אונקיו - המרדף אחר המזומנים

תמיר עיואן
22-12-2020 11:50

לאחר שסקרנו בכתבה הקודמת על Onkyo, את הדרך שעברה החברה עד שהפכה לחדלת פרעון, אנחנו ממשיכים לעדכן בסיפור המעניין והמהלך החדש והמעניין שננקט בכדי להציל את מניותיה.

תקציר הפרקים הקודמים:

• 2012: גיבסון ואונקיו מודיעים על כך שגיבסון (חברת הגיטרות הידועה מארה"ב) רוכשת מניות באונקיו ובנוסף רוכשת את השליטה באונקיו ארה"ב - זרוע ההפצה של מוצרי אונקיו בצפון אמריקה.

• 2014: פיוניר מוכרת את חטיבת ה-AV לאונקיו. באותה העת לפיוניר היו כ-22,000 עובדים, בעוד שלאונקיו היו רק 1,800 עובדים. ההכנסות השנתיות של פיוניר היו 4.6 מיליארד דולר, ואילו של אונקיו היו רק 370 מיליון דולר.

• 2016: אונקיו מודיעה על שינוי יסודי של ארגון המכירות שלה: ארבעת המותגים בהם אחזה עד כה ואשר פעלו כל אחד בנפרד: אונקיו, אינטגרה, פיוניר ופיוניר עלית, ימוזגו לכדי 2 חטיבות בלבד.

• 2017: אונקיו משיגה משקיע אסטרטגי. יצרן מוצרי גיבסון הפך להיות בעל המניות העיקרי באונקיו. 

• 2018: גיבסון פושטת רגל.

• 2018: TCL רוכשת מאונקיו את הזכויות לשימוש בשם המותג שלה, על מוצרים מתוצרת TCL.

• 2018: אונקיו מוכרת את הזכיון למכירת מוצרי אונקיו, אינטגרה ופיוניר באירופה, לחברת Aqipa.

• 2019: אונקיו מציעה לסאונד יונייטד, הבעלים של מרנץ, דנון, B&W, פולק, Definitive Technology, Boston Accustics ו-Classe לרכוש את השליטה באונקיו על כלל מותגיה.

• 2019 סאונד יונייטד מבטלת את הכוונה לרכוש את אונקיו.

• 18 לנובמבר 2020: אונקיו הכריזה על עצמה כחדילת פירעון.

ואם התקציר לא הספיק לכם, ניתן לשוטט לכתבה הקודמת ממש כאן

ומה החדשה המרעישה?

אונקיו מודיעה על מתן זכיון הפצה בלעדי של המותג אינטגרה ל-SNAP AV, באוסטרליה וניו זילנד. ההסכם יכנס לתוקף ב-1 לפברואר 2021.

אז מי היא SNAP AV, ומדוע אונקיו בחרו למסור את שטח ההפצה המשמעותי האחרון שלהם לגורם חוץ?

נתחיל מהסוף: אונקיו חייבת הכנסות בשביל להישאר בחיים. להזכירכם, תקופת ימי החסד שהעניקה הבורסה בטוקיו לאונקיו, תמה ב- 31.3.2021. במידה ואונקיו לא תתאושש ממצבה הנוכחי, יימחקו מניותיה. קפוט! זכיון הפצה בלעדי יביא לאונקיו בראש ובראשונה מזומנים להם היא כל כך נדרשת - יהיה המחיר אשר יהיה.

בצעד הנואש הזה מסרה אונקיו את זכיונות ההפצה לגורמי חוץ בכל היבשות הגדולות, ומעתה ביצועי המכירות שלה תלויים בחסדי צד ג'.

ומי היא SNAP AV אתם שואלים, ומדוע בחרה דווקא את אינטגרה? הסרטון הבא יענה על כך.

ובקצרה: SNAP AV היא מפתח, יצרן ומפיץ של ציוד AV מהגדולים בארה"ב. עימו נמנים חברות כגון Kramer ו-Legrand.

מגוון המותגים הבלעדיים בהם אוחזת SNAP AV הוא אדיר, וממוקד במיוחד למתקינים. כלומר, קהל היעד שלה הוא מתקינים ודילרים בלבד. מותגים כגון SunBrite טלוויזיות חוץ, WattBox מגיני מתחי יתר ו-UPS, מתקני התליה הייחודיים של STRONG, מצלמות האבטחה Visualist שכוללות אנליטיקה מתקדמת, מערכת השליטה OVRC שמאפשרת למתקין לתת ללקוח שירות מרחוק לכל מגוון מוצרי ה-IP של SNAP AV, ומערכת הבית החכם Control4 אותה רכשה לאחרונה, הם רק חלק זעום ברשימת המותגים שלה.

בנוסף על המותגים הבלעדיים, היא מפיצה גם המותגים הבאים:

מותגים נוספים שמפיצה snap av

מותגים נוספים שמפיצה snap av

את מגוון המותגים המלא של SNAP AV ניתן למצוא כאן.

להזכירכם, רק בשבוע שעבר הסתיים כנס AV Nation Network שכלל את השחקניות הגדולות בשוק.

מהו הערך המוסף של אינטגרה ל- SNAP AV?

כמי שרק רכשה לפני כשנה את Control 4 ומייעדת עצמה בחזית מוצרי הבית החכם, קבלת זכיון בלעדי להפצת מוצרי אינטגרה, שמתממשקים עם בית חכם, מאפשרת ל-SNAP AV דריסת רגל משמעותית יותר ביבשת אוקיאניה, במחיר סוף עונה שרק אונקיו יכולה לתת.

האם זה הפרק האחרון בסדרת אונקיו? כנראה שלא. המשך יבוא!

מעבר לתגובות בפורום