PIVOT: הקונספט החדש של מיקרוסופט לגלוש ברשת

avihy.a
19-11-2009 02:46

קונספט ניסיוני מבית מיקרוסופט אמור לעשות לנו סדר בכמויות המידע האינסופיות ברשת.

יכול מאוד להיות שלכול אחד מאיתנו יש כמה עשרות בודדות של אתרי אינטרנט שבהם אנחנו גולשים באופן קבוע, והם למעשה יוצרים את מקור הידע העיקרי שלנו. אחת הסיבות לכך היא שיש איזשהו גבול של מידע שאנחנו יכולים להסתדר איתו במהלך גלישה באינטרנט - עד שהיא הופכת לקצת מעיקה ומעייפת.

ובכן מיקרוסופט חושבים בשבילנו ומחלקת ה- Live Labs של החברה משיקה פרויקט ניסיוני שיעזור לנו לא לוותר על כמויות אינסופיות של מידע ברשת ויהפוך את הגלישה שלנו להרבה יותר יעילה, קלה והכי חשוב - עם ערך מוסף.

PIVOT של מיקרוסופט בא להקנות לנו חוויה אחרת של גלישה ברשת וחיפוש אחר מידע. הגלישה באינטרנט היום נעשית בצורה מאוד "חד-ממדית" שבה למעשה אנחנו צופים באתר אחד ועוברים לאתר שני, מבצעים חיפוש אודות דבר ספציפי אחד מתוך מיליוני אפשרויות והמלצות על אתרים שמתקבלים במהלך החיפוש למעשה משאירים אותנו באותה הסביבה. PIVOT משתמש בממשק עבודה שנקרא Collections (אוספים) בכדי לעזור למשתמש להתמודד עם כמויות אדירות של מידע מאותו תחום עניין שלו בצורה ידידותית, קלה, ונוחה לשימוש. האוספים הללו מסודרים על המסך בתפזורת עמוסה בפיסות מידע רלוונטיות ובלחיצת כפתור כמויות המידע מסתדרות להן בעמודות (דמויות גרף) על-פי מאפיינים דומים שמשתייכים לכל פיסת מידע.

המשחק הזה של צפייה במידע בסינון של משתנים ומאפיינים שונים מאפשר את אותו "ערך-מוסף" שעליו מדברים הוגי הרעיון. הוא נותן למשתמש להיחשף למידע דומה ורלוונטי לחיפוש שלו, אבל שונה ברמה כזו שיחשוף אותו למשהו חדש שבאסכולה "מיושנת" של חיפוש הוא היה שורף כמה שעות טובות מול המסך.

אחת הדוגמאות הטובות שממחישות את היכולות של הטכנולוגיה החדשה היא החיפוש באינציקלופדיה האינטרנטית - וויקיפדיה. באמצעות הטכנולוגיה של PIVOT, במיקרוסופט הצליחו להפוך 2.3 מליון דפי מידע באינציקלופדיה ל- 'כרטיסיות' שמסכמות למספר שורות כל ערך. כך, לטענת היוצרים, המידע הרבה יותר זורם, נגיש וקל לקריאה כאשר על המסך נמצאים מאות אלפים של דפי מידע ובקליק על הכרטיסייה מקבלים את הדף בגודל מלא. ושוב, אותו "ערך-מוסף" שמדברים עליו במיקרוסופט שיאפשר להגיע למקורות מידע נוספים ושימושיים שלא עלה בדעתנו לחפש.

"ככול שרשת האינטרנט מתרחבת ומתבגרת יותר וגם המחשבים והמכשירים שלנו הופכים לחזקים יותר אנחנו רק נהיה מוקפים בעוד ועוד מקורות מידע." אומר גארי פלייק, אחד מהיוצרים של הטכנולוגיה החדשה - "לכן יש צורך אדיר לאפשר למשתמשים כלי יעיל שיאפשר להם למצות את המקסימום האפשרי מהמידע הזה וגם לתת להם ערך מוסף"

נכון להיום הקונספט הוא במסגרת ניסוי סגור ובאמצעות אתר האינטרנט שלו אפשר לבצע הרשמה לקבלת הזמנה להורדת התוכנה ולהיות חלק מהראשונים לבחון את הרעיון.

מעבר לתגובות בפורום