצלמות וידאו, דגם HDC-TM300 כולל שלושה חיישני CMOS ברזולוציה כוללת של יותר מתשעה מיליון פיקסלים וכמו כן את דגם SDR-H80, הכולל כונן קשיח וזום אופטי בגודל X70.



גילוי נאות: הכותב היה אורח חברת יורוקום פנסוניק.
מעבר לתגובות בפורום