כוכבים מעל: רמקולים Duevel Planets

נמר לוי
12-11-2007 01:00

ייחודי במראהו, גם הצליל לא שיגרתי: זהו רמקול -Duevel Planets אשר זימן לכתב האודיו שלנו חוויה שונה.

הרמקול הבא שאבחן הוא ה- DUEVEL מדגם PLANETS.

מי אנחנו?

DUEVEL הינה יצרנית רמקולים וותיקה, מה שמייחד אותה היא תצורת הרמקולים ה"מוזרה" שלה.
מוצרי DUEVEL הינם מוצרים שונים בצורתם ובאופן פיזור הצליל שלהם. מוצרי החברה קיבלו ביקורות מצויינות כמעט בכל מגזין שקיים, הם טוענים שהצליל האמיתי מגיע מהרמקולים שלהם. האם זה נכון? מיד נדע.


איכות גימור

ראשית אזהיר את מי שלא מכיר את ה- PLANETS - הוא ניראה הכל חוץ מרמקול "סטנדרטי". ה- PLANETS הוא רמקול ריצפתי קטנטן וקל משקל במבנה רחב ולא עמוק.
נתרכז בחלקו העליון: מבט מלמעלה חושף יחידה בקוטר 5 ורבע אינטש המתבוננת כלפי מעלה, מצידה נמצאת יחידת הטוויטר, מעל כל יחידה כדור ניקל המוחזק בעזרת מוטות ניקל, מעל יחידת המיד-בס כדור גדול ומעל יחידת הטוויטר כדור קטן, מטרתו היא לפזר את גלי הקול בחלל החדר.

לשתי היחידות: יחידת המיד-בס הקטנטונת והטוויטר יש גריל מתכת עגול שניתן להסרה (לפי המלצת היבואן רצוי להסירו לפני האזנה) שנראה כאילו נילקח מכיסוי רמקול לרכב.

תחתית הרמקול חושפת טרמינל שעשוי ממתכת בצבע כסף ממוקמת באלכסון - מה שמקל על חיבור הכבל, מימינו שני פורטים קטנים ממוקמים באלכסון האחד מהשני.
מבט בחלקו הקידמי חושף את לוגו החברה ודגם הרמקול.
איכות הבניה טובה ועל אף מראהו המוזר הוא נראה מצויין ומעוצב במיוחד.


תחתית הרמקול Duevel Planetsנתונים טכנים

Impedance: 4 ohms
Sensitivity: 85 dB SPL.
Power Hnadling: 50 W RMS
Dimensions: 260 x 156 x 830 mm
Weight: 10 kg

האזנה
קטע ראשון כבר בנגן וכרגיל ובאופן שיטתי אני מתחיל בקלאסי של המלחין ROSSINI שנקרא SEMIRAMIDE. תופי המלחמה בשילוב כלי הקשת וכלי הנשיפה המתגברים נישמעים היטב והרמקול מתעורר לחיים.

אני מגלה כאן פרמטר שלא גיליתי בשאר הרמקולים שנבחנו: אפקט הגובה בבמה.
הבמה עמוקה, ענקית והמיוחד בה הוא הגובה, המוסיקה מנגנת מכל הקיר הקידמי ומפל של מוסיקה נישפך עלי, הפרדת הצלילים טובה ולמרות שהוא מנגן כלפי מעלה אני מגלה כי הוא מפורט ואינו מעלים צלילים בחלל החדר.
יחידת המידבס מרגישה דינמית ומדוייקת והרמקול מאוזן ועתיר חוויה מוסיקלית מיוחדת במינה וקצת שונה מהחוויה שאני מכיר.


Welcome

MAXWELLDuevel Planets תופס את מקומו בבמה בקטע האהוב עלי שנקרא WELCOME.

הגיטרה נישמעת בגודל טיבעי אך יחידת הטוויטר נישמעת מעט אפלולית, כלי ההקשה מצטרפים ממש מהחלק העליון של הקיר מצד שמאל שלי ולאט לאט שט למרכז הבמה וחזר למקומו בצד שמאל.

קולו של הזמר מצטרף יחד עם המתופף וגיטרת הבס והרמקול מרגיש יחסית דינמי אם כי יחידת המיד-בס חוסכת בעומק, הבס מדוייק ומפורט, הבמה מרשימה והקיר הקידמי מנגן כאילו כולם שם, קולו של הזמר נישמע מהמרכז בבירור באופן צלול וחם.

הרמקול הזה נותן מיד מצויין אך חסר לו עומק ובשרניות בנמוכים.




סקסופון בצד שמאל

if i should lose you של Robin/Rainger בנגן ואני מחכה לשמוע איזו הפתעה תצא לי עכשיו.
Duevel Planetsשוב הבמה מרשימה והפסנתר נישמע טיבעי ומדוייק אך רזה לטעמי, מקל השערות על תוף הסנר נישמע מפורט וחד, הבמה מרשימה וכרגיל מפתיעה במיוחד, הסקסופון מצטרף וכאן עוד הפתעה! הוא מגיע מצד שמאל בגובה עמידה בקיר הקידמי, ממש תחושה אמיתית וטבעית לחלוטין, אך שוב מציקה לי יחידת הבס הרזה.

בסולו הקונטרבס הרמקול מגלה מהירות מצויינת יחד עם דיוק וקל מאוד להבין את הסולו אך הרמקול מעגל פינות בנמוכים לטובתו.


קטע אחרון

offer Nissim + Maya לא חשבו כנראה שקולם ישמע על רמקול מהסוג הזה אך גם זה קורה עם להיטם for your love. מתחילים ואני עם חצי עין פתוחה לפני שאני מתרכז, האם יצליח הקטנטן הקליל והמעוצב לתת אוירה מועדונית?
Duevel Planetsאז זהו שלא. לא רק שזה לא בשבילו אלא ההרגשה הכי מועדונית שהוא יודע לתת היא אותה מועדונית של הילדים שחוזרים מבית הספר ומעבירים בה את הזמן במשחקי ילדים, כן כן בסיגנון הזה הרמקול הוא משחק ילדים ומקסימום אפשר לשמוע בו את הירידה של הקטע עד העליה...

בעליה? תנמיכו ומהר אחרת היבואן יצטרך להחליף לכם יחידה וזה יהיה חבל.
הרמקול חלש בסגנון האלקטרוני וחסרה לו המון אנרגיה.




סיכום

יתרונות
במה, פירוט, איזון, מיוחד ושונה מכל דבר אחר ששמעתי עד כה, עיצוב.

חסרונות
צליל מעט רזה, מוסיקה אלקטרונית, בס, עיצוב.

ה-PLANETS הוא רמקול מאוד מיוחד ובאמת שונה מה"נורמל" שאנחנו רגילים אליו כאשר אנו מדמיינים "רמקול" ואת מראהו בראש. הוא מעוצב מאוד וחביב מאד על נשותינו, לא ניראה לי שבת הזוג תתנגד לאחר כזה בבית, מבנהו מספק יתרון נוסף: לא ניתן להניח עליו עציץ...

Duevel Planetsאך יש לי מספר בעיות איתו: אומנם הוא נותן חוויה מיוחדת בתחום הבמה והרגשתי שאני בוחן את הקיר הקידמי שלי ולא איזה רמקול שניגן שם.

אבל, גם שוקולד טעים יכול להיות מהנה רק אם תוכלו אותו במידה, אם תגזימו הוא כבר ימאס, מה שקרה הוא שהקשבתי לו במשך 3 ימים באופן אינטנסיבי ונהנתי מאוד מהחוויה אך כאשר מתרגלים אליה היא מתחילה לשעמם מעט (אותי בכל אופן): הייתי רוצה עוד קצת בשרניות בצליל, משהו בסגנון ש"יורה" עלי קצת מוסיקה ולא מנגן כדרך אגב.
בסופו של מבחן זהו בהחלט רמקול ששווה לשמוע, שווה לחוות את חוויה ה- DUEVEL ואת זה אני אומר בביטחה.

ציונים
(סולם 1-5)


בס - 3 (מדוייק, מאוזן אך רזה ומעט חלש)
מיד - 4 (מלא, בריא ועתיר אנרגיה רק ל תתעסקו איתו באלקטרוני)
גבוהים - 3.5 (חד, מלא ומפורט אך השרה מעט אווירה אפלולית)
איזון - 5 (חסר מתחרים לטעמי)
דינמיקה 3.7 (כמעט 4, בקטעים קשים הוא נילחם וזה די מורגש)
פירוט - 4 (בתחום המיד במיוחד)
איכות בניה - 3.5 (עיצובו מעורר יראה - במיוחד אצל נשים, הציפוי דקיק למדי אבל נראה אסטטי, מבט מתחתית הרמקול מגלה תיבה עשויה עץ סיבית)

מחיר: 6,800-7,500 ש"ח (בהתאם לגימור)
אחריות - מאסטרו אודיו

מידע על תנאי הבדיקה


מעבר לתגובות בפורום