צליל קנדי: רמקול Totem Sttaf

נמר לוי
05-11-2007 01:40

טוטם סטאף: הוא רמקול צנוע במימדיו, בעל צליל מפורט ובס הדוק ויכול לשמש בן לוויה נאמן למערכת בסלון ישראלי בגודל בינוני.

הרמקול הבא אותו אבחן הוא ה- TOTEM בגרסת ה- STTAF.

מי אנחנו?

TOTEM הינה יצרנית רמקולים קנדית המייצרת רמקולים "קטנים במיימדים אך גדולים בצליל" (כך להצהרת החברה).
טוטם שומרת על עיצוב חלק ומינימלסטי, אולי אפילו שמרני.

יצרנית זו נבדלת מהאחרות בעובדה שכל דגם רמקול ספציפי שלה בנוי מיחידות שונות בצירוף תיבה תואמת.

איכות בניה

ה- STTAF הוא רמקול ריצפתי קטן מימדים עשוי עץ מסיבי.
בתחתית הרמקול ישנה יחידה סגורה אשר מאפשרת מילוי חול או עופרת להוספת משקל ויציבות, מהנדסי החברה אינם מאמינים בגריל לרמקול לכן הוא אינו מיוצר עם גריל אך ישנה אפשרות להוסיפו בתוספת תשלום.
הרמקול שהגיע אלי צויד בגריל, פתיחתו חשפה בפני יחידת מיד-בס 5 וחצי אינטש ויחידת טוויטר משי.
חלקו הקידמי של הרמקול חלק לחלוטין מלבד שקע ליחידת המיד-בס ללא תוספת סמל החברה או הדגם הספציפי. אחורי הרמקול חושפים שקע מרובע ובו 4 טרמינלים קטנים (אפשרות ל- BIWIRE) ומעליו מדבקה זהובה המספרת לנו על דגם הרמקול ולוגו החברה. בחלקו האחורי התחתון פורט קטנטן.
בתחתית הרמקול תוספת פלטה מתוגברת בספייקים עליה יושב הרמקול. איכות הבניה מצויינת!

נתונים טכניים
Totem Sttafהענות תדרים: 39Hz to 22kHz +/-3dB
עכבה: 8ohms
נצילות: 88dB
הספק מקסימלי רצוי: 100 וואט
טוויטר: 1 אינץ' משי
וופר: 5.5 אינץ'
מידות: רוחב 160 מ"מ עומק 240 מ"מ גובה 900 מ"מ


האזנה

המבחן מתחיל ו- SEMIRAMIDE של ROSSINI כבר מתחיל לנגן.

תופי המלחמה נשמעים מפורטים ויחד עם כלי המיתר וכלי הנשיפה המתגברים הרמקול מרגיש בטוח ודינמי, הבס נישמע רזה למדי אך הדוק ומפורט, ניתן למקם בקלות את הפילהרמונית במרחב הבמה והרמקול נעלם בחדר ללא בעיה.
טוויטר המשי נשמע מעט מתכתי אך מפורט ומהיר להפליא, הרמקול מאוזן ומוסיקלי במיוחד ויחידת המיד-בס מתמזגת יחד עם הטוויטר באופן מצויין. חסר לי קצת עומק בבמה למרות ששיניתי כמה פעמים מיקומים על מנת להגיע לרצוי והמתאים לי ביותר. מיקרו ומקרו דינמיקה טובה מאוד ואף מפתיעה.

קטע שני

המוסיקה השחורה מבית MAXWELL נכנסת שוב לנגן.
הגיטרות נשמעות קצת קטנות מגודלן הטיבעי אך מפורטות ומורגש שמדובר בגיטרה אמיתית, תוף הרגל בצרוף הזמר שניכנס בפתאומיות אינם מרגשים את ה-STTAF והבס הדוק מדוייק ומפורט, קולו של הזמר נמצא "בול" במרכז והבמה קיבלה עומק טוב יותר ממה שקיבלתי במוסיקה קלאסית, קל מאוד למקם את הלהקה במרחב.
מה שמפתיע אותי זו דווקא הדינמיות של היחידה הקטנה הזו, היא ממש נושמת ואינה מגיעה לרוויה גם בעוצמות גבוהות. גם כאן, הטוויטר מרגיש מעט מתכתי - מה שאינו מתאים לטויטר משי שאמור להיות מלטף יותר. רמת הפירוט טובה מאוד והרמקול מאוזן להפליא.

Robin/Rainger


Totem Sttafקטע ג'אז מצויין: if i should lose you עולה לבמה. הפסנתר נשמע אמיתי אך רזה, הסקסופון מצטרף בקול טבעי לחלוטין, רמת הפרטים מצויינת, מיקרו הדינמיקה פשוט אדירה, שערות מקלות התופים מפורטים ומהירים, הבמה גדולה ויוצאת מעבר לגבולות הרמקולים.
הסקסופון נמצא בצידה השמאלי של הבמה עם נטיה למרכז, קל למקם את הלהקה והרמקול נישמע טבעי לחלוטין, בסולו הקונטרבס היחידה מרגישה דינמית אך רזה והקונטרבס נישמע קטן מידי לטעמי. הרמקול אכן ממלא את הסלון בלי בעיה אך לא הייתי מתנגד לעוד טיפה נפח.

קטע רביעי

offer nissim + maya בקטע החדש for your love מתייצבים במועדון. למען האמת, יש לי מעט חששות לפני שאני מפעיל את הדיסק, האם הרמקול הקטנטן הזה יהיה מסוגל לתת שואו מרשים בתחום האלקטרוני?
התשובה היא חד משמעית – לא, ממש לא ואפילו לא קרוב. הרמקול הזה אינו מנגן מוסיקה כזו, לא נועד לכך וזה מורגש לחלוטין. הוא מתקשה לספק בס ראוי והיחידה הקטנה נכנסת לרוויה מהר מידי, בקטע הירידה הרמקול מרגיש עייף כמו אחרי ריצת ספרינט 100 מ' על חול ים. אין פרטים, אין כח, אין דינמיקה והוא פשוט לא אוהב מוסיקה אלקטרונית.

סיכום

Totem Sttafיתרונות
איזון, במה, הדיקות ודיוק בבס, סנטר מדהים, אינו רגיש למיקומים, איכות בניה.

חסרונות
בס רזה, מיד קצת קטן, גריל בתוספת תשלום (סתם מעצבן), לא מרשים ויזואלית, מוסיקה אלקטרונית.


לסלון קטן-בינוני זהו רמקול מצויין: הוא מדוייק, טיבעי ואינו מציק באוזן, איכות הבניה מצויינת והוא אינו רגיש למיקומים, קל מאוד להניע אותו ומורגש כי הוא דינמי במיוחד כל עוד לא מתגרים בו.
במבט ראשון לא תצפו ממנו ליותר מידי אך אני מבטיח לכם שעם מוסיקה מתאימה לו הוא יעשה פלאים. אכן תמורה בעד האגרה, יופי של רמקול!

ציונים
(סולם 1-5)


בס - 3 (רזה אך מדוייק, הדוק ומפורט)
Totem Sttafמיד - 3 (אינו מלא במיוחד אך נעים לאוזן ומפורט)
גבוהים - 3.5 (מדובר אמנם בטוויטר משי אך צלילו מעט מתכתי, מהיר מפורט ומלא)
דינמיקה - 4 (דינמי בקלאסי שחורה וג'אז, הייתי רוצה קצת יותר נפח וש"יפחד פחות" ממוסיקה אלקטרונית)
פירוט - 4 (מפורט מאוד אך קצת חסר שומן במיד)
איזון- 5 (מאוזן במיוחד, ניראה כי הוא מנגן מיחידה אחת ממש)
איכות בניה - 4.5 (הייתי מוסיף סמל נוצץ מקדימה, קצת מרגיז שהוא מגיע ללא גריל וכאשר מוסיפים גריל מצטרפות מדבקות שמכערות אותו)

מחיר: 8,900 ש"ח
אחריות: db Audio

מידע על תנאי הבדיקה

צילומים: ליאור קורן

מעבר לתגובות בפורום