ניקון 4Ds – הוכרזה מצלמת הדגל החדשה

dtown
25-02-2014 10:41

מצלמת הדגל של ניקון מתעדכנת – D4s מציעה ISO מקסימלי אסטרונומי של 409,600 ביחד עם קצב של 11 תמונות בשניה עם מיקוד אוטומטי.

ניקון מכריזה על תחילת מכירתה של מצלמת הדגל החדשה – Nikon D4s שמחליפה את ה-D4 אשר הושקה לפני שנתיים.

חיצונית, המצלמות נראות כמעט זהות ומירב השינויים הוטמעו בפנים, המרכזי בהם הוא מעבד המצלמה שהפך להיות Expeed 4 וכעת מאפשר טווח ISO שטרם נראה כמוהו במצלמות מסחריות: עד למקסימום של ISO 409,600. ה-D4 נחשבה ל-"מלכת הלילה" מבחינת ביצועי ISO וצילומים בתנאי אור חשוכים, האם ה-D4s תציע שיפור בענין?

ניקון D4s – מפרט טכני


חיישן CMOS 16 מגה פיקסל (לטענת החברה, בתכנון מחודש לעומת קודמו), טווח ISO טבעי של 100-25,600 וטווח מורחב של 50-409,600, מצב חדש של Raw small ברזולוציית 8 מגה פיקסל, מנגנון מיקוד זהה לזה של D4 עם 51 נקודות – אך עם יכולת בחירת קבוצות של נקודות פוקוס עבור מצב פוקוס עוקב, צילום רציף מהיר יותר (11 לעומת 10 תמונות בשניה) עם פוקוס אוטומטי פעיל, צילום וידאו 1080/60p (לעומת 1080/30p בדגם D4), חיבור רשת קוית 1 Gigabit (אך ללא WiFi מובנה), תאימות לכרטיסי זיכרון מסוג Compact Flash / XQD, סוללה חדשה EN-EL18a המספיקה לצילום 3020 תמונות עפ"י תקן CIPA.


גוף המגנזיום האטום לפגעי מזג אויר, שנויים קטנים נעשו בפריסת הלחצנים ובצורתם של לחצני בקרה, כמו גם נקודות אחיזה מעוצבות מחדש לאגודל ולאמה, כך שההפעלה בתנאי רטיבות אמורה להשתפר.


ניקון D4s
בנוסף, מציעה ה- D4s שיפורים נוספים על פני ה-D4, כמו צילום באינטרוולים עד למקסימום של 9999 תמונות במקום 999, שיפור במנגנון המראה שגורם להחשכה קצרה יותר של העינית האופטית בזמן צילום, שיפור באלגוריתם של מנגנון המיקוד, שמירה על נעילת נקודות המיקוד כאשר עוברים ממצב נוף לפורטרייט, הגדלת קצב הנתונים בצילום וידאו מ- 24Mbps לכפול מזה, אפשרות שינוי עוצמת הקול המוקלט בזמן צילום וידאו והקלטת אות וידאו בלתי דחוס דרך HDMI במקביל להקלטה במצלמה עצמה.


מחירה של Nikon D4s עומד בארה"ב על 6500$, לישראל היא תגיע במהלך החודש הבא (מרץ).


ניקון D4s
Raw Developer Pro - תוכנה חדשה לעיבוד תמונות RAW

ניקון מכריזה על תוכנת עיבוד תמונת חדשה: Raw Developer Pro (גרסת ביתא). זהו ישום לעיבוד ולכוונון של תמונות RAW המצולמות במצלמות דיגיטליות של Nikon, הוא זמין להורדה ללא תשלום החל מהיום.

Raw Developer Pro עתיד להחליף את התוכנית Capture NX 2, המופצת כעת. ניתן לטעון ביישום תמונות RAW (עם סיומת הקובץ NEF או NRW) שצולמו במצלמות DSLR של Nikon, במצלמות סדרה Nikon 1 (ללא מראה) ובמצלמות דיגיטליות קומפקטיות מסדרת Nikon COOLPIX.

תכונות עיקריות

1.    פונקציות כוונון שפותחו לעיבוד RAW, כמו בסדרת Capture NX
היישום כולל פונקציות לשינוי היבטים שונים של תמונות RAW שצולמו במצלמה דיגיטלית של Nikon (סיומת קובץ NEF או NRW) הניתנים לשינוי אחרי צילום התמונה, כולל איזון לבן ופיצוי חשיפה. ניתן לבצע כוונון חלק של תמונות מיד לאחר העברתן למחשב . קיימת גם תמיכה ב-Picture Control, הפונקציה הבלעדית של Nikon לציון מאפיינים של עיבוד תמונה. 

2.    תמיכה בכוונון פשוט של תמונות JPEG ו-TIFF
נוסף על עיבוד וכוונון של תמונות RAW, היישום מציע את אותן פונקציות הזמינות ב-Capture NX 2 להיבטי כוונון כגון עקומות גוון, בהירות וניגודיות, וכן פונקציות לתיקון סטיית צבע רוחבית ועמעום שוליים הנגרמים על-ידי העדשה, בתמונות JPEG ו-TIFF. 

3.    לוחות צבעים מרחפים פשוטים לשימוש בצגים מרובים 
בעת שימוש בשני צגים או יותר, ניתן להרחיב את אזור הצגת התמונה על-ידי הזזה של לוחות צבעים מרחפים נפרדים לכל פונקציית כוונון. לנוחות שימוש רבה יותר, ניתן לשלב שני לוחות צבעים מרחפים או יותר ולהזיז אותם ביחד. 

4.    מגוון תצוגות, כולל השוואות של תמונות מרובות ותמונות לפני ואחרי של הכוונון.
ניתן לכוונן את התצוגה של חלון היישום לנוחות טובה יותר. האפשרויות הן תצוגת תמונות ממוזערות, תצוגת סרט צילום ,תצוגת תמונה יחידה ותצוגת מסך מלא. בעת בחירה בתצוגת סרט צילום, ניתן למקם את התמונות הממוזערות בחלק העליון, התחתון, השמאלי או הימני של שטח התמונה. 

בנוסף, קיימות תצוגות להשוואת תמונות – הן קובצי תמונה מרובים והן השוואה של תמונה יחידה לפני ואחרי החלת כוונונים. בזמן השוואה בין תמונות, הגדלה של חלק מתמונה אחת גוררת באופן אוטומטי הגדלה של אותו חלק בתמונה השניה, דבר המקל על המשתמש להחיל שינויים באמצעות הצגה בו-זמנית של נושא הצילום המרכזי. 

5.    אימוץ של פורמט מסוג Sidecar, השומר נתונים מקוריים כקבצים לא הרסניים
בניגוד לפורמט הקודם ששימש לשמירת תמונות שהוחלו עליהן כוונונים, כאן אומץ פורמט מסוג Sidecar, השומר נתוני כוונון כקובץ נפרד. 
שמירה של נתונים מקוריים כקבצים לא הרסניים מאפשר למשתמשים להתחיל מחדש את הכוונון של תמונות RAW במצבן המקורי, מיד לאחר הצילום, בלי לבטל כוונונים קודמים. 

פונקציות נוספות
היישום מכיל פונקציות סינון, המאפשרות למשתמשים למצוא בקלות את התמונות שהם מחפשים על-ידי סינון תמונות לפי קריטריונים כגון שם מצלמה או אורך המוקד של העדשה, בהתבסס על נתוני התגיות. בנוסף, ניתן להשתמש בעיבוד אצווה כדי לפשט את התהליך המסורבל של החלת עדכונים על תמונות מרובות, וניתן להעביר תמונות ליישום אחר בפורמט TIFF של 16 סיביות לאחר העיבוד בפורמט RAW.

מעבר לתגובות בפורום