modu: מכשיר סלולר או תפיסה חדשה?

ליאור קורן
10-02-2008 13:19

הוא קטן, אבל מבטיח מהפכה בגדול: זהו ה- modu, מכשיר שמבטיח לתפור לכם חליפות ז'קט סלולריות לכל עת וצורך.

הכל בסלולר
שניה לפני שמכשירים סלולריים הופכים למחשבים מגיע דב מורן והופך את הקערה על פיה: עולם האלקטרוניקה הבידורית הוא שיהפוך לסלולרי ולא להיפך.

במשך שנים השתרשה בעולם הסלולר התפיסה לפיה המכשיר הסלולרי האולטימטיבי הוא זה שמסוגל לבצע ולהציע את מספר האפשרויות הגדול ביותר.

הנוקיה N95 - כמשל הוא המכשיר אותו מכנה נוקיה "What computers have become" ה-N95 מכיל מצלמת 5 מגה פיקסל,אנטנת GPS, זיכרון בנפח של עד 8 גיגה, אינטרנט אלחוטי Wi-Fi ומה לא, העדות החיה לכך שהעולם הסלולרי צועד לכיוון עולם המחשוב היתה ההכרזה האחרונה של גוגל, על מערכת הפעלה Andorid.

לבד מהפוטנציאל הכלכלי לו צופה גוגל ועל אף שיתוף הפעולה עם כ-35 חברות מעולם הטכנולוגיה, מטרתה של מערכת ההפעלה Andorid היא למקסם את הקיים - לפתח יכולות חדשות למכשירי הסלולר המתקדמים, יכולות שכבר נמצאות במכשיר, אך עד כה לא פעלו בהרמוניה.

אז לאן ה-Modu נכנס לתמונה? במקרה הזה, הוא לא.

moduהמודו לוקח את תפיסת העולם של גוגל ושאר היצרניות הסלולריות ועושה בה שימוש בקונוטציה אחרת לגמרי.
ה-Modu – כמכשיר, אכן מהווה מכשיר סלולרי, נקודה, לאן שהצרכן ירצה לקחת את הטלפון הסלולרי שלו, ה-Modu ילך איתו.

המודו אינו מכיל מקלדת עם מקשים נומריים וגם המסך אינו מסך מגע, אז היכן טמונה הבשורה?

מעבר למשקל שנחשב לקל בעולם (40.1 גרם בלבד), הג'קטים הם אלו שאמורים לעשות את ההבדל.

מ- As Is ל- As You Want
עד היום, המכשיר הסלולרי נרכש כ- "As Is" ואם לא התאים לצרכים יש היה צורך לבחור בדגם אחר מתוצרת אותה החברה או של חברה אחרת.
הבשורה של Modu מביאה את גישת "As You want".

הבחירה בידך, סביב המכשיר צפויות להתפר חליפות רבות: ניתן יהיה להחליף למכשיר ז'קט מוזיקלי ז'קט מצלמה, GPS וכך הלאה...

moduחשוב לציין כי ההכרזה של מודו על כך שמחיר הז'קטים יהיה בסביבות ה-20-60 אירו (באירופה) הינה חשובה מעין כמותה, היא משנה את התפיסה של קניית מכשיר סלולרי חדש ומאפשרת לבצע שידרוגים / שינויים רבים ללא צורך בהתחייבות לחברת סלולר או הוצאה גדולה מדי.

עצם המעבר התכוף בין "מעילים" שונוים מעמיד אתגר תכנוני.
נקווה כי מודו עשו עבודה טובה וכל המידע הנדרש ישמר בזמן המעבר ל"מעיל" החדש; זיכרון ה-1GB בגירסה הראשונה כבר לא יספק ולכן צפוי שנראה את מודו יוצא בגירסא בעלת זיכרון פנימי גדול יותר (החברה מצהירה על 16GB).

צעד נוסף שיכול להצעיד את מכירות המכשיר הוא היכולת ה"פתוחה" של מודו.
את הז'קטים תוכל כל חברה ליצר, ה-Modu ישמש כבסיס וכל השאר תלוי כבר ביצרניות, לדוגמא דיסני תוכל ליצור מכשיר סלולרי המיועד לילדים, יצרנית מכוניות תעניק ז'קט מעוצב ללקוחותיה, אוהדי קבוצת כדורגל יוכלו להסתובב עם טלפון בצבעי הקבוצה, כל זה ללא מאמץ תכנוני או יצרני גדול מדי.

כניסה מאסיבית לעולם הסלולר
moduכאן כבר נכנסת המהפכה השנייה לפעולה, מהיום כל מכשיר אלקטרוני יכול לתמוך בתקשורת סלולרית במידה והחברות יתקינו את החיבור המתאים.

במקום שהסלולר יתממשק עם שאר עולם האלקטרוניקה, יצרני האלקטרוניקה הבידורית (כגון מצלמות, מכשירי ניווט, מחשבים ואפילו מסכי טלוויזיה) הם שיוכלו להתממשק לעולם הסלולר וכך יפתח עבורם עולם חדש של פוטנציאל שיווקי וצרכני.


העתיד
מודו תרצה לראות את החיבור ל-Modu שלה בכל מכשיר אלקטרוני, בדיוק באותו האופן בו קיים חיבור ה-USB.

המכשיר הראשון שצפוי לצאת באוקטובר השנה יהיה בטכנולוגיית דור שני בסלולר, מיד לאחריו (בהפרש של מספר חודשים) אמור לצאת מודו דור 3.
הקשרים עם מפעילי הסלולר צפויים להיות הדוקים, היום הצהיר דב מורן על יחסים קרובים מאוד עם המפעיל הישראלי, הפרטנר המקומי בו בחרו הוא חברת סלקום.

כיום קיימים 4 ג'קטים "עובדים", עד מועד ההשקה – באקטובר הקרוב, מבטיח דב עשרה ז'קטים שונים זמינים.

בשלב ראשון יושק המכשיר בסלקום – ישראל, טלקום איטליה וחברת וימפלקום (רוסיה).

ומה לגבי חברות האלקטרוניקה? פיליפס הכריזה שהיא בתמונה ואחרות מביעות התעניינות, מהפכה כבר אמרנו?

עמוס שפירא - מנכ"ל סלקום
דן מודן - מנכ"ל modu


דון על מאמר זה בפורום!
מעבר לתגובות בפורום