פיוניר חוזרת לשורשים - השקת קולקציית אודיו 2010

ליאור קורן
20-05-2010 10:30

פיוניר חוזרת למקורות לאחר היציאה מתחום הטלויזיות ומציגה קו מוצרים חדש ומלא הכולל רסיברים, מגברים, מגוון מערכות קולנוע ביתי וגם כניסה לתחום ה- Life Style עם מערכות קומפקטיות, מעוצבות ומקושרות היטב. ליאור קורן מדווח מסלובקיה.


כשנה אחרי ההכרזה הדרמטית והיציאה מעסקי הטלויזיות, הגענו אל העיר בראטילסבה בסלובקיה בכדי לבחון את הכיוון החדש-ישן אליו צועדת החברה.
פיוניר, צמחה במקור מתוך תחום האודיו (החלה כיצרן רמקולים לפני 70 שנה ביפן), וכעת, על פי מה שהתרשמנו, ממקדת מאמצים בשלושה תחומים: אודיו רב ערוצי עבור קולנוע ביתי, הכיוון המסורתי של רכיבי סטריאו וכיוון נוסף "אודיו חדש" שמתחבר לעולם האייפון והאייפוד.

קולנוע ביתי - רסיברים חדשים

רסיבר קולנוע ביתי – זהו המכשיר שמהווה למעשה את ליבה של מערכת קולנוע ביתי, קו הרסיברים החדש כולל קובץ תכונות חדשות ומשופרות:

אודיו HD ותלת מימד
השנה, כל דגמי הרסיברים החדשים, חוץ מדגם הבסיס VSX-420, תומכים בפורמטי אודיו HD של בלוריי (כמו Dolby TrueHD ו- DTS Master Audio) וכוללים גם חיבורים מסוג HDMI 1.4a שמסוגלים להעביר דרך הרסיבר וידאו תלת מימד אל הטלויזיה.


שני הרסיברים הבכירים בסדרה, דגמי LX73 / LX83 ינשאו רכיבי הגברה דיגיטלית - מודולי ICEpower Class D מהדור הרביעי.

חלק מהרסיברים החדשים, כוללים גם יחידות אספקת כח ספקי כח נפרדים ליחידה האנלוגית ברסיבר (יחידת הגברה) במקביל ליחידה הדיגיטלית שכוללת מעגלי עיבוד תמונה וקול, זאת לעומת דגמי העבר, בהם יש יחידת אספקת כח משולבת לכל מעגלי הרסיבר.
דגמי VSX-920 / 1020 מגיעים עם מעגלי הגברה חדשים ודיסקרטיים לכל שבעת הערוצים.

Pioneer VSX-LX53


שאר השיפורים כוללים הגדלת גוף הקירור ברסיבר (שאחראי על קירור יחידת ההגברה שעובדת קשה בזמן צפיה בסרט) ובתמורה ויתור על מאוורר ברסיברים החדשים (הפעלה שקטה לחלוטין), הוטמעה גם שלדה חזקה יותר ומבנה סופג רעידות.


שלט רחוק RF
גזרת השלטים הרחוקים כוללת מספר שינויים: דגם רסיבר SC-LX83 מגיע עם שלט RF שפועל על גלי רדיו, מה שמגדיל משמעותית את טווח הקליטה, דגמי הרסיברים LX53 / LX73 / VSX-2020 מגיעים עם שלט IR סטנדרטי אך כוללים אפשרות להוספת שלט RF.


קישוריות רסיברים עם אייפון: אפליקציית שליטה חכמה

שליטה דרך אייפון: ברוח אפל החדשה השורה על חלקים נרחבים בתחום האלקטרוניקה הבידורית, גם חברת פיוניר בחרה לפתח אפליקציה תואמת שמחליפה למעשה את השלט הרחוק הסטנדרטי.

אפליקציית ה- iControlAV (חינמית) פועלת על דגמי VSX-920 / 1020 / 1025 ומעלה (מצריכה ראוטר אלחוטי וחיבור הרסיבר לרשת). על פי ההדגמה בה חזינו, היישום שלה אטרקטיבי מאוד, עם גרפיקה מודרנית ובעלת ממשק פשוט להפעלה הכוללת חיווי פידבק על פקודות המשתמש.

האפליקציה החדשה מאפשרת שינוי עוצמת קול ע"י העברת האצבע בתנועה סיבובית (בדומה לסיבוב חוגה) על צג האייפון, בחירה ביון מקורות (כניסות) אודיו שונים ועריכה שלה, בחירה במצבי DSP שונים, קבלת מידע טכני על אות האודיו / וידאו שעובר, שינוי עוצמת דיאלוג ובס ע"י הטיה קדימה ואחורה של המכשיר (כאשר בוחרים עוצמת בס חזקה מדי מופיעים "סדקים" על צג האייפון), כמו גם שינוי באלאנס, ניכר שימוש חכם בחיישן התנועה של אייפון.


Pioneer iControlAV iPhone


לאחר הדגמת השימוש ב- iComntrolAV ניתן לומר כי אופן השימוש בה מעלה את חווית השליטה בכמה רמות מעל שלט סטנדרטי.


דגמי רסיברים מ- VSX820 ומעלה כוללים גם חיבור לאייפון, כולל אפשרות צפיה בקטעי וידאו או עטיפות אלבומים בזמן ניגון שיר.


בנוסף, שליטה ברסיבר יכולה להתבצע גם דרך מחשב אחר ברשת, ע"י הקלדת כתובת IP של הרסיבר, ניתן לשלוט בתכונות השונות דרך דפדפן רגיל.


האזנה דרך BT


פרוטוקול ה- BT ("שן כחולה") נועד במקור ליישומי דיבור בעיקר (עבור אוזניות אלחוטיות בטלפונים סלולריים למשל), אולם הוא משמש במקרים רבים גם עבור יישומי מוזיקה. הרסיברים הבכירים בסדרה החדשה יכללו מתאם Bluetooth פנימי, אחרים יגיעו עם אפשרות לקניה בנפרד של המתאם (AS-BT100).

פיוניר פיתחה על פי הצהרתה מנגנון Sound Retriever Air שאמור לפצות על הדחיסה הגדולה בתקן BT ולשפר את התוצאה הסונית הסופית, בהדגמה בה נכחנו, נראה שקולות אנושיים הופכים למודגשים יותר בעוד רחשי הרקע מוחלשים, עם רקע שקט יותר.

פורמט Dolby Prologic IIz

הפורמט האחרון מבית דולבי מאפשר להוסיף זוג רמקולים נוסף: קדמי עליון או צידי, זאת במטרה להרים את קיר האודיו או להרחיב אותו (לתחושת אוירה).

חלק מהרסיברים יוצרים אפקט זה באופן וירטואלי, אחרים מאפשרים לחבר זוג רמקולים פיזי נוסף.

חיבור אינטרנט

מגיע בחלק מהרסיברים, מאפשר להאזין לאלפי תחנות רדיו אינטרנטיות ולשמור 24 מועדפות בזיכרון.

כיול אקוסטי משופר – טיפול בתדרי סאב

מנגנון הכיול האקוסטי האוטומטי שופר – Advanced MCACC, עתה הוא כולל גם Phase Control שדואג לכך שתדרי הבס הנמוכים מהסאב וופר מגיעים בתזמון חופף לאלו משאר הרמקולים, כך שהסאב משתלב באופן הומוגני יותר עם שאר התדרים. בחלק מהרסיברים, ניתן להעתיק מידע וגרפים של מערכת הכיול אל זיכרון USB ולהעביר אותם למחשב.

Pionerr SC-LX83


Blu-ray או DVD

למי ששואל עצמו מה לגבי קצב החדירה של פורמט בלוריי החדש יחסית, מבט על רשימת דגמי המערכות החדשים של Pioneer מראה על תיקו: באירוע הוצגו שש מערכות חדשות, כאשר שלוש מהן כוללות נגן Blu-ray (כמו דגם BCS-303) וחציין האחר DVD (דגם DCS-202).
כולן כוללות רמקולים צנומים בגודלם, החל מדגמי לוויניים (סטלייטים) ועד לרמקולים רצפתיים דקיקים (רמקולים מדגמי Tall Boy / Slim SP של פיוניר).

Pioneer BCS-303 Blu-ray System
מערכת Blu-ray משולבת - BCS-303, עם חמישה רמקולים וסאב וופר דק


מלבד המערכות המשולבות, הושקו גם שני נגני Blu-ray חדשים עם חיבור אינטרנט ואפשרות צפיה באתר יוטיוב.


New Audio – מערכות קומפקטיות עם חיבור לעולם של אייפון ומקורות אודיו

גם פיוניר, כיצרנית מוצרי אודיו, אינה יכולה להתעלם ממגמת ההתרחבות של אייפוד ואייפון, והיא מציעה מגוון תחנות עגינה ומערכות אודיו משולבות.

בין מגוון המוצרים, ניתן למצוא תחנת עגינה עבור שני מכשירים (נגני אייפוד) במקביל (דגמי XW-NAC1 / NAC3), מה שמאפשר ניגון קבצי אודיו באופן רנדומלי משני המכשירים, יצירת מיקס לשירים והטענה של שני המכשירים.

Pioneer XW-NAC3


מערכת ה- All in One XW-NAV1 כוללת אפשרות ניגון ממגוון מקורות אודיו: CD, USB, אייפון / אייפוד, טיונר רדיו FM, אפשרות ביצוע RIP (העברת שירים מ- CD) אל דיסק און קי USB.
מערכת זו משמשת גם כנגן DVD לכל דבר, עם יציאת HDMI וביצוע 1080p Upscale, כמו גם חיבור קומפזיט אל אייפון.
מערכות האודיו המשולבות שמבוססות Blu-ray כוללות גם חיבור USB לניגון קבצי אודיו ותמונות וגם אפשרות ביצוע RIP מ- CD אל USB.

Pioneer XW-NAV1

רמקולים


גם כאשר התמקדה פיוניר בתחום הפלזמות, היא לא זנחה את תחום הרמקולים לגמרי, זאת בעיקר דרך המותג TAD שמתמקד באודיו יוקרתי ובתחום המקצועי לאולפנים.
בהסתמך על טכנולוגיה שהגיע מהרמקולים של TAD, הציגה פיוניר בשנים שעברו את סדרת ה- EX (שמחיריה יקרים למדי), אח"כ את סדרת ה- 8 (עם דגמים כמו S81 Tall Boy).

Pioneer Speakers


החברה ממשיכה להרחיב את קו הרמקולים, עם סדרות 7 ו- 3 החדשה, שכוללות יחידות קונצנטריות (יחידת טוויטר משולבת בתוך "מיד וופר"). בסדרות אלו ניתן למצוא רמקולים רצפתיים (S31 Tall Boy), מדפיים (S31B), סנטר (S31C) וגם סאב וופר (S51W).
בנוסף, הוצגו גם מערכות רמקולים קומפקטיות לקולנוע ביתי.

סיכום

אז מה למדנו מאירוע ההשקה בברטיסלאבה?

פיוניר ממשיכה את הפיתוח בתחומים קיימים, כמו רסיברים לקולנוע ביתי ומפגינה גם חזרה לתחומים מסורתיים כגון סדרות מגברי סטריאו ונגני CD, סדרות הרמקולים החדשות, מבוססות על פיתוחים ממותג היוקרה TAD, אך הפעם תחת שמה של פיוניר.

החברה מתפרשת למעשה על כל תחומי הפיתוח באודיו: החל ממקורות כמו נגני CD / DVD / Blu-ray, דרך הגברה (מגברי סטריאו, רסיברים עבור קולנוע ביתי) ועד לשלב הסופי בשרשרת – הרמקולים.

נראה שבחלק מהתחומים, חברת פיוניר עדיין מתגבשת (כאשר מוצרים כגון נגן בלוריי 3D עדיין לא מושקים), באחרים היא נכנסת לשטחים חדשים אך מציגה גישה בוגרת ומודרנית כמו בנושא תאימות לריבוי מגוון מקורות אודיו שונים, זה כיוון נכון מאוד לטעמי ומתחבר לגישה האוניברסלית שמשתלטת על עולם האודיו, שמפסיקה את התלות של המשתמש בשימוש במקור אודיו בודד בלבד.

גילוי נאות: הכותב היה אורח חברת פיוניר


מעבר לתגובות בפורום