מערכת השמע Akoya מבית Cabasse במבחן

גיא אזרואל
29-11-2022 12:14

ה-Akoya מעניקים חבילת מערכת שמע מלאה ברמה אחרת ולא עוד מוצר lifestyle. יש כאן משהו שונה

חברת Cabasse איננה חדשה לנו בארץ ולבטח לא כאן אצלנו ב-dtown. במהלך העשור וחצי האחרונים פרסמנו לא מעט כתבות וסקירות שונות כמו גם אירועי השקות של הנציגויות השונות במהלך השנים, החל מהיבואן המקורי והראשון באחוזה האגדית שם בחיפה לפני למעלה מעשרים שנה (אלו בינינו עם השיער הלבן לבטח זוכרים את הממסד. עבורי, כחייל משוחרר זה היה הבית בו לראשונה הכרתי את עולם ההיי אנד). כיום Cabasse מיוצגת בארצנו ע"י oT.R Electro Stere או בקיצור, TR. המוצרים של החברה הזו מאז ומעולם היו מבוססים טכנולוגיות בפיתוח ייחודי ומהפכני עם חותם צליל שאין שני לו. לא בכדי "שרדה" החברה כל כך הרבה שנים בארצנו ובעולם בכלל. שמה של Cabasse הצרפתית תמיד צועד קדימה עם חדשנות וחשיבה מחוץ לקופסה – פשוטו כמשמעו. בשנים האחרונות דגמי הכדורים המוצלחים מאוד של החברה התקדמו אבולוציונית וטכנולוגית למוצרים עם פתרון מלא להשמעת מוזיקה עם מגוון דגמים של all in one. האם אותו חותם הצליל של יחידת ה-mid high הקואקסיאלית המוכרת של Cabasse נשמרה גם בסדרת הכדורים החדשה של ה-all in one, האם הקסם הזה עוד שם?

הפעם זהו מוצר העונה לשם Akoya מסדרת ה-Pearl אשר נמצא בדיוק באמצע מתוך ליין של חמישה דגמים בסדרה. מדובר כאן במוצר שהוא מערכת אודיו שלמה, all in one במלוא מובן המילה. ה-Akoya מביאים עימם זוג רמקולים, הגברה class D, ממיר (DAC) עם חיבור רשת (קווי ואלחוטי), שלט ידני ואפליקציית שליטה מלאה, לרבות מערכת כיול אקוסטי לחלל משולבת מיקרופון מדידה פנימי. למעשה, בלחיצת כפתור המערכת מבצעת מדידת הדהודים בחלל וכיול אופיטמלי של הרמקולים (נחזור לזה בהמשך). בקיצור, ה-Akoya הינה מערכת אודיו שלמה(!) שכל שנדרש הוא לחבר אותה לחשמל ולרשת בבית, הפעלת האפליקציה וביצוע הפעלה ראשונית שלוקחת סביב העשר דקות והופ... ישנה מערכת אודיו שלמה מנגנת בבית עם כמעט אפס כבלים וטרחה. Lifestyle הדור הבא.

את הנתונים טכניים תוכלו למצוא בתחתית הסקירה... 

בניה ומראה

כיאה לכל מוצרי החברה, ה-Akoya אינם שונים והם בנויים למשעי עם שילוב של חומרים פולימריים וחומרים מתקדמים עם עיצוב מושקע בעל מראה "חללי". הכל בנוי ומורכב עם תפרים מדויקים וגמורים כראוי, אין חלקים רופפים ורשרושים מעצבנים, ברגים חשופים או מחברים לא איכותיים. המראה הסופי למרות ריבוי אלמנטים ומערכות שונות, עדיין מתקבל כ"כדור" שנראה כבנוי ממקשה אחת שהורכבה ע"י מכונות או רובוט מתקדם. סוג של mono cock מאסיבי. שורה תחתונה, הגימורים מושלמים, הבניה איתנה ואחידה כמו טנק חמקני מתקדם. התמונות יכולות רק להעיד חלקית על רמת הבניה המדוברת. במציאות, איכות הבניה אף מרשימה יותר. אין לי ולו הערת אחת בהיבט הזה. מוצר עם בניה פשוט מושלמת.

 Akoya מבית Cabasse

העמדה והפעלה

ראשית, אופן ההצבה בחלל. ה-Akoya כוללים הגברת class D בכל רמקול. הם מתחממים. ממש מתחממים, אך מטבע הדברים מדובר ברמקול שמיועד לעמוד בחלל אוויר פתוח כך שאין כאן באמת בעיה כלשהי, אך אני מוצא לנכון לציין זאת על מנת להבהיר כי נושא ההתחממות הינו תקין במקרה הזה. ה-Akoya ניתנים להעמדה על מדף או ע"י מעמד ייעודי של החברה. אני כמובן העדפתי את המעמד הייעודי שהוא אלמנט עיצובי והנדסי בפני עצמו. הצרפתים חשבו שם על הכל, כאשר תכננו את המעמד, ולראיה הרגליים חלולות לטובת העברת כבל החשמל ברגל אחת וכבל רשת ברגל השנייה. את ה-Akoya עצמו מקבעים למעמד באמצעות בורג ובכך כל העסק הופך למקשה אחת איתנה. בתחתית המעמד נמצא שתי אפשרויות למגע עם הרצפה, גומיות שיכוך או ספייקים.

 

Akoya מבית Cabasse

העמדה

ה-Akoya מתגלה כבעל יכולות לא מבוטלות בתחום התחתון ובכך ריחוק מהקיר האחורי הינו חובה ע"מ לקבל תוצאה מאוזנת ונכונה. זווית הטיה פנימה של כמה מעלות בודדות הינה המקסימום הנדרש לטובת קבלת במה מאוזנת אם כי עם התקדמות תקופת ה-break in הצורך בהטיה פנימה הולך ופוחת עד לאפס. שוב, זהו נתון תלוי חלל כמובן אך מציאת מרכוז הבמה עם ה-Akoya איננה משימה קשה במיוחד. בתום כ-200 שעות ההרצה הראשונה אני ממליץ להשקיע שוב כמה דקות למציאת זווית ההעמדה הסופית.

לסיכומו של עניין, מעבר לצורך בריחוק של לפחות חצי מטר מהקיר האחורי, ה-Akoya לא מציבים אתגרים מיוחדים בהיבט העמדה בחלל. עם קצת תשומת לב וכיול נכון, הם יתפקדו מצוין גם בחלל של 50 מ"ר בלי הרבה מאמץ.

Akoya מבית Cabasse

הפעלה

ה-Akoya הינה מערכת שלמה הכוללת רמקול במבנה קואקסיאלי, מגבר, ממיר וחיבור רשת כאשר הכל באריזה אחת ובשליטה באמצעות אפליקציה ייעודית של Cabasse. ביצוע pairing בין שתי היחידות מתבצע אלחוטית בלחיצת כפתור ולאחר חיבור לרשת הביתית (אלחוטית או בכבל) העסק כמעט מוכן לעבודה. כל שנותר זה להפעיל את מערכת הכיול האקוסטית דרך האפליקציה ולשמור על שקט מוחלט בזמן הכיול שעורך כחצי דקה לכל ערוץ (מדובר במערכת מתעדכנת לכן יש לוודא עדכון גרסה באפליקציה). בנוסף, ישנם 3 מצבים לבחירת נקודת האזנה בחלל כאשר במעבר ביניהם ההבדל בתחום הבאס הוא המורגש ביותר.

אני מצאתי שבחירת המצב שהינו המצב האמיתי אצלי בחלל, הפיק את התוצאה הטובה ביותר. דהיינו, מיקום נקודת האזנה בריחוק מקסימלי מהקיר האחורי ממקום מושבי. שני המצבים הנוספים מיועדים לקיר אחורי מאחורי מושב המאזין שהם קרובים יותר עד צמודים לגב המאזין.

Akoya מבית Cabasse

השלט, מוצר מעוצב, סקסי ונעים למגע. הוא יושב נפלא ביד והנדסת האנוש מעולה. רק בעיה אחת מצאתי בו, השליטה על הווליום סובלת מ-delay משווע היות והשלט כפי הנראה משדר לרשת ולא ב-IR. שליטה על פעולות הווליום צריכה להיות מיידית ומדויקת ופה יכולות השלט לקו בחסר. בת'כלס, השימוש באפליקציה כל כך נוח וידידותי שכלל לא הרגשתי בצורך ובחסרונו של השלט.

Akoya מבית Cabasse

שנתחיל להאזין...?

Shelby Lynne - Just a Little Lovin

שלא כשמו של השיר, הקבאס מעניקים לי המון אהבה עם משקל עצום בתחום התחתון שלא ברור לי מהיכן כל המשקל והכח הללו מגיעים. יש כאן דיספרופורציה מהקיצוניות ביותר שנתקלתי בהן בשנים האחרונות בין עוצמות וגודלן של יכולות הבאס אל מול גודלם הפיזי של הרמקולים. מה גם שגודל הצליל וה-PLים שמלאו את החלל מפגינים יכולות מרשימות מאוד. גודלה של הבמה הנפרש מולי ממלא חזית ברוחב של כשלושה מטרים של קיר מוזיקה בגובה יחסית מפתיע, שהוא מעט יותר מגובה מקום מושבי בחלל.

באלבום הזה מצאתי עצמי מגיע לעוצמות ווליום גבוהות למדי ולא בגלל שזה נחוץ כדוגמת רוק או מטאל, אלא בגלל שזה פשוט ייצר הנאה נפלאה. השקט במערכת הזו גורם לכך שהאזנה בעוצמות גבוהות יחסית מביאה עימה הנאה ממכרת. שילוב היחידות הקואקסיאליות הנפלאות של Cabasse עם הגברה דיגיטלית מפיקות שקט במה מאוד מרשים והיכולת של הרמקולים להיעלם לחלוטין היא כמעט פנומנלית. אלו מסוג הדברים שצריך לחוות על מנת להבין עד כמה זה שמיע או בעצם לא שמיע.

Bebo & Cigala – Lagrimas Negras

נתחיל מהסוף שהוא למעשה גם ההתחלה, פסנתר. גודלו של הפסנתר לא מספק כאן חוויה אודיופילית ברמות ה-hi-end אך עדיין צלילי הפסנתר צלולים, מהירים ומדויקים, אולם עדיין חסר לי כאן את הנפח והמשקל של פסנתר במלוא הדרו ומשקלו. נפחו של חלל ההקלטה אכן מרגיש אינטימי אך גובהו קטן מהמציאות. קולו של סיגלה צלול וממורכז בחלל עם איזון נכון בבמה אך גם כאן, חסר לי אותו ערך מוסף, אותו extra mile שהופכים את הביצוע מ'מצוין' ל'יוצא מן הכלל'. חסרה לי הגרוניות של סיגלה עם הצרידות והניואנסים בצרידות שלו.

מה שכן מאוד אהבתי עם המערכת באלבום הזה, היא היעדר עייפות האזנה. זה לא מובן מאליו כלל ברמות המחיר הללו, בטח שבטח במחיר הזה עבור מערכת שלמה וכאן ה-Akoya רושמים הישג פנומנלי של תמורה לכסף (עוד נחזור לזה). אני לוקח רגע להאזין לרצועה השנייה ללא ניתוח אודיופילי מעמיק ומחמיר ואני מוצא עצמי מסיק שבסופו של דבר, שוב, התוצאה הכוללת ביחס למחיר היא לא אחרת מחסרת תקדים. אני לא מכיר וגם לא נתקלתי ולו במערכת אחת שלמה שאני יכול לומר בביטחון מלא שתעניק כזו תוצאה במחיר הזה, וכל זאת עם סייג ברור שכמובן שלא שמעתי את כל המערכות בעולם ברמת המחיר הזו, אך מכל אלו שכן האזנתי להן וישנן כאלו לא מעט, תוצאה כזו מעולם לא שמעתי.

אז כיצד אני מסכם את האלבום הקשוח הזה? התוצאה פנומנלית וחסרת תקדים ביחס למחיר. אני פשוט לא מכיר עוד כזו תוצאה במחיר הזה של מערכת שלמה הכוללת רמקולים, מגבר ומקור דיגיטלי מבוסס רשת. ואגלה לכם סוד קטן כבר עכשיו, את מרבית תקופת האזנה ה-Akoya ניגנו מה-TIDAL בחיבור wifi. אני ממשיך ומאזין לאלבום כולו. הבנו? יופי, ממשיכים הלאה.

Metallica – Black album

בימים של כתיבת הסקירה הזו יצא לי לבקר בחדר בו עמדה מערכת בעלת תג מחיר של 6 ספרות כאשר המקדם הוא לא 2 וגם לא 3... בקיצור, מדובר בציוד כבד ביותר. למה אני מספר לכם את זה? כי אותה מערכת לא ניגנה עם חצי מהמשקל שניגנה המערכת הזו של Cabasse. אז כן, אותה מערכת הפגינה רמות אחרות לחלוטין של פרטים, מרכוז במה ומיקרו פרטים שנפלו עליי מהחלל החיצון. אבל במוזיקה מהסוג הזה, המשקל והאנרגיה הם יותר מ-50% מהתוצאה ואלו שהז'אנר הזה הוא מנת חלקם יגידו שבעבור 50% מחסור הם אפילו לא מדליקים את המערכת. ה-Akoya ניגנו פה בכבוד עם מצילות חיות, גיטרות חשמליות ותופים. קולו של הטפילד צלול ומוכר. בפרצי האנרגיה הדינמיקה מרשימה ולא חשתי שה-Akoya סובלים ומתחננים לרחמים. אז כן, בהשוואה למערכת הפרטית שלי, הביצועים כאן פחות טובים כמעט בכל היבט. אבל תג המחיר... תג המחיר רחוק שנות אור בין המצופה לבין הת'כלס שנותנת כאן מערכת ה-Akoya. בבית האחרון של השיר אני שומע את משיכות שתי הגיטרות החשמליות באופן מרשים. כן כן, שתיים ולא אחת. מכאן כל מילה נוספת מיותרת.

Andre Rieu – And the waltz goes on

אני עובר לקלאסי משובח כאשר מבחינתי מכאן, זה כבר סוף הסיפור. אחרי האלבום הזה אני כבר אדע את כל מה שנותר לי לדעת על ה-Akoya. כאן אני רוצה להישאב פנימה לקסם של היצירה ולביצוע המופלאים האלו. אני מוריד טיפ טיפה את הווליום למספר מעט שפוי יותר אחרי זה שניגן במטאל לפני כמה דקות. הצלילים הראשונים גם כאן בוקעים מתוך שקט ורקע שחור מעולים. אני שומע כלי נגינה מזוקקים, צלולים, אמיתיים. זהו, נשאבתי פנימה וראשי נשמט לאחור תוך שניות בודדות. הבאס שוב מנגן פי 100 מגודלם הפיזי של הרמקולים. זה פשוט מטמטם הקטע הזה של ה-Akoya. כניסת הכינורות יוצאת מן הכלל וגודלו של החלל רק ממשיך לגדול. עם כניסת יתר התזמורת אני חש שחסרים לי מיקרו פרטים, קצוות וזמני דעיכת הצלילים בעיקר בגבוהים ובמצילות אבל התוצאה הכוללת כל כך טובה שאני יחסית אדיש לחסרונות הללו.

בגזרת הטבעיות והאיזון הטונלי ה-Akoya מפגינים כאן יכולות מדהימות. זה נשמע נכון, טיבעי ומאוזן. אז בהשוואה למערכת hi-end מוקפדת מערכת ה-Akoya לא כל כך שם אבל למי איכפת? זה נשמע פשוט מעולה. ה-Akoya עושה קלאסית מעולה ביחס למחירה של המערכת כולה. בקטעים העמוסים לקראת סוף היצירה הרגשתי מעט חוסר בהפרדה כשכל התזמורת מנגנת במלוא העוצמה, אבל לא ברמה כזו שחשתי שרמות ההנאה שלי מהמוזיקה פחתו. אני בוחר להמשיך לסבב נוסף של קלאסי עם החמישית של מהלר כשאני סקרן למה מחכה לי שם.

Mahler Symphony No.5 Los Angeles Philharmonic Orchestra Zubin Mehta (Decca)

ביצירה הזו אני מרים קצת את הווליום. אני רוצה לחוש כיצד תגיע אליי החצוצרה הפותחת את היצירה, כאשר אני מקווה לחצוצרה בודדת עמוק מימין שמתחילה בניגון רך ואז מתקדמת קדימה עם כמויות אוויר גדולות שמביאות אותה כמעט לחזית וחושפות את זמני ההדהוד בהיכל, אשר חושפות במעט את גודלו. אז אחרי שתיארתי את כל מה שאני מחפש מפתיחת היצירה, אגלה לכם שמה שתיארתי כאן זה מה ששמעתי. ה-Akoya גם כאן שומרים על תוצאה מרשימה כאשר שוב הרשמים שלי אותם רשמים. התוצאה איננה עולה בקנה אחד עם תג המחיר וכמובן גודלם הפיזי של הרמקולים ובזאת אני מסכם את תחום הקלאסי עם ה-Akoya ככזה שעל מנת לעלות ברמה צריך לשלוח את היד עמוק מאוד לתוך הכיס. ה-Akoya מנגנים את היצירה הזו בווליום הראוי, ולא חוויתי שניה אחת בה הרגשתי שתהיה קריסה. אז נכון, הביצוע לא ריסק אותי אבל הוא לא רחוק מזה. בשיא הדה קרשנדו בדקה 06:45 דעיכות הבאס מפילות לי את הלסת. כמה נמוך, כמה שליטה הפגינו כאן ה-Akoya. יוצא מן הכלל!

ACDC Live 1992

אני מקנח עם הופעה חיה מהגדולות שיש לי בארסנל ולדעתי בעולם המוזיקה בכלל... הווליום כעת מטפס למספרים מטרידים, מן הסתם. הצלילים הראשונים בוקעים ואני חש שאני מצמיח זוג קרניים אדומות מעל המצח (מי שלא הבין את הקטע, צפיה בסרטון מעלה תבהיר את העניין). מכות תוף הרגל מכניסות לי את הראש והצוואר לתנועות קצב והדרך לגיהינום החלה. הדינמיקה ופרצי האנרגיה עולים. קולו של ג'ונסון מאוזן שזו כלל לא משימה קלה. גודל הבמה מרשים ובקיצור העסק מנגן. אז איפה האבל? כן, ישנו 'אבל'. הביצוע אכן מעולה אבל אם אני מתעלם מתג המחיר ומתייחס נטו לתוצאה ללא כל התחשבות, חסרה היתה לי כאן ההתקפיות והדינמיקה שיש בביצוע הזה. אלו אותם דברים שמבדילים hi-fi מ-hi-end. אבל, כן, שוב 'אבל'. אותם הבדלים שמצאתי כאן כחסרים מבדילים את ה-Akoya מ-hi-fi טוב ל-hi-fi שהוא פנומנלי, שהוא משהו אחר. ה-Akoya הוא השני מבין השניים. אז יש אבל, אך המערכת הזו נמצאת בפרופורציה משלה ברמת המחיר הזו כמערכת שלמה של רמקולים, הגברה ומקור דיגיטלי.

Akoya מבית Cabasse

סיכום

חברת Cabasse נוסדה לפני למעלה מ-70 שנה בצרפת. במהלך שנות קיומה החברה מעולם לא הורידה את הרגל מהגז במחקר ופיתוח וחדשנות. מוצריה תמיד עומדים בקו הראשון הטכנולוגי ובמהלך שנות קיומה הרבות הם תמיד הפגינו גמישות מחשבתית. החשיבה מחוץ לקופסה הן אחת מאבני היסוד של החברה עד היום. ה-Akoya לקחו את אבן היסוד הספציפית הזו לשיאים חדשים. ה-Akoya הוא לא "עוד מוצר lifestyle". למעשה מבחינתי, ראשית מדובר במוצר שמעניק מערכת שמע מלאה למוזיקה. רמת הביצועים של ה-Akoya היא בקצה של השפיץ של הקצה של השפיץ העליון (קיצר הבנתם...) של רמת ה-hi-fi. שנית, התמורה לכסף כאן היא חסרת תקדים. אומר זאת שוב, חסרה תקדים(!) טרם תקלתי במערכת מלאה שמתקרבת ליכולות של ה-Akoya בגזרת המחיר הזו. הרבה מערכות שמעתי וחוויתי במהלך חיי, הן בחיי הפרטיים והן ככתב אודיו דו ערוצי. אף לא אחת מהן העניקה את חבילת הביצועים שמעניקה ה-Akoya בתג המחיר הזה. שאפו Cabasse, שאפו ענק.


מחיר לזוג: 15,990 ₪

מחיר לזוג מעמדים: 3,600 ₪ 

לדף המערכת באתר היבואן TR - לחצו כאן

 

נתונים טכניים:

Maximum Sound Level

115 dB mono
121 dB in stereo

Bandwidth

30 – 27 000 Hz

Drivers

Medium-tweeter 13 cm/5″ coaxial BCI
Woofer 17 cm/7″ HELD

Tweeter

300 W RMS / 600 W peak

Medium

300 W RMS / 600 W peak

Bass

450 W RMS / 900 W peak

Amplification performance

Total Harmonic Distortion + Noise : THD+N = 0,005% – (1W, 4Ohm)
Saturation: 0
Background Noise 0 dB at 50m (-15,5 dB SPL at 3m)

Ethernet/WiFi – Bluetooth – SPDIF Optical – RCA Analog – USB for music on external hard drives

Audio formats

MP3 – AAC -WMA – AIFF – FLAC – ALACDAC 768 kHz / 32 bits

Multi-room

High-Resolution Multi-room

Remote control

Programmable Bluetooth Controller

Compatibility

Compatibility

Compatible Streaming Services

Compatibility

Dimensions

22 x 22 x 22 cm (8,7″x 8,7″x 8,7″)

Weight

6 kg/18 lbs.

 

רכיבי המערכת:

רמקולים:

Tidal Piano Cera G2

קדם מגבר:

AVM PA 5.2.

הגברה:

AVM SA8.2 – סטריאו.

מקור דיגיטלי:

AVM MP8.2 - טרנספורט / ממיר.

Mac mini / Roon / Tidal.

כבילה:

רמקולים: Nordost Frey 2.

אינטרקונקטים: Nordost Frey 2.

דיגיטל USB: Nordost Tyr 2.

דיגיטל רשת: Shunyata Sigma.

חשמל: Nordost Frey 2, Sine Coliseum II, Zafino Silver Dart Graphene.

תשתית וחשמל:

קו ייעודי Oyaide ופאזה נפרדת 25Amp+ HifiTuning Gold.

מייצב חשמל: Sine SRT-3KV.

מפצל חשמל: Oyaide R1 + XXX.

דופלקסים (X2): Sine Nano.

סטנד ושיכוך:

Neo Double Tripod & Carbon Fiber, Sorbothane, Gregitek Aerius, Finite Element Cerabase Classic.

אקוסטיקה:

תקרה: פנלים SOLO HEXAGON 50mm.

קיר מערכת: חיפוי עץ + דיפון אקוסטי.

 

מעבר לתגובות בפורום