CBHD - פורמט וידאו HD סיני חדש מתחרה ב- Blu-ray

ליאור קורן
29-07-2008 13:01

המנטליות הסינית שמעדיפה מיעוט התחייבויות לזרים דחפה פיתוחו של פורמט HD חדש המתחרה ב- Blu-ray.


מספר חברות יצרניות בתעשיית האלקטרוניקה הבידורית החליטו כי נמאס להם לחזור על טקס חתימת זכויות לחברות זרות עבור יצור מכשירים ולכן החליטו על פיתרון מקומי – זול יותר.
החברה הסינית Shanghai United Optical Disk הכריזה על פתיחת קו יצור לנגני HD בפורמט חדש CBHD - ראשי התיבות של China Blue High-definition.
זהו מתחרה מקומי חדש ל- Blu-ray שניצח לא מזמן את מלחמת הפורמטים האימתנית.

CBHD אשר מכונה גם CH-DVD מעלה למעשה בחזרה לחיים את פורמט ה- HD-DVD עליו הוא מבוסס.
המכשיר החדש, מוסיף על התכונות הקיימות של  HD-DVD מספר טכנולוגיות סיניות מפיתוח מקומי כמו הגנת זכויות יוצרים ויכולת ניגון קודקים חדשים כגון DRA (אודיו) ו- AVS (וידאו) – הזכויות לקודקים הללו מצויות בידי ממשלת סין ולכן ניתן להבין את האינטרס בקידום הנגנים החדשים.

לכאורה, פתיחת מלחמה מחודשת מול Blu-ray נראית חסרת סיכוי: הפורמט הכחול התקבל כמנצח, מחירי הנגנים התומכים נמצאים בירידה והוא זוכה לתמיכת אולפני הסרטים הגדולים בעולם (לא שחסרונה של תמיכה זו הפריע בעבר בסין...).

היתרון הגדול של טכנולוגיית CBHD הינו מחיר הייצור: הסבת קו יצור קיים של נגני DVD אל הפורמט החדש עולה כ- 800,000$ בהשוואה לעלות של 3 מיליון דולר עבור הסבה ל- Blu-ray.

דמי שימוש בטכנולוגיה, אותם צריך לשלם היצרן עומדים על כ- 8.10$  לכל מכשיר, גם הם זולים בהשוואה לתשלום עבור זכויות יצור לסוני עבור בלוריי.

יתרונות עבור הצרכנים? זה נושא שכנראה לא עומד בראש מעיני היצרנים שלא למדו ממלחמת הפורמטים שאך נסתיימה.

לכאורה מדובר בהפסד כתוב מראש אך יש לזכור כי גודלו העצום של השוק הסיני מהווה כר צמיחה פורה גם לפורמטים וטכנולוגיות שאינן מצליחות בחלקי העולם האחרים.
מעבר לתגובות בפורום