מייזו MX5 במבחן – כמו אייפון עם אנדרואיד?

ליאור קורן
16-09-2015 19:30

ביקורת סמארטפון - Meizu MX5 החדש התחדש בגימור מתכת, מסך AMOLED וקורא טביעות אצבע. המעבד לא מאכזב בביצועיו וגם המצלמה עושה עבודה נאמנה ברוב המקרים. נראה כי החברה פוזלת עם הממשק והעיצוב לכיוון אייפון, האם זה מתאים לכם?

מייזו אשר היתה לפני שנים לא רבות יצרנית של נגני מוזיקה ניידים, שמה דגש בשנתיים האחרונות על יצור סמארטפונים ודומה למה שהתרגלנו לאחרונה לקבל מארץ סין, גם היא מציעה מפרט מודרני בהחלט במחירים טובים יחסית – מה שבולט במיוחד בדגמי ה- Note שמציעים יחס מרשים במיוחד של מחיר לתמורה.

עוברים למתכת


דגמי החברה הבכירים מגיעים בסדרות ה- MX. הדגם החדש ביותר בסדרה הוא MX5 שנחת לא מזמן בישראל. עם ה- MX5, עברה מייזו לגימור מבוסס מתכת שהחליף את מעטפת הפלסטיק בדגם MX4 הקודם. חזית המכשיר שחורה ושטוחה כמובן, עם לחצן פיזי אחד בפס התחתון. כאמור, המכשיר עשוי מתכת אבל גימור האפור עכבר במכשיר שקיבלנו לסקירה נראה מרחוק דווקא קצת כמו פלסטיק... מעין הפוך על הפוך.

מייזו MX5 - ביקורת Meizu
סידור הלחצנים הוא כמקובל בלא מעט מכשירים מהמזרח, כאשר לחצני הדלקת המכשיר והווליום נמצאים על דופן ימין. מגירת כרטיס הסים (עם מקום לשני כרטיסים בגודל ננו) נמצאת בדופן שמאל ובצד התחתון נמצאים חרירי הרמקול (למטה מימין), פתח המיקרופון ושקע מיקרו USB. יציאת האוזניות (בגודל הסטנדרטי) נמצאת קו המסגרת העליון וטוב שכך. גוף המכשיר אחוד (מלבד שני ברגים קטנים למטה), עם שני פסים בגב המכשיר (שמזכירים קצת את התפוח מקופרטינו).


מייזו MX5 - ביקורת Meizu
ביחס למכשיר עם מסך בגודל 5.5", מידות ה-MX5 צנועות יחסית, עם רוחב של 74.7 מ"מ - כמילימטר וחצי פחות מ- LG G4 בגודל מסך זהה (אם כי האורך גדול יותר במילימטר) ושניים וחצי מילימטר צר יותר מאשר אסוס זנפון 2. גם המשקל מעט קל יותר (149 גרם לעומת 155 גרם של ה- LG G4 ו-21 גרם פחות מהזנפון 2). השוליים הקמורים בגב המכשיר ובכלל משהו בעיצוב הכללי מקנים אשליה של מכשיר קטן יותר ממה שהוא באמת ולטעמי זה בהחלט יתרון.

תצוגה


מסך המכשיר, כאמור בגודל 5.5" ורזולוציית 1920x1080 פיקסלים. הוא מבוסס טכנולוגיית AMOLED (לעומת ה- LCD IPS המקובל ברוב המכשירים). התמונה חדה מספיק לרוב המוחלט של השימושים והשחור עמוק כמצופה. להבדיל ממכשירי סמסונג, הצבעים בתמונה של ה- MX5 אינם זוהרים או בוהקים באופן מיוחד ואפילו מצאתי אותם קצת "רגועים" מדי בחלק מהמקרים. המסך מגיע בברירת המחדל שלו עם אופי צבעים כללי שנוטה לגוון צהבהב, אך למרבה המזל, אפשר לכוון את טמפרטורת התמונה בהגדרות התצוגה ולהזיז אותה קצת ימינה לכיוון הגוון הקר – מה שיוסיף כחול שהיה חסר בתחילה. על המסך מגינה זכוכית גורילה דור 3.


מייזו MX5 - ביקורת Meizu
רמקול המכשיר הבודד, מציע איכות צליל שנמצאת בערך באמצע הסקאלה, עוצמת הקול נאותה במשחקים, סרטים ומוזיקה. בשיחות, ניתן לה את הציון "בסדר". ראוי לציין לטובה את איכות הצליל של רכיב האודיו הפנימי ליציאת אוזניות. הוא מפיק צליל נקי, חם ודינמי, מהנה יחסית להאזה בקטגוריית הסמארטפונים. גם כאן, עומד לרשות המשתמש איקולייזר Dirac HD שמציע כמה סוגים של איזון תדרים שונה (בשרני יותר למשל) ופרופילי סאונד של אוזניות שונות.

לחצן בית רב שימושי


לאנשי חברת מייזו יש כנראה חיבה חזקה במיוחד לחברת אפל ולמרות שה- MX5 מבוסס אנדרואיד, יש בו לא מעט דברים שמזכירים אייפון. למשל, לחצן פיזי בודד בחזית המכשיר (בניגוד לסידור המקובל של שלושה לחצנים באנדרואיד). אותו לחצן משמש לשלושה תפקידים: נגיעה עדינה בלחצן מחזירה את המשתמש מיקום/מסך אחד לאחור (כמו באייפון). לחיצה פיזית חזקה יותר מחזירה מכל מקום אל דף הבית (ולחיצה ארוכה מכבה את המסך הדלוק).  ובנוסף, זהו גם חיישן - קורא טביעות אצבע המשמש במקום סיסמה לפתיחת המכשיר או שימושים נוספים. בהגדרה ראשונית, המשתמש צריך להעביר את אצבעו הלוך וחזור על החיישן בכדי לקלוט את מבנה טביעת האצבע. לאחר מכן, יש להחליק את האצבע (לא מהר מדי) ומסך הנעילה יפתח את המכשיר לשימוש.


ביצועים


ה-MX5 מגיע עם מעבד Mediatek MT6795 בעל שמונה ליבות בתדר 2.2GHz עם זיכרון 3G RAM. רמת הביצועים כאן גבוהה בהחלט (ובטח ביחס למחיר), עם ציון מכובד של 49176 במבדק Antutu (קצת מעל MX4 וגם גלקסי נוט 4). במבחן המציאות, הטלפון הדגים יכולת עבודה חלקה, ללא גמגומים במגוון אפליקציות. במאמץ כבד הורגשה התחממות, אבל לא משהו נורא וגם הקירור היה מהיר יחסית (תודות לפיזור החום של גוף המתכת).


מייזו MX5 - ביקורת Meizu
הדגם שקיבלנו לסקירה מציע נפח אחסון פנימי של 16GB – מתוכן זמינים למשתמש 11.7GB, ללא אפשרות הרחבה עם כרטיס זיכרון (אשר קיימת דווקא בדגם הפשוט והזול יותר Meizu M2 Note). במקביל, נמכרת גרסת 32GB במחיר יקר יותר של כ- 200 ₪ ולטעמי היא כמובן עדיפה – במיוחד למי שנוהג לצלם תמונות רבות ולהעביר שירים לטלפון. אנשי היבואנית באג הצהירו כי הם פועלים להביא לארץ גם את גרסת ה- 64GB.


ומה לגבי GPS? בכמה דגמי מכשירים קודמים מבוססי מעבדי מדיאטק זו היתה נקודה חלשה יחסית, לכן היה חשוב לבדוק אותה כאן ובפועל, נעילת מיקום GPS עם Waze התבצעה תמיד במהירות (שניות ספורות), כך שהתפקוד בסעיף זה נראה טוב מאוד. בסעיף הקישוריות, יש תמיכה ב- WiFi 5GHz (להבדיל מוואווי P8) וכמובן גם תמיכה בסלולר דור רביעי LTE, כמו גם Bluetooth 4.1.


חיי סוללה: ה- MX5 מגיע עם סוללה בקיבולת מכובדת של 3150mAh. בזכותה, שורד הטלפון יום עבודה ארוך, עם זמן ממוצע של כ- 5 שעות מסך פועל. יש כאן תמיכה בטעינה מהירה – גם עם מטען סטנדרטי של 2A.

מייזו MX5 - ביקורת Meizu
מצלמה

ה- MX5 מכיל חיישן מצלמה של סוני, עם 20.7 מגה פיקסל. לעזרת המצלמה מגיע פלאש כפול נורות לד (לקבלת גוון אור טבעי יותר גם בצילומי פלאש). מנגנון המיקוד כולל פוקוס לייזר ולרוב, אכן מדובר על מיקוד מהיר יחסית, אבל עדיין נרשמו כמה פספוסים שלו – במיוחד בתנאי חשיכה.

מייזו MX5 - תמונת דוגמה
איכות התמונות טובה יחסית – במיוחד בתנאי אור יום, אבל גם כאשר התאורה יותר חשוכה ובערכי ISO גבוהים יותר, הטיפול בגרעיניות הדיגיטלית היה עדין ולא אגרסיבי מדי. אין כאן מייצב רעידות אופטי ולכן מומלץ להשתמש בפלאש בצילום בתאורה סביבתית חלשה, אחרת תקבלו תמונה מטושטשת. וידאו אפשר לצלם ברזולוציה של עד 4K ומצלמת הסלפי הקדמית מציעה תמונות ברזולוציית 5 מגה פיקסל.

מייזו MX5 - תמונת דוגמה
מייזו MX5 - תמונת דוגמה
ממשק Flyme

הדימיון לאפל לא נעצר רק בלחצן הבית אלא ממשיך בממשק ה- Flyme 4.5 אשר עוטף את אנדרואיד 5.0.1. מסתבר, כי למרות שיש לך ניסיון עם עשרות דגמי אנדרואיד, המעבר למייזו דורש הסתגלות. גם תפריטי ההגדרות מסודרים באופן שונה, האייקונים גדולים יחסית ותופסים הרבה מקום על המסך.

מייזו MX5 - ביקורת Meizu
אין כמובן מגירת אפליקציות נפרדת והכל נפרס על מסכי הבית. למשל, לקח לי זמן למצוא איך מעלים על המסך את מנהל היישומים (בכדי לעבור בין אפליקציות פתוחות או לסגור אותן), זה קורה (בדומה ל-iOS של אייפון) בהעלאת אצבע איטית מהקו התחתון של המסך. באג עובדת מול היצרן בכל נושא העברית ורוב הממשק מתורגם לשפת הקודש, אבל פה ושם עדיין יש פספוסי תרגום ("לנשור" במקום "לצאת") והופעת תוכן בסינית (למשל ב"מרכז התוכנות") וחייגן הטלפון מציג כרגע רק אותיות אנגליות – ללא עברית לחיוג חכם.


מייזו MX5 - ביקורת Meizu
יש כמה באגים קטנים, למשל, לא הצלחתי להשתיק את צלילי ההתראות של ווטסאפ, בכל פעם שהגדרתי "השתק" ויצאתי ממסך ההגדרות, הצליל חזר למשהו שכתוב בסינית. הדפדפן הראה בחלק מהאתרים תצוגת מובייל ובאחרים תצוגת דסקטופ משום מה. חלק מאפליקציות גוגל המוכרות (כמו Gmail) לא מגיעות מותקנות וצריך להורידן מחנות ה- Play. מצד שני, יש אפשרות הקלטת שיחות נוחה בחייגן, כתיבת פתקים מהירה והמערכת נקייה לעין.

מייזו MX5 - ביקורת Meizu
סיכום

המייזו MX5 מציע לצרכן גימור מהודק, מעבד חזק ומספיק מהיר ויכולת עבודה של יום עבודה ארוך. בהשוואה לדגם הקודם MX4, יש כאן מסך AMOLED חדש, חיישן טביעות אצבע ולא מעט שינויים נוספים. עבורי – כמי שמעריך את הפתיחות ויכולות ביצוע שינויים באנדרואיד, ממשק ה- Flyme נראה בחלק מהמקרים שונה מהאנדרואיד המוכר ויש בו משהו "סגור" יותר, אבל אני בטוח שיש לא מעט אנשים שלא רוצים "להתעסק" יותר מדי עם המכשיר ומקבלים את הגישה הזו בסימפטיה. לאורך כל תקופת הבדיקה (כשבועיים) המכשיר הציג יציבות ולא קרס או נתקע וביצועי המכשיר היו בהחלט טובים בעבודה שוטפת. נפח אחסון פנימי של 16GB מתחיל להראות קצת מוגבל כיום ולכן גרסת ה- 32GB נראית יותר אטרקטיבית, אולם במחירה היא כבר זולגת לקטגוריה של מכשירי דגל מסדרות קודמות כמו LG G3 או גלקסי S5. שניהם עשויים פלסטיק ולכן אם מתכת היא הקטע שלכם, ה- MX5 בהחלט יכול לקרוץ לכם ואולי גם הממשק השונה שמגיע עם ניחוח של תפוח.


מחיר

1,699 ₪ לגרסת 16GB
1,949 ₪ לגרסת 32GB
אחריות: 24 חודשים של באג

בעד: ביצועים טובים, חיי סוללה, יציאת אוזניות טובה, קורא טביעות אצבע, ביצועים.

נגד: ממשק דורש הסתגלות, אין אפשרות הרחבה עם כרטיס זיכרון.

מעבר לתגובות בפורום