לעקוף את הפקקים בעזרת המכשיר הנייד

אלי כרמי
24-09-2008 14:41

איך לעקוף את הפקקים לחג? שירות ראשון מסוגו של חברת איתוראן GPS, מספק דיווחי תנועה בזמן אמת על מפה גרפית באתר אינטרנט, נגיש למכשירים ניידים.


מדובר בשירות חדש שאינו קיים בארץ, השרות פעיל בשלב הראשון לכבישים הראשים בגוש דן ומוצג כתמונה של הכבישים. מצב התנועה מסומן בצבעים המיצגים את עומס התנועה בכל כיוון. ירוק לתנועה זורמת, צהוב לעיכובים קלים בתנועה, כתום לבינוניים ואדום לעומס כבד. התמונה מתעדכנת כל שלוש דקות ובכך מספקת מידע עדכני על מצב התנועה.

את הקישור לדף זה ניתן להציג בכל מכשיר נייד עם חיבור לאינטרנט, כמובן שככל שהמסך המכשיר גדול יותר כך יהיה קל יותר לראות את התמונה. מכשירי פוקט פיסי מאוד טובים למשימה. גם על מכשירי סלולארי עם מסך גדול כדוגמת נוקיה E71 או ה- N95 התמונה נראית ברור. על מכשירי ה iPhone התמונה טובה ונוח לראות את מצב התנועה. למכשירים סלולאריים עם מסך קטן תושק בעתיד גרסה מיוחדת של האתר.

המידע מגיע בזמן אמת ממערכת ניטור תנועה. לא מדובר במידע שמגיע מדיווחים יזומים של נהגים (כפי שנהוג למשל בדיווחי תנועה של תחנות רדיו).

השרות מהווה חלק מהאתר החדש של איתוראן בו ניתן למצוא גם טיולים מומלצים, אטרקציות ומידע המגיע ישירות מאתר "מפה". כל המידע באתר הינו ללא תשלום, לדברי חברת איתוראן GPS הם מתכננים להרחיב את השרות לשאר אזורי המדינה.
 
חברת איתוראן מוכרת כספקית פתרונות איתור, מיגון ותקשורת לרכב. לפני כשנתיים הוקמה חברת הבת איתוראן GPS הפעילה בשוק הניווט באמצעות פיתוח ושיווק מערכות ניווט מתקדמות לרכב. מערכת ניווט איתוראן GPS 350 סוקרה כאן בעבר, לאחרונה החברה השיקה אתר חדש וכעת לקראת ראש השנה ניתן למצוא בו בין השאר, את השירות חדש של דיווחי תנועה בזמן אמת.

גיל שרצקי, מנכ"ל איתוראן GPS מסר לנו כי שירות דיווחי התנועה הוא ירית הפתיחה בסך השירותים המתקדמים שאיתוראן GPS תשיק בקרוב. "חשוב לנו להיות עם הנהג לאורך כל הדרך, בשירותי ניווט, נוחות ושירותים משלימים כמו איתור ועזרה במצבי מצוקה. איתוראן GPS שמה לה כיעד להוביל את שוק הניווט בישראל עם סל פתרונות מתקדמים לצד תודעת שירות וזמינות ללקוח בכל שעות היממה".

לצפיה בדיווחים, הוסיפו את הקישור הבא למחשבכם או למכשיר הנייד:
https://www.ituran.co.il/ituranfront/Article.aspx?mcatid=60&catid=159&id=238

 


 

מעבר לתגובות בפורום