אוזניות אלחוטיות B&O Beoplay E8 במבחן

נמר לוי
09-01-2018 01:24

מבחן לאוזניית בלוטות׳ שהצליחה לעשות כמה דברים אחרת. היא ״לייף סטייל״ עם ניחוח של היי אנד בצליל. אז מה היא עושה? הכנסו ותבינו

קדימון: חופשי כפרפר

יש משהו באוזניות אלחוטיות שקשה מאוד להשתחרר ממנו. החופש הזה מהחוט. זה משהו ממכר. אחרי שביצעתי כמה וכמה סקירות כאלה (יש עוד טונה וחצי בדרך) וחזרתי לאוזניות שלי, אלה של פעם, עם הכבל הזה המסורבל, מצאתי את עצמי מבקש לשתות מהמקרר שנמצא בערך 7 מטר מחדר העבודה שלי. אז פשוט קמתי מהכסא. מה שלא זכרתי הוא שאני אקח איתי את מגבר האוזניות ועל הדרך את ה-Imec. הייתי צריך להוריד את האוזניה, לגשת למקרר, לשלוף בקבוק זירו, לחזור, להניח את האוזניה על הראש שוב ובדרך כבר הלכה לי המוזה מהשיר. למה? כי מוסיקה שומעים ברצף - רק בסרט יש הפסקה.

החופש הזה היה קיים גם לפני שנים. אוזניות בלטות׳ אלחוטיות קיימות עוד מתקופת הנביאים. אממה, נשמעו בערך כמו מריצה מלאה בחצץ והיה צריך לדחוף אותן למטען כל חצי שעה. היום, האוזניות ברובן נשמעות אחלה, חלקן גם יותר מאחלה ויש כאלה שנשמעות פשוט נפלא. אז מה באמת צריך את הכבל? צריך ואבואה צריך. אבל זה לפעם אחרת. הנה ספויילר קליל, זה קשור נטו לאיכות הצליל.

אז נחשתם נכון. היום נרכל על אוזניה אלחוטית אמיתית. מה קוראים אותו True Wireless.

היצרן: B&O
המימדים: בינוני
הטופולוגיה: אוזניה תוך אוזן או כפי שאני מכנה אותה, אוזניה נדחפת.
המחיר: בסוף בסוף חבר׳ה
המפרט הטכני: קבלו אותו בתמונה

Beoplay E8

מה בחבילה?

כיאה ליצרנית מהסוג הזה, איכותית בכל אספקט ויוקרתית מכך זווית אפשרית, תקבלו חבילה מרשימה מאוד למראה. אבל כשפותחים אותה מבינים בדיוק עד כמה. באריזה נרתיק שהוא גם המטען, כבל טעינה מיקרו USB, שתי האוזניות (ימין ושמאל). האוזניות נצמדות לשתי גומחות שבתוך הנרתיק הקשיח בעזרת מגנט. ברגע שהן בתוכו, הן נטענות. טעינה מלאה מספיקה לארבע שעות שימוש. ניתן להטעין את האוזניה פעמיים ללא שימוש במקור חשמל עבור הנרתיק. אני אגלה לכם סוד קטן? עברתי איתן את ה-5 שעות בעוצמה סבירה מבלי להטעין פעם אחת. בעוצמה נמוכה תוכלו להאזין גם 7 שעות. באחד מהימים לא האזנתי למוסיקה כלל, השתמשתי רק באוזניה אחת (הימנית) שיודעת לעבוד באופן עצמאי, והיא החזיקה לי בקלות יום שלם של שיחות. ואני משתמש די כבד בסלולרי.


Beoplay E8

תהליך הטעינה מאפשר לכם לראות בדיוק מתי האוזניה טעונה לחלוטין וזה בעזרת חיווי מואר על הנרתיק/מטען עצמו. ואם חשבתם שצריך להסתובב עם ״ציוד״ כבד בשביל לתחזק את האוזניה הזו אז טעיתם. המטען/נרתיק שוקל סך הכל 45 גרם.

ההתממשקות למכשיר הסלולרי שלכם היא בדיוק כמו שמחברים כל אוזנית בלוטות׳ שאתם מכירים. המכשיר מזהה, אתם לוחצים ״חבר״ והנה, היא מתחברת. עכשיו תתחילו להכיר אותה. ויש, יש מה להכיר.

Beoplay E8

נעים מאוד. שמי B&O Beoplay E8

מדובר באוזניות אלחוטיות אמיתיות. זה אומר שאין להן כבל כלל. לא מהן למקור (מה שהופך אותן לאלחוטיות) ולא בין ימין ושמאל (מה שהופך אותן לאמיתיות), וביחד יש לנו ״אלחוטיות אמיתיות״ או במילים אחרות, אל תאבדו את הימנית, השמאלית בלעדיה לא שווה כלום. גם אל תאבדו את הנרתיק - הוא היחיד שיכול להטעין לכם אותן. זה אומר שאם השמאלית לא שווה כלום בלי הימנית, שתיהן לא שוות כלום בלי הנרתיק. ולא, אין שום דרך אחרת להטעין אותן בצורה חלופית. 

נוחות ושימוש

ברגע שתתרגלו לתופף עליה נכון, אין סיכוי שתוציאו את הנייד שלכם מהכיס. אני לא אתחיל להסביר לכם מה התיפוף הזה עושה, ומה קורה שמתופפים פעמיים על הימנית ופעם אחת על השמאלית. את זה תקראו במדריך. ואם אתם עצלנים, כמוני, תמצאו את זה חצי טבעי - ייקח זמן, תקללו קצת. אז למה ״חצי״? כי בסוף פותחים את המדריך ומבינים שהחיים הרבה יותר קלים ממה שאתם חושבים.

האוזניה הזו בנויה מדהים. זה מתחיל בבחירת החומרים, המבנה הכללי ואיכות הקפסולה (דרייבר). לעומת זאת, המראה שלה עלול להרתיע ולגרום לצרכן לחשוב שהיא לא תהיה נוחה באוזן או לחלופין, גדולה מידי. אבל ברגע ששמתם אותה, נגמר - היא לא שם. לקח לי שניות בודדות להתרגל לנוכחות שלה.

Beoplay E8

איכות הצליל - הכי חשוב

להבדיל מביקורות לציוד היי אנד לאודיופילים בה אני מנתח את הצליל בעזרת כמה קטעי רפרנס (קלאסי, רוק, ג׳אז ואופרה) כאן פשוט השתמשתי במוצר באופן קבוע. זה אומר ששמעתי הכל מהכל. אבל בכל זאת אדווח לכם על פי ז׳אנרים מוסיקלים. איפה היא חזקה יותר ואיפה היא פחות טובה.

אז לחובבי הרוק צפויה הפתעה ממש נעימה. האוזניה הזו מצליחה לשחזר גיטרות חשמליות באופן מרשים. היא מאוד דינמית, חזקה ומהירה. יחד עם זאת, הפרדת הכלים מעולה והבס שלה אמנם אינו התחום החזק אבל עדין מדובר בבס מאוד מדויק ומאוזן. יש לה את היכולת המרשימה במיוחד לנגן בקול רם ולשמור על צליל עשיר, מפורט וקוהרנטי.

במידה ואתם חובבי ג׳אז או מוסיקת עולם גם לא תתאכזבו. האוזניה הזו מאוד מאוזנת. זה אומר שאף תדר לא משתלט על תדר אחר. היא לא מדגישה ולא מחסירה דבר - מאוזנת מאוד. עם זאת היא מאוד מפורטת. זה אומר שהיא מסוגלת להעביר ניואנסים, גם כאלה שנימצאים באיזורים הללו שלא מעט אוזניות קטנות אלחוטיות נכשלות בהן. אני מדבר על הרקע. למשל כשהאזנתי ל-Ben Webster המדהים, בהופעה בפאב, היה ניתן לשמוע את רחשי הקהל בצורה מאוד משכנעת. זה נתן תחושה כזו שאני חלק מהקהל שנהנה מההופעה. גם כאן, כמו במוסיקת רוק, התוצאה מאוד מפורטת, רמת ההפרדה מעולה והתוצאה הכללית היא מהמרשימות שנתקלתי בהן בקטגוריה הזו.

Beoplay E8

בשני המקרים הללו, רוק וג׳אז, ניתן ללמוד על היכולות של האוזניה הזו לשחזר מוסיקה קלה ומורכבת כאחד. אבל היא לא מושלמת. חובבי המוסיקה הקלאסית לא ממש יתפעלו מהתוצאה. בשיחזור מוסיקה קלאסית המבוצעת על ידי תזמורת סימפונית מלאה היא לא ממש מבריקה. נכון, היא לא נכשלת ואינה קורסת לחלוטין כשהמנצח נותן פקודה לתזמורת להתפרע, אבל היא כן מאבדת דינמיקה לטובת יצירת רעש גדול, היא מאבדת פרטים ומיקרו פרטים. גם רמת ההפרדה בין הכלים עלולה להפגע. אבל כל אלה תלוים בעוצמה שבה החלטתם לשמוע את היצירה. אני למשל, כשאני מאזין למוסיקה קלאסית, אני נהנה יותר מעוצמה שתדמה לי אולם קונצרטים. האוזניה הזו לא שם. ואם אתם שואלים אותי, מוסיקה קלאסית לא שומעים עם אוזניות מהסוג הזה. בשביל זה יש לכם את הדגמים הגדולים של אותה יצרנית. את אחד מהם, הדגל למען האמת, בחנתי לפני כמה שבועות. והוא בהחלט הפתרון לז׳אנר הזה.

לעומת זאת מוסיקה קלאסית קמרית קלה יכולה בהחלט להיות חלק מרשימת ההאזנה שלכם דרך האוזניות הללו. תקבלו כינור שנשמע כמו כינור, עם יכולת מרשימה להבחין בין כלי התזמורת השונים. היתרון הוא שהיא מאוד טבעית. לא מצאתי מתכתיות או ״דיגיטליות״ בצליל. כן מצאתי יתרונות שמזכירות לי יותר ״היי אנד״ מאשר ״לייף סטייל״ בכל הנוגע ליכולות הסוניות כל עוד זה בעוצמה הנכונה.

שקיפות

לאוזניה 4 מצבי שקיפות שונים. זה אומר שתוכלו לבחור כמה תוכלו לנתק את עצמיכם מהסביבה. תוכלו לבחור בין 4 מצבים שונים כאלה כל אחד מהם מנתק אתכם באחוזים שונים מהסביבה. את האופציות הללו תוכלו לבחור בסלולרי שלכם בעזרת הישומון של החברה. הישומון אגב, בחינם. אני כמובן בחרתי את השקיפות הנמוכה ביותר. זה אומר שרחשי הסביבה הם נמוכים ככל הניתן. במצב הזה קיבלתי את התוצאה הסונית הטובה ביותר.

Beoplay E8

סיכום

עם האוזניה הזו אני חי כמה שבועות משמעותיים. היא מורכבת לי על האוזניים כאחת במונו או כשתיים בסטריאו. כן, יש אופציה הזו. ומה בדיוק הכוונה? מאוד פשוט. אם תשתמשו רק בימנית היא יודעת לתפקד לבד. לעומת זאת, השמאלית לא יודעת לתפקד לבד כלל. במילים אחרות, השמאלית בלי הימנית, לא שווה כלום (בלי קשר לפוליטיקה).

האוזניה הזו תשנה לכם את האופן בו אתם צורכים מוסיקה. היא לא רק נוחה, היא הרבה מעבר לכך. היא נוחה, מעוצבת, קטנה וחשוב לא פחות, איכותית מאוד. אבל זה כבר טריק בפני עצמו. על מנת שהיא באמת תישמע טוב, עליכם לבחור נכון את הגומיה המסופקת עם האוזניות. גומיה שאינה מתאימה למבנה האוזן שלכם, תביא את האוזניה להשמע נורא - נורא ואיום.

איכות הקליטה של האוזניה טובה מאוד אך לא מעולה. 5 מטר מהנייד זה אחלה, 7 מטר אתם עלולים לחוות ניתוקים ועל 10 מטר אין מה לדבר. נכון, חיסרון מסוים, אבל לא כזה הסטרי. זה משום שאני לא מוצא שום סיבה להתרחק כל כך ממקור המוסיקה שלי.

הארגונומיקה והשימוש באוזניה על עיוור הוא אחד הממכרים. דרכה בלבד תוכלו לעשות את כל הפעולות הרצויות בהאזנה למוסיקה. הקטע הוא, שהאיכות הסונית של האוזניה כל כך טובה, שגם בשיחות טלפון תתאהבו בה.

אחת האוזניות הטובות ששמעתי בגזרה האלחוטית תוך אוזנית. פשוט אין מתחרה שהתנסתי בה שהצליחה לעשות את מה שהיא עושה. אבל מכיוון שלא שמעתי את כולן, לא אגיד שהיא הכי טובה. אחרי שאשמע את כולן, אחליט. כרגע, ביחס למה שאני מכיר (ואני מכיר. כן?) זו הטובה ביותר.

מחיר: 1299 ש״ח
אחריות ושירות: ביקונקט

מעבר לתגובות בפורום