הרמן קרדון Go&Play – תחנת עגינה עבור אייפון ואייפוד, ביקורת

גולן טופמן
20-06-2011 19:30

Go&Play הינה תחנת עגינה חדשה של הרמן קרדון אשר מתיימרת להפוך את האייפון שלכם למערכת שמע שלמה ואיכותית. האם המערכת עומדת בציפיות הגבוהות? ביקורת של גולן.

בנייה ועיצוב

איכותי ויפה מצד אחד, קשוח וכבד מצד שני

ה-Go& Play אינה נופלת בבנייתה משום תחנת עגינה מתחרה. המערכת אמנם בנויה פלסטיק, אך הוא קשיח ואיכותי. המערכת יוצאת דופן בעיצוב שלה שכן בנויה עליה קשת גדולה ממתכת, דבר שמשפיע גם על כובד משקלה. קו העיצוב כשלעצמו הוא מאוד נקי: במרכז המערכת נמצאת נקודת העגינה, אשר מתכווננת באמצעות ידית שמסוגלת לעלות ולרדת, כך שתתאים למכשירי אייפוד או אייפון מדגמים שונים, ללא תלות בעובי שלהם. משמאל לנקודת העגינה נמצאים שלושת הכפתורים היחידים של המערכת- כפתור הפעלה, אשר מספק פידבק של תאורה בעת פעילות המערכת וכפתורי הנמכה צליל והגברה שלו.

Harman Kardon Go&Play - תחנת עגינה לאייפון, ביקורת
בחלקה הקדמי של המערכת נוכל למצוא שני רמקולים, כאשר כל אחד מהם מסוגל לנגן בעוצמה של W30. משקל כל המערכת מגיע ל-3.9 ק"ג (ללא סוללות), בעוד שהמימדים הינם 500x230x240 מ"מ (עובי X גובה X רוחב).


Harman Kardon Go&Play - תחנת עגינה לאייפון, ביקורתבצידה האחורי של המערכת נמצא כניסה למקור חשמל – 24V, חיבור USB , חיבור לטלויזיה (כבל מתאים אינו מסופק עם הערכה) וחיבור 3.5 אינץ' לכבל AUX לחיבור של נגני אודיו ניידים ("mp3") או מקור שמע אחר.


כאשר הופכים את המערכת, ניתן לראות את הייחודיות שלה, פרט לצורה של עין, ניתן לראות שיחידת הבאס (30W) ושני הטוויטרים (2X15W) ממוקמים בתחתית. המערכת נתמכת ע"י ארבע רגליים דקות, דבר המהווה סוג של חיסרון, מאחר ותצורה זו דורשת גם משטח ישר ואיכותי.

שלט – קטן, קל, אבל לא נוח


השלט של ה-Go & Play התגלה כמאוד מוזר בעיניי. מצד אחד, גוף המערכת עושה רושם איכותי מאוד, אבל ניכר שלא השקיעו מאמץ זהה בתכנון השלט. זה כולל אפשרות של הגברה והנמכה, בחירת שיר, הרצה והעברה של שירים וגישה לתפריט המכשיר שמצוי בערכת העגינה. יחד עם זאת, הכפתורים מסומנים בצורה שונה ולא כנהוג (במקום +/- יש אייקון של רמקול, ולא ברור בשימוש ראשון אילו כפתורים מריצים ואילו מעבירים). בנוסף –לא פעם ולא פעמיים, נתקלתי במצב בו השלט פשוט איבד קשר עם המערכת והייתי צריך "להושיב" את האייפון על תחנת העגינה מחדש.


Harman Kardon Go&Play - תחנת עגינה לאייפון, ביקורת
למנה העיקרית - איכות שמע: פשוט מצויינת


הסיבה העיקרית לשמה התכנסנו כאן היום הינה איכות השמע ב-Go & Play, זו מתגלה כעוצמתית ואיכותית. במילה אחת? מצויינת. בכמה משפטים? אפרט:


האבנים המתגלגלותבבדיקת המערכת התחלתי מראש בעוצמת השמע הגבוהה ביותר. האלבום: Beggars Banquet של ה-Rolling Stones האלמותיים. אתם צודקים, אני מאוד שקוף: בדקתי את המערכת עם Sympathy for the Devil... הסיבה: ריבוי הכלים והערוצים אשר מצטרפים במהלך השיר.

הדיסק עצמו הינו גרסאת ה-Remastred שיצאה ב-2002.

השיר מתחיל: תופי הבונגו והצרחות ברקע, אשר מציגים לנו את לוציפר נשמעים בבירור ובצורה צלולה ויפה. השיר, שמילותיו אמנם איומות ומציגות את הטרגדיות שעברה האנושות, מצליח להוציא מה-Go & Play את המיטב. קולותיהם של המלווים למיק ג'אגר, ג'ונס וריצ'רדס נשמעים ברורים ומתקבלת ההרגשה וההבנה שמדובר בערוץ נפרד לחלוטין. בדקה 2:48  מצטרפת הגיטרה החשמלית בשיר ופשוט מנסרת את האוירה, המערכת מצליחה להתמודד עם השיר בצורה יפהפיה.


Harman Kardon Go&Play - תחנת עגינה לאייפון, ביקורתגם בשיר Parachute Woman, ה-GO מציגה צליל נקי ומדוייק. לאורך השיר קיימת הפרדה בין הצדדים, בעוד גיטרה קלאסית מנגנת רק בצד ימין של הבמה, נגיעות של מפוחית מתחילות בצורה מאוזנת (בשני הצדדים) ונמשכות גם הן רק לצד ימין.

Jig-Saw Puzzle מתגלה כמעט קשה יותר למערכת ומאלץ אותי להנמיך מעט את העוצמה. בשיר הזה, יש תפקיד עילאי לגיטרת הבאס שנמצאת בצורה עקבית מאוד לאורך כל השיר.

Stray Cat Blues הוא שיר שדורש דיוק מירבי. כמו בשאר השירים באלבום, ה- Rolling Stones שמים דגש על הרבה כלים והפרדה בין צדדים. התזמון בין התופים לגיטרת הליווי מושלם, וגם המערכת מציגה אותו בצורה מעולה.

דבר שמעט הפריע לי בביצועים היה מיקום הבאס. לאלו שיש משטח עץ איכותי לא תהיה בעיה, אבל משטח הפורמייקה של שידת הטלוויזיה שלי גרם ללא מעט רעידות וזיופים, וחבל. למערכת יש פוטנציאל גבוה מאוד, אבל היא גם מפונקת ודורשת שיניחו אותה על משטח ישר ואיכותי.


סיכום

מערכת ה- GO של הרמן קרדון מתגלה כמרשימה והיא מצליחה להפוך אייפוד פשוט למכונת שירים מהנה. ניתן להציב אותה בפינת הסלון והיא תבדר אתכם במפגשים חברתיים בבית או סתם ביום שמח. אל תשבו רחוק מדי מהמערכת שכן השלט מאבד סנכרון פעמים רבות, אבל סמכו על המערכת שתוציא את המיטב (באופן יחסי לגודלה) מכל אלבום.


ציון:

מחיר: 1,099 ₪
אחריות: של "באג" לשנה


בעד: מבנה איכותי, איכות שמע וקיבולת גבוהה.

נגד: שלט בינוני, דורשת העמדה על משטח איכותי וישר.

מפרט טכני:
•    טווח תדרים: 70Hz – 20KHz
•    עכבה: >10k Ohms
•    יחס אות לרעש: >85dB
•    עוצמת טוויטרים: 2x15W
•    עוצמת רמקולים: 2x30W
•    עוצמת בס: 1x30W
•    מחבר: 3.5 מ"מ
•    מימדים: 500x230x240 מ"מ (ע x ג x ר)
•    משקל: 3.9 ק"ג
•    פועל באמצעות חשמל או 8 סוללות C

מעבר לתגובות בפורום