אביזרים לאייפד - תנאים ומחירים

ליאור קורן ואביחי אפוטה
03-04-2010 23:00

עם תחילת מכירת ה- אייפד, פורסמו כל הפרטים על אביזרים נוספים ומחירים מלאים של מסלולי גלישה ותנאי האחריות בארה"ב, מה קורה כאשר מסתיימת מכסת הגלישה ברשת הסלולרית? הכנסו לקרוא.

 

ה- iPad החל להמכר בחנויות בארה"ב, איזה אחריות מקבלים הרוכשים, מה הם תנאי הגלישה לדגם ה- 3G ואילו אביזרים מקוריים ניתנים כעת לרכישה?

תעריפי גלישה בארה"ב – חברת AT&T

רוכשי דגם ה- iPad Wi-Fi + 3G אינם מחוייבים לרכוש חבילת גלישה של אינטרנט סלולרי, ברצונם, יוכלו לבחור בין שני מסלולי דטה ב- AT&T (לטענת החברה, ללא התחייבות), בראשון, מכסת הגלישה הינה 250MB לחודש במחיר של 14.99$  והשניה הינה חבילת גלישה בלתי מוגבלת בתעריף חודשי של 29.99$. ניתן לעבור בין המסלולים בכל עת, ישירות מתוך הגדרות המכשיר.
מי שגולש בחבילה המוגבלת והגיע לתקרת המכסה של 250MB באותו החודש, יקבל על כך התראה שתוצג על המסך, הוא יוכל לרכוש מכסה נוספת זהה או לעבור למסלול הבלתי מוגבל.
לא ניתן יהיה להשתמש בחבילת גלישה של אייפון עבור ה- iPad וגם לא ניתן להחליף בין כרטיסי סים של שני המכשירים (הם לא תואמים).

לחילופין, ניתן לגלוש באופן חופשי וחינמי דרך ה- WiFi 802.11n הפנימי (בתלות בנקודות גלישה זמינות כמובן).

אייפד אפל


תנאי אחריות

אפל מספקת שנת אחריות על ה- iPad בארה"ב (כולל על הסוללה ואביזרים מצורפים בחבילה הבסיסית), הרוכשים זכאים לתמיכה טכנית טלפונית ב- 90 הימים הראשונים.
ניתן להרחיב את האחריות לשנה נוספת (סה"כ שנתיים), במחיר של 99$, התמיכה הטלפונית תהיה תקפה במקרה זה לכל תקופת השנתיים ולא רק ל- 90 הימים.

אביזרים לאייפד


במועד תחילת מכירת המכשיר, הציגה אפל שישה אביזרים שניתן לרכוש לרכוש אותם בנפרד, חלקם מהווים תוספת חיובית למחשב הלוח, אחרים בסה"כ מוסיפים יכולות שהינן כלולות כבר בכל מחשב נייד או נטבוק ממוצע.
כל המחירים מתייחסים לרכישה ישירה בארה"ב.


1. מקלדת ותחנת עגינה: זהו אביזר שמשלב מקלדת בגודל מלא עבור מי שמעוניין בעבודה מול יישומים המצריכים הקלדה מרובה. בכדי שניתן יהיה לראות באופן ברור מה מקלידים, מצורפת תחנת עגינה, עליה ניתן להציב את ה- iPad, יש בתחנת העגינה גם יציאת אודיו Line Out, מחיר 69$.

2. תחנת עגינה (ללא מקלדת): זהו מעמד שכולל מטען ויציאת אודיו, מחיר: 29$.

3. נרתיק מגן: על פי הפידבקים, האייפד נשרט בקלות למדי, לכן נראה שאביזר זה הכרחי בכדי לשמור את המכשיר בזמן שהוא מונח בתיק או מוחזק ביד. הנרתיק ניתן גם להעמדה - מה שמאפשר לצפות בסרטים מזוית נוחה, הוא עשוי בד מיקרופייבר בחלקו הפנימי בתוספת חיזוקים להגנה על המכשיר, מחיר: 39$.

Apple iPad

4. קיט חיבור למצלמה: כל מחשב שכולל USB (הרוב המוחלט למעשה), מסוגל להתחבר למצלמה דרך כבל מתאים (שמסופק עם כל מצלמה מודרנית), רבים מהמחשבים הניידים כוללים גם קורא כרטיסי זיכרון פנימי, אך אצל ה- iPad יש לרכוש תוספת חיצונית הכוללת מתאם וגם קורא כרטיסים המוגבל לפורמט SD (שהוא הנפוץ ביותר כיום במצלמות סטילס קומפקטיות).מתאם זה מאפשר להעביר תמונות סטילס וקבצי וידאו ל- iPad, מחיר: 29$.

5. מתאם לשקע וכבל חשמל: אפשרות הטענת האייפד דרך מחבר USB מתבררת כלא ממש יעילה עבור משתמשי PC רבים בעולם, נראה כי ליציאת ה- USB הסטנדרטית אין מספיק מתח בכדי לטעון את ה- iPad, אפל מדגישה במפרט המכשיר כי נדרשת יציאת USB בעלת מתח 10 וולט ואילו ליציאות הרגילות יש 5 וולט בד"כ. בעלי מחשב מק, לעומת זאת, לא נתקלו בבעיות מיוחדות. המתאם מרחיב את מגוון מקורות המתח בכך שהוא מאפשר להטעין את ה- אייפד משקע חשמל רגיל וכולל גם כבל באורך של כ- 1.8 מטרים, מחיר: 29$.

6. מתאם ליציאת וידאו מסוג VGA: גם יציאה זו (מכונה גם D-SUB) הינה סטנדרטית בכל מחשב נייד רגיל או נטבוק, אבל אצל אפל יש צורך לרכוש אותה בנפרד אם רוצים להנות מתמונה על גבי צג גדול יותר או מקרן. האביזר מתחבר ישירות אל iPad או תחנת עגינה ומאפשר להעביר תמונה מהמכשיר אל מקרנים או מסכים הכוללים כניסת VGA, בכדי לצפות בתמונות או סרטים, מחיר: 29$.

אביזרים נוספים, מקוריים של Apple או של חברות צד ג' יוצעו למכירה בעתיד, על סמך ניסיון העבר, גם כאן יתבצע פיקוח הדוק של החברה.

מעבר לתגובות בפורום