סקירת כיסא גיימרים Marvo Scorpion

תמיר עיואן
09-09-2021 11:26

Marvo CH-118 הוא כיסא לגיימרים בעלי מידות גוף גדולות. האם עמד במשקל הכבד שהנחתנו עליו?

בין אם אתם משחקים על צג מחשב או משחקים באמצעות קונסולה בטלוויזיה, אתם עדיין צריכים מקום לשבת. לשם כך תוכלו לשבת על כל דבר, החל מספה, דרך כורסת טלוויזיה ועד כיסא של פינת האוכל, אבל אם אתם באמת רוצה לשבת בסטייל בזמן שאתם נהנים ממשחק מרתק, שווה להשקיע בכיסא גיימרים ייעודי. הם נוחים, קשיחים ומעוצבים תוך מחשבה על גיימרים.

אחת הדרכים הטובות ביותר לשפר את חווית המשחק היא להשקיע בכיסא איכותי. אם תבחרו כיסא באמצעות קריאה בלבד באינטרנט, אתם עלולים לגלות שזה לא פשוט לדעת האם הכיסאות בהם אתם מתעניינים, נוחים וארגונומיים. על מנת להפוך את הנושא למורכב עוד יותר, אציין שבמבט מהצד רוב כיסאות הגיימרים נראים פחות או יותר אותו דבר ומציעים תכונות דומות: תמיכה בגב תחתון, משענות יד מרופדות, מושב נוח וכו'. מנסיוני, כיסא הוא מוצר שחייבים להתנסות בו אישית על מנת לקבל החלטה אם יתאים לנו.

כדאי לציין שניתן להשתמש בכיסא גיימרים גם ככיסא משרדי. כיסא שיתאים לכם למשחקים עשוי גם להיות מושלם לעבודה משרדית ולימודים בבית, בנוסף על המשחקים. התחרות בתחום הזה העלתה את האיכות באופן שכיסאות הגיימרים הטובים ביותר עשויים גם להתחרות בכיסאות משרדיים ייעודיים.

אז מה בכל זאת מבדיל כיסא גיימרים מכיסא משרדי נוח?

ראשית, מגוון ושילוב הצבעים בדרך כלל שונה מאוד מכיסאות משרדיים. רוב כסאות המשרד מגיעים בדרך כלל בצבעים כהים ובעיצובי מושב מסורתיים. כיסאות גיימרים לעומת זאת, מגיעים בשילוב צבעים עזים, וגם אם הכיסא ברובו שחור, סביר להניח שיהיו בו שילובי צבעים שימשכו את העין.

שנית, כיסאות לגיימרים ניתנים להתאמה רבה יותר. הם כמובן כוללים את ההתאמות הרגילות כמו גובה והטיה, כמו כסאות משרדיים, אולם כוללים גם משענות יד מתכווננות שניתנות לסיבוב, להחליק קדימה ולנוע מעלה ומטה.

Marvo

Marvo הוא יצרן לציוד היקפי לגיימרים תוך שימוש בסלוגן Born for gaming. היצרן מיעד את מוצריו על מנת לשפר את חוויית המשתמש עבור גיימרים ברחבי העולם תוך היצע של מוצרים מוצלחים במחיר משתלם, כגון מקלדות, עכברים, אוזניות, רפידות עכברים, כסאות משחקים, רמקולים וכל שאר הפריטים הקשורים למשחק. כמו רוב יצרני כיסאות הגיימינג, גם יצרן זה ממוקם בסין. ליצרן סדרת כיסאות גיימינג עם המותג Scorpion.

CH-118 

המדובר בדגם המתאים גם למידות גוף גדולות. הכסא מגיע מפורק וארוז באופן שטוח בקופסה, עטוף בבידוד מוקצף ובכיסוי ניילון על מנת למנוע נזקים במהלך הובלתו. למרות שזה כיסא מאסיבי וגדול מימדים במיוחד, את ההרכבה תוכלו לבצע לבדכם. הוראות ההתקנה ברורות ויחד עימם תקבלו ברגים ומפתח אלן. למנוסים בהרכבות מוצרים של איקאה צפויה הפתעה חיובית במיוחד: קיימים רק 2 סוגי ברגים ומעט מאד חלקים. לכן זה לא אמור להוות אתגר רציני מידי אם תבחרו לבצע את ההרכבה לבד. לי היא ארכה כ- 15 דקות. הסימונים על גבי חלקי הכיסא מונעים מכם להתקין את המוצר באופן שגוי. לדוגמא, על מנת לחבר את המנגנון לתחתית המושב בכיוון הנכון, תזהו חץ ברור על המנגנון.

עיצוב

הכיסאות של Marvo דומים מאד בעיצובם כך שהדגם CH-118 מהווה בעצם רק גרסה לאנשים בעלי מימדי גוף גדולים יותר בהשוואה לאחיו. הריפוד, שילוב הצבעים, מיקום הלוגו והעיצוב הכולל מאד דומים. הכיסא שבדקתי התקבל בצבע שחור, עם פס אדום בקצותיו. מדובר בשילוב רגוע יחסית ביחס לדגמים אחרים בהם האדום שולט הרבה יותר. התוצאה מעוררת התפעלות. התפירות בחוט אדום על רקע שחור, ובחוט שחור על רקע אדום מספקים תוצאה כוללת המשווה לו מראה יוקרתי. ניתן לשלב אותו גם ככיסא משרדי למרות שהעיצוב שלו מפואר יחסית לכיסא מסוג זה.

המושב ומשענת הגב מצופים עור סינטטי מסוג פוליאוריטן (Polyurethane Leather), הידוע גם Pleather, מה שמעניק לו מראה של מושב מכונית יוקרתי ללא הצורך להשתמש בעור בעל חיים אמיתי. עם זאת מצאתי שהגב התחתון במושב עלול להתחמם מעט ולגרום לזיעה לאחר שימוש ממושך, ככל הנראה כתוצאה משילוב של אזור מגע גדול של משטח Pleather עם הגוף.

חומרים

שלדת הכיסא עשויה מפלדה. המושב ומשענת הגב עשויים חומר מוקצף שניצוק לתבנית מתאימה היוצרת שלד קשיח במיוחד. התוצאה, משטח מוצק למדי לשבת ולהישען עליו ועם זאת נוח מספיק ששומר אותך בבטחה במיקום ובתנוחה הרצויה. חשוב שנתאם ציפיות: זה לא מסוג הכיסאות שאתם יכולים לזרוק את גופכם עליו ולצפות שהמושב יקפיץ אתכם או שתשקעו בו. וזה בהחלט לא מה שהיית מצפה ממושב שיושבים עליו לאורך זמן ממושך יחסית. כל משענת הגב והמושב מצופים באותו החומר, Prime PU. שלא כמו עור אמיתי, ניתן לנקות אותו פשוט על ידי ניגובו במטלית לחה, ללא צורך בשימון או כל סוג טיפול אחר. במידה ואתם גיימרים שגם אוכלים ושותים בעודכם יושבים על הכיסא, כדאי שתדעו שהחומר בו מצופה שטח הפנים של הכיסא הופך אותו למעשה לעמיד בפני נוזלים. מכיוון ש"תאונות" עלולות להתרחש, במידה ואכן נשפכים עליו נוזלים, כל מה שצריך כדי לנקות אותו הוא ניגוב פשוט.

משענות היד עשויות גם כן ממשטח פוליאוריטן המשווה למסעדים מידה מסוימת של רכות ספוגית ידידותית לזרועות, אולם עדיין מספקת התנגדות לשמור אותן במקומן תוך כדי אחיזה בבקר משחק או במקלדת.

הגלגלים עשויים פלסטיק רך יחסית, כדי לסייע במניעת נזק לרצפה כדוגמת פרקט. זה מאפשר אחיזה טובה יותר על משטחים קשים יותר, אולם עדיין עוזר לכיסא להחליק באופן חלק על משטחים בהם בחנתי אותו.

Marvo Scorpionארגונומיה

יתכן שהיתרון המשמעותי ביותר של דגם כיסא זה בהשוואה למתחרים בשוק היא התאמתו לגיימרים בעלי מימדי גוף גדולים יותר, ובזאת הוא לחלוטין לא מאכזב. הוא מסוגל בקלות להושיב בנוחות אדם בגובה 190 סנטימטר. על פי נתוני היצרן, דגם זה מסוגל להושיב בביטחה אדם במשקל של עד 150 קילוגרם. מדובר במשקל משמעותי ביותר ולכן חשתי שחשוב לבדוק אותו על נסיין כבד משקל ומצאתי שהוא עמד גם במבחן התוצאה. בפועל חשתי שהכיסא מסוגל להושיב גם אנשים גבוהים וכבדים יותר, אולם המשקל המקסימלי שמספק היצרן מצביע על תנאי שימוש אופטימליים לאורך זמן.

שווה להתעכב על המימדים שיקבעו אם הכיסא הזה בכלל מתאים לכם. גובה משענת הגב 83 ס"מ והמשטח לעכוז שלכם התחת ברוחב 50 ובעומק 47 ס"מ.

משענת גב גבוהה ורחבה במיוחדמשענת גב גבוהה ורחבה במיוחד

התאמה אישית

נעבור להתאמות, ויש לא מעט מהן. כמעט כל רכיב בכיסא ניתן להתאמה. ניתן לשנות את גובה המושב, זווית משענת הגב אופן ההטיה, תוך אפשרות מלאה לנעילה בכל זוית שתעלו על הדעת. 

ידיות לקביעת גובה והטיית המושב ומשענת הגבידיות לקביעת גובה והטיית המושב ומשענת הגב

עם זאת, ניתן להגדיר גם כמה תוספות נוחות במיוחד בשונה מהמתחרים, כגון היכולת להטות את משענת הגב אפילו לשכיבה מלאה, כלומר ליצירת משטח מיטה!  כמו כן, ניתן להתאים את ההתנגדות של ההטיה אחורה, כך שתוכלו להישען לאחור בעצלתיים או שהכיסא לספק התנגדות רבה יותר.

הטיית משענת הגב לשכיבה מלאההטיית משענת הגב לשכיבה מלאה

כדאי שאתייחס למשענות הידיים, מכיוון שניתן להתאים אותן בארבע ממדים שונים (הפיזיקאים יסלחו לי, אולם המימד הרביעי במקרה זה איננו 'זמן'). ניתן להחליק את המשענות קדימה ואחורה, להרים למעלה ולמטה, לסובב כך שהקצוות הקדמיים שלהם יפנו כלפי פנים או החוצה, וכן להתקרב או להתרחק מבסיס הכיסא כדי לאפשר ישיבה רחבה או צרה יותר...

לכל שינוי במשענות הידיים אחראי לחצן במיקום שונה סביבם, מה שמקל מאד ומונע בילבול. חשוב לציין שהטווח להרחקתם של המשענות מבסיס הכיסא אינו גדול, כדי שלא לפגוע ביציבות משענות היד. בשונה מהמתחרים, אף אחד מהשינויים הללו לא דורש שימוש במפתח אלן או במברג. הכל מבוצע בפשטות באמצעות לחצנים ייעודיים.

שלושה לחצנים שונים אחראים על כיוון הידיותשלושה לחצנים שונים אחראים על כיוון הידיות

כמי שסובל מזה שנים מכאבי גב, שמחתי מאד למצוא תמיכה משמעותית ביותר בגב התחתון. אמנם לא קיימת לכך תמיכה מתכווננת, אולם מצאתי את הקשיחות והזוית נעימות ביותר לאורך זמן רב. אחד ההבדלים העיקריים בין כיסא זה לדגמים זולים יותר הוא התמיכה בגב התחתון ללא צורך להשתמש בכרית חיצונית לשיפור התמיכה בגב התחתון.

סיכום

בדומה לרכיבי מערכת סאונד, גם בכיסא גיימרים שווה שתתנסו ותשבו עליו, שניה לפני שאתם רוכשים אותו, כיוון שהמדובר בהשקעה משמעותית ונדרשת התאמה לגופכם ולהרגשתכם האישית.

ה- CH-118 של Marvo נמצא במעלה סקאלת המחירים של כיסאות הגיימרים, ולכן מתאים מיוחד לרוכשים הפוטנציאליים המעוניינים בכיסא בנוי היטב, מרופד בגימור איכותי ויוקרתי, עם אין סוף התאמות בגובה, הטיה לאחור של הגב ושל המושב, התאמת קשיחות הנידנוד, התאמה רב מימדית בידיות, וכל זה גם לגיימרים בעלי מימדי גוף גדולים מהממוצע ולכן העלות בהתאם. הרכבתו פשוטה ומהירה יחסית גם לאלו מבינינו שאינם טכניים במיוחד. המראה הייחודי שלו סחף את תשומת הלב וגרף קולות התלהבות מכל אלו שהבחינו בו. לאחר שימוש אינטנסיבי אני יכול לסכם שהוא נעים מאד לישיבה ואפילו במצב שכיבה. המבנה הקשיח שלו שמר על הגב שלי רענן לכל אורך הזמן. לצנועי מימדים הייתי מציע לשקול רכישת גרסה פחות מאסיבית, כך שיחושו בנוח ולא יאבדו בו. 

מחיר: 1,590 ₪ 

יבואן: סיריוס


מעבר לתגובות בפורום