מוניטורים PIEGA Premium 301 במבחן

נמר לוי
09-12-2018 23:59

הגודל קובע בהחלט. אבל כשמחליטים להתעקש ממש, ולתכנן משהו קטן שיעשה את זה בגדול, הרמקול הזה עשוי להיות זה שישבור את המיתוס. האם יצליח? הכנסו וגלו

שוייץ, המדינה הזו שעושה הכל מדויק. שעונים, פטיפונים ומה לעשות, ברירת המחדל שלהם היא לעשות דברים נכון. וכשרק מביטים ברמקולים החדשים של היצרן השוייצרי הזה, אי אפשר להתעלם מרמת הגימור המדהימה בשילוב העיצוב הנקי, והמרשים. גם בחירת החומרים (אלומניום) היא משהו שלא חדש להם. אם זכרוני אינו מטעה אותי, מדובר ביצרן הראשון בעולם שהשתמש באלומניום לבניית התיבות בדגמי בסיס זולים יחסית. ואם אני טועה, אז מדובר בטוח באחת הראשונות.

הפסנתר נשמע פשוט מהמם. הוא מלא, מאוזן, בגודל טבעי וכמובן מפורט ביותר. מצאתי גם סקסופון מרשים. היכולת של הרמקול הזה להציג פירוט מהמם בשילוב צליל מלא ועשיר היא בלי ספק מהמרשימות בקטגוריה. התיבה אינה נשמעת - כאילו אינה קיימת. יש משהו ברמקול הזה שיכול לבלבל את המאזין ולחשוב שמדובר ברמקול ללא תיבה. זה מתבטא בבס מאוד מדויק, חף מ״סרחים״ של ויברציה מיותרת שנובעת מתיבה מנגנת. זה מאפשר לו למשל להעביר קונטרבס כפי שהוא בדיוק מוחלט. התחום הגבוה, כמו המיד והבס, מפורט להפליא. במילים אחרות, הוא משחזר מוסיקת ג׳אז כפי שאף רמקול בקטגוריה הזו אינו מצליח לשחזר. היי אנד אמיתי.

הרמקול העומד למבחן בנוי בסטנדרט של היי אנד אמיתי. תשומת הלב לפרטים הקטנים הופכים אותו לטעמי למהמם ביופיו. איכות הבניה שלו בסטנדרט היסטרי בכל טווח מחיר. מעבר לעובדה שהגיל שלו, בקו אפס על התיבה, הנותן לרמקול לוק כזה שאין אישה שלא תתאהב בו.

 PIEGA Premium 301

הרמקול במבנה דימעה, עשוי אלומניום עבה וחזק. לרמקול שתי יחידות. יחידת מידבס בקוטר 14 ס״מ וריבון טויטר.


PIEGA Premium 301

יחידת הטוויטר של ה- PIEGA פותחה על ידי החברה עצמה והיא מורכבת מחוטים חוטים במבנה שתי וערב דקיק ביותר מה שמעניק משקל נוצה ותנועה חלקה של שריג הריבון. יחידת הריבון המצוינת הזו אחראית על חלק נכבד מהיכולות שלו שהופכות אותו (הורס לכם בעוד שניה אבל עשו טובה, תקראו את הביקורת עד הסוף - שלא אעלב) לאחד מהמוניטורים עם התחום הגבוה הטוב ביותר בקטגוריה.


 PIEGA Premium 301


נתונים טכנים

PIEGA Premium 301


מבחן האזנה

מוסיקה קלאסית היא אתגר משמעותי עבור רמקולים מוניטורים. במיוחד כשהם בעלי יחידות מידבס קטנות כמו של הרמקול הנבחן. אבל במקרה הזה צפויה לכם הפתעה לא קטנה. נכון, הוא אינו נותן בס כזה שיטיס אתכם מהספה. הוא גם לא יצליח להפריד 120 נגנים זה מזה. אבל הוא כן יעשה את זה יותר טוב מרוב המוניטורים שיצא לכם לשמוע לאחרונה. הנסיון שלי הוא עם עשרות מוניטורים כשאותם אני בוחן בהתאם למחירם. במקרה הזה, אני יכול לשים אותו במקום אחד עם כאלה שעולים כפול.

 

הפתיח מפתיע בטירוף. ציפיתי לאיזה צליל מאולץ ומתאמץ וקיבלתי פתיח משמעותי, בעל נוכחות ואלים כפי שהוא אמור להיות. המהמם פה הוא שהוא פשוט נעלם בחלל. אין רמקולים - יש צליל. הבמה שלו מרשימה מאוד, הוא מצליח למקם את הכלים במרחב בקלות. בקרשנדו מרגישים שהרמקול מתאמץ והייתי אומר שבמידה מסוימת גם מצליח אבל רבותי, מוניטורים, בטווח המחיר הזה, אינם מצליחים להגיש למאזין את מה שזה מצליח. וכן, זה היה מפתיע ואפילו משכנע.

 

Scorpions - Still Loving You


במוסיקת רוק תגלו את אותם בעיות שמצאתי במוסיקה קלאסית. אותן בעיות שגורמות ללא מעט חובבי מוסיקה לוותר על מוניטורים. במקרה הזה חכו רגע, הוא כן מצליח להעביר מוסיקת רוק בצורה משכנעת אם מדובר על חלל במימדים נפוצים (16 מ״ר) ואת זה אני טוען משום שאת החלל שלי, (60 מ״ר) הוא מצליח למלא באופן סביר.

זה מסביר לי היטב שחלל שהוא מחצית מהגודל של החלל שלי הוא ימלא היטב. עם זאת, הוא אינו יורד כזה נמוך מה שיגרום לכם להעדיף לשלב לו סאב אם המוסיקה הזו היא הקטע שלכם. בכל זאת, אוכל לספר לכם שגיטרה חשמלית נשמעת מהמם דרכו. תקבלו את האנרגיה הנכונה, העוצמה הזו שתספק אתכם ללא ספק וחשוב לא פחות, לא תאבדו אותה בתמורה לתופים דינמים. תקבלו את הדינמיקה המרשימה הזו גם כשהזמר יכנס לתמונה ואת כל זה הרמקול יסדר לכם בבמה גדולה כזו שיוצאת מגבולותיו.


 PIEGA Premium 301

הערה: זה רמקול קטן מימדים אבל היכולת שלו להפיק מיד ענק ומלא היא משהו שקשה מאוד להשיג בטווח המחיר הזה. בתחום הבס הוא מדויק מאוד, מהיר ורזולטיבי, ממלא את החלל שלי באופן מספק, אבל אם רוצים בס משכנע/חזק יותר, בחללים גדולים כשלי (6.5 על 9) הייתי ממליץ להוסיף סאב או ללכת על הגרסה הרצפתית.

Giuseppe Verdi "Il Trovatore" Pavarotti, Sutherland, Wixell, Horne, Ghiaurov, Bonynge 1976



זה לא סוד שבשביל לשחזר קולות אדם עם רמקול רצפה צריך להשכיב הרבה כסף. מוניטורים עושים את זה, ברוב המוחלט של המקרים, טוב יותר ונכון יותר. כך גם המוניטור הזה בתוספת עוד כמה יכולות מרשימות שאותם אפרט ברגעים אלה ממש. מוכנים? קדימה.

הוא מהיר בטירוף. זה מאפשר לרמקול לדווח לכם על כל תנודה ותנודה הבוקעת מגרונו של הסולן. זה אומר שכל רעד, שינוי בעוצמת הקול וניואנסים קטנים מאלה יצאו החוצה מהרמקול ויגיעו ישר לאוזן שלכם. הוא מפורט בטירוף ויציג לכם גם את מה שמתרחש מאחור. הוא מייצר במה כזו שמספרת על החלל בו הסולן נמצא ובנוסף, הפרופורציה בינו לבין התזמורת שמאחוריו פשוט מצוינת. הוא טבעי, הוא מציג נוכחות אנושית משכנעת מאוד והוא בהחלט משחזר קולות אדם כפי שהם - קולות אדם.

PIEGA Premium 301

עם זאת הוא שקוף ביותר. הוא יחשוף בקלות הקלטות בינוניות ויגרום לכם לוותר על לא מעט קטעי מוסיקה שהייתם בטוחים לגמרי שהם נשמעים פגז. וכמו כל היי אנד טהור, הוא דורש אלקטרוניקה איכותית ביותר. לזה נוסיף כי שילבתי את הרמקול עם סאב של b&w d1 (ביקורת בקרוב ממש) ומצאתי שילוב פשוט מהמם. שניהם מהירים בטירוף והשילוב בניהם היה פשוט נכון. ניתן היה להגיע לאיזון כזה שמשלב בין יכולות בתחום התחתון לבין היכולות של מיני מוניטור איכותי, מהיר ומאוזן שכזה. אני בהחלט ממליץ לבחון עימו סאבים שונים על מנת לקבל את הטוב משני העולמות.



נקודות ציון

התאמה למגברים

הוא נציל יחסית אך מגבר חזק וגיבור ישחרר ממנו יכולות שמגבר חלש ועצל פשוט לא יצליח. הוא שקוף ומאוד פונק. ספקו לו את ההגברה האיכותית ביותר שתוכלו למצוא בתקציב שלכם. הוא יגרום לכם להתאהב בו יותר ויותר ככל שתפנקו אותו יותר.


התחום הנמוך

התאמה לחללים

בחללים גדולים הוא עלול להרגיש רזה (באופן טבעי) ויאלץ אתכם לשלב לו יחידת סאב נפרדת. עם זאת, אני תמיד בעד תוספת סאב. מצאתי שה-b&w d1 הוא שילוב פשוט מעולה עבורו.

העמדה ומיקום

ככל שיתרחק מקירות צד וקיר אחורי כך תקבלו יותר רמקול ופחות החזרים מיותרים. ותאמינו לי שעם היכולות שלו, תרצו לקבל רק אותו. קרבה לקיר אחורי עושה לו פשוט רע. במילים אחרות, כמו כל רמקול מפונק, הוא דורש תנאים.

התאמה למוסיקה

אם ג׳אז מעודן ורומנטי זה הקטע שלכם, אם קולות אדם זה מה שמרגש אתכם, הרמקול הזה יפרח שם כאילו נולד לזה. גם במוסיקה קלאסית סימפונית מדובר במוניטור על אך כמו עם כל מוניטור קטן, הפיזיקה תמיד מזכירה לנו שהיא בסביבה.


PIEGA Premium 301

סיכום

זהו מוניטור מעולה לטעמי. הוא בנוי נהדר, איכות ההרכבה כיאה למוצר שוויצרי היא פשוט מושלמת, מציג צליל מפורט מאוד, דינמי במיוחד אך כמו כל מוניטור קטן, מוגבל בניגון סימפוניות גדולות. אי לכך, יש לזכור היטב כי למרות שהוא יפתיע אתכם ביכולות שלו, הוא עדיין מוגבל בעניין הזה. ומדוע אני מספר לכם את זה? משום שהוא לא מדווח לפני שהוא קורס או במילים אחרות, היכולת שלו בניגון מוסיקה מורכבת ומאתגרת היא גבוהה מאוד אך מוגבלת. העניין הוא שזה מתרחש מעט מאוד ביחס למתחרים שאני מכיר היטב. וזה מה שהופך אותו למוניטור מהמם לדעתי. הוא כן ימלא סלון ממוצע ואפילו, תתפלאו, יספק אתכם ביכולת שלו להפיק בס ראוי. אבל אם תרצו עוד יותר נמוכים, תאלצו לשלב יחידת סאב מה שלבטח לא יהיה קל. היחידה וכל כך מהירה שלו תגרום לכם לא מעט כאבי ראש בשידוך סאב למרות שזה אפשרי בהחלט. אי לכך, התאמתי לו סאב לנסיון וקיבלתי תוצאה מהממת. ומכאן אני מצהיר כי השילוב שלו לסאב בי אנד דבליו די 3 יושבים עליו כמו כפפה. סאב בעל יחידות גדולות יותר יהיה כנראה איטי יותר ומשם יתגלה חוסר איזון ותזמון לוקה בחסר בינו לבין הרמקול.

היכולת שלו להעלם בחלל היא פשוט מהממת. בכלל, זה קטע במוניטורים קטנים אבל המוניטור הזה לוקח את העניין הזה לקצה. היכולת הזו בולטת במיוחד בשיחזור קולות אדם, כלים בודדים ובמוסיקה קלה. התוצאה היתה מפוקסת מאוד, מוגדרת, נכונה וטבעית ביותר.

שורה תחתונה: עד עכשיו אני יכול להגיד שזה המוניטור הטוב ביותר שעבר אצלי עד היום.

מחיר: 9995 ש״ח

אחריות ושירות: סאונדקווסט

מעבר לתגובות בפורום